model11 Napisano 24 Maja 2017 Autor Share Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) 1) Używam Level thinner - tym przepłukiwać? 2) Czym kleić klosze reflektorów aby nie zostawić śladów po kleju? Celować taką cienką linię czy są jakieś extra przeźroczyste kleje? Panowie ponieważ muszę dokupić kilka rzeczy to zapytam Was jeszcze... Płyn do kalek - czy warto i jaki? Póki co jadę wodą Czerwony marker edding 400 do tablic zamiast clear red do malowanie kloszy reflektorów Uzywam teraz Mr Hobby Surfacer 1200 chyba. Zastanawiam się tym razem na podkładem Tamiya??? Myślę też czy zamiasy leveling thinnera nie kupić teraz x-20 tamiya. Flock - nigdy nie użwałem a bym spróbował - widziałem flock do paznokci na allegro tylko to są chyba jakieś mini pojemniki. Ile ml minimum żeby pokryć podłogę w wozie 1/24??????? Kupię od razu więcej. http://allegro.pl/efekt-flock-nails-zamsz-aksamit-na-paznokcie-i6717604434.html Edytowane 24 Maja 2017 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 24 Maja 2017 Share Napisano 24 Maja 2017 Możesz płukać acetonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 24 Maja 2017 Share Napisano 24 Maja 2017 1) Używam Level thinner - tym przepłukiwać?2) Czym kleić klosze reflektorów aby nie zostawić śladów po kleju? Celować taką cienką linię czy są jakieś extra przeźroczyste kleje? Panowie ponieważ muszę dokupić kilka rzeczy to zapytam Was jeszcze... Płyn do kalek - czy warto i jaki? Póki co jadę wodą Czerwony marker edding 400 do tablic zamiast clear red do malowanie kloszy reflektorów Uzywam teraz Mr Hobby Surfacer 1200 chyba. Zastanawiam się tym razem na podkładem Tamiya??? Myślę też czy zamiasy leveling thinnera nie kupić teraz x-20 tamiya. Flock - nigdy nie użwałem a bym spróbował - widziałem flock do paznokci na allegro tylko to są chyba jakieś mini pojemniki. Ile ml minimum żeby pokryć podłogę w wozie 1/24??????? Kupię od razu więcej. http://allegro.pl/efekt-flock-nails-zamsz-aksamit-na-paznokcie-i6717604434.html Gunze LT jest za drogi żeby tym płukać Ja płuczę nitro, ale upewniam się, że aero w środku jest suche (nitro szybko wyparowuje). Klosze reflektorów klejem typu wikol - ja polecam Microscale Kristal Klear. Humbrol Clearfix mi się ciągnął. Aleternatywa to Bondic - utwardza się pod światłem UV, ale bywało u mnie tak że miał słabą przyczepność do kloszy... Microscale zawsze załatwia sprawę, spoiwo jest przezroczyste, można je usunąć paznokciem jak gumę w razie W. Płyny do kalek polecam także z firmy Microscale - Set i Sol. Jeden zwiększa przyczepność, drugi bardziej agresywny rozmiękcza kalki i np pozwala im wpaść w linię podziału (kiedy tego wymaga dany projekt malowania auta), pozwala im dostosować się do nieregularnych powierzchni. Mówisz o wodzie - wody używam tylko do ściągnięcia kalki z papieru i tak ma być, płynów używasz potem, kładąc kalki na model. Kupiłem ostatnio pierwszy raz w życiu podkłady Tamiya - biały i szary. Jak dla mnie nie ma różnicy, która byłaby warta te 30-35 zł (różnica cen między Surfacerem w puszce, a Tamką w puszce). Pamiętaj że levelling ma też opóźniacz. Zależnie od tego, jakich farb używasz, może być on ważny w odniesieniu do wygodnej pracy aerografem. Odnośnie flocku - nie pomogę, bo używałem raz, a tym bardziej nie patrzyłem ile mi go zeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 24 Maja 2017 Autor Share Napisano 24 