MiloszKr Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 (edytowane) To rozpoczynam budowę Scani 141 LB P.B KOK która zapewne jest każdemu dobrze znana. Z początku miała to być Scania Europe Flyer ale że względu że na niego ma chrapkę kolega z forum PKMC więc postanowiłem zbudować model w kolorystyce i wyglądzie bardzo przypominający wcześniejszy model, który różni się od Scanii EF kilkoma detalami zewnętrznymi i wewnętrznymi. Modelik buduje sobie tak na odpoczynek między Dafikiem TS i Scanią 10x4 Karner która przejedzie małą modernizację. Fotki tej że wersji są w dziale Bred Last. A teraz koniec zamulania pora na fotki Oryginału: Wnętrze: Fotki Via internet: A teraz jedna ogólna fotka tego co do tej pory zbudowałem: Pierwsze moje spostrzeżenia na temat tego modelu. Może i wypraski w ramkach ładnie wyglądają ale jeśli już przychodzi moment do składania elementów w jakieś podzespoły zaczynają się schody. Elementy ze sobą nie bardzo chcą się kleić (chromowe elementy ze sobą), a także elementy normalne klejem typu super glue praktycznie nie kleją się ze sobą. Dopiero kropelka pomogła w sklejeniu części ze sobą. I każdy element praktycznie będzie musiał być poddany wypełnianiu ubytków za pomocą kleju albo szpachli. Czeka długa i mozolna przeprawa z tym modelem. Edytowane 12 Stycznia 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRUGER_MAN Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Fajowa scania sie szykuje . Kurka pierwsze słysze zeby sie supre glue cos nie chciało skleic , sam uzywam gdzie niegdzie ale kropelki i daje rade , ale jak uzywałem super glue to tez zklejała nieźle . Pozdro i powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_ble_ Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Dopiero kropelka pomogła w sklejeniu części ze sobą uzywam gdzie niegdzie ale kropelki i daje rady Czytanie ze zrozumieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRUGER_MAN Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Sorx miałęm na mysli super glue ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Nie widzę abyś przedłużył ramę, będziesz Milosz robił trzecią oś Ps. Do łączenia chromów świetnie nadaje sie ClearFix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eKrystian Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Wszystko ok projekt Ciekawy.Tylko Miłosz zobacz ile Ty już masz tych zaczętych modeli i nie skończonych nie za dużo tego ? I następny Projekt zaczynasz.Ale twoje modele robisz jak chcesz. Pozdrawiam,eKrystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voseba Napisano 7 Stycznia 2008 Share Napisano 7 Stycznia 2008 Modelik buduje sobie tak na odpoczynek między Dafikiem TS i Scanią 10x4 Karner która przejedzie małą modernizację. Zapomniales dodac jeszcze Actrosa. Pozdrawiam. seba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 7 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 7 Stycznia 2008 Andrzeju Rama będzie przedłużana tylko jestem na etapie zdobywania zawieszenia z Scani Wrecker bądz też innej Scani Seii 3 3 osiowej. eKrystian nic się nie przejmuj z tego co ja wiem mam rozpoczętego Dafa SSC XF 95 i Teraz ten model. Scania Karner skończona choć przejdzie do Czerwca nową metamorfozę ale barwy zachowane Karner. Actros na razie leży w pudełeczku i czeka na ten moment kiedy będę wiedział że chce składać właśnie ten model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eKrystian Napisano 8 Stycznia 2008 Share Napisano 8 Stycznia 2008 Miłosz ja się nie przejmuje to nie moje modele i wierze że je skończysz a pamiętasz Scanie Longline co z nią ? Dafa Sachs ? Troszkę było tego. Pozdrawiam,eKrystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2008 Nowy etap prac nad modelem. Bardzo zmaltretowane są wypraski powyginane i zdeformowane i doprowadzenie ich do stanu jaki powinien być kosztowało dużo nerwów i podgrzewania nad ogniem i wyginania na sucho ale jakoś sie udało. Ponieważ model nie posiada tylnich szyb są zaspawane a tapicerka wewnątrz gładka więc musiałem pierw wkleić szyby potem środek (tapicerkę) a potem wszystko ładnie zaszpachlować. Od kabiny zaś odciąłem nadkola tak by można je było przymocować do podłogi a potem całe wnętrze wsunąć do środka. Dobra koniec tego się rozpisałem: Fotki: Od środka jeszcze nieskończone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi84 Napisano 12 Stycznia 2008 Share Napisano 12 Stycznia 2008 a czemu na szybki z tyłu szpachle polozyłes :|? Jakoś nie rozumiem tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Praetorian Napisano 12 Stycznia 2008 Share Napisano 12 Stycznia 2008 Przecież napisał, że w oryginale są zaspawane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 12 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 12 Stycznia 2008 Kozi84 zobacz na oryginalne fotki na samym początku zrozumiesz. Przyjrzyj się dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 20 Stycznia 2008 Autor Share Napisano 20 Stycznia 2008 Prace nad tylną częścią sypialni skończone wszystko wyszlifowane papierem 1000. Po pomalowaniu podkładem okaże się co jeszcze jest w tym miejscu do poprawienia a na razie prezentuje się to tak: Dokleiłem resztę brakujących nadkoli pod kabiną i szpary i nierówności zaszpachlowane szpachlą będzie zabawa z wyrównaniem tego bo tam mało miejsca ale damy jakoś radę Na koniec wpadłem na pomysł że zastosuje otwarte drzwi a pomysł i wykonanie zawiasów zaczerpnę z Wetringera relacji budowy 141 przez Guido. Na razie na przymiarkę przednia ściana: Ponieważ Heller jak wiadomo nie jest zbytnio dokładny w wypraskach a silnikowi i jego pasowaniu części mam wiele do zarzucenia więc postanowiłem że w oparciu o Silnik że Scani produkcji Italerowskiej połączę z silnikiem od Hellera. Od Hellera zaadoptowałem skrzynię biegów która jest ładniej odwzorowana i miskę olejową z korkiem spustowym u ładnymi śrubami dokręcające misę olejową do bloku silnika. A zaś od Italerki zabrałem blok z głowicą i cały napęd pasków i chłodnicę z układem przewodów i osprzętem turbosprężarki. A teraz fotki: Rozbiórka silników i odcięcie odpowiednich elementów: A tera silnik już poskładany do kupy i przygotowany do fazy obróbkowej misy olejowej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.