voseba Napisano 26 Stycznia 2009 Share Napisano 26 Stycznia 2009 Witam. Słowa uznania za wkład pracy, który wkładasz w model. Jest dokładnie tak jak powinno być. Żadnych uproszczeń i ignorowania szczegółów i detali. Tak trzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekG Napisano 26 Stycznia 2009 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2009 Ten silnik jest tylko pokazem możliwości, co się da z nim zrobić. Odnośnie kolektorów to silnik był już złożony, więc pozostały plamy srebrnego najlepiej by było najpierw pordzewieć kolektor a potem go wkleić. Jeśli chodzi o sam blok silnika to efekt jest właściwy silnik nie tylko brudzi się w zakamarkach. Skrzynia biegów jest cała srebrna, bo za coś musiałem trzymać ten silnik podczas brudzenia, więc jej nie pobrudziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 Szacuneczek za wkład pracy - części wykonane od podstaw są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 28 Stycznia 2009 Share Napisano 28 Stycznia 2009 PrzemekG Mam do ciebie wielka prośbę jak byś mógł wstawiać miniaturki fotek bo wtedy otwierają się w pełnym rozmiarze, te co sa teraz są bardzo dobre ale jednak ciężko dostrzec te wszystkie ciekawe szczegóły które dorabiasz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 17 Lutego 2009 Share Napisano 17 Lutego 2009 Oj Przemku to co do tej pory zrobiłeś bardzo mi się podoba oj bardzo. Widać że wkraczasz w nowe tajniki modelarstwa. Super oby tak dalej. Chciałem Ciebie zapytać dlaczego pod Kabinę 143 wsadzasz podwozie od Scani Stremline ? Może to głupio zabrzmi ale niestety nie znam się aż tak dobrze na starszych wersjach. A i czy posiadasz do Podwozia 4x2 Dokładną dokumentacje zdjęciową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaniafan Napisano 17 Lutego 2009 Share Napisano 17 Lutego 2009 Chciałem Ciebie zapytać dlaczego pod Kabinę 143 wsadzasz podwozie od Scani Stremline ? Może to głupio zabrzmi ale niestety nie znam się aż tak dobrze na starszych wersjach. Co prawda to pytanie do Przemka ale myślę, że mogę go w tym punkcie wyręczyć w odpowiedzi: Scania jak ją nazwałeś 143 (czyli jak się domyślam chodziło Ci o Scanię z krótkimi drzwiami) to taka sama Scania jak Scania Streamline. Różniły się tylko wyglądem zewnętrznym - więcej plastiku na kabinie. Poza tym, wszystkie podzespoły były identyczne dla obu modeli. Inna sprawa, że Scania Przemka pochodziła sprzed 1991 roku kiedy wszedł do produkcji model Stramline. Wersje te miały inne błotniki tylne, lampy, silniki Euro 0, nie było jeszcze motoru V8 500KM a poza tym miały pewnie jeszcze wiele innych niewidocznych na pierwszy rzut oka różnic. Dlatego Przemek zbudował nowe mocowanie błotników i dał nowe błotniki tylne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 18 Lutego 2009 Share Napisano 18 Lutego 2009 Wszystko ładnie pięknie. Tylko dlaczego Przemek Akurat wykorzystuje podwozie od Stremline a nie od 143 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szupek Napisano 18 Lutego 2009 Share Napisano 18 Lutego 2009 Niewiem czy mam racje ale moim skromnym zdaniem dlatego że po co ciąć rame od wreckera skracać,szpachlować cudować jak tu ma praktycznie gotową rame prawie nieczym nie różnoącą się od scani 113 która skleja. Przemek jeśli nie mam racji to mnie popraw. POZDRAWIAM!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekG Napisano 19 Lutego 2009 Autor Share Napisano 19 Lutego 2009 Dlaczego rama od streamline, bo jest praktycznie taka sama, jaką miały Scanie Seri 3 przecież Streamline to kolejna wcielenie Seri 3 różnią się praktycznie tylko kabiną i nadkolami tylnymi. Małe uzupełnienie wypowiedzi mojego przedmówcy Scania Seri 3 z krótkimi drzwiami i Scania Streamline były produkowane jednocześnie. Według Scania model Streamline był pojazdem dalekobieżnym przeznaczonym na dalekie trasy międzynarodowe, wprowadzając go w 1991 roku nie zaprzestała produkcji modelu z krótkimi drzwiami. Mała aktualizacja rama i osprzęt polakierowane tak jak felgi i błotniki niestety fotek nie mam nie zdążyłem jeszcze porobić, z prac lakierniczych jestem zadowolony. Aktualnie pracuję nad silnikiem i skrzynią biegów. Tak pokrótce z oryginalnego silnika została tylko miska olejowa, którą trochę przerobiłem, cały blok silnika poszedł na złom, trwają prace nad nowym zrobionym od podstaw. W skrzyni biegów została usunięta zaślepka, która jest nad skrzynią by było widać wnętrze skrzyni gdzie dodałem koło zamachowe i kilka trybów. A na koniec skan zdjęcia oryginału Scani (jedynego zdjęcia), mam nadzieję, że model będzie wyglądał tak samo jak ciężarówka na zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 19 Lutego 2009 Share Napisano 19 Lutego 2009 A gdzie tłoki ? dla Ciebie za wkład pracy w Scanie Silnik będzie pewnie się prezentował pięknie No nie pozostało nic innego jak czekać na kolejne fotki Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szałek_CMG Napisano 19 Lutego 2009 Share Napisano 19 Lutego 2009 Może ja się nie znam, ale z tego co na mieście słyszałem, to tłoków w skrzyni biegów raczej nie ma -.