Maja 2017 1) Używam Level thinner - tym przepłukiwać?2) Czym kleić klosze reflektorów aby nie zostawić śladów po kleju? Celować taką cienką linię czy są jakieś extra przeźroczyste kleje? Panowie ponieważ muszę dokupić kilka rzeczy to zapytam Was jeszcze... Płyn do kalek - czy warto i jaki? Póki co jadę wodą Czerwony marker edding 400 do tablic zamiast clear red do malowanie kloszy reflektorów Uzywam teraz Mr Hobby Surfacer 1200 chyba. Zastanawiam się tym razem na podkładem Tamiya??? Myślę też czy zamiasy leveling thinnera nie kupić teraz x-20 tamiya. Flock - nigdy nie użwałem a bym spróbował - widziałem flock do paznokci na allegro tylko to są chyba jakieś mini pojemniki. Ile ml minimum żeby pokryć podłogę w wozie 1/24??????? Kupię od razu więcej. http://allegro.pl/efekt-flock-nails-zamsz-aksamit-na-paznokcie-i6717604434.html Gunze LT jest za drogi żeby tym płukać Ja płuczę nitro, ale upewniam się, że aero w środku jest suche (nitro szybko wyparowuje). Klosze reflektorów klejem typu wikol - ja polecam Microscale Kristal Klear. Humbrol Clearfix mi się ciągnął. Aleternatywa to Bondic - utwardza się pod światłem UV, ale bywało u mnie tak że miał słabą przyczepność do kloszy... Microscale zawsze załatwia sprawę, spoiwo jest przezroczyste, można je usunąć paznokciem jak gumę w razie W. Płyny do kalek polecam także z firmy Microscale - Set i Sol. Jeden zwiększa przyczepność, drugi bardziej agresywny rozmiękcza kalki i np pozwala im wpaść w linię podziału (kiedy tego wymaga dany projekt malowania auta), pozwala im dostosować się do nieregularnych powierzchni. Mówisz o wodzie - wody używam tylko do ściągnięcia kalki z papieru i tak ma być, płynów używasz potem, kładąc kalki na model. Kupiłem ostatnio pierwszy raz w życiu podkłady Tamiya - biały i szary. Jak dla mnie nie ma różnicy, która byłaby warta te 30-35 zł (różnica cen między Surfacerem w puszce, a Tamką w puszce). Pamiętaj że levelling ma też opóźniacz. Zależnie od tego, jakich farb używasz, może być on ważny w odniesieniu do wygodnej pracy aerografem. Odnośnie flocku - nie pomogę, bo używałem raz, a tym bardziej nie patrzyłem ile mi go zeszło Racja, użyję nitro, ew. aceton. Co mniej śmierdzi? :P Dobra a płyn do kalek Tamiya vs ten Microscale? Nie ukrywam, że niźle sobie liczą za ten "amerykansky" produkt mimo że więcej go tam niż tamiya. Jakieś porównania macie?? Klej spróbuję na początek Wikol prawie 40 zł za ten klej o którym mówisz to za duzo.. No jeżeli chodzi o słoiczki Tamiya vs. Mr Hobby to jest 6zł różnicy - ta sama pojemność 40 ml. Miałem kiedyś Tamiye w sprayu. Mr. Hobby 1200 jest chyba trochę bardziej "szorstki" ale jeżelli to jedyne różnice to biorę Tamiye. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 24 Maja 2017 Share Napisano 24 Maja 2017 Acetonu nie używałem, ale nitro do przyjemnych zapachów nie należy Ja mam któryś z tych płynów, jakaś końcówka mi została, mogę Ci wysłać na testy, podrzuć tylko adres na PW ;) Mam Tamkę i jakoś leży cały czas w cieniu SETa i SOLa. Nie wiem skąd te chore ceny, kiedyś na pewno tyle nie płaciłem za to. Tańsza firmowa alternatywa: http://www.rctrax.pl/hob-tamiya-87078-craft-bond-klej-do-kartonu/116527/ Z dozownikiem. A, mówisz o słoikowym, to nie używałem. ;) Myślałem że mówisz o sprayu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Browarek90 Napisano 24 Maja 2017 Share Napisano 24 Maja 2017 