mac eyka Napisano 11 Marca Autor Share Napisano 11 Marca Panowie. A pro po tej maszyny. Problemy chyba są spore skoro mamy bardzo odbiegające od siebie schematy malowania publikowane w książkach o tej tematyce. Tak więc prawda pewnie leży gdzieś po środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac eyka Napisano 11 Marca Autor Share Napisano 11 Marca A przy okazji zmagania z małym Spitkiem Chyba już doszły do końca. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 11 Marca Share Napisano 11 Marca Ciekawe co jest pośrodku miedzy TLS, a Desert? Matusiak pisze o spekulacjach i wyraźnie to zaznacza. W zasadzie opartych na możliwej interpretacji zdjęć. Podobnie zróżnicowane sylwetki można tworzyć dla samolotów latających z Northolt. Ale na pewno nie wiadomo nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca (edytowane) W dniu 8.03.2024 o 14:19, greatgonzo napisał: Zasady malowania seriali były faktycznie takie jak powyżej. Jednak te szablony składano ręcznie i liczne zdjęcia pokazują, że nie zawsze wszystko szło idealnie jak w instrukcji. Odległości między znakami bywają większe, czasem niejednakowe. Do tego w przypadku przemalowywania samolotów pojawiały się różne okoliczności towarzyszące temu procesowi, co też wpływało na zachowanie standardów przy malowaniu oznaczeń. Szablony zawierały przerwy w znakach, ale bywało, że te przerwy były zamalowywane. Seriale malowano przy pomocy szablonów, albo ręcznie. Te z przerwami wskazują na szablony, te bez na ręczną robotę. Dlatego jest taka zmienność i dwie piątki na nowym fabrycznie samolocie w jednym serialu mogą wyglądać różnie. Grubosc kreski, odstepy miedzy znakami i ich wyglad zalezaly od dnia, humoru malarza i paru innych rownie nieobliczalnych czynnikow. Zasadniczo pozostawal tylko wymiar 8x5 cali jako najbardziej stala regula. A EN315 najprawdopodobniej byl w morskich kolorach. Ta trzecia kolorowanka. W drodze do Tunezji zahaczyl o Malte i tam wtedy taka moda panowala i to tlumaczy odmiennosci tego co widac na zdjeciach. Edytowane 12 Marca przez letalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca Słuszna uwaga o ręcznym malowaniu. Zafiksowałem się, że fabrycznie dotyczyło to tylko stencili, a ręczne seriale pojawiały się ewentualnie przy przemalowywaniu w MU lub jednostkach. Zakładam, że najprawdopodobniej jest użyte kolokwialnie i jest równoznaczne z: mnie się wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca (edytowane) 24 minuty temu, greatgonzo napisał: Zakładam, że najprawdopodobniej jest użyte kolokwialnie i jest równoznaczne z: mnie się wydaje? To jest moj wybor z tych trzech opcji pokazanych na kolorowankach. Dlugo sie upieralem, ze EN315 byl klasyczny Desert, ale mimo moich konserwatywnych tendencji zostalem przekonany do morskiego po dlugich dyskusjach, gdzie zawazyl udowodniony w dokumentach pobyt samolotu na Malcie przed przekazaniem go do PFT. Za morskim swiadczyc tez moze relatywnie jasny spod, a wiec raczej Sky, a nie Azure Blue. I oczywista odmiennosc od reszty maszyn PFT, ktora jakos trzeba wytlumaczyc. Tak wiec jesli kiedys sie porwe na EN315, to na pewno w morskich barwach. Edytowane 12 Marca przez letalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca Które Spity z PFT były na Malcie? Oczywista odmienność to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca 39 minut temu, greatgonzo napisał: Które Spity z PFT były na Malcie? Oczywista odmienność N Na pewno EN315 był z Malty. Nie badałem reszty maszyn PFT. Oczywista dla mnie, gdy patrzę na zdjęcia. Tu nigdy nie będzie pewności, ale trzeba w coś wierzyć. Oceniam morski kamuflaż za bardzo prawdopodobny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca Jak długo EN 315 był na Malcie i czy był w tym czasie moment, że był przeznaczony do służby na tej Malcie? Ale jak patrzysz na te zdjęcia, to chyba wiesz co jest dla Ciebie oczywiste? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 12 Marca Share Napisano 12 Marca (edytowane) Nie mam prawa do publikowania kopii tego zdjecia, dlatego je troche zniszczylem:). EN315 wyglada inaczej, niz pozostale. Kontrast na kadlubie, najlepiej widoczny za kabina, jest inny. Wypreparowane z tej samej klatki filmu. To samo swiatlo. Edytowane 12 Marca przez letalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.