Skocz do zawartości

To nie moja bajka czyli bałałajka (a może i dwanaście)...


Kon_Bar

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 2.09.2025 o 19:48, Kon_Bar napisał:

Ruszyła maszyna po...woli 😉
Teoretycznie chciałem zrobić 9483 z zestawem:

P-62-2 i 2 x R-60  +  R-13M  +  PBT-800  +  R-13M  +  P-62-2 i 2 x R-60

oraz np 9524 z zestawem:
OFAB-100-120  +  UB-32  +  (pusto)  +  UB-32  +  OFAB-100-120
tylko nie wiem, czy nie muszę zmienić tego drugiego planu na migi NMF z innej jednostki (za to starsze, ze starszym typem wiatrochronu. No i ciągle nie widzę konfiguracji z FAB-250 - nie znalazłem informacji, że do UB-32 stosowano także FAB-250. Może ktoś zna takie (lub inne ciekawe) konfiguracje na bis-ach? Jeszcze jest czas do podwieszeń 😉 

 

Dzięki wskazówkom kolegi @em udało się potwierdzić, że konfiguracja:
OFAB-100-120  +  UB-32  +  (pusto)  +  UB-32  +  OFAB-100-120

jest poprawna (była opisana w instrukcji użytkowania).

 

Co do pierwszej

P-62-2 i 2 x R-60  +  R-13M  +  PBT-800  +  R-13M  +  P-62-2 i 2 x R-60

to instrukcja opisuje tylko konfigurację bez PBT - waga samolotu to wówczas 9140 [kg].

 

Ponieważ instrukcja mówi także, że np.:

(pusto)  + ZB-500  +  (pusto)  + ZB-500  +  (pusto)

waży 9450 [kg] a jednocześnie

(pusto)  + ZB-500  +  PBT-800  + ZB-500  +  (pusto)

waży 10060 [kg] to PBT-800 ma wagę 610 [kg]

 

Żeby było śmieszniej to waga dla konfiguracji

PBT-490 +  (pusto)  +  (pusto)  +  (pusto)  +  PBT-490

waży 9500 [kg] ale konfiguracja

PBT-490 +  (pusto)  +  PBT-800  +  (pusto)  +  PBT-490

waży 10190 [kg] więc PBT-800 ma wagę 690 [kg] - właśnie "utyło" o 80 kg 😉

 

Zakładając jednak, że 

P-62-2 i 2 x R-60  +  R-13M  +  (pusto)  +  R-13M  +  P-62-2 i 2 x R-60

waży 9140 [kg] a PBT-800 waży 700 [kg] to mamy zestaw  w wadze 9840 [kg] więc... mógłby latać  :)

Jeszcze myślę :D i czekam na dalsze uwagi od Kolegów.

 

BTW: ciągle nie miałem pomysłu na S-24 i FAB-250 a instrukcja podaje piękne konfiguracje:

S-24  +  S-24  +  PBT-800  +  S-24  +  S-24

OFAB-250  +  OFAB-250  +  PBT-800  +  OFAB-250  +  OFAB-250

Teraz tylko pytanie, czy konfiguracja "mieszana" (np S-24 na wewnętrznych i OFAB-250 na zewnętrznych węzłach) była dopuszczalna (nie wiem jak z selekcją broni; zapewne była możliwość wyboru więc... chyba dało się 😉 )

 

Tak czy siak to są pomysły nawet na 3-ciego bis-a :)

P.S.

Tak, wiem, że część z tych podwieszeń jest tylko na czas "W" i nikt nie latał z takimi na poligon, ALE... chciałbym zaprezentowac możliwie pełne spektrum uzbrojenia naszych MiG-ów 21-szych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś lekko pod  górkę o pasowaniu. Przy próbie pasowania połówek kadłuba zauważyłem, że końcówka komory "ucieka" w górę. początkowo myślałem, że coś nie tak jest z silnikiem (w końcu są tam nowe części i może udało mi się coś źle skleić 😉 Okazało się jednak, że problem tkwi w nowym kadłubie a właściwie za dużym elemencie do pozycjonowania połówek kadłuba. po wychwyceniu przyczyny korekta w 3 sekundy :D 

 

1090034413_mig-21bisr002.thumb.jpg.81eaead2fe0707a549a7188a824c3d84.jpg

 

Liczyłem tez na to, że opracowując nowy kadłub Eduard wyeliminuje także błąd obecny we wszystkich kadłubach czyli szparę ok. 0,2mm przy łączeniu skrzydeł z kadłubem. No to przeliczyłem się - paski PLA nadal są potrzebne :D

 

264490047_mig-21bisr003.thumb.jpg.51d23def9a5dccde13f89152bd34b5ac.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł łykend i udało się przysiąść do stołu :)

 

Wkleiłem przygotowane wcześniej komory i butle

 

262424075_mig-21bisr004.thumb.jpg.5bbb2b78cd48f562bceb4cf16bdd126d.jpg

 

Poskładałem prawie cały kokpit

 

1666293176_mig-21bisr005.thumb.jpg.a481f18ce6533b67815de357362afde7.jpg

 

Dokleiłem dyszę (no przyznam, że nie zestawową...

 

1129684789_mig-21bisr007.thumb.jpg.f39501b0752885ab59c803d6d2d7f741.jpg

 

I poskładałem co tam się dało w całość

 

685075908_mig-21bisr006.thumb.jpg.5414af2f5beb79a91231f73fe59ec5bc.jpg

 

Przymierzyłem osłonę dyszy wylotowej - pasuje :)

929153645_mig-21bisr008.thumb.jpg.535797b9c44e410743e3491c8763b9ad.jpg

 

Przygotowałem się do sklejenia skrzydeł. Ostatni model przypomniał mi, że warto wkleić podkładki o podanych grubościach.

Nie wiem czemu Eduard upiera się nad szparami na dziobie, które pojawiają się i tu pomimo nowego kadłuba... Zaklejone PLA :)

 

295070255_mig-21bisr009.thumb.jpg.88b9b72d24c36aec41bf6bb5b0e7a917.jpg

 

Idę jeszcze podłubać :)

 

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.