Co do podkładu to używałam tamki w sprayu szarej i białej i musze powiedzieć że szybko schodzi i mało ekonomicznie wychodzi w porównaniu z mr surfacer ze słoika. A i jeszcze z białym podkładem miałem problem z dobrym kryciem tak samo myłem elementy jak do szarego a i tak Słabiej się trzymał i krył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 24 Maja 2017 Autor Share Napisano 24 Maja 2017 Co do podkładu to używałam tamki w sprayu szarej i białej i musze powiedzieć że szybko schodzi i mało ekonomicznie wychodzi w porównaniu z mr surfacer ze słoika. A i jeszcze z białym podkładem miałem problem z dobrym kryciem tak samo myłem elementy jak do szarego a i tak Słabiej się trzymał i krył. Zgadzam się z Tobą, że spray jest mniej wydajny dlatego sprayu nie używam - tylko słoiki do aero. (dodatkowo nie znoszę jak pył od spray-ów lata wszędzie Mr Hobby i Tamka mają te samą pojemność 40ml i inne ceny dlatego myślę że przy słoikowej wersji różnicy w jakości produktow nie powinno raczej być. Spróbuję chyba. Tamka to przecież Tamka. Na poprzednim modelu podkład mi wyszedł spod farby jak malowałem klarem samochodowym ale zakładam że to były moje błedy i klar przeżarł a nie zła jakość farb Tamiya.. :/ PS. Co do wydajności to Ferrari zapodkładowałem całe z każdej strony wraz ze wszystkimi najdrobniejszymi elementami z chromem włącznie i jeszcze połowę następnego modelu wystarczy Spray juz by dawno wyszedł a kosztuje ponad 30 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 25 Maja 2017 Autor Share Napisano 25 Maja 2017 Podpowiedzcie z czego zrobić wentyle? Mam czarne felgi aż sie prosi o srebrny wystający wentyl. Nie bardzo bym chciał kupować zestawów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 25 Maja 2017 Share Napisano 25 Maja 2017 Przytnij igłę krawiecką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 25 Maja 2017 Share Napisano 25 Maja 2017 Przytnij igłę krawiecką. ???????? ???????? Możesz bliżej wyjaśnić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 25 Maja 2017 Autor Share Napisano 25 Maja 2017 Przytnij igłę krawiecką. ???????? ???????? Możesz bliżej wyjaśnić ? Ja domyślam się, że chodzi po prostu o wybranie grubszej igły, odcięcie końców które wyrzucasz i dalej tniesz kawałki których średnica powinna pasować dobrze do tego dołka w feldze. Nie mniej jednak.. Wydaje mi się to dość trudne, trzeba by to w pojemniku robić bo kawałek Ci odpryśnie i jeszcze stracisz oko. Poza tym nie wiem czym to ciąć, przychodzą mi jedynie do głowy kombinerki, cążki do drutów.. Myślałem, że coś plastikowego ktoś coś podpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekj Napisano 25 Maja 2017 Share Napisano 25 Maja 2017 Ja robię to w następujący sposób.Nawiercam w feldze otwór 0,7 mm na wylot.Podgrzewam kawałek czarnej ramki.Rozciągam jak na antenki w Tamce. Przewlekam przez otwór w feldze cieńszą strona do oporu.Przycinam na wymiar.Na czubek kładę kropeleczkę chrom MM co stanowi kapturek wentyla,reszta pozostaje czarna,bo guma w wentylu jest czarna.I gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 25 Maja 2017 Share Napisano 25 Maja 2017 Igły to najlepiej ciąć proxxonem i tarczą korundową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 25 Maja 2017 Autor Share Napisano 25 Maja 2017 Ja robię to w następujący sposób.Nawiercam w feldze otwór 0,7 mm na wylot.Podgrzewam kawałek czarnej