- Prace nad Scanią bardzo mi się podobają, powoli, ale dokładnie i o to chodzi Zdjęcie Scanii może jedyne, ale za to jakie Ładnie zrobione, fajnie ustawiona ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekG Napisano 19 Lutego 2009 Autor Share Napisano 19 Lutego 2009 Zdjęcie ma jakieś 15 lat, było robione na potrzeby karnetu TIR, więc wykonane przez zawodowego fotografa, w zgodzie z jakimiś tam normami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
truckman Napisano 19 Lutego 2009 Share Napisano 19 Lutego 2009 Może ja się nie znam, ale z tego co na mieście słyszałem, to tłoków w skrzyni biegów raczej nie ma -.- Dobrze słyszałeś słuch masz dobry ale wzrok... A co do modelu pomału zaczynam się bać, przerabiać silnik ok ale żeby w skrzyni robić tryba... Ale okej wiem ile to satysfakcji daja ale mi osobiście by się nie chciałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scaniafan Napisano 19 Lutego 2009 Share Napisano 19 Lutego 2009 Scania na fotce pięknie wygląda - w tamtych czasach to faktycznie był sprzęt godny pozazdroszczenia. Co do modelu to jak na razie bardzo ładnie Ci idzie - oby tak dalej. Też bym chciał kiedyś poskładać 113-tke ale niestety na jakikolwiek model brak czasu:( Powodzenia w budowie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M@rcin Napisano 20 Lutego 2009 Share Napisano 20 Lutego 2009 W skrzyni zrobisz jakieś "okienko" aby było widac te tryby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Napisano 20 Lutego 2009 Share Napisano 20 Lutego 2009 W skrzyni biegów została usunięta zaślepka, która jest nad skrzynią by było widać wnętrze skrzyni gdzie dodałem koło zamachowe i kilka trybów I takie modele lubię z dużą ilością przeróbek każdy detal się liczy , poprostu coś pięknego Przemek poprzeczkę zawiesiłeś sobie wyżej(to dobrze), to teraz ja muszę swoja poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 20 Lutego 2009 Share Napisano 20 Lutego 2009 tłoków w skrzyni biegów raczej nie ma Tzw. Chodziło mi oto czy zrobił sobie już tłoki ,osobno-gdzieś na boku Jak skrzynia taki wypas,to i blok silnika będzie pewnie też ''wypaśny'' Pozostało czekać na dalszą budowę silnika ( i tłoków-żartuję ) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekG Napisano 13 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 13 Kwietnia 2009 Dzięki kilku dniom świątecznym udało mi się skończyć silnik oczywiście brakuje kilka elementów jak paski klinowe i orurowanie dochodzące do turbiny, zostaną założone po polakierowaniu i wklejeniu silnika do ramy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ITALERITRUCK Napisano 13 Kwietnia 2009 Share Napisano 13 Kwietnia 2009 O kurde pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzio Napisano 13 Kwietnia 2009 Share Napisano 13 Kwietnia 2009 Jestem pod wrażeniem Świetnie wygląda Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szupek Napisano 13 Kwietnia 2009 Share Napisano 13 Kwietnia 2009 Rewelacja!!! Wiedziałem że silnik będzie zaje... ale nie aż tak Masz jakąś fotke prawdziwego takiego silnika???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 14 Kwietnia 2009 Share Napisano 14 Kwietnia 2009 Co tu dużo pisać szczęka opada. Twoja dbałość o detale i dokładne odwzorowanie oryginału powinny być wzorem dla innych. Czekam na dalsze postępy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekG Napisano 19 Kwietnia 2009 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Nowa aktualizacja: silnik jest polakierowany i złożony (zdjęcia nie oddają rzeczywistej barwy). Zaczynam się wahać czy brudzić silnik doradźcie, co mam zrobić, od razu chce zaznaczyć, że ten model nie ma być wrakiem ciężarówki, więc rama będzie raczej w miarę czysta i ładna, przez co brudny i zniszczony silnik może nie pasować do reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 19 Kwietnia 2009 Share Napisano 19 Kwietnia 2009 Miodzio Brudzić nie musisz, ale delikatny wash możesz zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomaszDudek Napisano 19 Kwietnia 2009 Share Napisano 19 Kwietnia 2009 PrzemekG Mozesz zdradzić jaki kolorek zastosowałeś do silniczka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.