Skocz do zawartości

9,5m klasse SRB "Wilma Sikorski" - 1/72 - Revell 05214


Kon_Bar

Rekomendowane odpowiedzi

Powrót do modelarstwa zaowocował 3-ma "latadłami", ale nie samym powietrzem człowiek żyje Postanowiłem zrobić mały odpoczynek od projektu "helikoptery SAR RCAF" i zajrzeć w czeluście szafy za czymś "wodnym". Na półce "leżakował" rozgrzebany pewnie z 5 lat temu model "Vereny". Co tu dużo pisać: bardzo zubożona wersja Hermana Marwede W sumie z oryginalnego pakietu usunięto Hermana i zostawiono tylko jego "łódź / córkę"

 

Jakiś czas temu zacząłem przerabiać Verenę na... w sumie to już nie pamiętam na co a po dwu czy trzykrotnej zmianie komputera i materiałów znaleźć nie mogę. Zacząłem więc poszukiwania na nowo i znalazłem trochę fotek SRB "Wilma Sikorski". Ponieważ fotki prezentowały stan na rok 2006 (a taki mi pasował, bo w tych okolicach czasowych umiejscowiony był poprzednik "Wilmy" i część przeróbek jest charakterystyczna dla tego okresu) postanowiłem zmierzyć się z "klątwą DGzRS". Tu słowo wyjaśnienia skąd klątwa - z tego co widziałem, to niewiele relacji na tym forum prezentujących modele DGzRS zostało ukończonych

 

Podsumowując "rys historyczny" - postaram się zamienić to:

 

40566379211_7d7dc22c1b_c.jpg

 

w model podobny do:

 

25695889007_52118b5330_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na inwentaryzację prac - przyznam, że kadłuba nie chciałbym malować jeszcze raz (malowałem go chyba z 6 razy; farby Vallejo nie chciały trzymać się plastiku Revell'a; żaden podkład nie pomagał; pomógł... papier ścierny)

 

Na kadłubie dodałem drzwi do ewakuacji osób z poziomu wody

 

39690711745_6a4e4b216d_c.jpg

 

a na rufie otwory techniczne. Teraz mam zgryz - otwory na / poniżej linii wodnej. Poprzedni "wybraniec" miał je poniżej linii, "Wilma" na linii. Raczej do poprawki

 

40543003522_8ec448a7f9_c.jpg

 

Na pokładzie głównym wyzwaniem było wykonanie uskoków pomiędzy śródokręciem a dziobem. Z dorobionych "uszek: na listwie naokoło pokładu pasują wszystkie - niestety kluza z dziobu jest do usunięcia - "Wilma" jej nie miała

 

39690713365_8b6c00a14d_c.jpg

 

Wykonanie uskoków pozwoliło na modyfikację ścian bocznych nadbudówki tak, aby pasowały do pokładu. "Efektem ubocznym" jest miejsce na dwa okienka (naprawdę nie wiem, co przez nie można było oglądać... chyba nadburcie )

Półka na bosak (?) - do usunięcia. Na "Wilmie" jej nie było.

 

26713628848_4ff00e8d01_c.jpg

 

Dach przedniej części nadbudówki wymaga przesunięcia świetlika. Świetlik będzie także podniesiony względem dachu.

 

39690714585_5d4120a38e_c.jpg

 

Dach sterówki nosi dopiero początki ingerencji. "Verena" - łódź-córka miała inaczej rozwiązane składanie masztu niż wszystkie inne łodzie z tej serii. Na "Wilmie" maszt jest bardziej z przodu a w miejscu masztu jest świetlik. Mocowanie reflektora ruchowego - do wyrzucenia (ponownie - poprzednik musiał mieć, "Wilma" nie miała)

 

26713630218_84d1735a88_c.jpg

 

Na koniec jeszcze rzut oka na tylną ścianę sterówki. Tu też będzie kilka prac do wykonania - opiszę je jednak już we właściwej relacji

 

39690715345_f7eb2b17da_c.jpg

 

Mam nadzieję, że nie zanudziłem szanownego Koleżeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.