ramki.Rozciągam jak na antenki w Tamce.Przewlekam przez otwór w feldze cieńszą strona do oporu.Przycinam na wymiar.Na czubek kładę kropeleczkę chrom MM co stanowi kapturek wentyla,reszta pozostaje czarna,bo guma w wentylu jest czarna.I gotowe. Twój sposób wydaje się być ciekawy i łatwiejszy. Spróbuję.. Maszynkę typu "proxon" jakąś posiadam ale brak tarczy do takich rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 25 Maja 2017 Share Napisano 25 Maja 2017 Igły to najlepiej ciąć proxxonem i tarczą korundową. Możesz pokazać efekt Twojego sposobu na wentyle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 26 Maja 2017 Share Napisano 26 Maja 2017 Nie, bo nigdy tego nie robiłem Ale co tu pokazywać? Po prostu wstawiony kawałek pręcika. Będzie to wyglądało tak samo jak z wyciągniętej ramki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 26 Maja 2017 Autor Share Napisano 26 Maja 2017 W międzyczasie pogawędek pokażę co jest gotowe.. bo dawno zdjęć nie było. Spód.. Czarny mat Tamiya XF-1 + srebrne punkty i wachacze Flat Aluminium. Wydech to mieszanka Tamiya gold x-12 i flat aluminium. Brudzenie Tamiya Smoke ale muszę kupić gotowy panel line. Niezbyt przyjemnie wychodzi to smokiem. Zastanawiam się czy nie powinienem tego spodu pociągnąc jeszcze matowym lakierem bo czarny mat jest wrażliwy na "palcowanie" Jak sie zbyt długo i mocno przytyma po torafi zostać slad mimo że juz dawno suchy, Silnik.. Flat Aluminium + czerwony od Revella z zestawu. Bardzo słabo kryjący na początku ale po kilku warstwach super soczysta czerwień. Na blok planują kable ale nie wiem czy znajdę tak małą średnicę. być może zastąpie cienkimi drucikami imitującymi kable Pokrywka.. bardzo duzy plus za to że struktura plastiku była juz pofałdowana.. Po nałożeniu farby nie trzeba już nic robić aby uzyskać chropowatą i nieco pomarszczoną powierzchnię. W rzeczyswistości farba się o wiele mniej świeci więc jest ok. Dojdą jeszcze srebrne malunki. Czarny mat Tamiya + lakier półmat Tamiya. Czerwony to kolor od Revella Wnętrze.. Podkład Mr Hobby 1200 + beż od Revella z zestwu. Równiż słabo kryjący ale po dłuuugim czasie malowania i wielu warstwach uzyskałem cos co mnie satysfakcjonuje. Podoba mi się odcień beżu.. Szkoda że portfolio Tamiya takiego odcienia nie znajdziemy Sklejone.. Konie na zagłówkach i inne dodatki to Flat Aluminium - podobają mi się, ręka nie drżała więc nie wyszedłem za linie Klamki oryginalny chrom Revela i konsola środkówa również. Podłokietnik kryśnięty pół matem od Tamiya aby odróznić go nieco od matu na podłodze Ukończona decha... Spód beż Revela góra czarny mat pryśniety bezbarwnym pół matem na zakończenie kalki Całość wnętrza Ktoś powie że szwy na obrzeżach foteli - ja mówię OK ale są tak grube że wyglądają bardziej na obszycie łączenie materiłau na fotelach. Wolałem zostawic niż zepsuć i póżniej cuować z tymi fotelami. Dodatkowo bardzo dużo szpachlowania by do tego było Na koniec.. Zwalczyłem w końcu odbodowę zderzaka i jak się okazało kilku jeszcze miejsc z tyłu Ferrari. Już jest całość w podkładzie i jeest gotowe do położenia bazy. Mam już gotowe felgi i szyby. ale to przy nastepnym poście. Miłego oglądania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 26 Maja 2017 Share Napisano 26 Maja 2017 Ładnie pomalowałeś detale wnętrza. Na kaście jest sporo szpachlowania, wiem o tym ;) Widzę, że użyłeś dissolved putty