Macisso Napisano 9 Lutego Autor Share Napisano 9 Lutego 33 minuty temu, Albatros napisał: Gotowe nity/śruby są spoko, dobrze wyglądają, ale roboty jest przy ich montażu praktycznie tyle samo co z rozciągniętymi ramkami. A może nawet więcej i bardziej precyzyjnej. Musisz nawiercić otwór, i precyzyjnie zapodać klej i trafić z nitem w otwór. Wbrew pozorom wcale nie jest to takie łatwe żeby to dobrze i równo zrobić. Ramki są długie, łatwe w trzymaniu, przewlekasz, docinasz, nie musisz operować precyzyjną pęsętą, nie wystrzeli Ci nigdzie i nie potrzeba tam takiej ultra dokładności. Choć oczywiście nity 0.5 mm są już duże i na pewno sprawiają mniej problemów niż 0.3 mm… Faktycznie, jeśli są gotowe koła do kupienia to wydaje się najrozsądniejszą opcją. ok, przekonałeś mnie. Spróbuję Twojego "patentu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 12 Lutego Autor Share Napisano 12 Lutego (edytowane) Cześć. Dziś znalazłem chwilę, żeby lekko pchnąć prace do przodu. Niestety troszkę martwi mnie sam model. Dragon chyba nienajlepiej spisał się w produkcji. Części pasują do siebie umownie, nawet duże i główne elementy kadłuba. Instrukcja jest na tyle "uboga", że trzeba się solidnie domyślać jak spasować elementy. Odebrało mi to dziś frajdę że składania. Jestem zawiedziony zastanym stanem rzeczy... Nie mniej sprawy już się dzieją, zatem trzeba brnąć. Na pierwszy rzut poszły błotniki. Podszlifowałem od spodu jeden z nich celem podgięcia go w sposób widoczny na oryginalnej focie. Drugi został usunięty. Złożenie kadłuba do kupy było wyzwaniem, ale pisałem już o tym. Oby problemów było już mniej. Miłego! Edytowane 12 Lutego przez Macisso 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 13 Lutego Autor Share Napisano 13 Lutego (edytowane) Czołem czołgiści (i nie tylko). Wygospodarowałem 3h na pracę i wziąłem się za element, co do którego byłem przekonany, że nie uda mi się złożyć w sposób satysfakcjonujący. Łańcuch składa się z 7 warstw i o dziwo wyszło jak na mnie nieźle. Całość trafiła na miejsce wraz z przednimi władzami. Na warsztat trafił też tył czołgu, pokrywa silnika i okolice. Na koniec została mi mała zagadka. W którym miejscu były umieszczona rączka włazu, ponieważ wiem że były co najmniej dwie wersje. Do tego producent modelu również sugeruje dwie wersje. Może wieczorem zrobię jakieś internetowe poszukiwanie. Do usłyszenia. Edytowane 13 Lutego przez Macisso 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 13 Lutego Share Napisano 13 Lutego A to wczesne pantery D, pozniejsze miały w tych miejscach B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 13 Lutego Autor Share Napisano 13 Lutego (edytowane) 2 godziny temu, gustlik napisał: A to wczesne pantery D, pozniejsze miały w tych miejscach B Dziękuję za wskazówkę! To jest wczesna Pantera z początku maja 43' (czego dowiedziałem się również na tym forum. Czyli kleję w A Edytowane 13 Lutego przez Macisso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 16 Lutego Autor Share Napisano 16 Lutego Cześć. Dorobienie nitów ciąży mi niczym plecak pełen kamieni, zatem postanowiłem zabrać się za to Przyjąłem taktykę od @Albatrosa polegająca na nawierceniu otworów i przesyłanie przez nie nitek z rozciągniętych ramek. Pracochłonność wysoka, ale faktycznie metoda jest skuteczna. Jeszcze potrzebuję dopracować metodę cięcia/szlifowania nitek, ale zakładam że efekt finalny wynagrodzi trudy. Jeszcze tylko 15 kół 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 19 Lutego Autor Share Napisano 19 Lutego Cześć. Prace nad kołami trwają, chodź tempo nie jest sprinterskie. Za to mam czas na układanie w głowie projektu. I tu mam pytanie do bardziej zorientowanych forumowiczów. Czy w zakreślonym miejscu "A" mam ślad po trafieniu, czy może jest to pozostałość lampy (i czy była lampa po prawej stronie, bo niektóre pantery D miały tylko jedną po lewej). Miejsce zakreślone "B" chyba nie pozostawia wątpliwości, ale poproszę o opinię. Druga sprawa dotyczy niewidocznej strony czołgu z zerwaną gąsienicą. Niemcy natrafiali pod kurskiem na duże pola minowe, zatem to właśnie mogła być przyczyna zerwania gąsienicy jak sądzę. Jak Waszym zdaniem powinno to wyglądać. Czy koła jezdne ulegały dużej deformacji w takiej sytuacji? A może było to trafienie bezpośrednie w koło/gąsienice? Macie jakieś sugestie/pomysły? Z góry dzięki. Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 21 Lutego Share Napisano 21 Lutego ad. A. Wczesne wersje miały montowane lampy po obu stronach. ad. B Możliwe trafienie jeśli założymy że to nie wada fotografii. Zerwana gąsienica zapewne była jedną z przyczyn pozostawienia pojazdu w tym miejscu. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 22 Lutego Autor Share Napisano 22 Lutego (edytowane) W dniu 21.02.2025 o 11:05, meser262 napisał: ad. B Możliwe trafienie jeśli założymy że to nie wada fotografii. Jestem na 99% pewien że to trafienie. Planuję je odzwierciedlić w modelu. W dniu 21.02.2025 o 11:05, meser262 napisał: Zerwana gąsienica zapewne była jedną z przyczyn pozostawienia pojazdu w tym miejscu. Też tak uważam. Cały czas buduje plan odzwierciedlenia powodu zerwania gąsienicy. Urwane są przednia osłona gąsienicy oraz cały błotnik nad kołem napędowym. Z racji że to przód, najazd na minę wydaje się być bardzo prawdopodobny. Tymczasem skończyłem tworzyć nity na zewnętrznych kołach jezdnych. Teraz czas na rząd środkowy. Jak dobrze wkleić koła, wystarczy wykonać 10 nitów na każdym. Cześć jest zasłonięta przez koła zewnętrzne. Gdzieniegdzie przydadzą się drobne poprawki, ale efekt w miarę zadowola. Do usłyszenia. Edytowane 22 Lutego przez Macisso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gustlik Napisano 22 Lutego Share Napisano 22 Lutego Nie wyglada najgorzej, może wystarczy przejechac delikatnie extra thin cementem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 22 Lutego Autor Share Napisano 22 Lutego Dzięki @gustlik 29 minut temu, gustlik napisał: Nie wyglada najgorzej, może wystarczy przejechac delikatnie extra thin cementem już to zrobiłem. Z resztą bez lupy w sumie wygląda to naprawdę spoko. Dopiero przy powiększeniu widać drobne różnice w pinach. Być może za bardzo się napinam i nie ma co poprawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 22 Lutego Autor Share Napisano 22 Lutego (edytowane) Dziś dla odmiany pobawiłem się blaszkami na lewej burcie. Nawierciłem tuleje Poprawiłem też kilka wcześniej wklejonych elementów. Naciąłem podporę działa i dodałem kilka "dźwigienek". Miłego wieczoru! Edytowane 22 Lutego przez Macisso 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 23 Lutego Share Napisano 23 Lutego Prawy wieszak opisałem (lekko) w poście 08-02-2025 roku. Koła jezdne miały nity dorabiane poza montowniami w tym czasie, więc nie zależnie od producenta je miały. Wieszak który zamocowałeś jest stosowany w montowni MAN. Ten z Daimler-Benz jest CIUT inny - zaznaczam LEWY. Tuleje te cieńsze do haków C360 miały otwory z boków - NIE z góry i z dołu. Obydwie tuleje musisz "cofnąć" do przodu tak mniej więcej jak Ci zaznaczyłem - CZERWONYM kolorem. Ten górny od liny oczywiście z mocowaniem. Kolejna sprawa to tuba-rura, a właściwie jej mocowanie. Ten który Masz to też jest z montowni MAN. Daimler-Benz pierwszy pasek ma krótki. Popatrz na rysunek i niebieskie strzałki. Na koniec dwie fotki niestety nie najlepszej jakości - bo i elementy niewielkie. Porównanie rurek/tuleje na haki MAN na C 450 i DB C360. Mocno powiększone i słabiej powiększone Pozdrawiam Krzysztof 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 23 Lutego Autor Share Napisano 23 Lutego Dziękuję Krzysztof za, jak zawsze, ogrom cennej wiedzy. Zauważam u siebie problem zbyt szybkiego działania w stosunku do researczu. Inna sprawa, że materiały które