Skocz do zawartości

F4U Corsair


kowal76

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym się zapytać i zapewne ktoś ma taką wiedzę,  w sprawie skrzydeł i świateł Corsaira. Jakoś w internecie nie znalazłem tych informacji. 

 

Od której  dokładnie wersji były skrzydła całe metalowe ?.  Co do świateł, to widzę na niektórych zdjęciach niebieskie światła na końcach skrzydeł, ale nie te na krawędziach (pozycyjne). Co to są za światła  ?.   Widzę, że na póżniejszych wersjach były na spodzie, a na wcześniejszych na górnej powierzchni skrzydeł.  Na póżniejszych wersjach  nie widać także  tych trzech kolorowych  świateł na spodzie ?. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konfiguracja świateł zewnętrznych F4U-1 to:

- standardowe światła pozycyjne,

- reflektor do lądowania w lewym skrzydle od spodu,

- światło do naprowadzania w krawędzi natarcia lewego skrzydła w okolicy zawiasu zewnętrznego panelu,

- trzy kolorowe światła rozpoznawcze w końcówce prawego skrzydła od spodu,

-  niebieskie formation lights na zewnętrznej części skrzydeł od góry.

 

Tak samo wyglądało to w momencie wejścia do produkcji wersji z podniesioną kabiną, znanej później jako F4U-1A. W początkowej fazie produkcji tej wersji usunięto reflektor do lądowania i taka konfiguracja utrzymała się aż do pojawienia się F4U-5. Tu zrezygnowano z kolorowych świateł na spodzie prawego skrzydła i zastąpiono je dwoma niebieskimi na końcówkach skrzydeł, które tym samym zniknęły z górnych powierzchni.

 

Problem występuje z wersją U-4. Początkowo wyglądało to tak samo jak w wersjach F4U-1A i U-1D. ale zmiana wprowadzona dla U-5 była nowym standardem i wtedy przeniesiono te niebieskie światła na spód również we wciąż używanych czwórkach. Na ogół zachowując trzy kolorowe lampki. Trzeba patrzeć na konkretny samolot, ale to w zasadzie standard dla konfliktu koreańskiego.

 

Światło do naprowadzania w powojennych wersjach jeszcze bym sprawdził, nie jestem pewien.

 

Pierwszy wariant z całkowicie metalowym skrzydłem to F4U-5.

Edytowane przez greatgonzo
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pokrycia skrzydeł, to czy w późniejszych F4U-4 też już nie były całe metalowe?

Jeszcze pozostaje kwestia sterów wysokości i kierunku, tutaj chyba wszystkie wersje miały je kryte płótnem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.