Adams M1A1 Posted October 31, 2018 Share Posted October 31, 2018 Witajcie pasjonaci amerykańskiej myśli technicznej od Wietnamu do ODS-u. AfV Club zapowiada wydanie w/w czołgu : http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=30339&mode=thread&order=0 Czołg fajny , ale pewnie cena będzie pow. 200 zł, i jak zwykle w AfV rażą te gumowe gąsienice , ciekawe czy ktoś wypuści blaszki i toczoną lufę do niego Pozdr. A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted October 31, 2018 Share Posted October 31, 2018 Ja już zamówiłem A na dodatki poczekam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams M1A1 Posted April 15, 2019 Author Share Posted April 15, 2019 No i się wziął i ukazał w Polsce. Cena w MojeHobby 250zł, a w Exito 256zł czyli trzeba poczekać, albo zacząć zbierać butelki,ciekawe kto wyda dodatki do niego, mógłby RB Model który od 2 lat nie wydal niczego nowego.I bracia Czesi z Eduarda też ostatnio na doopie usiedli.Ale nasz forumowy kolega Pomroczko zrobił kule do niego, może by tak pomyślec o ich wydaniu. A do kolegi Martinello prośba coby in box-a zrobił.Pozdrawiam A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted April 15, 2019 Share Posted April 15, 2019 Nie zrobię - bo mój model zaginął na polskiej poczcie i dwa dni temu został wysłany powtórnie z Hong Kongu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 15 godzin temu, Adams M1A1 napisał: No i się wziął i ukazał w Polsce. Cena w MojeHobby 250zł, a w Exito 256zł czyli trzeba poczekać, albo zacząć zbierać butelki,ciekawe kto wyda dodatki do niego, mógłby RB Model który od 2 lat nie wydal niczego nowego.I bracia Czesi z Eduarda też ostatnio na doopie usiedli.Ale nasz forumowy kolega Pomroczko zrobił kule do niego, może by tak pomyślec o ich wydaniu. A do kolegi Martinello prośba coby in box-a zrobił.Pozdrawiam A. Dziś w mojehobby 219 zł........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams M1A1 Posted April 16, 2019 Author Share Posted April 16, 2019 Godzinę temu, martinello napisał: Dziś w mojehobby 219 zł........... Znaczy się był, bo już wykupili, gorzej jak z mięsem za komuny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Cześć! No przydało by się... Może niedługo jakaś nowa dostawa będzie. Jak wszystko dobrze pójdzie, to za jakiś czas kompletne wnętrze mogło by do niego być w formie wydruków 3D. A na razie obejrzyjcie sobie ten link: http://cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/3/t/180795.aspx Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams M1A1 Posted April 16, 2019 Author Share Posted April 16, 2019 Paweł super sprawa. Pozdr. A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted April 18, 2019 Share Posted April 18, 2019 Cześć! Właśnie kupiłem CEVa od exito. Za chwilę otwieram pudło! Pozdrawiam Paweł 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams M1A1 Posted April 20, 2019 Author Share Posted April 20, 2019 W dniu 18.04.2019 o 21:26, pmroczko napisał: Cześć! Właśnie kupiłem CEVa od exito. Za chwilę otwieram pudło! Pozdrawiam Paweł Też se kupie ale dopiero jak stanieją . Ostatnio promocje były i zostawiłem w Exito jakieś 400zł ( Kamaz, Ural 375 i żywica do Pattona z Legenda )Zrób in-box-a. A co z Twoją konwersją? Pozdr. A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted April 20, 2019 Share Posted April 20, 2019 Cześć! No to zrobię jakiegoś in-boxa, może nie za dużego jak kurz przygotowań do Świąt opadnie. Ja w exito dostałem