skwercio Napisano 23 Czerwca 2010 Share Napisano 23 Czerwca 2010 Czy SP można stosować też do wykonywania przejść kamuflażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 12 Sierpnia 2010 Share Napisano 12 Sierpnia 2010 czy Suchy pędzel (drybrush) to to samo co Weathering ? Znalazłem takie zestawy http://www.mojehobby.pl/tamiya-87085-weathering-master-c-set-p-6-718264.html To sie naklada na sucho czy musi byc jakis mokry podkład? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chmura Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 czy Suchy pędzel (drybrush) to to samo co Weathering ? Nie, suchy pędzel to technika używania pędzla. Weathering to brudzenie, podniszczanie itp., czyli rezultat używania różnych technik, w tym drybrush'a. Zestaw, który pokazałeś, nakłada się na sucho. Niemniej, na pewno można coś popróbować z rozrabianiem na mokro, ale to po za tą paletą zestawową, aby nie spierniczyć całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dolus Napisano 13 Sierpnia 2010 Share Napisano 13 Sierpnia 2010 Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1984 Napisano 25 Czerwca 2011 Share Napisano 25 Czerwca 2011 Mam pytanie, jak można pomalować wystające elementy tablicy przyrządów, mowa o zegarach, selektorach. Aktualnie usiłuję to robić w AH-64 1/35 to przyciski jakoś idą, ostrze igły maczam w farbie i dotykam przycisku i w miarę to wychodzi. prosta konsola wyszła mi tak: ale sprawa się znacznie komplikuje z zegarami.. a całej tablicy czarnej nie zostawię, znalazłem coś takiego, ciekawe jak wykonane?!: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 25 Czerwca 2011 Share Napisano 25 Czerwca 2011 Podejrzewam suchy pędzel. Ja tą techniką jestem wstanie osiągnąć to: EDIT Tu jest mały artykuł: http://www.aircraftresourcecenter.com/tnt1/001-100/TnT087_Drybrushing_Bamford/TnT087.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 zajefajne kokpity ale jak zaczynacie: podstawa (czarny i szary) monitory i co później igla częściowo ??? zabezpieczenia przy szuchym na innych kolorach ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 9 Lutego 2012 Share Napisano 9 Lutego 2012 Trochę się moja technika zmieniła od tamtego modelu, więc opowiem na przykładach. Najpierw maluję części składowe szarym bazowym. Żywice osobno, blaszki osobno. Potem biorę błyszczącego, czarnego humbrola, maczam w nim płaski pędzel i wycieram wszystko w ręcznik papierowy. Dopiero jak pędzel nie brudzi ręcznika, wcieram mocno farbę pędzlem w żywicę i blaszki. Ważne są dwie rzeczy. Żeby pędzel na prawdę nie brudził ręcznika. Wtedy możemy wcierać farbę w model na prawdę bez obaw, że coś pobrudzimy. Co prawda malowanie przebiega wtedy w kilku podejściach, ale mamy większą kontrolę. Po drugie żeby była to farba błyszcząca, bo schnie najwolniej. Przy matowych farbach mi to nie wychodzi. Kiedy mam tak przygotowane części, podklejam pod blaszki pomalowaną wcześniej kliszę i składam wszystko do kupy. Na koniec maluję najmniejszym pędzlem retuszerskim parę kropek w innych kolorach (czerwony, żółty, biały) oraz monitory na zielono. Trzeba mieć już wyćwiczoną rękę, żeby nie drgała. Kokpit Airesa do Tornado 1/72. Tutaj troszkę inna sytuacja, ale bardzo podobna. To plastikowy kokpit Intrudera, też 1/72. Najpierw czarny bazowy z aero na tablice, oraz szary na wannę. Następnie pomalowałem pędzlem panele na czarno i odłożyłem do wyschnięcia. Drybrush był zrobiony białą, błyszczącą emalią i potem jak wyżej - detale retuszerskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 16 Maja 2012 Share Napisano 16 Maja 2012 a mój sposób -- baza całości i wykałaczka (lubię to--- trwa długo ale ile zabawy) --- każdy z nas ma swoje metody i po to jest to forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 16 Maja 2012 Share Napisano 16 Maja 2012 Skopiuję jeszcze mój opis z tematu MiG-29 Na początek na tablicę idzie kolor bazowy z aero. Potem docinam pasek białej kalkomanii i aplikuję SOL. Nie bawię się w przygotowanie powierzchni pod kalki, SOL załatwia wszystko. Nie ma tam przeźroczystego filmu, który mógłby srebrzyć. Następna warstwa to sidolux. Dalej suchy pędzel czarną półbłyszczącą, nierozcieńczoną emalią. Matowa za szybko schnie na pędzlu, a błyszcząca za słabo kryje. Ważne jest, żeby przed suchopędzlowaniem wytrzeć farbę tak, żeby pędzel dosłownie nie brudził. Wtedy mam pewność, że pomaluję tylko wystające obramowania zegarów, bez ufajdania okolic. Czasem trzeba całkiem mocno wcierać farbę w deskę, ale w ten sposób osiągam najlepsze efekty. Następnie pędzlem retuszerskim maluję jakieś drobne detale w innych kolorach. Tutaj zielony i czerwony. Na sam koniec pryskam lakierem matowym w celu zabezpieczenia i zlikwidowania połysku niektórych obszarów. Aha, kliszę podklejam na CA białym polistyrenem 0.25mm. Nie szczypię się, zalewam CA całą kliszę i dociskam kawałek polistyrenu. Kiedyś malowałem na biało aerografem, ale potem były problemy z przyklejaniem takiego elementu do modelu. Trochę większy problem jest z przyklejeniem kliszy do blaszki. Zazwyczaj znajduję 2-3 miejsca odległe od zegarów i punktowo nakładam CA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.