jachud3 Napisano 26 Stycznia 2023 Share Napisano 26 Stycznia 2023 Cześć wszystkim Po bardzo długiej przerwie w udzielaniu się na forum, chciałbym podzielić się swoim najnowszym dzieciątkiem wykonanym ze znanego chyba każdemu zestawu Revella w skali 1:72. Bolączek tego jakże popularnego modelu jest parę, najbardziej kłującą w oczy jest chyba karykatura osłony silnika, za mała i fatalnie niedolana, troszkę spuchnięty brzuch w sekcji pod skrzydłami i za krótkie golenie podwozia (o ostatnim przypomniałem sobie niestety w bardzo późnym etapie gdzie już nie miałem ochoty się dłużej kopać, ale o tym niżej). Ponieważ milion lat temu sklejałem Tbolta i - jak każdy młodziak - obkleiłem go popularnym "byczkiem" z oznaczeń zestawowych, tak teraz zdecydowałem się na pewien miszmasz: wykorzystałem kalkomanie z zestawu Academy do samolotu z tej samej jednostki, co "Balls Out", czyli 509 FS 405 FG. Maszyna o numerze seryjnym 42-27316 to P-47D-27-RE "Chief Ski-U-Mah II", więc od Revellowskiego D-30 troszkę się różniła - trzeba było usunąć hamulce aerodynamiczne, przenieść reflektor, usunąć płetwę ogonową. Budowa należała raczej do przyjemnych - postanowiłem wykonać operację na nieszczęsnej osłonie silnika, powiększyć ją, przeryć linie od nowa, odciąć żaluzje i dorobić nowe z blaszek w pozycji zamkniętej, a nie jak oferuje Revell w otwartej. Korektę kształtu brzucha jednak sobie odpuściłem. Trzeba było też przepolerować owiewkę, pousuwać parę nadlewek i zapadlisk. Z dodatków wykorzystałem blaszki Zoom Eduarda, maski na owiewkę Pmask, żywiczne: lufy Quickboosta i silnik Pavli. Z perspektywy czasu mocno żałuję, że nie dołożyłem jeszcze żywicznych kół, ale to akurat łatwo będzie kiedyś podmienić. Model malowany AK Xtreme Metal i Gunze/Tamiya. Ze znanych błędów własnych frajdolarza: kalki w niektórych miejscach się srebrzą, co zauważyłem po nałożeniu paru napisów eksploatacyjnych, próbowałem ratować sytuację Metal Gloss Varnishem Vallejo, ale i tak gdzieniegdzie widać film. Kalkomanie Academy pasowały do (kto by to przewidział) modelu Academy a nie Revella, więc rozmiarowo trochę nie pykło, co najbardziej widać na nose-art'cie i pozycji . Podkadłubowy zbiornik paliwa niestety musiałem trochę "oszukać" na pozycji i jest pochylony w dół, bo przy wklejaniu go w pozycji "domyślnej" przez przykrótkie nóżki podwozia samolot stał na kółku ogonowym i zbiornikiem rył po pasie startowym I niestety, moja największa bolączka z którą nie umiem wygrać - kłaczki, paproszki... Ok, po przydługim wstępie zapraszam do oglądania, krytyki i wytykania palcami Zdjęcia robione szmartfonem co go żonie żem podkradł, mam nadzieję że jednak coś da się zobaczyć, proszę nie bić za mocno... Fotka oryginału: I moje artyzmy: I dla przypomnienia skali (akurat wszystkie banany zjadłem dzień wcześniej): Pozdrawiam 19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HK1885 Napisano 26 Stycznia 2023 Share Napisano 26 Stycznia 2023 Thunderbolta ogląda się przyjemnie, ostatnie zdjęcie fajne bo pokazuje jaki to maluch (mimo, że P 47 był samolotem raczej hmm... dużym), ale taki urok skali. Staranny, czysty, schludny, pobrudzony symbolicznie (jak na mój gust), ale taka Twoja konwencja. Podoba m się, jestem na tak. 38 minut temu, jachud3 napisał: Ze znanych błędów (...) kłaczki, paproszki... Nic co opisałeś nie rzuca się jakoś specjalnie w oczy i trzeba się uważnie poprzyglądać. Krygujesz się jak stara panna w ciąży. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 27 Stycznia 2023 Share Napisano 27 Stycznia 2023 Jest dobrze, model daje radę. Dajesz następny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 27 Stycznia 2023 Share Napisano 27 Stycznia 2023 (edytowane) Piękny model. Świetny warsztat. Super fotki. Błędy? Dał byś nam szansę je znaleźć. Odebrałeś nam największą frajdę. Ja i tak bym nic nie znalazł. Edytowane 27 Stycznia 2023 przez Endrju 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 27 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 27 Stycznia 2023 Bardzo dziękuję za miłe słowa czuję, że można i da się lepiej, ale z każdym kolejnym ulepkiem się czegoś nowego człowiek nauczy, to i może za te naście lat wyjdzie ten jeden jedyny święty graal idealnego modelu 18 godzin temu, HK1885 napisał: pobrudzony symbolicznie (jak na mój gust) Bo i po prawdzie strasznie słaby się czuję w brudzingu. Zrobiłem trochę zacieków olejami, osmaliłem wydechy, lekki kurz tamijowym buffem i wsio. Potestowałem sobie też odpryski do sreberka "na maskol" i uważam że to nawet całkiem nieźle wygląda, więc będę częściej używać. Łopaty śmigła próbowałem troszkę zmęczyć kredkami Prismacolor, ale po lakierze matowym większość efektu zniknęła 9 godzin temu, marek d napisał: Dajesz następny. Nosze się z zamiarem odpalenia teraz jakiegoś warsztatu na forum, nie wiem czy brać P-40, Spitfajera czy Mustanga... Albo MiGa 21 8 godzin temu, Endrju napisał: Błędy? Dał byś nam szansę je znaleźć. Odebrałeś nam największą frajdę. Ja i tak bym nic nie znalazł. Poczekam na wpis gonza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 28 Stycznia 2023 Share Napisano 28 Stycznia 2023 Nie narzekaj fajny jest, zbiornik bym wywalił. Jest jeszcze na rynku parę innych reveli i academy dość przystępnych cenowo i super się składających, do testowania malarskiego i brudzenia będą ok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 29 Stycznia 2023 Autor Share Napisano 29 Stycznia 2023 Dzięki Do testów mam akurat dwa potworki z jakichś starych wydań Trimastera i MPM, więc jest na czym ćwiczyć. A zbiornik do wywalenia czemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.