Jump to content

Low pass flight.


Marek Świderski
 Share

Recommended Posts

A zdjęcie z SU-30 to montaż, kiedyś już to było na PWM

 

 

Kto tak stwierdził?

 

Niestety nie znalazłem tego wątku ale podobne foto było z F-15C był poazany jak SU a na drugim zdjęciu na kołach tak też jest z tym SU-30

Link to comment
Share on other sites

To też "ściema"?

1027487.jpg

1053653.jpg

1032835.jpg

Nie wiem kto napisał, że to ściema, ale może kolega mirage3 zaproponować tej osobie zmianę hobby na przykład na zbieranie kapsli od piwa lub samochodziki i na temat lotnictwa niech się więcej nie wypowiada. Tu skończę to, co zacząłem pisać, bo mogę kogoś obrazić a nie o to chyba chodzi na forum.

Link to comment
Share on other sites

Nie zmuszaj mnie do nazwania Cię kompletnym lotniczym dyletantem. Popatrz proszę na ustawienie względem podłoża osłony stacji r-lok samolotu kołującego i porównaj z fotkami, które nazywasz fotomontażem. Wyraźnie widać różnicę:

0904625.jpg

Samolot kołujący jest zdecydowanie bardziej pochylony na "nos" (zaznaczam, że wersja jednomiejscowa stoi inaczej ale tu rozmawiamy o dwumiejscowym samolocie).

Po drugie porównaj odległość gondoli silnika od podłoża!!! Czy jest taka sama jak przy kołującym samolocie???

Po trzecie zobacz na rozmazane tło wyraźnie widać, że samolot przemieszcza się ze znaczną prędkością!!!

Po czwarte zwróć uwagę na położenie dyszy silników na tej fotce są "rozwarte”, co oznacza, że obroty silnika są niższe niż na tej fotce: 1027487.jpg

 

gdzie można powiedzieć, że obroty bliskie są obrotom na zakresie "maksymał" (maksymalne) !!!

Po (chyba) piąte zobacz na dym ze smugaczy !!!

Jeżeli dalej twierdzisz, że to fotomontaż to ja już nie mam nic do dodania.

Przepraszam, jeżeli czujesz się urażony moją wypowiedzią !!!.

Link to comment
Share on other sites

1. Ja mówię o jednym zdjęciu a nie o fotkach

2. mam wątpliwości co do pierwszego zdjęcia Su-30

3. zobacz jak wygląda tło na 3 pozostałych zdjęciach co Ci to mówi ??

4. proszę o trochę samokrytyki z twojej strony

 

I nie mam zamiaru się kłócić bo to nie będzie miało sensu.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ten samolot stoi lub kołuje. Do startu musi mieć wypuszczone klapy przednie i tylne. Dysza jest rozwarta - tzw. mały gaz.

Na zdjęciu wywołującym największe kontrowersje - samolot jest na niskim przelocie. Za tą tezą przemawia kąt natarcia skrzydeł w stosunku do płyty, oraz odległość od płyty lotniska. Su takiego wysokiego podwozia nie posiada.

Link to comment
Share on other sites

Z takim położeniem dysz

ffd2308ff600b23fm.jpg

- silnik pracuje na zakresie "dopalanie". W "radzieckich/rosyjskich" silnikach (w zachodnich zapewne też) są 2 zakresy dopalania - minimalne i maksymalne. Jest też zakres obroty maksymalne gdzie oba wirniki silnika pracują w zakresie 100% obrotów (z dopuszczalnymi małymi odchyłkami) i dysza jest zwarta. Przy przestawieniu DSS (dźwigni sterowania silnikiem) na zakres "dopalanie" następuje chwilowy spadek ciągu silnika spowodowany w pierwszej kolejności ROZWARCIEM DYSZY i dopiero wówczas włączeniem się dopalacza do pracy (widoczny płomień w dyszy). W przeciwnym razie turbina silinika ulegnie uszkodzeniu od nadmiernego wzrostu temperatury. Takie rzeczy wiedzą osoby, które miały do czynienia zawodowo z samolotami odrzutowymi, same robiły próby silnika i niejdnokrotnie asystowały przy wykonywaniu takich rzeczy.

