Kon_Bar Napisano 4 Września Autor Share Napisano 4 Września W dniu 2.09.2025 o 19:48, Kon_Bar napisał: Ruszyła maszyna po...woli Teoretycznie chciałem zrobić 9483 z zestawem: P-62-2 i 2 x R-60 + R-13M + PBT-800 + R-13M + P-62-2 i 2 x R-60 oraz np 9524 z zestawem: OFAB-100-120 + UB-32 + (pusto) + UB-32 + OFAB-100-120 tylko nie wiem, czy nie muszę zmienić tego drugiego planu na migi NMF z innej jednostki (za to starsze, ze starszym typem wiatrochronu. No i ciągle nie widzę konfiguracji z FAB-250 - nie znalazłem informacji, że do UB-32 stosowano także FAB-250. Może ktoś zna takie (lub inne ciekawe) konfiguracje na bis-ach? Jeszcze jest czas do podwieszeń Dzięki wskazówkom kolegi @em udało się potwierdzić, że konfiguracja: OFAB-100-120 + UB-32 + (pusto) + UB-32 + OFAB-100-120 jest poprawna (była opisana w instrukcji użytkowania). Co do pierwszej P-62-2 i 2 x R-60 + R-13M + PBT-800 + R-13M + P-62-2 i 2 x R-60 to instrukcja opisuje tylko konfigurację bez PBT - waga samolotu to wówczas 9140 [kg]. Ponieważ instrukcja mówi także, że np.: (pusto) + ZB-500 + (pusto) + ZB-500 + (pusto) waży 9450 [kg] a jednocześnie (pusto) + ZB-500 + PBT-800 + ZB-500 + (pusto) waży 10060 [kg] to PBT-800 ma wagę 610 [kg] Żeby było śmieszniej to waga dla konfiguracji PBT-490 + (pusto) + (pusto) + (pusto) + PBT-490 waży 9500 [kg] ale konfiguracja PBT-490 + (pusto) + PBT-800 + (pusto) + PBT-490 waży 10190 [kg] więc PBT-800 ma wagę 690 [kg] - właśnie "utyło" o 80 kg Zakładając jednak, że P-62-2 i 2 x R-60 + R-13M + (pusto) + R-13M + P-62-2 i 2 x R-60 waży 9140 [kg] a PBT-800 waży 700 [kg] to mamy zestaw w wadze 9840 [kg] więc... mógłby latać Jeszcze myślę i czekam na dalsze uwagi od Kolegów. BTW: ciągle nie miałem pomysłu na S-24 i FAB-250 a instrukcja podaje piękne konfiguracje: S-24 + S-24 + PBT-800 + S-24 + S-24 OFAB-250 + OFAB-250 + PBT-800 + OFAB-250 + OFAB-250 Teraz tylko pytanie, czy konfiguracja "mieszana" (np S-24 na wewnętrznych i OFAB-250 na zewnętrznych węzłach) była dopuszczalna (nie wiem jak z selekcją broni; zapewne była możliwość wyboru więc... chyba dało się ) Tak czy siak to są pomysły nawet na 3-ciego bis-a P.S. Tak, wiem, że część z tych podwieszeń jest tylko na czas "W" i nikt nie latał z takimi na poligon, ALE... chciałbym zaprezentowac możliwie pełne spektrum uzbrojenia naszych MiG-ów 21-szych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 5 Września Autor Share Napisano 5 Września Dziś lekko pod górkę o pasowaniu. Przy próbie pasowania połówek kadłuba zauważyłem, że końcówka komory "ucieka" w górę. początkowo myślałem, że coś nie tak jest z silnikiem (w końcu są tam nowe części i może udało mi się coś źle skleić Okazało się jednak, że problem tkwi w nowym kadłubie a właściwie za dużym elemencie do pozycjonowania połówek kadłuba. po wychwyceniu przyczyny korekta w 3 sekundy Liczyłem tez na to, że opracowując nowy kadłub Eduard wyeliminuje także błąd obecny we wszystkich kadłubach czyli szparę ok. 0,2mm przy łączeniu skrzydeł z kadłubem. No to przeliczyłem się - paski PLA nadal są potrzebne 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 13 Września Autor Share Napisano 13 Września Przyszedł łykend i udało się przysiąść do stołu Wkleiłem przygotowane wcześniej komory i butle Poskładałem prawie cały kokpit Dokleiłem dyszę (no przyznam, że nie zestawową... I poskładałem co tam się dało w całość Przymierzyłem osłonę dyszy wylotowej - pasuje Przygotowałem się do sklejenia skrzydeł. Ostatni model przypomniał mi, że warto wkleić podkładki o podanych grubościach. Nie wiem czemu Eduard upiera się nad szparami na dziobie, które pojawiają się i tu pomimo nowego kadłuba... Zaklejone PLA Idę jeszcze podłubać 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 20 Września Autor Share Napisano 20 Września Eduard robi wszystko coraz gorzej. Pierścień wlotowy jest baaardzo tępo zakończony. W porównaniu z MiG-21MF to krok wstecz. Na szczęście kilka chwil z pilnikiem naprawia ten błąd Podoklejałem różne wloty i wyloty przy okazji nawiercając je. Jeszcze tylko osłona silnika, stateczniki i malowanie W międzyczasie szykuje podwieszenia 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czart Napisano 24 Września Share Napisano 24 Września (edytowane) W dniu 4.09.2025 o 23:06, Kon_Bar napisał: P-62-2 i 2 x R-60 + R-13M + PBT-800 + R-13M + P-62-2 i 2 x R-60 to instrukcja opisuje tylko konfigurację bez PBT - waga samolotu to wówczas 9140 [kg]. Drobny błąd. Nie PBT-800 tylko PTB-800. Edytowane 24 Września przez czart błąd edycji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 24 Września Share Napisano 24 Września W dniu 20.09.2025 o 13:11, Kon_Bar napisał: Być może to wina ujęcia, ale rakiety R-13M wydają mi się niezbyt zgodne z oryginałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 24 Września Share Napisano 24 Września (edytowane) Godzinę temu, Grzes napisał: Być może to wina ujęcia, ale rakiety R-13M wydają mi się niezbyt zgodne z oryginałem Dobra, odetnie przednie stery, zrobi z cienkiego czegoś. One maja specyficzną budowę. Edytowane 24 Września przez em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.