flynavy Napisano 24 Lipca 2008 Share Napisano 24 Lipca 2008 Witam wszystkich! Ruszyly prace nad ORP Warszawa. Modyfikuje model żywiczny firmy Kombrig pr 56K Bravy na pr. 56AE. Po szczegółowych analizach fotografii okazuje się, że jest trochę różnic pomiędzy tymi modelami (inny typ broni ZOP, kształt drugiego stożkowego masztu, kształt platformy pod drugim masztem) Studiowanie dostępnych rysunków w literaturze polskiej wprowadza totalny zamęt - porównując je z zdjęciami naszego SAM Kotlina widzę trochę błedów. Opierać się więc będę na zdjęciach dostęnych w literaturze i w sieci - pewnie będzie trrochę błedów wynikających z niewłaściwej interpretacji, no ale cóż, modelarstwo jest moim remedium na stres, kleje dla czystej przyjemności,proszę więc o wyrozumiałość w ocenie moich prac. Oto pierwsze fotki: Poprawiony tylny pomost i maszt (obok zdjęcie instrukcji pokazujący różnice) rufa okrętu - dodane pachołki, winda cumownicza, wejściówki oraz włazy do magazynu rakiet plot W-601, wklejone są też pierwsze relingi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Treevill Napisano 24 Lipca 2008 Share Napisano 24 Lipca 2008 mozesz powiedziec jakich blaszek uzywasz do tego modelu ??? beda same relingi czy cos jeszcze ??? jak na razie swietnie ci idzie ... zobaczymy co z tego wyniknie ... napewno bedzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PKD4GA Napisano 24 Lipca 2008 Share Napisano 24 Lipca 2008 Ruszyly prace nad ORP Warszawa. Super - bede pilnie sledzil przebieg prac. Pozdr. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 24 Lipca 2008 Share Napisano 24 Lipca 2008 o! ciekawy temat, będę zaglądał do tej relacji mozesz powiedziec jakich blaszek uzywasz do tego modelu ? mnie też to interesuje Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 25 Lipca 2008 Autor Share Napisano 25 Lipca 2008 blaszane będą chyba tylko relingi - no moze coś wykorzystam ze złomu - nie wiem czy podolam zrobic to co zamierzam, ale jeszcze raz powtarzam to ma mnie bawić i odstresować - jak nie wyjdzie - trudno - wola Boska Na razie prace wstrzymane - dziś zaczynam urlopik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 4 Września 2008 Autor Share Napisano 4 Września 2008 Roboty powoli posuwają sie do przodu - relingi, nadbudówki i maszty przyklejone. W trakcie klejenia zauważyłem że deflektor gazów na magazynie rakiet (za drugim kominem) jest odwrtonie przyklejony (patrz pierwszy post w tym temacie). Naprawiłem. Weatheringu chyba nie będę robił - przejrzałem wiele zdjęć na stronie bractwa Warszawy i nie znalazlem ani jednego zdjęcia na kórym widoczne byłyby ubytki farby, rdza itp. Chyba malowali ją na okrągło Oto kilka fotek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jędrek Napisano 4 Września 2008 Share Napisano 4 Września 2008 fajnie, że ORP Warszawa nabrała kształtów trochę jeszcze z relingami musisz poćwiczyć szkoda, że główne radary nie są fototrawione Jędrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 4 Września 2008 Share Napisano 4 Września 2008 Złażąca farba, rdza - zgadzam się, że nie wyglądałoby to ładnie. Ale pomyśl nad jakimś cieniowaniem burt, delikatne ślady po spływającej wodzie, coś żeby było widać, że okręt służył na morzu a nie w gablocie kapitanatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 4 Września 2008 Share Napisano 4 Września 2008 Zamień ten zielony na linii wodnej na czerń i będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lothar79_79 Napisano 4 Września 2008 Share Napisano 4 Września 2008 gulus - obawiam się, że niestety nasza "Warszawa" bardziej przypominała takie wymalowane cacuszko... Będźmy realistami - gdyby bosman okrętowy pozwolił na takie "zardzewienie" kadłuba to by długo na "shipie" nie posłużył. Tym bardziej, że "Warszawka" była oczkiem w głowie wielu ważnych osób i na taki brak "profesjonalizmu" dowódca okrętu by sobie nie pozwolił... W tamtych czasach nawet trawę na zielono się malowało. Ja również miałem epizod na "Warszawie" tyle, że drugiej (a właściwie trzeciej - z tego wszystkiego pamiętam 520 metrów malowanego łańcucha kotwicznego i wszystkie polery na okręcie... ) Sugeruję więc malowanie jak najbardziej "czyste", bez zacieków. Tym bardziej, że przy 2 promilach zasolenia w Bałtyku trudno o poważną rdzę. Co innego Atlantyk, czy Pacyfik ze swoimi średnio biorąc 30 promilami soli... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 5 Września 2008 Autor Share Napisano 5 Września 2008 Zamień ten zielony na linii wodnej na czerń i będzie mam zdjęcie kolorowe gdzie widać zielony!!! Widoczne jest to na stronie bractwa ORP WARSZAWA: galeria z roku 1977 - moment opuszczania wieńców na morze http://www.bractwoorpwarszawa.pl/glowna.html -wejdż w galerie 275 - rok 1977 Przyjrzyj się zamieszczonemu przez ciebie rysunku - to zielony (książkę mam - druk do kitu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lothar79_79 Napisano 5 Września 2008 Share Napisano 5 Września 2008 Tak po prawdzie to pas zmiennego zanurzenia również obecnie na wielu okrętach maluje się na zielono. Czyli patrząc "od góry" wychodzi: -szara burta; -biała linia wodna; -zielony pas zmiennego zanurzenia; -"czerwone" podwodzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 5 Września 2008 Share Napisano 5 Września 2008 Zwracam honor PS.Fotki na stronie bractwa normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 15 Września 2008 Autor Share Napisano 15 Września 2008 Uprzejmie donosze, że prace zostały zakończone. Jedna fotka poniżej: więcej fotek wrzucę jutro. Oczywiście nie osiągnąłem z nią perfekcji ale ogólnie jestem zadowolony - szczególnie z kilku przeróbek które zamieniły Pr. 56K w Pr. 56AE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.