Skocz do zawartości

Me-163B Komet GasPatch Models 1/48


Sjmport

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanowne grono wspaniałych ludzi.

Dziś przychodzę do Was z zapytaniem o dobór farb pod pędzel.

Otóż jaki będzie najlepszy wybór RLM 81 , 82 i 76.

W grę wchodzi tylko użycie pędzla lub farby w sprayu.

Mam już maski do wykonania kamuflażu.

Dodatkowo jaki RLM 66 jest najbliżej prawdy? Hataka jest niemal czarny Pactra ciemnoszary.

Edytowane przez Sjmport
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Sjmport changed the title to Me-163B Komet GasPatch Models 1/48 dobór farb pod pędzel

Mam zamiar prowadzić warsztat. Ruszy w przyszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem twoje wątki w Nowościach i Inboxach o dodatkach do tytułowego zestawu, jako Kometofil zainteresowałem się, Twój warsztat dopełnia obraz 👍

Do tej pory byłem wierny Kometom w 72, nie mniej to co wypuścił Gaspath i Meng nie pozwala pozostać obojętnym .

Zasiadam zatem w pierwszym rzędzie i z niecierpliwością czekam na relacje 👍🍻

Pozdr ww

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wuwumaster napisał:

Widziałem twoje wątki w Nowościach i Inboxach o dodatkach do tytułowego zestawu, jako Kometofil zainteresowałem się, Twój warsztat dopełnia obraz 👍

Do tej pory byłem wierny Kometom w 72, nie mniej to co wypuścił Gaspath i Meng nie pozwala pozostać obojętnym .

Zasiadam zatem w pierwszym rzędzie i z niecierpliwością czekam na relacje 👍🍻

Pozdr ww

Z tego co kojarzę w 1/72 prym wiedzie Academy/Hobby2000 i jeszcze taki sobie HobbyBoss.

Tutaj muszę jeszcze domówić wszelkie dobrze poprawnie dobrane kolory, zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne.

Plus  wykminić prawidłowy kolor skafandra pilota Kometa.

No i jeszcze myślę, nad zakupem zestawu Look od Edka celem zastąpienia tablicy względnie użycia pojedynczych zegarów od RedFox Studio jakie od nich dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RogerM napisał:

Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem była by tablica Yahu...

Gdyby taka była to zdecydowanie tak, z tego co widzę to jak na razie od Yahu są tylko w 72 i 32.

Yahu - jeśli tu zaglądacie, do dzieła - skalować tablice na 48 i w druk! Klient czeka 😉

 

P.s. a tak na serio - co z zestawową tablicą jest nie tak? Widze w Inboxach - ładnie zdetalowana plastikowa tablica, zegary na kalkomanii z osobna  do wklejenia, detale z blaszki, na mój skromny gust jest wszystko żeby efekt końcowy dobrze wyglądał 🤔

Edytowane przez wuwumaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Baas ArK napisał:

O tym mówisz?

728144921_Obraz077a.thumb.jpg.5cf4e4b9546b5756cc1e670bb392c396.jpg

O! Czyli zasadniczo czarny jak dobrze widzę w większości.

Instrukcja podaje jakiś jasno-beżowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wuwumaster napisał:

Gdyby taka była to zdecydowanie tak, z tego co widzę to jak na razie od Yahu są tylko w 72 i 32.

Yahu - jeśli tu zaglądacie, do dzieła - skalować tablice na 48 i w druk! Klient czeka 😉

 

P.s. a tak na serio - co z zestawową tablicą jest nie tak? Widze w Inboxach - ładnie zdetalowana plastikowa tablica, zegary na kalkomanii z osobna  do wklejenia, detale z blaszki, na mój skromny gust jest wszystko żeby efekt końcowy dobrze wyglądał 🤔

No niestety Yahu póki co nie ma.

Sama zestawowa w sumie zła nie jest, chodzi mi o efekt 3D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Sjmport changed the title to Me-163B Komet GasPatch Models 1/48

No tak, nie wiedziałem, że Yahu nie robi w 1-48, jednak jeśli pudełko daje (mam ale nie pamiętam) dobre elementy to dlaczego nie skorzystać? Eduardowe Looki są takie sobie delikatnie mówiąc, szkoda pieniędzy ale to tylko moja opinia.

