Skocz do zawartości

Vought F4U-1A Corsair 1:72


alienus

Rekomendowane odpowiedzi

Tym razem z innej strony.

PRATT & WHITNEY R-2800 EARLY 

w moim zestawie od Tamiya 1/72:

image.png.9a1cda5265e7cd74be76e7e4cf9d9973.png

 

w muzeum 1:1:

image.png.fe8b2e7ce54c1b0c560647477ecb1365.png

 

w modelach innej skali:

image.png.60bb7d53998592cf173d750490cd7b3a.png

 

Jak go zapakuje w kadłub to widać będzie w sumie tylko front.

A z frontu fantastycznie wyglądają te rurki (?) w miedzi jak na zdjęciu powyżej z modelu w internetach, choć zapewne nie powinny być miedziane co widać na muzealnym 😉 

Zastanawiam się czy od biedy coś tu z drutem 0.2mm by nie pokombinować, szukałem jakichś silników gotowych ale jakoś w 1:72 półki puste.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody zapłonowe były brązowe, lub czarne, o ile nie znajdowały się w metalowym oplocie. Wtedy początkowo srebrne, utleniały się na kolor dążący ku zgniłowatej zieleni.

Ale oplot mógł też być taki właśnie miedziany. Z tym, że i on szybko się utleniał. A przede wszystkim brudził.

 

51047986832_121f1dd74e_h.jpg

 

 

 

 

Na tym zdjęciu z postu powyżej, przedstawiającym silnik chyba z Floyd Bennett Field, to nawet nie wiem czy jest to motor od Korsarza i nie ma co się sugerować podpisem (tabliczkami) bo tam jest nasadzone bzdur. No, nieścisłości. To w ogóle jest silnik serii C i jeżeli już, to na F4U mógł sie  pojawić dopiero przy wersji U-4.

Silnik z zestawu jest na tyle  uproszczony, że gdy chodzi o osprzęt, może uchodzić za oba warianty Double Wasp montowane na U-1. Ale przynajmniej ma przyzwoite proporcje, czego nie można powiedzieć o tym z innej skali. Ten, jako żywo, przypomina mi prezentowany na Kartonworku  drukowany R-2800 serii B, który był, owszem, bardzo ładny, ale miał takie właśnie skoszone proporcje. To jest widoczne na pierwszy rzut oka.

 

Silnik za zdjęcia powyżej jest OK dla wczesnych U-1A, ale wyfasowany po kraksie, nowy Korsarz Kepforda był już z nieco późniejszy i powinien mieć instalację zapłonową z ciśnieniowymi rozdzielaczami oraz żelowym kolektorem przewodów. Do sprawdzenia, nie pamiętam na 100%,  ale to jeśli okaże się, że ma jakieś znaczenie.

 

Edytowane przez greatgonzo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej dziubie przy silniku.

...jak na razie pierwsze przewody wklejone i trochę podmalowane.

Zdecydowałem się na miedź - bo podoba mi się jak wygląda a szczególnie w słońcu się fantastycznie błyszczy.

Może się okazać że więcej przewodów wkleić się już nie uda... spróbuję i zobaczymy co wyjdzie 😅

 

image.png.b88ccd3c38151935ed3ca2c8b46b2f00.png

 

Pozdrawiam,

P.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2023 o 18:24, alienus napisał:

image.png.60bb7d53998592cf173d750490cd7b3a.png

 

Jak go zapakuje w kadłub to widać będzie w sumie tylko front.

 

To zależy czy chcesz zbudować taki silnik jak na zdjęciu powyżej, żeby mieć radochę i satysfakcję z efektu, czy też interesuje Cię tylko tyle, ile widać od frontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.