sympatyczną, niewielką zniżkę i bardzo zadowolony jestem. Już to wcześniej było postanowione, że z tego co dotychczas zbudowałem postaram się jak najwięcej wykorzystać, to czego jeszcze nie zdążyłem przerobić biorę z nowego zestawu a i tak jestem wpieprzony (przez siebie!) w budowę wnętrza więc to jeszcze trochę potrwa. Z części które mi po tym wszystkim zostaną da się zbudować jeszcze M60A1. To w tym będzie wnętrze z wydruków 3D i chociaż nie służył w Wietnamie, to daje dobrą wymówkę, żeby pomalować kamuflaż MERDEC - zawsze chciałem to zrobić! Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt! Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted April 21, 2019 Share Posted April 21, 2019 Cześć! No i słowo się rzekło. Mówimy o tym zestawie, AFV Club nr 35254: Przedstawia on czołg inżynieryjny który powstał przez poważną przebudowę czołgu M60A1 polegającą m.in. na dodaniu na wieży dźwigu, wymianie działa 105mm na działo kalibru 165mm strzelającego pociskami burzącymi, dodaniu systemu hydraulicznego i zamontowanego na stałe (a nie zdejmowanego) lemiesza. Wymiana uzbrojenia pociągnęła za sobą usunięcie systemu kontroli ognia czyli dalmierza i komputera balistycznego. Z przodu kadłuba zamiast lewego pojemika na amunicję 105mm został zamontowany zbiornik płynu hydraulicznego. Pudełko dosyć szerokie, jest po brzegi wypełnione częściami: W środku znajdują się części już dobrze znane z podstawowej wersji czołgu. Pojawiła się nowa góra wieży, różniąca się kilkoma drobiazgami - miejsca do przyklejenia sworzni dźwigu, zaślepione otwory pod dalmierz i kilka pomniejszych otworów: Co ciekawe w pudełku jest też ramka z Magacha - wykorzystuje się z niej tylko boki filtrów powietrza i jeszcze nie doszedłem dlaczego właściwie... Do dyspozycji mamy dwa całe komplety kół drogowych - aluminiowe i stalowe. W Wietnamie często na jednym wozie występowała mieszanka kół obu typów (te miny...). W osobnym worku mamy spód kadłuba, gumowe gąsienice typu T97, czyli nierozbieralne, ze wzorem typu "V", a także "gumowe" osłony tarczy działa. Schowane tam są też łańcuchy które są na wyposażeniu wozu i służą jako osprzęt dźwigu a przewożone są na przedniej płycie kadłuba - wybaczcie jakość zdjęcia: Części wspólne z M60A1. Warto zwrócić uwagę, że wieżyczka dowódczy jest wykonana z przezroczystego tworzywa, co umożliwia wykonanie bardzo ładnych szczelin obserwacyjnych. Części potrzebne do budowy CEVa - bardzo ładny lemiesz i dźwig: Ładne blaszki potrzebne do wykonania kosza wieży i sporo sznurka, potrzebnego dla dźwigu. Do dyspozycji są trzy malowania. Pierwsze przedstawia bardzo wczesnego CEVa jeżdżacego w Stanach Zjednoczonych. Druga to klasyczne malowanie z Wietnamu, z 919 Batalionu Inżynieryjnego wchodzącego w skład 11 Pułku Kawalerii, tzw. Blackhorse. Trzeci wariant malowania przedstawia dość kolorowe malowanie maszyny z Hawajów, zdaje się, że są to już lata 90-te: Dodatkowo można jeszcze wspomnieć, że zestaw umożliwia częściowe wyposażenie wnętrza modelu - mamy prawie kompletne stanowisko kierowcy i wyposażoną wieżyczkę dowódcy, znowu prawie całą. Niestety poza tym wnętrze wieży jest puste - czyli przez otwarte włazy (wszystkie trzy) będzie niestety widać zionącą pustkę. Do dyskusji jest jeden detal - czy wyjście awaryjne (pod nogami kierowcy) może być owalne - to taki detal, wczesne M60A1 miały okrągłe wyjście awaryjne i nie jest jasne czy CEVy powinny mieć to wyjście okrągłe czy też owalne (dla późniejszych M60A1 - ale