Skocz do zawartości

Vickers Wellington Mk.Ic, GR-W, Airfix, 1/72


skarczu

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, skarczu napisał:

A czy to nie uszkadza nadruku?

Oczywiście, nadruk schodzi i dla mnie to zaleta, bo dla mnie ten ich nadruk jest paskudny 😉 wolę to sam pomalować. Natomiast faktycznie, jeśli chcesz mieć nadruk no to wyżarzenie odpada…

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
1 godzinę temu, skarczu napisał:

Dzięki,  ale idzie jak krew z nosa...

 

Pora roku nie sprzyja, ale Ty przynajmniej coś pokazujesz :)

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Prawa połówka kadłuba gotowa.

20240725_120326.thumb.jpg.798408c225c4ead7cb3607d195090282.jpg

 

Przymierzyłem na sucho z lewą i nie chciały się zejść. Okazało się, że przeszkadza kawałek przewodu części E9, który nachodzi na tablicę przyrządów. Po usunięciu skalpelem wszystko pasuje.

20240725_120415.thumb.jpg.eb8e88f2547734a2760f82490538232a.jpg

 

Nie dawał mi spokoju też podest, w którym znajduje się luk kółka ogonowego. Instrukcja sugeruje pomalowanie całości na kolor czarny. Jednak luki podwozia głównego, golenie, klapy podwozia pomalowane są na srebrno. Od spodu przemalowałem Hataką C003. Wydaje mi się, że tak chyba będzie lepiej.

20240725_120049.thumb.jpg.04ade295c853849c2d15b983d6cc3caa.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Wakacje się skończyły - pora coś pchnąć dalej. Zamknąłem kadłub. W kilku miejscach na łączeniu połówek powstał drobny schodek. Próbowałem korygować, ale chyba elementy wnętrza nie pozwalały na idealne połączenie. Trzeba zalać CA i szlifować.

W tym celu zakleiłem wszystkie otwory, żeby podczas obróbki pył nie dostał się do wnętrza kadłuba.

20240903_084205.thumb.jpg.33394062a4706a2dd9ab38a0bbed962c.jpg

 

20240903_084330.thumb.jpg.e698e516c3774d809758815fd964f535.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Elementy komór podwozia pomalowane na srebrno i złoszowane. 

20241025_203036.thumb.jpg.5beaebffcdd8bc48e3c5aec4cc2010ce.jpg

 

20241025_203222.thumb.jpg.8cbdadb70f77b33b394b0d752c884f55.jpg

 

Prawe skrzydło skejone. Gondole silnikowe jak dla mnie trochę przekombinowane. Żeby to wszystko skleić razem trzeba było trochę się namęczyć, w miejscach łączenia koniecznie trzeba było usunąć farbę.

20241025_203356.thumb.jpg.29bbd3b5e063f14a05a2202bc42de47b.jpg

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła sklejone i uzupełnione o golenie. Gondole wymagały trochę szpachli i sporo szlifowania.

20241102_114227.thumb.jpg.03d772497f34cc8ad72ea942fcef897e.jpg

 

Komora podwozia głównego od przodu wygląda nie najgorzej. Ale cóż... trzeba będzie zamknąć 😉.

20241102_114515.thumb.jpg.65148f024bf84f9b127e949f64f03811.jpg

 

No i skrzydła przyłożone na sucho do kadłuba - nareszcie jakiś widoczny progres

20241102_114830.thumb.jpg.0f2f52600354e2b2a4ac1460b25ea571.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna wyglądać :)

Zdjęcia mogą mylić - jesteś pewien, że te miejsca już dobrze wyglądają?

 

Well.thumb.jpg.e7484757f91034cca40fdbf07c338c8f.jpg

 

 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za czujność, ale wszystko jest gładkie. Po sklejeniu połówek kadłuba szpary zalałem CA. Po wyszlifowaniu spoina stała się przezroczysta i przez to wydaje się, że jest tam szczelina

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizuję zdjęcia, które zamieścił @barszczo i zaciekawił mnie kolor wieżyczek strzelniczych. Standardowo wszyscy modelarze robią czarne, jednak na zdjęciach GR-W ma wyraźnie inny odcień. Srebrny czy może w kolorze kamuflażu (w tym przypadku byłby Dark Green)? A może jeszcze coś innego???

002.jpg.34ea7ad5c7850dcccf1988d96aa96def.jpg.b4e667fa911400d8d8139ec7b00822bb.jpg

 

003.jpg.427bcead601f56a1a0740007a71c4150.jpg.dd093b467050242fc556c84d6e2d7ca5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna gondola skończona - zaszpachlowana, przeryte linie i przenitowana.

20241105_215128.thumb.jpg.e41c9cafaabcb0cbea92a2ab6732db18.jpg

 

Postanowiłem się trochę pomęczyć z osłoną silnika. Na zdjęciach tego samolotu kolektor wydechowy (chyba??) składa się z dwóch pierścieni - wewnętrzny czysty i zewnętrzny mocno odbarwiony (wpływ temperatury).

W modelu Airfixa nie ma tego podziału. Długo się zastanawiałem jak wyryć tą linię. Próbowałem z taśmą Dymo - nie poszło, bo zbyt duży kąt. I wtedy z pomocą przyszła suwmiarka - użyłem jej jako rysikami z blokadą wymiaru. Wielokrotnie obracając osłoną powolutku powstała linia (oczywiście nie obyło się bez szpachlowania 😉)

20241105_215514.thumb.jpg.eda8904d9579efb824a5a3579b298533.jpg

 

Poza tym nawierciłem kilka otworów i nożykiem poprawiłem wlot powietrza. Efekt końcowy poniżej po lewej stronie.

20241105_215348.thumb.jpg.3148280d1b438b063f6539253118bd08.jpg

 

Czy ktoś ma patent na wykonywanie linii w takich obłych miejscach???

Bo czeka mnie jeszcze druga osłona 😉

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.