Jump to content

Curtiss P-40K Smer 1/72


Recommended Posts

Choć model który buduje pochodzi z zestawu czeskiego Smera to można go także znaleźć w pudełkach MasterCrafta.

 

Jeden z nich jest jak najbardziej prawidłowy. To P-40K Kittyhawk/Mk.III

 

Drugi P-40E Aleutian Tiger niestety zawiera nieprawidłowe malowanie wersji E, która dość wyraźnie różniła się od P-40K

 

Aby nieco bliżej zapoznać się z tym co jest w pudelku zapraszam na kilkuminutowy in-box

 

 

6.jpg

5.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Działania z małym Kittyhawkiem rozpocząłem od zeszlifowania śladów po wypychaczach w okolicy kabiny

Z plastikowej płytki wyciąłem element który będzie robił za tylną ściankę kabiny

Wkleiłem ją w odpowiednie miejsce

Z plastikowych pręcików dorobiłem nieco w kabinie

Wnętrze pomalowałem Interior Green od Bila.

Dodałem troszkę biżuteria z plastikowych płytek

Którą pomalowałem pędzelkiem

Niestety okazało się, że zydel kierowcy jest nieco za szeroki i trzeba było nieco zubożyć wnętrze szoferki

Całość wzbogaciłem super fajową tablicą od Yahu

Tak więc kadłub z szoferką został już sklejony i pierwszy etap prac został odfajkowany

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

10.jpg

11.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Niedawno skusiłem się na ten model w oryginalnym wydaniu.

IMG_20230629_133648_710.thumb.jpg.c67d207899f683cdde9031bcc440985d.jpg

Na pudełku napis "Made in Czechoslovakia", więc nie jestem pewien czy pojawił się faktycznie w 1993, czy jeszcze w 1992.

W  "Lotnictwie AI" była recenzja jako nowości, ale nie mogę znaleźć tego numeru i potwierdzić poprawnej daty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W modelu komory podwozia zieją pustką. Trzeba coś z tym zrobić.
Na początek po wewnętrznej stronie przykleiłem nieduże dystanse.

Następnie z cienkiej płytki plastiku wyciąłem sufit komory podwozia i dokleiłem wzmocnienia z cienkich pręcików.

Jak przeschło przykleiłem do dystansów.

Wyszło chyba w miarę dobrze

12.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bez urazy Maćku, ale strasznie krzywo powklejałeś te komory podwozia, a wcześniej krzywo pozaznaczałeś lokacje żeberek i same one też są krzywe. Używasz jakiejś linijki, przymiarów?

Pozdrawiam,

Michał

Link to comment
Share on other sites

Obciąłem "zestawowe" kmy.
Nie pasowały mi one.
Trzeba było wywiercić otwory pod karabiny które postaram się wykonać z igieł.

 

W modelu pod płatem jest taki dinks co ma robić za obudowę fotokarabinu.
W większości "Pe Czterdziestek" one nie występowały

Trzeba było go usunąć i przeszlifować powierzchnię.

 

22.jpg

23.jpg

24.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Trzeba by chyba otworzyć kabinę skoro wsadziłem tam doskonałą tablicę z Yahu Models

Szkło jest nie dzielone. Trzeba więc było trochę podziałać czeską żyletką.

Na początek zrobiłem "linijkę" z niebieskiej taśmy.

Potem chirurgiczne cięcie. I już po operacji.

Potem przymiarka czy siedzi.

Maski z taśmy i już można kończyć działania

 

 

IMG_20231105_125956825_MP.jpg

IMG_20231105_130447052_MP.jpg

IMG_20231105_132040704_MP.jpg

IMG_20231105_174721497_MP.jpg

IMG_20231105_184233746_MP.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Baas ArK napisał:

A co te blaszki takie pomięte?

No cóż to po prostu Part.

Projektowane w formacie A0 a później zmniejszone do wielkości klamerki do paska.

W momencie wycinania zaczynają nieodwracalny proces gięcia się.

I tak mało ci będzie widać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Spodnią stronę modelu lekko pociapkowałem na jasne plamy

Kiedy wszystko wyschło to czas przyszedł na C370 Azure Blue z chaty trójmiejskiego druida

Wyszło trochę nieprzewidzianych plam.
Trzeba było dać to do poprawy.
Pracę nad górą zacząłem od posrebrzenia gdzie niegdzie

38.jpg

39.jpg

IMG_20231111_201848144.jpg

42.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.10.2023 o 12:46, Wymysl napisał:

Na pudełku napis "Made in Czechoslovakia", więc nie jestem pewien czy pojawił się faktycznie w 1993, czy jeszcze w 1992.

W  "Lotnictwie AI" była recenzja jako nowości, ale nie mogę znaleźć tego numeru i potwierdzić poprawnej daty.

Znalazłem LAI nr 18 1-15 października 1992. Czyli jeszcze CSRF 😉

Link to comment
Share on other sites

Najpierw okolice połączenia skrzydła z kadłubem pociągnąłem Heavy Chipping z AK Interactive
Później całą góra pokryta została Bilkiem 427, Desert Sand

by po wyschnięciu zacząć zabawę z czipingiem

45.jpg

43.jpg

44.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Położyłem pierwszą warstwę bezbarwnego lakieru błyszczącego.
Przyszła pora na położenie kalkomanii.
Kalki ze Smera są bardzo delikatne.
Zanim je położyłem pokryłem je specjalnym specyfikiem z Microscale do słabych kalkomanii

Nie ma za dużo oznaczeń więc poszło dość szybko. Dodałem nieco napisów eksploatacyjnych których producent poskąpił

Miałem jeszcze chwilę czasu więc obciąłem ze zbiornika dodatkowego takie jakieś ustrojstwo którego w oryginale na pewno nie było.

Trzeba było je przeszlifować i odtworzyć starte linie nitów.

46.jpg

47.jpg

48.jpg

49.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Przyszła pora na działania na górze.
Linie pokryłem panel linerem z Tamiyi Dark Brown

Później "szlifowałem" powierzchnie ręcznikiem papierowym i wacikami do uszu.
Wyszło mniej więcej tak

52.jpg

53.jpg

  • Like 2
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Zmieniłem sposób mocowania zbiornika podwieszanego.
Trzeba było dorobić "instalację'
Najpierw "środkowa" część.

A później "zewnętrzna"

Przy okazji dorobiłem wysięgniki do goleni podwozia o których producent zapomniał.

Podmalowałem też kółko tylne.

IMG_20231207_194002991.jpg

IMG_20231210_140925727.jpg

IMG_20231210_141944871.jpg

Edited by mac eyka
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.