cooper69 Napisano 1 Sierpnia 2017 Share Napisano 1 Sierpnia 2017 No i niestety fajny tutorial jak składać gąski Bronco padł ofiarą Photobucketa Poniżej przedstawiam własny zrobiony na podstawie doświadczeń dwukrotnej "produkcji" i z podglądania innych: Potrzebne są: - ostry nożyk - ja używam Olfa AK-1 bo dla mnie do precyzyjnych prac jest lepszy niż Excel bo ma cieńsze i mniejsze ostrza. Oba nożyki bardzo dobrze się uzupełniają w moim warsztacie. - przyrząd ułatwiający montaż - naklejona w moim wypadku na pasek HIPS listewka o przekroju 6x8 mm (pierwszy wymiar ważny) - taśma dwustronna lub np. Tamiya przyklejona odwrotnie czyli klejem do góry - klej typu Extra Thin Oczywiście zaczynamy od wycięcia elementów z ramek. Przy odpowiednim (pod lekkim kątem dostosowanym do płaszczyzny, którą chcemy uzyskać) przycięciu dalszą obróbkę papierem, pilnikiem można pominąć (ja tak robię). Do wycinania polecam podłożyć kawałek HIPS-u odpowiedniej grubości. Bez tego będzie się gorzej wycinało, a przede wszystkim mogą od naprężeń pękać delikatne ośki ogniwek. Wycinane elementy polecam w osobnych pojemniczkach dla każdego rodzaju. Następnie zaczynam montaż. Na przygotowaną taśmę z klejem układamy kilka części z osiami, a potem za pomocą kleju doklejamy (polecam klej typu Extra Thin) boczne ostrogi/zęby (polecam chwytać pęsetą) Finalnie otrzymujemy więcej niż potrzeba takich łączników - ważne jest żeby pilnować kąta ostróg w stosunku do modułu poprzeczek/osi. Po zakończeniu tego etapu mamy już zdecydowanie mniej części Na tym etapie przyda się "przyrząd" z listewki. Zaczynamy finalny montaż. Układamy wewnętrzną część gąsienicy (bez tzw. szewronu - "bieżnika"). Dokładamy osie z ostrogą i mamy pierwszy moduł przygotowany do klejenia. kolejne części wewnętrzne polecam wkładać od spodu leżących osi wtedy się kruchy układ nie rozpada. Następnie dokładamy i sklejamy ogniwa - moduł z szewronem. Ja klejem pokrywam kropelką kleju od wewnątrz ten moduł (szewron) uważając żeby nie zalać osi i łączę przy pomocy pęsety ze szpiczastymi końcówkami (idealna jest do tego pęseta z Rossmanna - bardzo dobry zakup jakościowo na poziomie pęset Tamiya (mam też) ) Klej Extra Thin (szczególnie typu S - szybki) szybko schnie więc czasu dużo nie ma ale też pozwala odłożyć ogniwa z przypadkowo zalanymi klejem prowadnicami osi i dość szybko użyć ponownie. I kontynuujemy robótkę do osiągnięcia pożądanej długości (standardowy Sherman miał po 79 ogniw na stronę a M4A4 po 83 - z doświadczenia z gąskami wynika, że trzeba zrobić więcej). Ostatnie ogniwo sklejamy tylko delikatną ilością (dosłownie kropelka) kleju żeby po pomalowaniu łatwo było rozkleić, a potem już na modelu skleić w całość. Otrzymujemy super gąski o naturalnych właściwościach Mam nadzieję, że napisałem dość zrozumiale. Jak macie uwagi to piszcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinello Napisano 2 Sierpnia 2017 Share Napisano 2 Sierpnia 2017 Bardzo dobry poradnik. Dodam, że przedstawiona metoda jest skuteczna również w gąsienicach do innych czołgów firmy Bronco (Abrams, Leclerc, Leopard itp - wszystko co było dwusworzniowe) oraz po drobnych korektach do innych producentów o podobnej budowie - np gąsienice Modelkastena do Shermana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 23 Października 2017 Share Napisano 23 Października 2017 Juz wiem ze nie kupie modelu tej firmy Dzięki za poradnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer Machine Napisano 13 Stycznia 2018 Share Napisano 13 Stycznia 2018 Jeżeli kiedykolwiek zdecyduję się na zakup modelu z firmy Bronco to od razu zainwestuje w gąski z Fruilmodel Dzięki za tutek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 13 Stycznia 2018 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2018 Jeżeli kiedykolwiek zdecyduję się na zakup modelu z firmy Bronco to od razu zainwestuje w gąski z Fruilmodel Dzięki za tutek. Juz wiem ze nie kupie modelu tej firmy Dzięki za poradnik To bawcie się z Friulami, które do Shermana są nieruchome... bo mają specjalne części na zakręty i pozostałe odcinki. Zajebista sprawa tym bardziej, że najpopularniejsze T48 są w większości na zewnątrz gumowe i przeświecający metal na szewronach bo się przez przypadek zarysowało wygląda komicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rhinoceros Napisano 13 Stycznia 2018 Share Napisano 13 Stycznia 2018 Że zacytuję klasyka- "trza być tfardym nie mientkim"! Rafale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.