Kukuruźnik Napisano 4 Listopada 2008 Share Napisano 4 Listopada 2008 Rozpocząłem budowę Lim-5 na bazie nowego zestawu HB w 1:48 MiG-17F. Model jest piękny, ma kompletny silnik, otwarty luk przed kabiną a na skrzydłach są nawet delikatne pręciki wskaźników wysunięcia podwozia. Są i pylony i wyrzutnie Mars-2, ale bez bocznych odciągów, które miał Lim-6bis. Moje wątpliwości dotyczą dwóch rzeczy - kabiny, ktróra ma od wewnątrz wytłoczone labirynty chyba przewodów ogrzewania(?) oraz pokrywy luku przedniego. W zestawie są dwie wersje - gładka i taka co ma wzdłużny pasek na wierzchu. Na zdjęciach niektórych Lim-5 pasek jest widoczny, a na innych go brak. Czy ktoś może wie więcej w tych tematach? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 4 Listopada 2008 Share Napisano 4 Listopada 2008 Ten pasek na pokrywie ,to antena radiodalmierza. Wystepował do pierwszej połowy lat 70 na wszystkich odmianach Lima-5/6 bez radaru.Nie było go na Lim-5P, Lim-6M. Póżniej zdemontowany. Tak ,przewody w limuzynie to ogrzewanie. EM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Avi Napisano 5 Listopada 2008 Share Napisano 5 Listopada 2008 Świetny 'in-box', gratulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 5 Listopada 2008 Share Napisano 5 Listopada 2008 Przewody to może instalacja pirotechniczna rozbijająca osłonę przed wyrzuceniem fotela(?) np. na Irydzie taka była, ale innego kacapika z takim labiryntem sobie nie przypominam. Kolego Kukuruźnik, ile dałeś za tego Lima? jeśli to nie tajemnica. A zastrzały do pylonu raczej były we wszystkch wariantach(?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 5 Listopada 2008 Share Napisano 5 Listopada 2008 Na ile duże są potrzebne przeróbki modelu HB, żeby otrzymać naszego Lima? O ile są potrzebne, szczególnie interesuje mnie płatowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 5 Listopada 2008 Share Napisano 5 Listopada 2008 Pojemnik spadochronu nad dyszą wylotową silnika , wspomniane zastrzały oraz przeniesienie na spód kadłuba anten radiowysokościomierza /jednak trzeba zrobić nowe/. Oraz reflektora na koniec prawego skrzydła Jezeli będziesz robił wersje z aparatem foto,dochodzi wykonanie osłony tegoż. To praktycznie wszystkie płatowcowe przeróbki. EM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukuruźnik Napisano 5 Listopada 2008 Autor Share Napisano 5 Listopada 2008 Faktycznie in-box oryginalny, ale na prawdziwy trochę za późno. Nie mogłem wytrzymać i przystąpiłem do budowy. Jak ktoś chce sobie obejrzeć jest na Modellversium.de ładniutki in-box. Dałem za niego jak za HB, coś kole 60PLN. Dokładnie ile to nie pamiętam, bo brałem w pakiecie z innymi modelarskimi skarbami. Powiem, że model wart swej ceny i jest superbazą tak dla Lim-5 jak i 6bis. Nareszcie jest na czym pracować. em - w którym dokładnie miejscu powinien wylądować ów reflektor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRh_positive Napisano 5 Listopada 2008 Share Napisano 5 Listopada 2008 W samolotach produkcji ZSRR nie stosowano systemu kruszenia pirotechnicznego oslon kabiny pilota, to co maja takie samoloty jak MiG-17, Su-15, Su-22 to antena o ile mnie pamiec nie myli ARK-4 ale glowy za to nie dam od czego to antena. Samoloty takie jak BAe Hawk, Harrier oraz Iryda maja ladunek pirotechniczny do kruszenia oslony podczas katapultowania. Pozdrawiam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 5 Listopada 2008 Share Napisano 5 Listopada 2008 Musze poprawić ,były dwa miejsca dla reflektorów, dla serji 1,2,3,4 przy lotce oraz serja 5,6 za mostkiem podwieszenia lewego. Info techniczna ,w samolotach typu Lim /wszystkich wersji i modyfikacji/ przed katapultowaniem trzeba było odrzucić limuzyne. A mi się