Siela Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Niedawno kupiłem taki własnie model. Z tego co widzę jest wykonany bardzo dobrze. W zestawie jest 5 figurek i bardzo dużo dodatkowego sprzętu U.S. Army + skrzynki, beczki itp. Temat zakładam bo napewno będe miał kilka pytań do Was oraz będe czekał na komentarze i podpowiedzi. Jak rusze z pracami to wrzuce trochę zdjęć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 Prace ruszyły Narazie zamontowałem zawieszenie z kołami, przedni pancerz no i położyłem pierwsze warstwy farby. Niestety airbrusha się jeszcze nie dorobiłem. Resztę widać na zdjęciach no i tak na luźno złożony żeby pokazać ogólny zarys Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Szkoda, że osłona transmisji i wieża bez faktury odlewu... :( Bo tak to w miarę równo pomalowany. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 ale przecież jest faktura, fakt może nie widać jej specialnie na zdjęciu. Na całej wierzy oraz froncie jest faktura. Odlewy miały ją już fabrycznie. Postaram się zrobić lepsze foto, żeby to uwidocznić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JŚ Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Jak na razie to tak sobie. Zwracaj uwaga na dokładne oszlifowanie elementow przed założeniem. Poki co model złożony na sucho, ale zwroć uwagę jak zakładasz gąski (lewa - na odwrot). Przyłoż się, bo z tego modelu można zrobić fajnego Sherman'a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Jakaś tam faktura jest, ale na osłonie transmisji, i jarzmie działa, nie bardzo. Reggy chciał napisać,że robienie faktur to jeden z przyjemniejszych momentów przy takim modelu :-))))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 Dzięki za uwagi.. czyli mówicie, żeby zrobić też fakturę na jarzmie działa? Obiecuję, że postaram się chociaż nie zniszczyć tego Shermana a wręcz przeciwnie, naprawde bardzo się do niego chce przyłożyć Czekam na kolejne uwagi i rady Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Jak bardzo się chcesz przyłożyć? Model wymaga wielu poprawek... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 tak? jak wielu twoim zdaniem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dumo Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Nie znam się na shermanach ale dlaczego wiele poprawek trzeba wsadzić w ten model, jak narazie nie widze nic spiepszonego, a jak na pędzel to jest i tak cienka warstwa farby... ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JŚ Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Widać ślad po wypychaczu na tym zasobniku na tylniej płycie (zdjęcie 1) Muszę przyznać, że ładnie malujesz pędzlem - rowno i bez smug - oceniam po dolnej części kadłuba... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 możecie powiedzieć gdzie widziecie te ślady po wypychaczu? bo wydaje mi się że bierzecie te slady za zawiasy od mocowania. a za opinie o malowaniu dziękuje tak wygląda z góry Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Takie kółeczko na skrzynce na zapasowe ogniwa :-)),ja bym olał :-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JŚ Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Takie kółeczko na skrzynce na zapasowe ogniwa O tym samym myślimy... ja bym olał :-)) A ja nie, jeśli ma wyjść fajny Sherman to warto usuwać takie drobiazgi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 ok ! rzeczywiście sie zawieruszył mi podczas prac. Będzie usunięty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Kadłub: - od dołu brak jest jest sponsorów, czyli pozostaje pusta przestrzeń nad gąsienicami, trzeba wykonać z płytek plastikowych. - deflektor splin można wyrzucić na śmieci, oryginału toto nie przypomina. Wykonać samemu ewentualnie pozyskać z jakiegoś modelu Dragona np. M4A1(76) Coś więcej o deflektorze: http://www.usarmymodels.com/ARTICLES/Sherman%20Corner/Correcting%20Tamiya%20Deflector/correctingdeflector.htm - brakuje trzech śrub na wózkach jezdnych od dołu http://www.toadmanstankpictures.com/bogies_09.jpg - koła jezdne oraz napędowe są jednostronne, z drugiej strony są puste. Jeżeli przy jednych nie jest to tak widoczne to przy napinającym już bardzo.. Doskonałe prawidłowe zawieszenie produkuje Tasca, radziłbym wymienić - to "coś" czyli zgrubienie na dole kadłuba, ma przypominać listwy do mocowania osłon przeciwpiaskowych. Należy zeszlifować i wykonać samemu lub zakupić blaszki fototrawione. Oryginał wyglądał tak: http://www.toadmanstankpictures.com/m4a375_17.jpg Wieża: - Późna wieża tzw High Bustle posiada zły obrys (błąd wszystkich producentów) Wieża byłą niesymetryczna ze strony celowniczego, w związku z tym że przyrządy celownicze zajmowały dużo miejsca pancerz w tym miejscu był cieńszy. W pierwszych wieżach w tym miejscu był spawany pancerny "policzek, w późniejszych uzyskał on forme integralnego niesymetrycznego pancerza. Więcej na ten temat: http://www.usarmymodels.com/ARTICLES/Sherman%20Corner/turretcheekarmor.jpg - Mocowanie jarzma armaty do kadłuba. Nie wiedzieć czemu Tamiya dała pośredni wariant z rządem śrub po prawej stronie. Taki wariant był wczesny, w wersji jaką robisz tych śrub już nie było. Należy je odciąć i w wieży wstawić w to miejsce wyprofilowaną płytkę aby przypominała to mocowanie ze zdjęć: http://www.toadmanstankpictures.com/m4a3d_17.jpg http://www.toadmanstankpictures.com/m4a3d_15.jpg http://www.toadmanstankpictures.com/m4a3d_20.jpg To mniej więcej tak z grubsza... Oczywiście najlepiej robić Shermana z zdjęcia. Było wiele podzespołów wymiennych które występowały w różnych konfiguracjach np osłona transmisji, wózki jedne, koła, gąsienicze itd. