Skocz do zawartości

SCANIA 113 360 Topline wspomnień czas


PrzemekG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 83
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ten silnik jest tylko pokazem możliwości, co się da z nim zrobić. Odnośnie kolektorów to silnik był już złożony, więc pozostały plamy srebrnego najlepiej by było najpierw pordzewieć kolektor a potem go wkleić. Jeśli chodzi o sam blok silnika to efekt jest właściwy silnik nie tylko brudzi się w zakamarkach. Skrzynia biegów jest cała srebrna, bo za coś musiałem trzymać ten silnik podczas brudzenia, więc jej nie pobrudziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrzemekG Mam do ciebie wielka prośbę jak byś mógł wstawiać miniaturki fotek bo wtedy otwierają się w pełnym rozmiarze, te co sa teraz są bardzo dobre ale jednak ciężko dostrzec te wszystkie ciekawe szczegóły które dorabiasz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Oj Przemku to co do tej pory zrobiłeś bardzo mi się podoba oj bardzo. Widać że wkraczasz w nowe tajniki modelarstwa. Super oby tak dalej.

Chciałem Ciebie zapytać dlaczego pod Kabinę 143 wsadzasz podwozie od Scani Stremline ? Może to głupio zabrzmi ale niestety nie znam się aż tak dobrze na starszych wersjach. A i czy posiadasz do Podwozia 4x2 Dokładną dokumentacje zdjęciową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem Ciebie zapytać dlaczego pod Kabinę 143 wsadzasz podwozie od Scani Stremline ? Może to głupio zabrzmi ale niestety nie znam się aż tak dobrze na starszych wersjach.

Co prawda to pytanie do Przemka ale myślę, że mogę go w tym punkcie wyręczyć w odpowiedzi: Scania jak ją nazwałeś 143 (czyli jak się domyślam chodziło Ci o Scanię z krótkimi drzwiami) to taka sama Scania jak Scania Streamline. Różniły się tylko wyglądem zewnętrznym - więcej plastiku na kabinie. Poza tym, wszystkie podzespoły były identyczne dla obu modeli. Inna sprawa, że Scania Przemka pochodziła sprzed 1991 roku kiedy wszedł do produkcji model Stramline. Wersje te miały inne błotniki tylne, lampy, silniki Euro 0, nie było jeszcze motoru V8 500KM a poza tym miały pewnie jeszcze wiele innych niewidocznych na pierwszy rzut oka różnic. Dlatego Przemek zbudował nowe mocowanie błotników i dał nowe błotniki tylne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem czy mam racje ale moim skromnym zdaniem dlatego że po co ciąć rame od wreckera skracać,szpachlować cudować jak tu ma praktycznie gotową rame prawie nieczym nie różnoącą się od scani 113 która skleja. Przemek jeśli nie mam racji to mnie popraw.

POZDRAWIAM!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego rama od streamline, bo jest praktycznie taka sama, jaką miały Scanie Seri 3 przecież Streamline to kolejna wcielenie Seri 3 różnią się praktycznie tylko kabiną i nadkolami tylnymi.

Małe uzupełnienie wypowiedzi mojego przedmówcy Scania Seri 3 z krótkimi drzwiami i Scania Streamline były produkowane jednocześnie. Według Scania model Streamline był pojazdem dalekobieżnym przeznaczonym na dalekie trasy międzynarodowe, wprowadzając go w 1991 roku nie zaprzestała produkcji modelu z krótkimi drzwiami.

Mała aktualizacja rama i osprzęt polakierowane tak jak felgi i błotniki niestety fotek nie mam nie zdążyłem jeszcze porobić, z prac lakierniczych jestem zadowolony.

Aktualnie pracuję nad silnikiem i skrzynią biegów. Tak pokrótce z oryginalnego silnika została tylko miska olejowa, którą trochę przerobiłem, cały blok silnika poszedł na złom, trwają prace nad nowym zrobionym od podstaw. W skrzyni biegów została usunięta zaślepka, która jest nad skrzynią by było widać wnętrze skrzyni gdzie dodałem koło zamachowe i kilka trybów.

 

825bdf9854fb42b8med.jpg

 

3f689e31585ec420med.jpg

 

8e78402d5954bb24med.jpg

 

A na koniec skan zdjęcia oryginału Scani (jedynego zdjęcia), mam nadzieję, że model będzie wyglądał tak samo jak ciężarówka na zdjęciu.

 

fab68764c9dfd4dbmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tłoki ? dla Ciebie za wkład pracy w Scanie Silnik będzie pewnie się prezentował pięknie No nie pozostało nic innego jak czekać na kolejne fotki

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się nie znam, ale z tego co na mieście słyszałem, to tłoków w skrzyni biegów raczej nie ma -.-

Prace nad Scanią bardzo mi się podobają, powoli, ale dokładnie i o to chodzi

Zdjęcie Scanii może jedyne, ale za to jakie Ładnie zrobione, fajnie ustawiona ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się nie znam, ale z tego co na mieście słyszałem, to tłoków w skrzyni biegów raczej nie ma -.-

 

Dobrze słyszałeś słuch masz dobry ale wzrok...

 

A co do modelu pomału zaczynam się bać, przerabiać silnik ok ale żeby w skrzyni robić tryba... Ale okej wiem ile to satysfakcji daja ale mi osobiście by się nie chciałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scania na fotce pięknie wygląda - w tamtych czasach to faktycznie był sprzęt godny pozazdroszczenia. Co do modelu to jak na razie bardzo ładnie Ci idzie - oby tak dalej. Też bym chciał kiedyś poskładać 113-tke ale niestety na jakikolwiek model brak czasu:( Powodzenia w budowie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni biegów została usunięta zaślepka, która jest nad skrzynią by było widać wnętrze skrzyni gdzie dodałem koło zamachowe i kilka trybów

 

 

I takie modele lubię z dużą ilością przeróbek każdy detal się liczy , poprostu coś pięknego

Przemek poprzeczkę zawiesiłeś sobie wyżej(to dobrze), to teraz ja muszę swoja poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoków w skrzyni biegów raczej nie ma

 

Tzw. Chodziło mi oto czy zrobił sobie już tłoki ,osobno-gdzieś na boku

Jak skrzynia taki wypas,to i blok silnika będzie pewnie też ''wypaśny''

 

Pozostało czekać na dalszą budowę silnika ( i tłoków-żartuję )

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dzięki kilku dniom świątecznym udało mi się skończyć silnik oczywiście brakuje kilka elementów jak paski klinowe i orurowanie dochodzące do turbiny, zostaną założone po polakierowaniu i wklejeniu silnika do ramy. Pozdrawiam

 

6af3a9cb4b4a050emed.jpg

 

8130c39057a5afd5med.jpg

 

bc70b012b4d66aefmed.jpg

 

3b39bfd7a5f25462med.jpg

 

66db9af09a22d942med.jpg

 

577a5f769525ce3dmed.jpg

 

c1d77e0796d40613med.jpg

 

94c145ca302634fdmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa aktualizacja: silnik jest polakierowany i złożony (zdjęcia nie oddają rzeczywistej barwy). Zaczynam się wahać czy brudzić silnik doradźcie, co mam zrobić, od razu chce zaznaczyć, że ten model nie ma być wrakiem ciężarówki, więc rama będzie raczej w miarę czysta i ładna, przez co brudny i zniszczony silnik może nie pasować do reszty.

 

2295bfcb9cd0c611med.jpg

 

4e7e5cf6657b0e1emed.jpg

 

228fb06d4eae6f1amed.jpg

 

707774ad1c64675dmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.