wawrzul Napisano 17 Maja 2008 Share Napisano 17 Maja 2008 (edytowane) Witam wszystkich o mocnych nerwach Na tapecie model czołgu szybkiego BT-2 w skali 1/72 produkowany przez Unimodels (model UM 302). Planowany do wykonczenia w standardowym Russian Green, jednostka stacjonujaca w Moskwie w roku 1934. In-box modelu dostepny w galerii : http://picasaweb.google.pl/wawrzyniec84/BT2Unimodels302 Sam model jest jednym z najtanszych. Plastik miekki (latwo uciac za duzo co widac na zdjeciach niestety...), gasienice tzw. link&length, całkiem ładne detale na czesciach. Ponoć w modelu jest błąd - koła nie są z czołgu BT-2 ale to akurat nie jest moim priorytetem aby model byl w 100% zgodny historycznie. Oto kolejne stadium rozwoju. Wykonany krok pierwszy i czesc drugiego : http://picasaweb.google.pl/wawrzyniec84/BT2Warsztat (wieksze zdjecia dostepne po wejsciu do galerii Picasaweb poprzez podany link) i po zlozeniu wczoraj niemal calego pudla glownego : http://picasaweb.google.pl/wawrzyniec84/BT216052008 Niestety w instrukcji czasem trzeba sie domyslac gdzie jaka czesc ma byc i wlasnie ta instrukcja jest minusem zestawu. Na zdjeciach widac miejsca wycinania z wyprasek mimo ze zostaly spilowane papierem sciernym. Szczerze mowiac lepiej to wyglada na zywo. Niemniej nie ukrywam - to moj pierwszy warsztat. Mam nadzieje ze "tą razą" uda mi sie model ukonczyc, pomalowac i cos sie nauczyc przy tym. Czekam na wskazówki i opinie. Bądźcie delikatni PS. W instrukcji w schemacie malowania jest Olive Drab co mnie troche zastanawia. Nie wiem czy to uproszczenie koloru? Czy faktycznie byly tak malowane? Ja raczej sie przymierzalem do Russian Green. Edytowane 18 Maja 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 17 Maja 2008 Share Napisano 17 Maja 2008 Wawrzul, cierpliwości w szlifowaniu, pasowaniu, klejeniu. Bardzo się cieszę, że zdecydowałeś się na relację. W kwestii koloru nie doradzę, ale ja bym także postawił na russian green. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 17 Maja 2008 Share Napisano 17 Maja 2008 russian green. Dokładnie, najlepiej malować russian green. Pamiętaj jednak, że odcienie zielonego na jednych czołgach rosyjskich były ciemniejsze na innych jaśniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 18 Maja 2008 Autor Share Napisano 18 Maja 2008 Wawrzul, cierpliwości w szlifowaniu Wlasnie w tym rzecz ze o ile cierpliwosc mam to czesto zdarza mi sie "przejechac" granice i zeszlifowac za duzo plastiku. Jak nie w jedna to w druga strone. Plastik w modelach Dragona jest jednak o wiele lepszy (mam tez Hummela na warsztacie) i wyglada nieco lepiej. Bardzo się cieszę, że zdecydowałeś się na relację. Ja rowniez, szkoda tylko ze nikt inny tego modelu nie kleił bo zastanawia mnie czy nie zrobilem bledu w pasowaniu gory kadluba oraz zawieszenia z przodu. Instrukcja jest nieco mglista. Niemniej zloze go do konca jakkolwiek by nie wygladal. Po nim bedzie jeszcze jeden. A po nastepnym kolejny. W koncu sie naucze W kwestii koloru nie doradzę, ale ja bym także postawił na russian green. Dokładnie, najlepiej malować russian green. Pamiętaj jednak, że odcienie zielonego na jednych czołgach rosyjskich były ciemniejsze na innych jaśniejsze. Pozwole sobie przytoczyc tutaj pewna strone www z opisem klejenia T-34/85 Revella : http://ibox.main.jp/tiger/articles/lu/t35/t3485.html Zwracam uwage wlasnie na kolor koncowy duzo jasniejszy niz wiekszosc T-34 jakie widzialem (chocby ostatni w warsztacie na forum). Aczkolwiek BT-2 nie widzialem nigdzie na zdjeciach jasnego, a tym bardziej w olive drab. Tak wiec obstawie przy Vallejo Air Russian Green ktora mam i ew. troche rozjasnie. Czy w skali 1/72 zdarza sie Wam psikac nieco rozjasniona bazowa farba na wiekszych powierzchniach symulujac plowienie? Widzialem ten zabieg na 1/35 jedynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert WW Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 Model zapowiada się bardzo ciekawie. Model daje fajna podstawe żeby go zrobic z wnetrzm. Spokojnie możesz dać russian green . Proponuje rozjaśnić środkowe części wiekszych plaszczyzn - wycieniować troche olejnych i bedzie super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
