Skocz do zawartości

Relacja z Budowy Scania 141 LB P.B. KOK


MiloszKr

Rekomendowane odpowiedzi

To rozpoczynam budowę Scani 141 LB P.B KOK która zapewne jest każdemu dobrze znana. Z początku miała to być Scania Europe Flyer ale że względu że na niego ma chrapkę kolega z forum PKMC więc postanowiłem zbudować model w kolorystyce i wyglądzie bardzo przypominający wcześniejszy model, który różni się od Scanii EF kilkoma detalami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Modelik buduje sobie tak na odpoczynek między Dafikiem TS i Scanią 10x4 Karner która przejedzie małą modernizację. Fotki tej że wersji są w dziale Bred Last.

A teraz koniec zamulania pora na fotki Oryginału:

dsc06529dx0.jpg

dsc06542mw4.jpg

dsc2224borderpy7mi1.jpg

dsc4556klein3sdav5.jpg

dsc06455ro3.jpg

Wnętrze:

dsc4592klein7raog3.jpg

dsc4595klein2lxbr6.jpg

 

Fotki Via internet:

 

A teraz jedna ogólna fotka tego co do tej pory zbudowałem:

img7405yv5.jpg

Pierwsze moje spostrzeżenia na temat tego modelu. Może i wypraski w ramkach ładnie wyglądają ale jeśli już przychodzi moment do składania elementów w jakieś podzespoły zaczynają się schody. Elementy ze sobą nie bardzo chcą się kleić (chromowe elementy ze sobą), a także elementy normalne klejem typu super glue praktycznie nie kleją się ze sobą. Dopiero kropelka pomogła w sklejeniu części ze sobą. I każdy element praktycznie będzie musiał być poddany wypełnianiu ubytków za pomocą kleju albo szpachli. Czeka długa i mozolna przeprawa z tym modelem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę abyś przedłużył ramę, będziesz Milosz robił trzecią oś

 

Ps.

Do łączenia chromów świetnie nadaje sie ClearFix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok projekt Ciekawy.Tylko Miłosz zobacz ile Ty już masz tych zaczętych modeli i nie skończonych nie za dużo tego ? I następny Projekt zaczynasz.Ale twoje modele robisz jak chcesz.

 

Pozdrawiam,eKrystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju Rama będzie przedłużana tylko jestem na etapie zdobywania zawieszenia z Scani Wrecker bądz też innej Scani Seii 3 3 osiowej.

 

eKrystian nic się nie przejmuj z tego co ja wiem mam rozpoczętego Dafa SSC XF 95 i Teraz ten model. Scania Karner skończona choć przejdzie do Czerwca nową metamorfozę ale barwy zachowane Karner.

 

Actros na razie leży w pudełeczku i czeka na ten moment kiedy będę wiedział że chce składać właśnie ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłosz ja się nie przejmuje to nie moje modele i wierze że je skończysz a pamiętasz Scanie Longline co z nią ? Dafa Sachs ? Troszkę było tego.

 

Pozdrawiam,eKrystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy etap prac nad modelem. Bardzo zmaltretowane są wypraski powyginane i zdeformowane i doprowadzenie ich do stanu jaki powinien być kosztowało dużo nerwów i podgrzewania nad ogniem i wyginania na sucho ale jakoś sie udało. Ponieważ model nie posiada tylnich szyb są zaspawane a tapicerka wewnątrz gładka więc musiałem pierw wkleić szyby potem środek (tapicerkę) a potem wszystko ładnie zaszpachlować. Od kabiny zaś odciąłem nadkola tak by można je było przymocować do podłogi a potem całe wnętrze wsunąć do środka. Dobra koniec tego się rozpisałem:

 

Fotki:

img7424tw1.jpg

Od środka jeszcze nieskończone.

img7425ch0.jpg

img7426hy8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad tylną częścią sypialni skończone wszystko wyszlifowane papierem 1000. Po pomalowaniu podkładem okaże się co jeszcze jest w tym miejscu do poprawienia a na razie prezentuje się to tak:

img7431yx3.jpg

Dokleiłem resztę brakujących nadkoli pod kabiną i szpary i nierówności zaszpachlowane szpachlą będzie zabawa z wyrównaniem tego bo tam mało miejsca ale damy jakoś radę

img7428vx9.jpg

Na koniec wpadłem na pomysł że zastosuje otwarte drzwi a pomysł i wykonanie zawiasów zaczerpnę z Wetringera relacji budowy 141 przez Guido. Na razie na przymiarkę przednia ściana:

img7432zr0.jpg

 

Ponieważ Heller jak wiadomo nie jest zbytnio dokładny w wypraskach a silnikowi i jego pasowaniu części mam wiele do zarzucenia więc postanowiłem że w oparciu o Silnik że Scani produkcji Italerowskiej połączę z silnikiem od Hellera. Od Hellera zaadoptowałem skrzynię biegów która jest ładniej odwzorowana i miskę olejową z korkiem spustowym u ładnymi śrubami dokręcające misę olejową do bloku silnika. A zaś od Italerki zabrałem blok z głowicą i cały napęd pasków i chłodnicę z układem przewodów i osprzętem turbosprężarki.

 

A teraz fotki:

Rozbiórka silników i odcięcie odpowiednich elementów:

img7444hu5.jpg

img7445cp8.jpg

 

A tera silnik już poskładany do kupy i przygotowany do fazy obróbkowej misy olejowej:

img7449qa7.jpg

img7450fu2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.