Co kombinezonu to on był azbestowy, nie wiem dokładnie co to za materiał ale azbest był w tym na pewno więc kolor raczej szary jakiś.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RogerM napisał:

No tak, nie wiedziałem, że Yahu nie robi w 1-48, jednak jeśli pudełko daje (mam ale nie pamiętam) dobre elementy to dlaczego nie skorzystać? Eduardowe Looki są takie sobie delikatnie mówiąc, szkoda pieniędzy ale to tylko moja opinia.

Co kombinezonu to on był azbestowy, nie wiem dokładnie co to za materiał ale azbest był w tym na pewno więc kolor raczej szary jakiś.....

Z tą tablicą może to mój jakiś bzik faktycznie. Ona generalnie stoi na wysokim poziomie nie ma co ukrywać. Może użyję tylko pojedynczych wskaźników od RedFox Studio i będzie git.

Według GasPatch kombinezon był beżowy, ale coś mi się to nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pokazanego powyżej kombinezonu, nie chcę polemizować natomiast wydaje mi się on bardziej po prostu kombinezonem Luftwaffe z końca wojny (bardziej by mi pasował do Me-262, czarny z elementami skórzanymi).

Wg znanych mi źródeł piloci Kometów latali, jak wpomniano powyżej, w kombinezonach chroniących przed poprzarzeniem (tak chemicznym jak i cieplnym), wykonanych z użyciem azbestu.

 

Przejrzałem trochę literatury bo temat mnie zaintrygował. Na fotografiach jeśli pojawiają się osobniki ludzkie to w zdecydowanej większości jest to obsługa, czasem jakiś oficjel albo pilot w mundurze galowym, nieżadko ktoś w kokpicie ale widać że trochę ustawka do zdjęcia.

Poniżej prezentuję trochę materiału który moim zdaniem nosi znamiona wiarygodnego udokumentowania faktycznego wyglądu pilota gotowego do lotu na Me-163:

 

Na Me-163A (inny typ silnika i inne paliwo! ale ryzyko i związane z nim zabezpieczenia podobne) Rudolf Opitz latał raczej w jasnych deseniach:

image.jpeg.c7a2ef93ceccbd9c0874cf8f5c2839ae.jpegimage.thumb.jpeg.e9e96563a3876257fa6308aa434450a8.jpeg

 

Gdy dostali pierwsze wersje bojowego Kometa B, czyli egzemplarze badawcze i przedseryjne (B-0, jednostka Erprobungskomando 16) ciągle nosili się raczej na jasno,

image.thumb.jpeg.32d06b1aaff6a19b6edbc00da99c728f.jpeg

image.thumb.jpeg.48bf0d43d591ce6ffce7e62af65efc4c.jpeg

tu Rudi Opitz z pradziadkiem GoPro na czole:

image.thumb.jpeg.15870ff99e2a61dba9b2e9d13fd28db5.jpeg

 

W następstwie powyższych lotów okazało się że samolot jest wspaniały, dopracowany i można iść w produkcję seryjną oraz organizować regularne jednostki bojowe🤣 

takie jak JG400.  I tu dalej kolory jasne, raczej nie na czarno.

Bodaj najbardziej znane zdjęcie kombinezonu (w ujęciu 3/4 od tyłu prezentuje się ponownie Rudolf Opitz):

image.jpeg.e2cfa10305b128916724a7e685a4dcd1.jpeg

I kolejne ujęcie - tym razem Opitz-ów dwóch (Rudolf i Reinhard):

image.jpeg.642b83ca2b2cfbd8225d57c3b56664e2.jpeg

 

Tu Hartmut Ryll - pierwszy ze wspomnianego JG400 który zginął w akcji:

image.jpeg.cdaa296463b913e3c55763d5e02cb779.jpeg

A tu Siegfried Schubert - tym razem autor pierwszego zwycięstwa powietrzneo na konto JG400:

image.jpeg.d6d2db132dd88dfa691902787f0f0e76.jpeg

Obaj panowie na moje oko w odcieniach szarości, raczej nie w czerni.