R_Mazzi Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 Czy w skali 1/72 zdarza sie Wam psikac nieco rozjasniona bazowa farba na wiekszych powierzchniach symulujac plowienie? Widzialem ten zabieg na 1/35 jedynie. w 72 bardzo fajnie* można uzyskać rozjaśnienie powierzchni rozcierająć odrobinę olejnej bieli tytanowej. Psikawką też pewnie można tylko trzeba mieć psikawke no i wprawę.... *OK, przynajmniej mnie się efekt i technika bardzo spodobała po pierwszym użyciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 18 Maja 2008 Autor Share Napisano 18 Maja 2008 Skleilem juz wlasciwie wszystko. Niestety błotniki z przodu w ogole nie pasuja, z tylu zas przykleilem tylne blotniki tez w zlym miejscu W zwiazku z tym w okolicach wydechu sa biale slady po kleju :/ Juz troche zeszlifowalem, a do malowania sie zeszlifuje tak zeby to jakos ludzko wygladalo. Sam juz nie wiem czy te bledy to moja wina czy instrukcji, bo niekiedy po prostu nie wiadomo co i jak przykleic. Z moich bledow jeszcze : - zginela mi jedna metalowa czesc z tylu (ta taka metalowa "klamra" ktora zapewna trzymala razem podwozie i nadwozie), - blotniki na calej dlugosci wyszly dramatycznie i ciagle mi sie wyginaly, - lufa dziala mocno mi sie nagiela, chyba jeszcze w pudelku ale po pomalowaniu nie bedzie tego raczej widac, - czesci metalowe sa pogiete intencjonalnie, choc moze nie najladniej to wyglada Ogolnie model nie wyglada zbyt imponujaco ale i tak sie ciesze ze wytrzymalem i mialem cierpliwosc Na zdjeciach kola sa tylko nalozone "na sucho" wiec niekoniecznie sa rowno. Teraz pozostaje malowanie. A oto jego plan : - mycie modelu w wodzie z detergentem, - podklad w postaci Surfacera 1200, - nastepnie na wszystko podklad czarny (ze dwie cienkie warstwy) prawdopodobnie akryl Model Master, - nastepnie Russian Armor firmy Vallejo Air - srodek kol pomaluje dzieki szablonowi kolowemu A dalej z kalkami, lakierami, washem, brudzeniem itd. sie zobaczy Jesli macie jakies sugestie do tego momentu to chetnie poslucham A oto zdjecia : Reszta w albumie : http://picasaweb.google.com/wawrzyniec84/BT218052008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 - zginela mi jedna metalowa czesc z tylu (ta taka metalowa "klamra" ktora zapewna trzymala razem podwozie i nadwozie) To nie błąd, to złośliwość przedmiotu martwego ;) (ze dwie cienkie warstwy) Pamiętaj, że chcesz jeszcze nakładać bazę, potem to rozjaśniać, dać jakiś nabłyszczacz, później znów nabłyszczacz, żeby kalki zafixować i jeszcze lakier finalny. Model ma ciemny plastik, więc jak dasz ciemny podkład jednorazowo powinno byc ok - środek kol pomaluje dzieki szablonowi kolowemu Jeśli to maleństwo, ma być brudzone to szblony niekoniecznie są potrzebne, i tak wszelkie szczelinki(styk gumy kół z metalem) będą utytłane piachem,kurzem itp. Choć dla samego treningu wskazane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 Generalnie ok, z tym klejem fakt. Widać go na łączeniu błotników z kadłubem, jednak patrząc na tytuł wątku jest to Twój pierwszy modelik, więc pewne błędy są normalne. Czekam na malowanie. Jeśli chodzi o Twój plan malarski, myślę że jest ok, choć osobiście, ale podkreślam osobiście pozostałbym przy jednej warstwie czarnego, a nie dwóch. Jeśli chodzi o zagięcia siatki na górnym pancerzu to powiem, że nawet to dodaje uroku pojazdowi, jednak pamiętaj aby ramka siatki przylegała do plastiku (piszę o tym ponieważ na ostatniej fotce widać, że z prawej strony nieco odstaje) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 