nie podoba wiatrochron,coś jakby ze Smeru. EM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 6 Listopada 2008 Share Napisano 6 Listopada 2008 Info techniczna ,w samolotach typu Lim /wszystkich wersji i modyfikacji/ przed katapultowaniem trzeba było odrzucić limuzyne. EM Generalnie dobrze by było to zrobić, głową ramy owiewki nie przebijesz... A nie chcesz robić lima-6bis? To taka ''nasza maszyna'' Hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 6 Listopada 2008 Share Napisano 6 Listopada 2008 em, Kukuruźnik, moglibyście zrobić relacje z budowy i czynionych przeróbek na forum? Przydałoby mi się, na przyszłość. Innym pewnie też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukuruźnik Napisano 7 Listopada 2008 Autor Share Napisano 7 Listopada 2008 Ok. Będę fotografował w trakcie budowy i w stosownym momencie spróbuję ująć to w jakąś relację. Przy okazji na pewno wiele się nauczę. Niedługo kończę A-10 więc będzie czas na podciągnięcie Mig-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 8 Listopada 2008 Share Napisano 8 Listopada 2008 Niedługo kończę A-10 więc będzie czas na podciągnięcie Mig-a. Aha! A dlaczego ja nic o tym nie wiem? Galerię proszę! Jakie malowanie? Jednostka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukuruźnik Napisano 8 Listopada 2008 Autor Share Napisano 8 Listopada 2008 Niedługo kończę A-10 więc będzie czas na podciągnięcie Mig-a. Aha! A dlaczego ja nic o tym nie wiem? Galerię proszę! Jakie malowanie? Jednostka? Porwałem się z motyką na słońce. To kawał maszyny, ten A-10 w 1:48. Model Italerki, wzbogacony zestawem tegoż producenta zawierającym el. fototrawione do kabiny, żywiczną makietę silnika (jednego) oraz żywiczną replikę działka GAU wraz z lawetą transportową. Malowanie - wybrałem jedno z "pudełkowych" - egzemplarz ze 104 TFS w składzie 175 TFW - gwardia stanu Maryland. Samolot w klasycznym kamo EURO 1. Z elementów charakterystycznych - nose-art z tych, co to lubią mężczyźni Podjąłem decyzję, że maluję aerografem z wolnej ręki. Ciężka robota, cały dzień malowania. Wcześniej robiłem jeszcze pre-shading. Powoli nabiera wyglądu Oczywiście po ukończeniu trafi do galerii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nexus Napisano 11 Listopada 2008 Share Napisano 11 Listopada 2008 Model Italerki, wzbogacony zestawem tegoż producenta zawierającym el. fototrawione do kabiny, żywiczną makietę silnika (jednego) oraz żywiczną replikę działka GAU wraz z lawetą transportową. A znam, znam i mam Cierpliwie kolejkuje... w takim razie oczekuję na galerię Twojego modelu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mt4 Napisano 12 Listopada 2008 Share Napisano 12 Listopada 2008 2 sprawy odnośnie osłony kabiny. Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale w Lim-5 nie było tych pasków ogrzewania na limuzynie, w odróżnieniu od oryginalnego Miga-17. Zwróćcie uwagę że nie widać ich na żadnym zdjęciu, a dodatkowo na pewno nie ma ich na kilku egzemplarzach Lim-5 w muzeum WP (wczoraj oglądałem). Druga sprawa to wiatrochron. W Lim-5 jest na nim prawdopodobnie jakiś nawiew ?? jako wystająca ramka wokół przedniej szyby. Tego z kolei nie miały radzieckie Migi. Sam model HB jest b.