 

 

Na koniec smaczek! 😍

pamiętajmy że nie tylko panowie lubią adrenalinę, prędkość, ryzyko... 

poniżej stylówa Hanny Reitsch na lot Kometem (latała dopóki się poważnie nie połamała, ale to inna historia)

image.thumb.jpeg.c809a8e62afa9e709b681eaa4d150979.jpeg

konia z rzędem temu kto odgadnie kolorystykę damskiej garderoby na przeloty małym rakietoplanem! :D

 

Reasumując, moim skromnym zdaniem GasPatch zrobił świetną figurkę i zaproponował adekwatną kolorystykę, ja siętego będętrzymał w moim wykonaniu

(ogólnie studiując wykonanie modelu, w szczególności np kopitu z wszelkimi przewodami paliwowymi już spudła muszę przyznać że GasPatch przyłożył się bardzo do przestudiownia maszyny, myślę daje to kapitał zaufania na podstawie którego można iść za instrukcją i propozycją kolorystyki kombinezonu)

 

pozdrawiam!

ww

 

dla formaności - żródła:

S.Ransom, H.Cammann - CLASSIC 8 - Me-163 Rocket Interceptor vol1

S.Ransom, H.Cammann - CLASSIC 9 - Me-163 Rocket Interceptor vol2  

S.Ransom, H.Cammann - Osprey Aviation Elite Units №037 Jagdgeschwader 400 - Germany's Elite Rocket Fighters

B.Belcarz, R.Pęczkowski - Monografie Lotnicze 35 Messerschmitt Me 163 Komet
Aero Journal No.64 - 2018-04-05

 

p.s. oczywiście jest jeszcze wujek Google, natomiast na hasło "Me-163 pilot suit" itp. wyskakują gł modele albo .... figurki GasPath-a, nic konkretnego, na chwilęobecną nie umiem powiedzieć czy przetrwał jakiś skafander do kometa, jak tylko na coś trafię - dam znać.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, wuwumaster napisał:

Co do pokazanego powyżej kombinezonu, nie chcę polemizować natomiast wydaje mi się on bardziej po prostu kombinezonem Luftwaffe z końca wojny (bardziej by mi pasował do Me-262, czarny z elementami skórzanymi).

Wg znanych mi źródeł piloci Kometów latali, jak wpomniano powyżej, w kombinezonach chroniących przed poprzarzeniem (tak chemicznym jak i cieplnym), wykonanych z użyciem azbestu.

 

Przejrzałem trochę literatury bo temat mnie zaintrygował. Na fotografiach jeśli pojawiają się osobniki ludzkie to w zdecydowanej większości jest to obsługa, czasem jakiś oficjel albo pilot w mundurze galowym, nieżadko ktoś w kokpicie ale widać że trochę ustawka do zdjęcia.

Poniżej prezentuję trochę materiału który moim zdaniem nosi znamiona wiarygodnego udokumentowania faktycznego wyglądu pilota gotowego do lotu na Me-163:

 

Na Me-163A (inny typ silnika i inne paliwo! ale ryzyko i związane z nim zabezpieczenia podobne) Rudolf Opitz latał raczej w jasnych deseniach:

image.jpeg.c7a2ef93ceccbd9c0874cf8f5c2839ae.jpegimage.thumb.jpeg.e9e96563a3876257fa6308aa434450a8.jpeg

 

Gdy dostali pierwsze wersje bojowego Kometa B, czyli egzemplarze badawcze i przedseryjne (B-0, jednostka Erprobungskomando 16) ciągle nosili się raczej na jasno,

image.thumb.jpeg.32d06b1aaff6a19b6edbc00da99c728f.jpeg

image.thumb.jpeg.48bf0d43d591ce6ffce7e62af65efc4c.jpeg

tu Rudi Opitz z pradziadkiem GoPro na czole:

image.thumb.jpeg.15870ff99e2a61dba9b2e9d13fd28db5.jpeg

 

W następstwie powyższych lotów okazało się że samolot jest wspaniały, dopracowany i można iść w produkcję seryjną oraz organizować regularne jednostki bojowe🤣 

takie jak JG400.  I tu dalej kolory jasne, raczej nie na czarno.

Bodaj najbardziej znane zdjęcie kombinezonu (w ujęciu 3/4 od tyłu prezentuje się ponownie Rudolf Opitz):

image.jpeg.e2cfa10305b128916724a7e685a4dcd1.jpeg

I kolejne ujęcie - tym razem Opitz-ów dwóch (Rudolf i Reinhard):

image.jpeg.642b83ca2b2cfbd8225d57c3b56664e2.jpeg

 

Tu Hartmut Ryll - pierwszy ze wspomnianego JG400 który zginął w akcji:

image.jpeg.cdaa296463b913e3c55763d5e02cb779.jpeg

A tu Siegfried Schubert - tym razem autor pierwszego zwycięstwa powietrzneo na konto JG400:

image.jpeg.d6d2db132dd88dfa691902787f0f0e76.jpeg

Obaj panowie na moje oko w odcieniach szarości, raczej nie w czerni.