18 Maja 2008 Autor Share Napisano 18 Maja 2008 Dzieki za rady Faktycznie jak tak podliczyc wszystkie warstwy farb i lakierow to sie troche uzbiera wiec poprzestane na jednej warstwie czarnego koloru. Co do siatki - miala byc pogieta i mi sie podoba Z tym ze klejenie jest strasznie trudne - nie wiedzialem czym ja do modelu przydusic. A model to faktycznie pierwszy. Jakos to bedzie Alleluja i do przodu! I jeszcze jeden, jeszcze jeden, jeszcze jeden Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 18 Maja 2008 Autor Share Napisano 18 Maja 2008 Pisze post pod postem ale jest to dosc wazna sprawa. Mianowicie - jak widac na modelu z tylu brakuje wydechu gdyz bedzie malowany osobno oraz wczesniej jeszcze teksturowany. W FAQ widzialem jak Reggy surfacerem (chyba 500) robi teksture odlewu na jarzmie Jagdtigera. Chcialem tak samo zrobic teksture odpadajacej farby i rdzy na wydechu. I pytanie - jak to dokladnie robic? Nalozyc surfacera normalnie i rowno, a nastepnie uderzac pedzlem by zrobic taka chropowata powierzchnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 I pytanie - jak to dokladnie robic? Nalozyc surfacera normalnie i rowno, a nastepnie uderzac pedzlem by zrobic taka chropowata powierzchnie? Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 Co do siatki - miala byc pogieta i mi sie podoba Laughing Z tym ze klejenie jest strasznie trudne - nie wiedzialem czym ja do modelu przydusic. Fototrawionki najlepiej przyklejać klejem CA, (może być Super glue, Kropelka, albo jeśli nie żal Ci kasy to jakiś lepszy CA np. Tamiyi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 18 Maja 2008 Autor Share Napisano 18 Maja 2008 Mam klej CA (taki z dozownikiem kropelkowym). Problem w tym ze siatka ma miec konkretny ksztalt i stad miejscami odstaje. Nie udalo mi sie w rekach tak dokladnie jej zagiac. Tak w ogole to UM nie daje takich standardowych czesci fototrawionych. Wyglada bardziej jako mosiadz - twardsze choc to akurat czasami atut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 Tak w ogole to UM nie daje takich standardowych czesci fototrawionych. Wyglada bardziej jako mosiadz - twardsze choc to akurat czasami atut. Odchudzić szlifowaniem spodniej strony, zmięknie;) CA nanos Sobie szpilka, struną itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 18 Maja 2008 Share Napisano 18 Maja 2008 Tak UM ma twarde blaszki. Nie udalo mi sie w rekach tak dokladnie jej zagiac. Poza tym, co powiedział Rafał, pamiętaj, że małym elementom fototrawionym łatwiej nadać odpowiedni wygląd zaginając przy pomocy pincety albo nawet dwóch. Aha taka mała rada (co prawda łyżka po obiedzie)... Siatkę, mogłeś bez problemu zagiąć, chociażby na krawędzi stołu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAZZY_bez_humoru Napisano 19 Maja 2008 Share Napisano 19 Maja 2008 Chcialem tak samo zrobic teksture odpadajacej farby i rdzy na wydechu.I pytanie - jak to dokladnie robic? Nalozyc surfacera normalnie i rowno, a nastepnie uderzac pedzlem by zrobic taka chropowata powierzchnie? wymieszaj farbę z talkiem do stóp - zagęścisz ją a modelując pędzelkiem nadasz bardziej chropowatą fakturę, ten patent sprawdzi się również w produkcji błota na wannie lub na gąskach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 19 Maja 2008 Share Napisano 19 Maja 2008 w supermarkecie kupujesz dwie metalowe linijki stolarskie za parę złotych, do tego dwa małe ściski i poniżej 10 złociszy masz porządną zginarkę do części fototrawionych. działa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 19 Maja 2008 Autor Share Napisano 19 Maja 2008 Niezly patent z tym talkiem A co do zginania - nie mialem problemu z zagieciem oslon silnika (bo te blaszki po obydwu stronach kadluba to chyba oslony) dlatego ze zginaja sie w dosc oczywistym miejscu. Z siatka za to bylo gorzej bo miejsce wklejenia nie