nie wiem od którego roku i czy trafiło to do CEVów). Dobre jest to, że od tej chwili już nie potrzebujemy tych wszystkich konwersji, żeby zbudować bardzo ładnego CEVa - a wszystkie konwersje z którymi się jak dotąd spotkałem były kosztowne a ich jakość - dyskusyjna. Moją dotychczasową walkę z CEVem, gdzie można też zobaczyć niektóre rozwiązania z zestawu AFV Club można zobaczyć tutaj: To tyle na teraz, jeżeli by były pytania to zapraszam, a poza tym pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 (edited) 13 godzin temu, pmroczko napisał: ...czyli przez otwarte włazy (wszystkie trzy) będzie niestety widać zionącą pustkę... A który jest trzeci w wieży? A tak serio - góra wieży "normalnego" M60A1/A3 przyda mi się do innego projektu na podmianę żywicy, ramka z pancerzem IDF też się przyda. Już się cieszę, że ten model leci do mnie ( i może w końcu doleci)... Edited April 22, 2019 by martinello Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 martinello - ale ja nie napisałem, że na wieży są trzy włazy. Na całym czołgu są trzy włazy do otwarcia (nie licząc wyjścia awaryjnego), a w każdym na pierwszy rzut oka - pustka. Żal mi tylko, że nie poszli konsekwentnie - albo całe wnętrze albo nic. Tak mnie tylko podpuścili, żeby się za to brać W ogólności jest to piękny zestaw i oczywiście części zamienne na pewno się przydadzą. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 Sorki, to nie czepialstwo W końcu we włazie kadłubowym coś tam AFV dał... Sam jestem zdziwiony formą tego "wnętrza" - liczyli może na jakiś aftermarket, ale nikt się nie zgłosił. Kojarzę tylko zestaw Legenda do silnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adams M1A1 Posted April 22, 2019 Author Share Posted April 22, 2019 Dzięki Paweł za tego in-boxa , czyli reasumując trzeba do tego tanku zakupić gasienice ogniwkowe , ta ramka do Magacha będzie mi nie potrzebna(ale są na niej skrzynie na amunicję) duży plus za te aluminiowe koła bo do tego Pattona z USMC z pługiem z Academy są tylko stalowe i trzeba by dokupić żywiczne z PanzerArta, o takich duperelach jak kalki nawet nie wspominam bo robiąc pojazd z ODS-u i tak muszę zrobić generyczne, czyli tylko poczekać aż stanieje i kupować. Pozdr. A. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted April 22, 2019 Share Posted April 22, 2019 (edited) martinello - no właśnie, jest to dziwne, taka niekonsekwencja. Nie martw się, chętnie podyskutuję. Może jeszcze trochę o włazie kierowcy. Wyposażenie stanowiska kierowcy jest dosyć kompletne. Brakuje co ciekawe jednej z dwóch butli gaśnicy (nawet tego nie poprawiałem), ręcznej pompki paliwa (do napełniania układu paliwowego przed startem silnika) i tablicy po prawej stronie kierowcy, na której wisi interkom wraz z pistoletem maszynowym M3A1 i amunicją do niego. Ale żeby to wszystko zobaczyć, to trzeba popatrzeć do włazu z góry albo od tyłu, co nie jest możliwe, jak wieża jest założona (no od góry to jeszcze od biedy, widać fotel kierowcy). Ale jak się popatrzy do środka z boku, to widać puste miejsce tam , gdzie powinny być rury amunicyjne albo w CEVie zbiornik płynu hydraulicznego (po lewej stronie). A już najgorzej jak się popatrzy przez właz kierowcy z przodu - wtedy za fotelem kierowcy widać tę pustkę, gdzie powinny być na glebie baterie, a nad nimi kosz wieży z całym tym złomem typu skrzynia na peryskopy, pompa hydrauliczna działa albo pociski do działa (tzw. ready rounds, składowane w pionie). Czyli żartując w okrutny sposób, dotkniesz wnętrza - przegrałeś Adam - no chętnie. Model jak najbardziej polecam. Gąsienice to chyba jednak najlepiej AFV Club albo metalowe, Bronco nie polecam - są moim zdaniem zbyt skomplikowane w budowie (5 części na ogniwo i projektowane jako ruchome - ale nie wierzę, że komuś się to udało tak pokleić. Tak wiem, zaraz ktoś napisze że tak - ale ja nadal jestem sceptyczny!). A ja rzeźbię dalej to wnętrze... Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Edited April 22, 2019 by pmroczko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted April 23, 2019 Share Posted April 23, 2019 9 godzin temu, Adams M1A1 napisał: ... duży plus za te aluminiowe koła bo do tego Pattona z USMC z pługiem z Academy są tylko stalowe i trzeba by dokupić żywiczne z PanzerArta ... Dwa komplety kół są w każdym M60 tego producenta. Ot - taki miły dla patonmaniaków zestaw bazowy. Problemik będzie z dopasowaniem kół AFV do modelu Academy / Tamiya - bo to inna średnica mocowania, inna filozofia mocowania (w AFV z gumką w środku - ruchome) no i niestety inna szerokość mocowania. Ja dłubię M48A3 hybrydę wanny Tamiya (bo dostałem taki model i nie wiedziałem co z nim zrobić) i nadmiarowej góry kadłuba z wieżą z dragona. Mój pomysł - zrobiłem wewnętrzne koła Tamiya, zewnętrzne AFV. Na szczęście zgadzają się średnicą. 8 godzin temu, pmroczko napisał: Adam - no chętnie. Model jak najbardziej polecam. Gąsienice to chyba jednak najlepiej AFV Club albo metalowe, Bronco nie polecam - są moim zdaniem zbyt skomplikowane w budowie (5 części na ogniwo i projektowane jako ruchome - ale nie wierzę, że komuś się to udało tak pokleić. Tak wiem, zaraz ktoś napisze że tak - ale ja nadal jestem sceptyczny!). Gąski AFV są prostsze w klejeniu od Bronco - ale mają stały środkowy łącznik, co powoduje dziwne wychylenia na łukach. Niestety nie da się połączyć ogniw AFV i Bronco - bo zarówno T97 i T142 mają inny, nie pasujący do siebie kształt. Gąski metalowe (np Friule) mają ten sam problem co shermanowe - konieczność składania z dwóch rodzajów ogniw - na odcinki proste i na łuki. Więc praktycznie ruchome nie są. Dodatkowo friule łączone są za pomocą dwóch krótkich odcinków drutu z każdej strony zamiast jednego odcinka po całości szerokości ogniwa. Póki nie wymyślą ogniwek plastikowych takich jak AFV ale z doczepianym osobno środkowym łącznikiem to dla mnie najlepsze są Bronco. Fakt, trudno zrobić je ruchome ale są najlepsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinello Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 W dniu 22.04.2019 o 00:51, pmroczko napisał: Do dyskusji jest jeden detal - czy wyjście awaryjne (pod nogami kierowcy) może być owalne - to taki detal, wczesne M60A1 miały okrągłe wyjście awaryjne i nie jest jasne czy CEVy powinny mieć to wyjście okrągłe czy też owalne (dla późniejszych M60A1 - ale nie wiem od którego roku i czy trafiło to do CEVów). Okrągłe, czyli takie jak w M48 i w M60(A0) ? Masz jakąś fotkę od zewnątrz ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmroczko Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Cześć! Tak się składa, że mam: Niedawno napisał do mnie weteran z Wietnamu i twierdzi, że w jego CEVie buł taki właz jak nr 2 - także można z zestawu taki zbudować. W swojej książce p.Hunnicut napisał, że zmiana włazu z okrągłego na owalny nastąpiła po wyprodukowaniu pewnej ilości egzemplarzy czołgu M60A1. Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.