Jump to content

Sherman PIRAT, Dragon 1:35


micmal
 Share

Recommended Posts

Zawsze chciałem wykonać polskiego Shermana, ale albo nie ta osłona transmisji, nie ta wieża itp...😀 Czekałem na model bez wad. Czekałem i czekałem i jak zapewne się domyślacie nie doczekałem się. Bo to chyba się nigdy nie zdarzy, że dostaniemy model, który w 100 procentach spełni nasze, nawet najbardziej wyśrubowane wymagania, i do tego jeszcze umożliwi wykonanie konkretnego egzemplarza pojazdu. Myślałem, że Tasca będzie tym Gralem, i tak prawie jest. Ale. Umyśliłem sobie Shermana z Monte Cassino lub Piedimonte. I co? Worki, gąsienice, skrzynki wyłoniły się jako przeszkody. Podarowałem sobie poprawianie nachylenia osłony transmisji, co z tego co kojarzę należałoby poprawić w modelu Dragona. Przy doborze gąsienic z pomocą przyszło Bronco. Muszę przyznać, że nawet nie tak źle się je składało. Z pomocą przy workach przyszedł Tanksformers. Woreczki są Mega, zresztą sami możecie zobaczyć. Skrzynki z boku i tyłu pojazdu pochodzą z zestawu metalowych skrzynek Vallejo. Oglądając zdjęcia zorientowałem się, dopiero po złożeniu wózków, że pierwszy wózek ma najprawdopodobniej spalone bandaże na kołach. Z pomocą przyszedł zestaw Panzerartu. Niestety chyba użyłem nie ten rodzaj kół, zarówno z zestawu jak i Panzerartu, ale to zostawiam Kolegom, którzy ruszą w tę drogę do rozpatrzenia. Poprawiłem również fakturę na wieży, dodałem zestaw granatów dymnych (właśnie to taka ważna pierdołka w Shermanach, a chyba już nikt jej nie robi) z Armorscale. Doszło jeszcze kilka własnych patentów i mogę pomału przystępować do malowania. a i powycinałem gąsienice Miniartu WE210. Zamieszczam do celów poglądowych kilka zdjęć, które udało mi się namierzyć przedstawiających Pirata na Gardzieli.

 

S11.jpg

S22.jpg

S33.jpg

23.jpg

Bez tytułu3.jpg

Pazur i Pirat1.jpg

PAZUR_PIRAT.jpg

PIRAT2.jpg

Pirat.jpg

PC1201022.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fajny temat - kibicuję :)

 

Moim zdaniem jednak mogłeś wziąć na warsztat model "nie-dragona", ale...

 

Kilka błędów:

- k-em za bardzo wystaje z jarzma armaty,

- wieża ma nieobrobione boki - widać miejsca łączenia części plastikowych (na 3 zdjęciu),

- pojemnik zawieżowy jest za wysoko - górna krawędź powinna się pokrywać z linią stropu wieży,

- PIRAT chyba nie miał uchwytów na tylnej płycie nadsilnikowej, za to improwizowany "kosz" na tylnej płycie wyglądał inaczej,

- wyrzutnia granatów na wieży powinna być bardziej filigranowa (mniejsza) i prosta - chyba taka jak w zestawach tasca,

- brak obróbki elementów z tyłu wanny kadłuba oraz deflektora i tylnych sekcji mocowań osłon p-piaskowych,

- skrzynki na kadłubie są jakieś niewymiarowe,

- "przyspawaj" płyty dopancerzenia, tak żeby nie było szczeliny na styku z kadłubem - uwaga, płyty te nie były spawane od dołu i opierały się najczęściej na paskach mocowania osłony p-piaskowej.

- no i koła - powinny być (chyba) odlewane a nie tłoczone jak w modelu...

 

9 godzin temu, micmal napisał:

Zawsze chciałem wykonać polskiego Shermana, ale albo nie ta osłona transmisji, nie ta wieża itp...😀 Czekałem na model bez wad. Czekałem i czekałem i jak zapewne się domyślacie nie doczekałem się. Bo to chyba się nigdy nie zdarzy, że dostaniemy model, który w 100 procentach spełni nasze, nawet najbardziej wyśrubowane wymagania, i do tego jeszcze umożliwi wykonanie konkretnego egzemplarza pojazdu.