bylo regularne za bardzo. A zginam doscikajac wlasnie linijka, sciski mam troche za slabe. No a jedna czesc po zgieciu mi zginela/przepadla. Wczesniej czytajac o el. metalowych i ich trudnym zginaniu myslalem ze bedzie strasznie ale szczerze mowiac to bylo calkiem fajne doswiadczenie. Bardzo mi sie spodobaly, chyba wlasnie ze wzgledu na mozliwosc ich modelowania (układania, zginania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 19 Maja 2008 Share Napisano 19 Maja 2008 Bardzo mi sie spodobaly, chyba wlasnie ze wzgledu na mozliwosc ich modelowania Przy małych el. nie jest to problem, zaczyna się w momencie większych jak np błotniki ,także skalowo w 35-większej. Co do demolki tych osłon..wyjdzie na plus dla modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 19 Maja 2008 Autor Share Napisano 19 Maja 2008 Zgodnie z radami polozylem nie za grubą warstwe podkladu - Model Master Flat Black (akrylowa). Wyszly wszystkie bledy, ale nie zebym ich wczesnie nie widzial Widac tez pare miejsc ktore najwyrazniej przypadkiem pominalem, choc szczesliwie to podwozie i po pomalowaniu i dolozeniu kol oraz gasienic nie bedzie i tak widac. Chyba musze kupic mocniejsza lampke bo po prostu tych miejsc nie zauwazylem wczesniej, dopiero na zdjeciach. A tu zdjecie wydechu. Troche chyba za malo jednak surfacera dalem bo wyszla bardzo delikatna ta faktura (bardziej jak jakis odlew) : Sugerujecie zeby jeszcze do tego wydechu dolozyc troche "rdzawej faktury"? No i czy walnac podkladem raz jeszcze czy malowac bazowym? W sumie te miejsca niedomalowane mozna byloby zakryc druga warstwa... Co do gąsek - planowana jest standardowo warstwa czarnego, nastepnie burnt umber (Vallejo Air), przetarcie gunmetalem a na koniec rdzawy wash. Nie wiem tylko czy gaski meczyc jeszcze na wyprasce czy po wycieciu i np. naklejeniu na tasme klejaca (sa one rodzaju link&lenght czyli pare pojedynczych a reszta dluzsza) PS. Zdjecia w formacie pokazu sa dostepne w albumie : http://picasaweb.google.com/wawrzyniec84/BT2Podklad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 19 Maja 2008 Share Napisano 19 Maja 2008 Malujesz akrylami, tam gdzie aero nie dał rady, podlecz może pędzelkiem. Szpachla wskazana ale nie zebym ich wczesnie nie widzial Hm.... Do następnej sztuki kup Sobie rzadszy klej(np.Tamiya, bądż rozpuszczalnik,nanosisz go pędzelkiem w miejsca łączenia), nie będzie tego, co przytrafiło Ci się w tym maluszku Nie wiem tylko czy gaski meczyc jeszcze na wyprasce czy po wycieciu i np. naklejeniu na tasme klejaca (sa one rodzaju link&lenght czyli pare pojedynczych a reszta dluzsza) Chcesz malować na czarno, po tym jak je maźniesz i zaczniesz wycinać z ramek, obszlifowywać naddatki, cała farba Ci zejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawrzul Napisano 20 Maja 2008 Autor Share Napisano 20 Maja 2008 Klej tamiya extra thin juz kupilem, czekam tylko az przyjdzie. A z gasienicami rozumiem ze sugerujesz pomalowac juz poza wypraska. Oczywiste ze po pomalowaniu na wypraskach wycinajac zostawie po bokach niepomalowane tam gdzie byly polaczone z wypraska. Tak wiec albo pomaluje na masie klejacej albo na tasmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 20 Maja 2008 Share Napisano 20 Maja 2008 czasem niegłupim rozwiązaniem jest jednak pomalować na wypraskach a później tylko podmalować ubytki i nanosić błotko itd, które zamaskuje ślady cięcia. to zalezy od konkretnego modelu i sposobu działania modelarza. wszystko ma swoje wady i zalety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 20 Maja 2008 Share Napisano 20 Maja 2008 Witaj widze że idzie ci nie najgożej co do malowania to dlamnie osobiście russian green jest za ciemny ,robie mieszanke z olive drab z jego przewagą lub z dodatkiem african mustard i wychodzi bardzo fajny kolorek spróbój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.