ładny ale niestety ma (na razie wykrytych) kilka problemów. Ech dlaczego nie można tego zrobić ot tak po prostu dobrze ? Problem 1 - połączenie skrzydło kadłub, kto ma model w ręku od razu wie o co chodzi. HB przerabiał chyba te formy bo połączenie jest trochę nierówne (prawa strona !) a linia nitów i linia połączenia skrzydło-kadłub zaczyna się zamiast na kadłubie to w pół drogi na przejściu skrzydło-kadłub. Profil obrysu połączenia też jest za płaski i za spiczasty, przez co całe połączenie wyszło niezbyt podobne do oryginału. Problem 2 - połączenie statecznika poziomego - dotyczy tylko górnej części. Linia połączenia jest poprowadzona tuż przy stateczniku poziomym, podczas gdy od dołu jest sporo odsunięta. W oryginale profil połączenia dołu i góry jest taki sam. Problem 3 - mała pokrywa wziernika na kadłubie - za dużą pokrywą wziernika do silnika. Pokrywa jest w modelu prostokątna, podczas gdy powinna mieć po prostu zaokrąglone kanty tak jak pokrywa silnikowa. Trochę się wkurzyłem tym że jak już wychodzi nowy Mig a Chińczycy mieli przecież na pewno dostęp do oryginału, to ma takie rażące błędy. Nowy model... szkoda. Ale i tak jest całkiem niezły, błędy nr 1 i 2 są do przeżycia, a nr 3 raczej łatwo skorygować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukuruźnik Napisano 13 Listopada 2008 Autor Share Napisano 13 Listopada 2008 2 sprawy odnośnie osłony kabiny. Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę ale w Lim-5 nie było tych pasków ogrzewania na limuzynie, w odróżnieniu od oryginalnego Miga-17. Zwróćcie uwagę że nie widać ich na żadnym zdjęciu, a dodatkowo na pewno nie ma ich na kilku egzemplarzach Lim-5 w muzeum WP (wczoraj oglądałem). No właśnie, o tym samym myślałem i wspominałem na początku wątku. Na zdjęciach Limów tych przewodów nie widać. Czy ktoś ma wiedzę w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 13 Listopada 2008 Share Napisano 13 Listopada 2008 A czy na pewno jest to ogrzewanie? Coś mi się kojarzy że to jakaś antena. Na MiG-17F czyli naszych licencyjnych Lim-5 które pózniej dostosowano do zadań szturmowch czyli Lim-6bis na owiewkach nie ma tych pasków. Natomiast na MiG-17PF - licencja u nas Lim-5P, pózniej także przerobiona do zadań wsparcia wojsk lądowych - Lim-6M są takowe paski. Wersja F i PF miały różne typy osłon kabiny. Daj fotkę jak możesz tego oryginalnego Mig-a. Hej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 13 Listopada 2008 Share Napisano 13 Listopada 2008 Te tajemnicze rurki to instalacja p.oblodzeniowa,po naciśnięciu przycisku przez pilota wyciekał i omywał oszklenie, czysty spirytus. Z paskami na limuzynie sa dwa rozwiązania, zostawić tak jak jest lub tłoczyć nową. EM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mt4 Napisano 13 Listopada 2008 Share Napisano 13 Listopada 2008 Z paskami na limuzynie sa dwa rozwiązania, zostawić tak jak jest lub tłoczyć nową. EM Można też wyszlifować, choć przezroczysty plastik dość twardy i oporny. No i trzeba mieć pewną rękę i nerwy na wodzy, bo jeden mały ruch nie tak i mamy pękniętą osłonę. A nic nie wiem aby HB dosyłał części, tak jak japońscy producenci. Przed Po ok 40 min szlifowania na mokro papierem 500, 800, 2500 + 2 pasty Tamiya Sporo zdjęć oryginalnego Miga 17 jest na stronie Scalemodels.ru Poniżej strona 4 ze zdjęciami osłony kabiny z ogrzewaniem/anteną http://scalemodels.ru/modules/photo/viewcat.php?cid=245&orderby=dateA&show=12&min=36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kukuruźnik Napisano 13 Listopada 2008 Autor Share Napisano 13 Listopada 2008 mt4 postąpię tak jak Ty. Tego nie można tak zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 13 Listopada 2008 Share Napisano 13 Listopada 2008 Wow, dzięki za podanie konkretnych kolejnych gradacji. Zawsze robiłem tak, ze zostawały mi i tak mikro ryski. Wypróbuję na pewno. A które to pasty Tamki? Finish i Fine? Czy jakoś tak............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 14 Listopada 2008 Share Napisano 14 Listopada 2008 nie chce się wtrącać, ale to jest In-box czy warsztat w końcu? no chyba że kolega nie chce zakładać warsztatu a potrzebuje porad to spoko, a i podziwiam za szybke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.