Skocz do zawartości

Spitfire IXc Eduard 1/72 UF+Q


nowicjusz2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w moim pierwszym w życiu warsztacie.

Nie obiecuję gwałtownych postępów z uwagi na moją aż nazbyt absorbująca pracę.

Wybór padł na znany model firmy Eduard.

Na samym początku mam dwa pytania, dotyczące wybranego malowania UF+Q

1. Eduard daje wybór pomiędzy czarnym a czerwonym kolorem w kwestii liter UF i Q. Który kolor jest bardziej poprawny?

2. W internecie znalazłem sporo sprzecznych informacji na temat tego pasa przed kokpitem. Był w kolorach kamuflażu/ czarny lub wcale go nie było. I co tutaj będzie prawdą?

Pozdrawiam serdecznie życząc wszystkim uśmiechu i dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, greatgonzo napisał:

W kwestii formalnej.

Zadając pytanie w tej formie, ograniczasz odbiorców wyłącznie do ludzi dobrze znających zestaw, który wybrałeś do budowy. Nie wiem, czy świadomie... .

Raczej włączył mi się tryb z pracy i tak dziwnie je sformułowałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własną interpretacją, oczywiście, możesz się posłużyć. Za to się nie idzie do więźnia. Z tym, że w ten sposób można też np. pomalować P-47 Gładycha na czerwono.

Ale, po prawdzie, nie wiem o czym piszesz w przypadku czegoś w stylu własnej interpretacji, zatem możliwe, że powyższa uwaga jest nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, greatgonzo napisał:

Własną interpretacją, oczywiście, możesz się posłużyć. Za to się nie idzie do więźnia. Z tym, że w ten sposób można też np. pomalować P-47 Gładycha na czerwono.

Ale, po prawdzie, nie wiem o czym piszesz w przypadku czegoś w stylu własnej interpretacji, zatem możliwe, że powyższa uwaga jest nie na temat.

Mam na myśli pas anty-odblaskowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, nowicjusz2001 napisał:

Dzięki temu znika problem pasa anty-odblaskowego 

Moim zdaniem nie zniknie, bo i tak zostaną Ci blachy z okapotowania, z którymi coś trzeba też zrobić.


No i nadal nie napisałeś, jaki konkretnie samolot chcesz odwzorować (bo rozumiem, że ostatecznie to jest celem). Fotka malowania z instrukcji albo przynajmniej numer seryjny ułatwiłyby sprawę...

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Helmut napisał:

Moim zdaniem nie zniknie, bo i tak zostaną Ci blachy z okapotowania, z którymi coś trzeba też zrobić.


No i nadal nie napisałeś, jaki konkretnie samolot chcesz odwzorować (bo rozumiem, że ostatecznie to jest celem). Fotka malowania z instrukcji albo przynajmniej numer seryjny ułatwiłyby sprawę...

Według instrukcji do silnika większości tych blach się nie montuje. Praktycznie cały nos samolotu jest amputowany.

UF+Q MJ250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajabym te części podszlifował od środka, dorobił wręgi i próbował zakładać na silnik tak, żeby można było przedstawić model i tak, i tak.

Ale to, jak napisałem, tylko ajabym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.