Jump to content

Su-34- jak uzyskać wypłowiały kolor ...


Psar77
 Share

Recommended Posts

Witajcie.

Lepię sobie aktualnie Su-34 ze Zvezdy. Samolot w jednolitym malowaniu góra ciemnoszara dół niebieski. I teraz pytanie. Jak uzyskać taki wypłowiały kolor jak na fotce poniżej ?

 

RIAN_02711490-russian-aircrafts-in-syria-625.jpg

 

Chciałbym uzyskać taki efekt na modelu bo uważam, że będzie zdecydowanie ciekawiej wyglądał niż jak nówka prosto z fabryki ...

Czy położyć jako bazę ten podstawowy ciemnoszary kolor a potem, nie wiem, jasnym washem ? Albo aero jasnym szarym ? Pewnie będę próbował na jakimś złomie ale chciałbym, żebyście mnie trochę pokierowali :-)

Pozdro !

Link to comment
Share on other sites

1. Zdąbądz jak najwięcej zdjęć.

2. wymaluj to po prostu.

3. Bardzo lubie takie wypłowienia, i akurat buduje sobie Su-34, którego zamierzam zrobić w malowaniu SF-polskim, i tez myslałem o takich wypłowieniach ,_)

Link to comment
Share on other sites

1. Zdąbądz jak najwięcej zdjęć.

Tak.

2. wymaluj to po prostu.

Tak.

 

Z tym, że możesz uciec się do np. takich sposobów:

 

Najpierw kolor bazowy. Jestem zwolennikiem wychodzenia od jak najbliższego oryginałowi odcienia. Wtedy łatwiej jest kontrolować utrzymanie właściwego odcienia farby poddanej erozji. Możesz też uwierzyć twierdzeniu, że kolor bazowy jest mało istotny bo zabiegi wetheringowe i tak go zmienią.

 

- Imitowanie wypłowień poprzez stopniowe nakładanie coraz bardziej rozjaśnionej farby bazowej. Farba skrajnie rozcieńczona, tak by jedno pryśnięcie rodziło wątpliwości czy w ogóle widać jakąś zmianę. To pozwoli zachować kontrolę nad powstawaniem efektu. Rozjaśniać można białym, albo szarym. Można to zmieniać w kolejnych warstwach. Można też wprowadzić inne kolory do rozjaśnianej mieszanki by uzyskać efekt zmienności powłoki malarskiej.

 

- Jak wyżej, tylko efekt 'niekrycia' uzyskać poprzez zabarwianie mieszanką lakieru bezbarwnego. Wtedy unika się pryskania 'samym rozcieńczalnikiem' i bywa, że jest po prostu łatwiej technicznie.

 

- wprowadzenie innych kolorów w celu wyżej opisanym, ale nakładanych jako oddzielne warstwy.

 

- wprowadzenie suchych pigmentów wcieranych w powierzchnię modelu, jako uzupełnienie powyższych punktów, ewentualnie wstawki pomiędzy warstwami.

 

- uzyskiwanie/korekta efektów przez matowienie/polerowanie powłoki malarskiej.

 

- kontrolowane podmalówki pod niekryjącą warstwą koloru bazowego (moim zdaniem najtrudniejsza droga, o ile model ma być realistyczny).

 

W przypadku wprowadzania innych kolorów należy bardzo uważać. Granica między efektem bardzo realistycznym, a 'efekciarstwem' jest bardzo cienka.

Niestety, wg mnie bardziej szczegółowo nie da się tego opisać i właściwą aplikację środków trzeba sobie wypracować próbując w oparciu o te zdjęcia, o ile nie da się podejrzeć rzeczywistego obiektu.

Najlepszy efekt powstanie najprawdopodobniej przy łączeniu różnych sposobów. Jakich? Jak? To kwestia do wypracowania. Rezultat może być różny dla różnych kolorów, a i sam operator może lepiej się czuć przy jednych zabiegacz, a gorzej przy drugich.

 

Warstwy nie należy rozumieć jako pokrycia całego modelu, czy nawet tylko pojedynczego panelu. Może to być zabieg bardzo miejscowy, w zależności od potrzeby.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.