Marek Świderski Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 W temacie niskiego latania kilka fotek. Takie latanie zawsze "cieszy oko". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ari Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Jaki ładny, polski akcent na drugim zdjątku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted July 5, 2006 Share Posted July 5, 2006 Ten Hornet to nie robi low pass, tylko sobie startuje... Jak rakieta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted July 6, 2006 Share Posted July 6, 2006 A zdjęcie z SU-30 to montaż, kiedyś już to było na PWM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted July 6, 2006 Author Share Posted July 6, 2006 A zdjęcie z SU-30 to montaż, kiedyś już to było na PWM Kto tak stwierdził? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted July 7, 2006 Share Posted July 7, 2006 A zdjęcie z SU-30 to montaż, kiedyś już to było na PWM Kto tak stwierdził? Niestety nie znalazłem tego wątku ale podobne foto było z F-15C był poazany jak SU a na drugim zdjęciu na kołach tak też jest z tym SU-30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted July 7, 2006 Author Share Posted July 7, 2006 To też "ściema"? Nie wiem kto napisał, że to ściema, ale może kolega mirage3 zaproponować tej osobie zmianę hobby na przykład na zbieranie kapsli od piwa lub samochodziki i na temat lotnictwa niech się więcej nie wypowiada. Tu skończę to, co zacząłem pisać, bo mogę kogoś obrazić a nie o to chyba chodzi na forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted July 8, 2006 Share Posted July 8, 2006 viewtopic.php?t=781 pooglądaj sobie , ten Su-30 to fotomontaż Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted July 8, 2006 Author Share Posted July 8, 2006 Nie zmuszaj mnie do nazwania Cię kompletnym lotniczym dyletantem. Popatrz proszę na ustawienie względem podłoża osłony stacji r-lok samolotu kołującego i porównaj z fotkami, które nazywasz fotomontażem. Wyraźnie widać różnicę: Samolot kołujący jest zdecydowanie bardziej pochylony na "nos" (zaznaczam, że wersja jednomiejscowa stoi inaczej ale tu rozmawiamy o dwumiejscowym samolocie). Po drugie porównaj odległość gondoli silnika od podłoża!!! Czy jest taka sama jak przy kołującym samolocie??? Po trzecie zobacz na rozmazane tło wyraźnie widać, że samolot przemieszcza się ze znaczną prędkością!!! Po czwarte zwróć uwagę na położenie dyszy silników na tej fotce są "rozwarte”, co oznacza, że obroty silnika są niższe niż na tej fotce: gdzie można powiedzieć, że obroty bliskie są obrotom na zakresie "maksymał" (maksymalne) !!! Po (chyba) piąte zobacz na dym ze smugaczy !!! Jeżeli dalej twierdzisz, że to fotomontaż to ja już nie mam nic do dodania. Przepraszam, jeżeli czujesz się urażony moją wypowiedzią !!!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 (edited) 1. Ja mówię o jednym zdjęciu a nie o fotkach 2. mam wątpliwości co do pierwszego zdjęcia Su-30 3. zobacz jak wygląda tło na 3 pozostałych zdjęciach co Ci to mówi ?? 4. proszę o trochę samokrytyki z twojej strony I nie mam zamiaru się kłócić bo to nie będzie miało sensu. Edited July 9, 2006 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Ja napisałem, że foto z Su-27 to montaż. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Mała uwaga ten SU nie kołuje tylko startuje ! stoi na hamulcach a ciąg silników powoduje obniżenie nosa samolotu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Akurat z tym pochyleniem nosa to bym przyznał rację Markowi. Stojąca Suka ma opuszczony nos jednak: Natomiast maksymalny ciąg silnika nie zawsze oznacza zwężenie dyszy wylotowej: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted July 9, 2006 Share Posted July 9, 2006 Ten samolot stoi lub kołuje. Do startu musi mieć wypuszczone klapy przednie i tylne. Dysza jest rozwarta - tzw. mały gaz. Na zdjęciu wywołującym największe kontrowersje - samolot jest na niskim przelocie. Za tą tezą przemawia kąt natarcia skrzydeł w stosunku do płyty, oraz odległość od płyty lotniska. Su takiego wysokiego podwozia nie posiada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted July 10, 2006 Author Share Posted July 10, 2006 Z takim położeniem dysz - silnik pracuje na zakresie "dopalanie". W "radzieckich/rosyjskich" silnikach (w zachodnich zapewne też) są 2 zakresy dopalania - minimalne i maksymalne. Jest też zakres obroty maksymalne gdzie oba wirniki silnika pracują w zakresie 100% obrotów (z dopuszczalnymi małymi odchyłkami) i dysza jest zwarta. Przy przestawieniu DSS (dźwigni sterowania silnikiem) na zakres "dopalanie" następuje chwilowy