kowal76 Napisano 18 Lutego Share Napisano 18 Lutego Chciałbym się zapytać i zapewne ktoś ma taką wiedzę, w sprawie skrzydeł i świateł Corsaira. Jakoś w internecie nie znalazłem tych informacji. Od której dokładnie wersji były skrzydła całe metalowe ?. Co do świateł, to widzę na niektórych zdjęciach niebieskie światła na końcach skrzydeł, ale nie te na krawędziach (pozycyjne). Co to są za światła ?. Widzę, że na póżniejszych wersjach były na spodzie, a na wcześniejszych na górnej powierzchni skrzydeł. Na póżniejszych wersjach nie widać także tych trzech kolorowych świateł na spodzie ?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 18 Lutego Share Napisano 18 Lutego (edytowane) Konfiguracja świateł zewnętrznych F4U-1 to: - standardowe światła pozycyjne, - reflektor do lądowania w lewym skrzydle od spodu, - światło do naprowadzania w krawędzi natarcia lewego skrzydła w okolicy zawiasu zewnętrznego panelu, - trzy kolorowe światła rozpoznawcze w końcówce prawego skrzydła od spodu, - niebieskie formation lights na zewnętrznej części skrzydeł od góry. Tak samo wyglądało to w momencie wejścia do produkcji wersji z podniesioną kabiną, znanej później jako F4U-1A. W początkowej fazie produkcji tej wersji usunięto reflektor do lądowania i taka konfiguracja utrzymała się aż do pojawienia się F4U-5. Tu zrezygnowano z kolorowych świateł na spodzie prawego skrzydła i zastąpiono je dwoma niebieskimi na końcówkach skrzydeł, które tym samym zniknęły z górnych powierzchni. Problem występuje z wersją U-4. Początkowo wyglądało to tak samo jak w wersjach F4U-1A i U-1D. ale zmiana wprowadzona dla U-5 była nowym standardem i wtedy przeniesiono te niebieskie światła na spód również we wciąż używanych czwórkach. Na ogół zachowując trzy kolorowe lampki. Trzeba patrzeć na konkretny samolot, ale to w zasadzie standard dla konfliktu koreańskiego. Światło do naprowadzania w powojennych wersjach jeszcze bym sprawdził, nie jestem pewien. Pierwszy wariant z całkowicie metalowym skrzydłem to F4U-5. Edytowane 19 Lutego przez greatgonzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal76 Napisano 19 Lutego Autor Share Napisano 19 Lutego Dziękuję Ci Gonzo, za tak szczegółowy opis i wyczerpującą odpowiedz na moje pytanie :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 19 Lutego Share Napisano 19 Lutego Proszę uprzejmię. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 22 Lutego Share Napisano 22 Lutego Co do pokrycia skrzydeł, to czy w późniejszych F4U-4 też już nie były całe metalowe? Jeszcze pozostaje kwestia sterów wysokości i kierunku, tutaj chyba wszystkie wersje miały je kryte płótnem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.