E- tam :)

Są już takie modele, ale i tak do większości trzeba coś dodać, ale wynika to ze specyfiki - polskie sheramany były wyprodukowane w stanach, przerobione w brytyjskich skłądnicach materiałowych a na koniec dodatkowo "zdetalowane" przez nasze jednostki.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki martinello za czujność 😀 Odpowiem wg Twojej kolejności

- to powinno dać się poprawić,

- jasne do poprawy,

- zobaczę, co da się zrobić,

- być może. Trochę zasugerowałem się Pazurem i tym co zobaczyłem na zdjęciu poniżej,

- miałem te wyrzutnie z Armorscale i pomyślałem, że je wykorzystam,

- poproszę o podpowiedź odnośnie obróbki tylnych sekcji mocowań osłon p-piaskowych,

- kurcze ze skrzynkami, to nic innego mi nie przypasowało. Wiele polskich Shermanów ma tę skrzynkę na lewej burcie. Założyłem, że jest to First Aid Box. Zdjęcie drugie przedstawia taką skrzynkę. Wymiarami prawie pasuje. Przyjąłem, że skrzynka ma w oryginale jakieś 20x30 cm i po przeliczeniu wyszło mi, że ta od Vallejo się nada, ale...,

- płyty postaram się przyspawać. Byłbym wdzięczny za foto w przybliżeniu,

- co do kółek, to racja, jak już pisałem, ale tego już nie zmienię. Połapałem się za późno, kiedy dostałem kalki Star Decals.

 

Masseria_Albaneta.jpg

96377520_896473707491255_9144245970324684800_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, micmal napisał:

- poproszę o podpowiedź odnośnie obróbki tylnych sekcji mocowań osłon p-piaskowych,

PIRAT.thumb.jpg.fe20e47799c007d22f20f78853c27e04.jpgPiratII.jpg.b289f708e387ea98b415b7d7c6a97457.jpg

 

Popatrz na istrukcję Shermana III z Tasca -> https://www.mojehobby.pl/products/British-Army-Sherman-III-Direct-vision-type-W-early-VVSS-suspension.html

Deflektor to część "O17" w 7 kroku instrukcji. Czy w modelu dragona są chłodnice (część O16 u taski)?

Trójkąty to fragment części M13 i M14 w kroku 20 instrukcji. Części te składają się z fragmentu przyspawanego do kadłuba oraz fragmentu samej osłony.

 

Zaś tylne mocowanie osłon p-piask maż np. na tym zdjęciu:

 M4A2 FMW

 

Skrzynki zostaw, nie koryguj. Choć zapewne są to jakieś artyleryjskie.

 

Co do płyt pancernych - pooglądaj zdjęcia na http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/index.html

FMW

Wyraźnie widać, że płyty dopancerzenia spawane były z góry i z boków. Dół opierający się na mocowaniu osłon p-piask - NIE !

Ważna jest też lokalizacja tych płyt - odpowiadająca znajdującym się wewnątrz zasobnikom na amunicję. Tasca zazwyczaj pokazuje w instrukcji rysunki w skali z dokładną lokalizacją.

 

Dwa ostatnie zdjęcia pochodzą z tej właśnie strony.

Edited by martinello
Link to comment
Share on other sites

A jeszcze dodam - PIRAT to sherman M4A2 produkcji FISCHR'a więc w linku poniżej kopalnia wiedzy o konstrukcji i zastosowanych podzespołach:

http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/manufacturer/m4a2fisher/m4a2fisher_variants.html

 

Generalna zasada jest taka, ze FISCHER stosował jak najwięcej elementów spawanych, ograniczając odlewy do minimum...

 

Trójkaty przyspawane na górnym pancerzu z tyłu - to odbojniki do pokryw silnika a nie poręcze dla desantu :)

 

Edited by martinello
Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.01.2021 o 22:53, micmal napisał:

Zawsze chciałem wykonać polskiego Shermana, ale albo nie ta osłona transmisji, nie ta wieża itp...

Jakby ktoś miał problemy tego typu z shermanem - pisać, może pomogę bo mam cztery pudła części.

micmal - przepraszam za offtop...

Edited by martinello
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Są efektowne te traki. Też je mam i nawet złożyłem,  ale nie pasowały do Granta Academy. Są teraz w pudełku po tik-takach. Kiedyś mam nadzieje wykorzystać. Powodzenia w budowie. Zapowiada się ciekawy warsztat. Puryści nie dają o sobie zapomnieć, ale dobrze że,  są między nami.

20200603_130123_compress64.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, Chilar napisał:

 Też je mam i nawet złożyłem,  ale nie pasowały do Granta Academy.

Wymień koła napędowe, bo Academy jakoś odstaje jakością od innych modeli, albo je troszkę rozsuń - jak w linku powyżej.

W zestawach gąsienic od Modelkastena są nawet specjalne wkładki do kół napędowych z modeli, które nie trzymają wymiarów - w tym academy. Mam i mogę się podzielić :)

Edited by martinello
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.