 

 

Na koniec smaczek! 😍

pamiętajmy że nie tylko panowie lubią adrenalinę, prędkość, ryzyko... 

poniżej stylówa Hanny Reitsch na lot Kometem (latała dopóki się poważnie nie połamała, ale to inna historia)

image.thumb.jpeg.c809a8e62afa9e709b681eaa4d150979.jpeg

konia z rzędem temu kto odgadnie kolorystykę damskiej garderoby na przeloty małym rakietoplanem! :D

 

Reasumując, moim skromnym zdaniem GasPatch zrobił świetną figurkę i zaproponował adekwatną kolorystykę, ja siętego będętrzymał w moim wykonaniu

(ogólnie studiując wykonanie modelu, w szczególności np kopitu z wszelkimi przewodami paliwowymi już spudła muszę przyznać że GasPatch przyłożył się bardzo do przestudiownia maszyny, myślę daje to kapitał zaufania na podstawie którego można iść za instrukcją i propozycją kolorystyki kombinezonu)

 

pozdrawiam!

ww

 

dla formaności - żródła:

S.Ransom, H.Cammann - CLASSIC 8 - Me-163 Rocket Interceptor vol1

S.Ransom, H.Cammann - CLASSIC 9 - Me-163 Rocket Interceptor vol2  

S.Ransom, H.Cammann - Osprey Aviation Elite Units №037 Jagdgeschwader 400 - Germany's Elite Rocket Fighters

B.Belcarz, R.Pęczkowski - Monografie Lotnicze 35 Messerschmitt Me 163 Komet
Aero Journal No.64 - 2018-04-05

 

p.s. oczywiście jest jeszcze wujek Google, natomiast na hasło "Me-163 pilot suit" itp. wyskakują gł modele albo .... figurki GasPath-a, nic konkretnego, na chwilęobecną nie umiem powiedzieć czy przetrwał jakiś skafander do kometa, jak tylko na coś trafię - dam znać.

 

Dziękuję za tak obszerną odpowiedź. Więc patrząc po fotkach jasne kolory zdają się prawidłowe.

W najbliższych dniach zrobię własny wideo in-box.

Sama instrukcja pokazuje, że GasPatch zrobił dobrą robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bogaty materiał/pomoc naukowa. Pochylałem się nieco nad instrukcją gaspaczowego Kometa i generalnie ona jest w porządku, podaje kolory na poszczególnych etapach montażu (wnętrze) z jednym wyjątkiem. Otóż nie znalazłem wzmianki o kolorze kadłuba poniżej linii skrzydła, czyli okolice wnęki działka. Z tego co wyszperałem występował tam zewnętrzny kolor kadłuba, może dlatego, że (z tego co pamiętam) skrzydła były montowane jako osobny, pomalowany element do pomalowanego już kadłuba. Czy tak było ze wszystkimi maszynami tego nie wiem. Jeśli rozmijam się z prawdą to proszę mnie poprawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie powierzchnię wewnętrzne to był zwykle standard czyli RLM02, skrzydła faktycznie były wykonywane osobno i montowane jako podzespół,  demontowane choćby do transportu - były drewniane w odróżnieniu od metalowego kadłuba ,

Popatrzę jutro w książki i foty , myślę znajdę coś ciekawego 

Pozdr ww

 

Edytowane przez wuwumaster
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard standardem ale pod koniec wojny już nie malowano wnęk podwozia (Me 262) czy działek (Fw 190) i zostawiano w kolorze aluminium... Ale nie o tym miało być Chodzi mi np o to zdjęcie - czy tam gdzieś jest 02? Według mnie tam jest prosty podział na kolor góry i dołu samolotu.

 

tumblr_oq0ek399021uxiwiqo1_1280.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odstępstw od standardów pod sam koniec wojny, o których wspomniałeś , wszystko prawda, 

Z tym że produkcję Kometow zakończono w lutym 45, te ostatnie w większości nie dotarły do jednostek, jaka była wtedy sytuacja z farbami? Kto wie...

Pokazałeś ładne zdjęcie z czytelnym werk nr, sprawdziłem go niestety znajduje się w grupie "brak danych".

To zdjęcie ładnie pokazuje budowę kometa: kadłub cygaro z węzłami do skrzydeł, połączenie kryte owiewkami tworzącymi charakterystyczne przejście. Kto wie może masz rację dla pokazanego egzemplarza , popatrzę jeszcze w kwity

Co znalazłem na szybko to na wielu zdjęciach elementy dźwigara (tak na kadłubie jak na skrzydle) były niemalowane - metal.