 

I jeszcze kilka zdjęć dla rozwiania wątpliwości dotyczącej "czy samolot kołuję, -startuje, -stoi" (dla kolegi mirage3) Tu chylę czoła dla wiedzy teoretycznej.

1039126.jpg1037020.jpg0943594.jpg0906758.jpg0858798.jpg0810254.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na zdjęciu wywołującym największe kontrowersje - samolot jest na niskim przelocie. Za tą tezą przemawia kąt natarcia skrzydeł w stosunku do płyty, oraz odległość od płyty lotniska. Su takiego wysokiego podwozia nie posiada.

 

A czy jesteś w stanie wykluczyć to, że samolot może byc w niskim przelocie z wypuszczonym podwoziem? I jak skomentujesz ustawienie płyt usterzenia poziomego?

Link to comment
Share on other sites

Su-27 i jego pochodne nie posiadają lotek. Sterowaniem samolotem w osi poprzecznej przejeły stabilizatory (płyty usterzenia poziomego). Ponadto w samolotach ze sztucznym układem stateczności sabilizatory wykonują ciągłą pracę niezależnie od działań pilota.

Link to comment
Share on other sites

Su-27 i jego pochodne nie posiadają lotek. Sterowaniem samolotem w osi poprzecznej przejeły stabilizatory (płyty usterzenia pozomego). Ponadto w samolotach ze sztucznym układem stateczności sabilizatory wykonują ciągłą pracę niezależnie od działań pilota.

 

Tak, to brzmi logicznie. Może faktycznie samolot na zdjęciu leci. Jednak uwierzę na 100% dopiero po zobaczeniu takiego filmu a nie zdjęc.

Link to comment
Share on other sites

Su-27 i jego pochodne nie posiadają lotek. Sterowaniem samolotem w osi poprzecznej przejeły stabilizatory (płyty usterzenia pozomego). Ponadto w samolotach ze sztucznym układem stateczności sabilizatory wykonują ciągłą pracę niezależnie od działań pilota.

 

Tak, to brzmi logicznie. Może faktycznie samolot na zdjęciu leci. Jednak uwierzę na 100% dopiero po zobaczeniu takiego filmu a nie zdjęc.

 

Co racja to racja, Ja będę niewiernym Tomaszem jak nie zobaczę to nie uwierzę

Link to comment
Share on other sites

A czy jesteś w stanie wykluczyć to, że samolot może byc w niskim przelocie z wypuszczonym podwoziem? I jak skomentujesz ustawienie płyt usterzenia poziomego?

Gdyby lecial z wypuszczonym podwoziem, to musial by miec odpowiednio niska predkosc - powiedzmy taka jak do ladowania (zeby nie uszkodzic podwozia). A przy malej predkosci musialby miec duzo wiekszy kat natarcia, zeby nie przeciagnac. Ze juz nie wspomne o klapach. Caly manewr polega na tym, ze samolot zniza sie z duza predkoscia, jak zejdzie odpowiednio nisko nad ziemie, wytwarza sie pod nim poduszka powietrzna, od ktorej sie "odbija" jak "kaczka" na wodzie i zaczyna sie wznosic. Poprostu zdjecie jest pstrykniete w najnizszym polozeniu samolotu, tuz przed rozpoczeciem wznoszenia

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dobre...

Kobre i dzwon widzialem kiedys na zywo na pokazach w Deblinie.

A tu nie pokazali, czy pilot wyprowadzil samolot tego plaskiego korka.

Tak sie jeszcze zastanawiam. Jak on robi tego fikolka i leci przez chwile dupa do przodu, to nie siorbnie sobie swoich gazow wylotowych?

Faajny ten samolocik...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.