spadek ciągu silnika spowodowany w pierwszej kolejności ROZWARCIEM DYSZY i dopiero wówczas włączeniem się dopalacza do pracy (widoczny płomień w dyszy). W przeciwnym razie turbina silinika ulegnie uszkodzeniu od nadmiernego wzrostu temperatury. Takie rzeczy wiedzą osoby, które miały do czynienia zawodowo z samolotami odrzutowymi, same robiły próby silnika i niejdnokrotnie asystowały przy wykonywaniu takich rzeczy. I jeszcze kilka zdjęć dla rozwiania wątpliwości dotyczącej "czy samolot kołuję, -startuje, -stoi" (dla kolegi mirage3) Tu chylę czoła dla wiedzy teoretycznej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Na zdjęciu wywołującym największe kontrowersje - samolot jest na niskim przelocie. Za tą tezą przemawia kąt natarcia skrzydeł w stosunku do płyty, oraz odległość od płyty lotniska. Su takiego wysokiego podwozia nie posiada. A czy jesteś w stanie wykluczyć to, że samolot może byc w niskim przelocie z wypuszczonym podwoziem? I jak skomentujesz ustawienie płyt usterzenia poziomego? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted July 10, 2006 Share Posted July 10, 2006 Su-27 i jego pochodne nie posiadają lotek. Sterowaniem samolotem w osi poprzecznej przejeły stabilizatory (płyty usterzenia poziomego). Ponadto w samolotach ze sztucznym układem stateczności sabilizatory wykonują ciągłą pracę niezależnie od działań pilota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted July 11, 2006 Share Posted July 11, 2006 Su-27 i jego pochodne nie posiadają lotek. Sterowaniem samolotem w osi poprzecznej przejeły stabilizatory (płyty usterzenia pozomego). Ponadto w samolotach ze sztucznym układem stateczności sabilizatory wykonują ciągłą pracę niezależnie od działań pilota. Tak, to brzmi logicznie. Może faktycznie samolot na zdjęciu leci. Jednak uwierzę na 100% dopiero po zobaczeniu takiego filmu a nie zdjęc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirage3 Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 Su-27 i jego pochodne nie posiadają lotek. Sterowaniem samolotem w osi poprzecznej przejeły stabilizatory (płyty usterzenia pozomego). Ponadto w samolotach ze sztucznym układem stateczności sabilizatory wykonują ciągłą pracę niezależnie od działań pilota. Tak, to brzmi logicznie. Może faktycznie samolot na zdjęciu leci. Jednak uwierzę na 100% dopiero po zobaczeniu takiego filmu a nie zdjęc. Co racja to racja, Ja będę niewiernym Tomaszem jak nie zobaczę to nie uwierzę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted July 18, 2006 Share Posted July 18, 2006 A czy jesteś w stanie wykluczyć to, że samolot może byc w niskim przelocie z wypuszczonym podwoziem? I jak skomentujesz ustawienie płyt usterzenia poziomego? Gdyby lecial z wypuszczonym podwoziem, to musial by miec odpowiednio niska predkosc - powiedzmy taka jak do ladowania (zeby nie uszkodzic podwozia). A przy malej predkosci musialby miec duzo wiekszy kat natarcia, zeby nie przeciagnac. Ze juz nie wspomne o klapach. Caly manewr polega na tym, ze samolot zniza sie z duza predkoscia, jak zejdzie odpowiednio nisko nad ziemie, wytwarza sie pod nim poduszka powietrzna, od ktorej sie "odbija" jak "kaczka" na wodzie i zaczyna sie wznosic. Poprostu zdjecie jest pstrykniete w najnizszym polozeniu samolotu, tuz przed rozpoczeciem wznoszenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Kryszak Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 W sumie brzmi logicznie. A dla wielbicieli fikołków w wykonaniu Su polecam filmiki: http://www.virtual-jabog32.de/index.php?section=downloads&subcat=29&file=427 http://www.virtual-jabog32.de/index.php?section=downloads&subcat=29&file=428 Ale to przepiękna maszyna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marek Świderski Posted September 4, 2006 Author Share Posted September 4, 2006 Dawno nikt tu nie pisał........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 A dla wielbicieli fikołków w wykonaniu Su ............ No i to jest to co okonek lubi najbardziej. Masz u mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majek Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Dobre... Kobre i dzwon widzialem kiedys na zywo na pokazach w Deblinie. A tu nie pokazali, czy pilot wyprowadzil samolot tego plaskiego korka. Tak sie jeszcze zastanawiam. Jak on robi tego fikolka i leci przez chwile dupa do przodu, to nie siorbnie sobie swoich gazow wylotowych? Faajny ten samolocik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek R Posted September 4, 2006 Share Posted September 4, 2006 Jak Ruscy cos zbuduja to nie ma h.. we wsi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.