 

Pozdr ww

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RogerM napisał:

Standard standardem ale pod koniec wojny już nie malowano wnęk podwozia (Me 262) czy działek (Fw 190) i zostawiano w kolorze aluminium... Ale nie o tym miało być Chodzi mi np o to zdjęcie - czy tam gdzieś jest 02? Według mnie tam jest prosty podział na kolor góry i dołu samolotu.

 

tumblr_oq0ek399021uxiwiqo1_1280.jpg

Tutaj to faktycznie wuraźny podział góra dół.

Z tym RLM02 też ciekawa kwestia.

AK ma w ofercie dwa odcienie. Wczesny i późny. Jak na mój gust to pewnie odcień późny będzie pasował.

Wydaje mi się, że komory uzbrojenia powinny być w RLM02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie, że powrócę na chwilę do sprawy kombinezonu. Zamieszczone przeze mnie rycina pochodzi z książki Johna Weala " Focke-Wulf  Fw 190 Asy Frontu Zachodniego".  Podpis głosi iż jest to "pilot myśliwski w dwuczęściowym, czarnym skórzanym kombinezonie zapinanym na zamki błyskawiczne. ...  Najnowszą maskę tlenową zapinaną jednym paskiem, gogle i skórzany hełm lotniczy. Z całością kontrastuje żółta kamizelka i opaska Deutsches Luftwaffe. Imię, nazwisko, stopień i jednostka umieszczone były na wewnętrznej stronie opaski." Wiadomo jak jest z interpretacją zdjęć, więc nie należy wykluczać iż podana prze kolegę @wuwumaster kolorystyka (szarość) jest prawidłowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komory działek mogły być zarówno w 02 jak i niemalowane. Mnie chodziło nie o elementy wewnętrzne wnęk działek i mocowania płata co o sam kadłub. Nie wiem czy w monografii z serii "Pod lupą" nr 14 (ACE Publication) nie ma takich ujęć tej zakrytej płatem części kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, RogerM napisał:

Standard standardem ale pod koniec wojny już nie malowano wnęk podwozia (Me 262) czy działek (Fw 190) i zostawiano w kolorze aluminium... Ale nie o tym miało być Chodzi mi np o to zdjęcie - czy tam gdzieś jest 02? Według mnie tam jest prosty podział na kolor góry i dołu samolotu.

 

tumblr_oq0ek399021uxiwiqo1_1280.jpg

Jak byś mógł proszę zakreślić o który dokładniej obszar Ci chodzi, bo faktycznie może nie załapałem 🙄

 

Edit 

Chyba łapie o co ci chodzi, no więc wg mojej wiedzy jest tak jak piszesz - kadłub był malowany góra (zielenie, szarości etc) i dół (szary błękit), linia rozgraniczenia na poziomie skrzydeł. Czasem cały kadłub w szary błękit.

Teraz na wielu egzemplarzach mechanicy różnie uzupełniali malowanie o tzw mottling, są zdjęcia egzemplarzy gdzie faktycznie ciapki zachodzą na kadłub aż pod pod skrzydło ale to są konkretne przypadki, myślę schematy malowania dobrze obrazują rozkład barw - zaproponowane przez GasPacza malowania to było regularne malowanie - dół kadłuba i skrzydła w szaro błękitnym.

 

Pozdr ww

Edytowane przez wuwumaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak się spojrzy na obszar za działkiem, to nawet przy otwartych klapach będzie w zasadzie niewidoczny.

Klapy od spodu myślę RLM02.

Swoją drogą zamówiłem dedykowany zestaw do późnego okresu maszyn Luftwaffe z AK 3G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtuje mnie też malowanie górnych pow. skrzydeł - GasPatch we wszystkich schematach malowania daje ten sam rozkład plam i te same kolory. Jest to dla mnie nieco podejrzane, a jak na złość zdjęć wyraźnie pokazujących górę samolotu jest jak na lekarstwo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RogerM napisał:

Nurtuje mnie też malowanie górnych pow. skrzydeł - GasPatch we wszystkich schematach malowania daje ten sam rozkład plam i te same kolory. Jest to dla mnie nieco podejrzane, a jak na złość zdjęć wyraźnie pokazujących górę samolotu jest jak na lekarstwo...

Weźmy pod uwagę, że RLM81 były, trzy odcienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.