posyłasz nie są łatwe do znalezienia w sieci. Przejrze wspomniany przez Ciebie post nom zabiorę się za drugą stronę. Póki co czeka mnie przeróbka wieszaka lewego, odcięcie i ponowne wklejenie ich obróconych o 90°. Z resztą tuleje od DB wydają się cieńsze. Nawalilem teraz przy tubie, zatem tam też dość solidna poprawka mnie czeka. No cóż... Nie mam nudy W połowie tygodnia powinienem mieć chwilę na dłubanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 27 Lutego Autor Share Napisano 27 Lutego (edytowane) Cześć! Wrzucam mały update. Podążając za uwagami Krzysztofa, zacząłem poprawiać sam siebie. Powoli zaczyna się to robić rutyną, ale mam szczerą nadzieję odejść od tego jak najszybciej Uciąłem tuleje i przekleiłem je otworami w poziomie. Niestety tuleja która ma trzymać linę holowniczą nie dała się przesunąć wraz z mocowaniem. Za dobrze przykleiłem ten fragment do kadłuba i boję się, że zniszczę element. Chyba muszę pogodzić się z tą drobną porażką. Dorzuciłem też kilka mocowań osprzętu. Mocowania z klamrą niestety są w jednym rozmiarze, co powoduje że do szerokiego trzonka siekiery pasują, natomiast do wąskiego trzonka szpadla już nie. Tu na pewno czeka mnie jakaś zamiana albo próba przerobienia klamry na mniejszą. Przerobiłem też tubę, zeszlifowałem dekle zamykające do rozmiarów tuby i na nowo wkleiłem blaszki. Zciąłem też dolny pasek lewego mocowania tuby wedle wskazówek Krzysztofa. Teraz czas na prawą burtę i tu postaram się być znacznie bardziej dokładny. Dokonałem przesunięć rurek mocujących hak oraz linę a także pozbyłem się fragmentu stelaża. Na zdjęciu pantery spod Kurska ewidentnie nie było tego fragmentu. Teraz dla odmiany podłubię nity w kołach, żeby nie wypaść z wprawy Do usłyszenia i naturalnie chętnie przyjmę informacje co powinienem poprawić. Cześć! Edytowane 27 Lutego przez Macisso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 27 Lutego Share Napisano 27 Lutego (edytowane) Coś te klamry toporka i łopaty dziwnie wyszły. Same zapinki można oddzielnie kupić np nr jak te niżej. albo zestaw różnych np Aber 35A099 German tool holders late used from 1943 (new relase) (1:35) Edytowane 27 Lutego przez Evildead 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 27 Lutego Share Napisano 27 Lutego Cześć, W dniu 23.02.2025 o 21:21, Macisso napisał: Dziękuję Krzysztof za, jak zawsze, ogrom cennej wiedzy. Zauważam u siebie problem zbyt szybkiego działania w stosunku do researczu. Inna sprawa, że materiały które posyłasz nie są łatwe do znalezienia w sieci. Przejrze wspomniany przez Ciebie post nom zabiorę się za drugą stronę. Proszę bardzo. Szukać zawsze warto - choć na pozytywne efekty raczej nie licz. 1 godzinę temu, Macisso napisał: Niestety tuleja która ma trzymać linę holowniczą nie dała się przesunąć wraz z mocowaniem. Za dobrze przykleiłem ten fragment do kadłuba i boję się, że zniszczę element. Chyba muszę pogodzić się z tą drobną porażką. Trzeba to przesunąć. Jeśli coś się popsuje trzeba dorobić nowe - DASZ radę to drobiazg. 1 godzinę temu, Macisso napisał: Teraz czas na prawą burtę i tu postaram się być znacznie bardziej dokładny. Dokonałem przesunięć rurek mocujących hak oraz linę a także pozbyłem się fragmentu stelaża. Na zdjęciu pantery spod Kurska ewidentnie nie było tego fragmentu. Trudno trzeba będzie poprawić. W poście 8 lutego pisałem - o wieszaku z prawej strony : "... 4. Mocowanie dla haka typ C 360 w układzie krzyżowym - z zamontowanym hakiem typ C 450. " W UKŁADZIE KRZYŻOWYM - no to czas na fotki. Tam jest ten fragment stelaża. Wiem kiepsko to widać. Jego bliski krewniak z hali produkcyjnej - No.824 poniżej Teraz nie ma wątpliwości. Dodatkowo widać że nie ma paska środkowego na gaśnicę. Gaśnica jest na długim górnym pasku głównym. Widać dokładnie układ krzyżowy mocowania tulei. (Pasek pionowy przechodzi przez środek między tulejami). Ta fotka poniżej nie dotyczy pojazdu No.834. Jest jego następcą w cyklu modernizacyjnym. Kolejny dalszy krewniak No.834 i No.824 - z drugiej połowy maja 1943 roku - No.745 oczywiście Daimler-Benz. Na tej fotce widać dospawany dodatkowy kawałek paska jako przedłużenie górnego paska głównego i cofnięcie gaśnicy do klocka. Widać też ten kawałek który wyciąłeś. Jest to kolejna wersja przeróbek w Daimler-Benz. Pozdrawiam Krzysztof PS. Tak jak pisze Kolega "Evildead" popracuj nad klamrami. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 27 Lutego Autor Share Napisano 27 Lutego 2 godziny temu, Evildead napisał: Coś te klamry toporka i łopaty dziwnie wyszły. Masz rację. Popracuję nad m 58 minut temu, meser262 napisał: Trzeba to przesunąć. Jeśli coś się popsuje trzeba dorobić nowe - DASZ radę to drobiazg. Zmotywowałeś mnie 🫡 Odnośnie wieszaka na szpargały, na szczęście nie jest zamontowany, zatem będzie łatwo naprawić błędy. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Konieczne też będzie właściwe umieszczenie górnych pasków po lewej stronie, ponieważ w "moje" są na samej górze: W tym tygodniu na pewno dłubnę. Na łączach! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 27 Lutego Share Napisano 27 Lutego Jeszcze taka uwaga. Może niepotrzebna , ale ... . Tam gdzie pokazuje strzałka powinna być część B25 - łom mniejszy niż to co jest na zdjęciu. Powoli spokojnie i dokładnie. Nie na wyścigi - w tej dyscyplinie liczy się dokładność. Powodzenia - będę zaglądał. Jak co to pytaj . Pozdrawiam Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 27 Lutego Autor Share Napisano 27 Lutego 4 minuty temu, meser262 napisał: Jeszcze taka uwaga. Może niepotrzebna , ale ... . Tam gdzie pokazuje strzałka powinna być część B25 - łom mniejszy niż to co jest na zdjęciu. Jak najbardziej potrzebna. Ten łom od początku wydawał mi się niewłaściwy. Sprawdziłem zdjęcia w sieci i faktycznie wszędzie jest mniejszy. Wiem że to nie wyścig, ale realnie mam czas do końca kwietnia. Później będę zapracowany pod korek do późnej jesieni i projekt by stanął, a bardzo chce go skończyć Dzięki jeszcze raz Krzysztof. Do usłyszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 27 Lutego Share Napisano 27 Lutego (edytowane) Edytowane 27 Lutego przez Mariusz 72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 27 Lutego Autor Share Napisano 27 Lutego @Mariusz 72wszystko jasne. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Evildead Napisano 27 Lutego Share Napisano 27 Lutego (edytowane) To masz jeszcze pomocny filmik do klamer, żeby się lepiej robiło , albo na przyszłość, w sumie to trzeba ileś ich schrzanić na początku, żeby później załapać o co biega, dlatego dobrze mieć zestaw gdzie masz tego trochę, a i tak do następnych projektów się przydadzą o ile będziesz kontynuował zmagania w niemieckiej pancerce. Edytowane 27 Lutego przez Evildead Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Macisso Napisano 27 Lutego Autor Share Napisano 27 Lutego 5 godzin temu, Evildead napisał: To masz jeszcze pomocny filmik do klamer, żeby się lepiej robiło Te ruchome klamry to już dla mnie jest lvl master. Nawet nie próbuje... Nie mniej wezbrała we mnie chęć poprawy swoich klamerek, co chyba nawet wyszło. W pełni się z Tobą zgadzam @Evildeadże kilka trzeba zepsuć i dalej jakoś już idzie Drugą stroną też ruszona. W ramach wprawy zrobiłem też mocowanie pod młot, mimo że na nim jest skrzynka (jak sądzę) drewniana. To też element który będę musiał stworzyć, bo w model jej nie przewiduje. Na koniec jedno pytanie. Czy mocowania drewnianego klocka zakłada śruby mocujące w miejscach w których nieudolnie narysowałem strzałki? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 27 Lutego Super Moderator Share Napisano 27 Lutego Zainwestuj w klapsy od Aber, te są przeskalowane czy coś bo wyglądają słabo, moje na Tygrysie (Aber) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.