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 20, 2008 Author Share Posted January 20, 2008 Jestem pod wrażeniem tego co napisałeś i co wiesz. Naprawdę szok myśle, że kilka z tych uwag wykorzystam ale nie jestem jeszcze wielkim modelarzem i kilku rzeczy poprostu nie jestem w stanie zrobić. Wielkie dzieki za te informacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Witam Dlatego też pisałem jak bardzo chcesz się do ronsonka przyłożyć. Shermany to piękny ale dość trudny temat. Moja wiedza jest raczej ograniczona, sam dopiero zgłębiam temat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 Mówiąc, że chce sie przyłożyć mam poprostu na myśli, że chce go zrobic jak najlepiej jak na moje i tego danego modelu możliwości Po przeanalizowaniu tego co napisałeś postanowiłem jednak zrobić kilka rzeczy. Bede chciał z plastiku wyciąc i dokleić sruby na wózkach jezdnych. Deflektor poprawie. Może nie będzie idealny ale napewno bardziej zbliżony do prawdziwego. Wytne tą wklęsłość na dolnym płacie oraz dorobie te dwa przedziały w środkowej strefie. Zastanawiam się też nad kupnem płytek fototrawionych Abera no i może aluminiową lufę 75mm No i w sumie można sprubować pobawić się szpachlą i tym wybrzuszeniem na wierzy. W sprawie tych śrub przy mocowaniu jarzma... jak zrobić to tak, żeby wyglądało poprawnie... wyciąć oczywiscie te fragmenty, które należy ale czym i w jaki sposób zastąpić te miejsca? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baldigozz Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 No ja bym się zastanowił czy aby na pewno wyciąć. Czy aby pół-owal jarzma nie "wszedł" na ten zbędny rząd śrub. Ja swoje jarzma tak właśnie przerabiałem. Wtedy otwór pod jarzmo nadal jest symetryczny tylko samo jarzmo już nie. Nie wiem czym mam rację oczywiście. Dodanie jest o tyle bardziej kłopotliwe, że trzeba z czegoś ulepić ten brak. Ja to robiłem z masy 2-składnikowej. Wybrzuszenie policzka wieży można zrobić ze szpachli albo masy jak wyżej. Abera sobie odpuść, chyba że masz doświadczenie w blaszkach. Są śliczne ale wymagają trochę wprawy. Jak nic w blaszkach nie robiłeś, to możesz się do nich zniechęcić. Można kupic małe zestawy Eduarda do Shermanów zawierające takie najbardziej rzucające się w oczy "za grube" elementy jak osłony oświetlenia. Niedrogie, więc w razie problemów nie boli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 no to śmiesznie bo własnie kupiłem blaszki Abera. Nie robiłem nigdy tak dużej pracy związanej z blaszkami. Wiem, że to nie będzie nic łatwego ale musi być kiedyś ten pierwszy raz. Inaczej się nie naucze przecież. Mam racje? czy uważacie żeby jednak zwrócić blaszki do sklepu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baldigozz Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Nie, jak już masz Po prostu poćwicz najpierw na większych elementach. Zaopatrz się w precyzyjne pensety, przynajmniej szczypce z płaską długą końcówką do zaginania, cyjanoakryl i dużo cierpliwości. Pamiętaj żeby blaszki wycinać na twardym podłożu ostrym narzedziem, to nie wygną się. W takcie prac z blaszkami lepiej mieć porządek wokół. Pamiętaj też, że jak Ci jakaś blaszka "wystrzeli" z palców czy pensety, to masz już marne szanse aby ją odnaleźć No ale pomału, poćwicz, zobacz jak łapią klej itd. Trzeba uważać żeby nie wysmarować nim blaszek stąd teź najlepiej do jego nakładania używać czegoś precyzyjnego jak np. igła lekarska. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 dzięki bardzo za te rady Mam kilka zestawów blaszek takich małych od jakiś modeli których nie wykorzystałem lata temu. Więc najpierw sobie poćwicze na tamtych Mam nadzieje, że Sherman jednak sporo zyska na tej operacji a napewno mam nadzieje, że nie straci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JŚ Posted January 21, 2008 Share Posted January 21, 2008 Jeśli je dobrze złożysz to zyska i to wiele... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siela Posted January 21, 2008 Author Share Posted January 21, 2008 Podjąłem pewne próby dorobienia srób do wózków... powiem szczerze, że to ciężka sprawa. Szczególnie problemem jest dobór materiału, z którego można by to wykonać no i szlifowianie kształtów które by były regularne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.