albo czegoś podobnego. Kastę szpachluj cyjanoakrylem, bo zwykła się zapada i będziesz miał niespodziankę po jakimś czasie po malowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 26 Maja 2017 Autor Share Napisano 26 Maja 2017 Dziękuję.. Najpierw szpachlowałem Miliputem i doatrałem ale po podkładzie okazało się, że jeszcze jakieś niewielkie ubytki zostały i/lub nie dotarłem dobrze Miliputa. No więc na to poszła szpachlówka od Tamki. Mam nadzieję, że nic nie siądzie bo warstwy były naprawdę symboliczne (mowa o zderzaku) Faktycznie mogę mieć obawy o pokrywę bagażnika po prawej i lewej stronie chociaż tam było szpachlowane chyba podwójnie bo na początku usiadło dość szybko. Zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 26 Maja 2017 Share Napisano 26 Maja 2017 Wszystko super, tylko te fotele mnie nie przekonują. W rzutach bocznych widać, że niewiele mają wspólnego z obszyciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 5 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 5 Czerwca 2017 Witajcie, samochód dostał bazę - czerowny od Tamki. Wieczorem zdjęcia. Teraz pytania 1) Linie były pogłębiane i podczas malowanie bazą farba nie pokryła idealnie tych szczeli. Jak zaświecę mocnym światłem to w szczelinach widać kolor podkładu. Patrząc gołym okiem jest ok. Nie chcę malować tych lini wzdłuż bo się okaże że model jest wymalowany w każdą stronę inaczej. W związku z tym.. Takie coś się zostawia i robi później czarnego washa lini czy ma to być tak dokładnie zamalowane i ma siedzieć w tych liniach baza. Nie ukrywam że będzie to masakrycznie trudne. 2) Czy po dwóch dniach schnięcia bazy można już przystąpić do oklejania i malowanie elementów kasty na inny kolor?? 3) Jaki jest czas schnięcia bazy Tamiya aby położyć bezbarwny samochodowy Dupont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angus73 Napisano 5 Czerwca 2017 Share Napisano 5 Czerwca 2017 Ad1 zostawilbym i dopracowal washem, bo beda roznice w malowaniu kasty Ad2 i 3 zawsze czekam tydzien Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
model11 Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2017 Przystępuję do malowanie bezbrwnym Dupont 3800s Mam 100 ml lakieru 3800S + 30 ml utwradzacza XK205 1) Ile przygotować na model żeby później nie dorabiać 2) Czy oprócz lakieru z utwardzaczem musze z czymś mieszać?? Np. Leveling thinner? Zakładam że na 100ml lakieru należy zmieszać dokładnie 30ml utwardzacza/ Dajcie znać bo nie moge się doczekać błyszącej powłoki na Ferrari. Obym nie popełnił błędu i nie zniszczył bazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 13 Czerwca 2017 Share Napisano 13 Czerwca 2017 Nie wiem jak jest konkretnie z Dupontem, ale gdy ja kupuję bezbarwny typu 2K w mieszalni motoryzacyjnej, to kupuję też dedykowany do niego rozcieńczalnik. Bez niego lakier jest za gęsty. Lakiery typu 2K zawierają całkiem inne składniki więc rozcieńczalnik Gunze powinien się klasycznie ściąć. Ale to tylko teoria. Może będziesz miał szczęście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 13 Czerwca 2017 Share Napisano 13 Czerwca 2017 Moje doświadczenie z lakierami i bazami z mieszalni jest takie, że Leveling Thinner pięknie je rozcieńcza, a rozpuszczalnik z mieszalni przegryzł mi się raz przez bazę, surfacer do plastiku i go zniszczył. A wcale modelu nie zalałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.