Jump to content

ORP Warszawa - pr 56AE (1:700 Kombrig)


flynavy
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

Ruszyly prace nad ORP Warszawa. Modyfikuje model żywiczny firmy Kombrig pr 56K Bravy na pr. 56AE. Po szczegółowych analizach fotografii okazuje się, że jest trochę różnic pomiędzy tymi modelami (inny typ broni ZOP, kształt drugiego stożkowego masztu, kształt platformy pod drugim masztem)

 

Studiowanie dostępnych rysunków w literaturze polskiej wprowadza totalny zamęt - porównując je z zdjęciami naszego SAM Kotlina widzę trochę błedów.

 

Opierać się więc będę na zdjęciach dostęnych w literaturze i w sieci - pewnie będzie trrochę błedów wynikających z niewłaściwej interpretacji, no ale cóż, modelarstwo jest moim remedium na stres, kleje dla czystej przyjemności,proszę więc o wyrozumiałość w ocenie moich prac.

 

Oto pierwsze fotki:

 

Poprawiony tylny pomost i maszt (obok zdjęcie instrukcji pokazujący różnice)

 

im000761ef0.jpg

 

rufa okrętu - dodane pachołki, winda cumownicza, wejściówki oraz włazy do magazynu rakiet plot W-601, wklejone są też pierwsze relingi

 

 

im000769gy9.jpg

 

im000770zt1.jpg

Link to comment
Share on other sites

blaszane będą chyba tylko relingi - no moze coś wykorzystam ze złomu - nie wiem czy podolam zrobic to co zamierzam, ale jeszcze raz powtarzam to ma mnie bawić i odstresować - jak nie wyjdzie - trudno - wola Boska

 

Na razie prace wstrzymane - dziś zaczynam urlopik

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Roboty powoli posuwają sie do przodu - relingi, nadbudówki i maszty przyklejone. W trakcie klejenia zauważyłem że deflektor gazów na magazynie rakiet (za drugim kominem) jest odwrtonie przyklejony (patrz pierwszy post w tym temacie). Naprawiłem. Weatheringu chyba nie będę robił - przejrzałem wiele zdjęć na stronie bractwa Warszawy i nie znalazlem ani jednego zdjęcia na kórym widoczne byłyby ubytki farby, rdza itp. Chyba malowali ją na okrągło

 

Oto kilka fotek

im001067qt2.th.jpg im001068sp9.th.jpg im001070ji8.th.jpg im001073ew1.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Złażąca farba, rdza - zgadzam się, że nie wyglądałoby to ładnie. Ale pomyśl nad jakimś cieniowaniem burt, delikatne ślady po spływającej wodzie, coś żeby było widać, że okręt służył na morzu a nie w gablocie kapitanatu.

Link to comment
Share on other sites

gulus - obawiam się, że niestety nasza "Warszawa" bardziej przypominała takie wymalowane cacuszko...

 

Będźmy realistami - gdyby bosman okrętowy pozwolił na takie "zardzewienie" kadłuba to by długo na "shipie" nie posłużył. Tym bardziej, że "Warszawka" była oczkiem w głowie wielu ważnych osób i na taki brak "profesjonalizmu" dowódca okrętu by sobie nie pozwolił... W tamtych czasach nawet trawę na zielono się malowało.

 

Ja również miałem epizod na "Warszawie" tyle, że drugiej (a właściwie trzeciej - z tego wszystkiego pamiętam 520 metrów malowanego łańcucha kotwicznego i wszystkie polery na okręcie... )

 

Sugeruję więc malowanie jak najbardziej "czyste", bez zacieków. Tym bardziej, że przy 2 promilach zasolenia w Bałtyku trudno o poważną rdzę. Co innego Atlantyk, czy Pacyfik ze swoimi średnio biorąc 30 promilami soli...

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zamień ten zielony na linii wodnej na czerń i będzie

 

01.jpg02.jpg

 

mam zdjęcie kolorowe gdzie widać zielony!!!

 

Widoczne jest to na stronie bractwa ORP WARSZAWA: galeria z roku 1977 - moment opuszczania wieńców na morze

 

http://www.bractwoorpwarszawa.pl/glowna.html -wejdż w galerie 275 - rok 1977

 

Przyjrzyj się zamieszczonemu przez ciebie rysunku - to zielony (książkę mam - druk do kitu)

Link to comment
Share on other sites

Tak po prawdzie to pas zmiennego zanurzenia również obecnie na wielu okrętach maluje się na zielono. Czyli patrząc "od góry" wychodzi:

-szara burta;

-biała linia wodna;

-zielony pas zmiennego zanurzenia;

-"czerwone" podwodzie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Uprzejmie donosze, że prace zostały zakończone. Jedna fotka poniżej:

 

im001112cd8.jpg

 

więcej fotek wrzucę jutro.

 

Oczywiście nie osiągnąłem z nią perfekcji ale ogólnie jestem zadowolony - szczególnie z kilku przeróbek które zamieniły Pr. 56K w Pr. 56AE

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.