Skocz do zawartości

Kittyhawk Mk. IA AK913, 112 Sq (1:48 Hasegawa) - parawarsztat


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Kokpit skompletowany, wpakowany w kadłub, kadłub sklejony!

I jak już to wszystko zrobiłem, klej wysechł, to się zorientowałem, że nie wkleiłem zespołu chłodnicy. Drobiażdżek taki. Brawo ja.

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Helmut napisał:

Kokpit skompletowany, wpakowany w kadłub, kadłub sklejony!

I jak już to wszystko zrobiłem, klej wysechł, to się zorientowałem, że nie wkleiłem zespołu chłodnicy. Drobiażdżek taki. Brawo ja.

Drobiazg, rozklej - rozetnij część silnikową dołem. To krótki odcinek, powinno się wszystko wcisnąć do środka wink4.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Już rozkleiłem, i to i górą i dołem. Całe szczęście tu są wąskie powierzchnie klejenia, więc obyło się bez szkód. Problemem tu jest nie tyle długość, co szerokość chłodnicy, dlatego musiałem i górę rozkleić. Plus będzie jeszcze zabawa w pozycjonowanie, biorąc pod uwagę wąski dostęp.
A, nie, sorry, głównym problemem to jest moje ogarnięcie... XD

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, greatgonzo napisał:

No poszło się paść dilowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, barszczo napisał:

A zaszpachlowałeś szparę na łączeniu górnej i dolnej połówce elementu chłodnic? Widać ją przez wlot i bardzo psuje odbiór.

To tak, to się faktycznie bardzo rzuca w oczy. Ale gorszym problemem jest zupełny brak wyprofilowania tuneli chwytu powietrza.

próbuję poradzić sobie z tym tak:

IMG_4381.jpeg

IMG_4405.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pociesz się, że będziesz miał trochę łatwiej. U Ciebie tak samo nie ma też profilu pomiędzy chłodnicą a wylotem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, teraz mam pytanie: czy pustynne, czy też ściślej, Kittyhawki w 112 sq miały zamontowane podkadłubowe uchwyty do bomb/zbiorników przed kwietniem 1942? Data stąd, że dopiero wówczas z Kittyhawków zrobiono Kittybombery.  Na zdjęciu AK 803 nie jestem się w stanie dopatrzeć żadnej tego typu instalacji (chociaż może nie wiem, na co patrzeć); image.jpeg.638aa7c4852b847132dca121976d483e.jpeg

z kolei widać ją wyraźnie pod Kittyhawkiem (najpewniej GA-V), przy który pozuje nasz Urbańczyk,

image.jpeg.a90f12976139724566a976ea27dba390.jpeg

ale ciemny kolor spodu wskazywałby na czas od kwietnia w dół, (wg. Polish Fighter Colors 2), więc przed momentem, który mnie interesuje.  Mądrości zbiorowa, pomóż!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, już chyba wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Helmut napisał:

Panowie, teraz mam pytanie: czy pustynne, czy też ściślej, Kittyhawki w 112 sq miały zamontowane podkadłubowe uchwyty do bomb/zbiorników przed kwietniem 1942? Data stąd, że dopiero wówczas z Kittyhawków zrobiono Kittybombery. 

Wydaje mi się że to była instalacja montowana w zależności od misji. Całą kupę wyrzutników i bomb produkuje Edward do swojego modelu. Zawsze można wykorzystać wink4.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Zdecydowałem się na rozwiązanie minimalne: zostawiłem, a właściwie zrobiłem, uchwyty podstawowe, montowane od razu w fabryce (jak sądzę), a przewidziane przez producenta miejsce na szynę (?) zaślepiłem hipsem. Podwieszanych zbiorników nie lubię, a lot, który chcę upamiętnić, na pewno był bez bomb.

 

IMG_4412.jpeg

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Helmut napisał:

Podwieszanych zbiorników nie lubię, a lot, który chcę upamiętnić, na pewno był bez bomb.

 

Przejrzałem zdjęcia i po demontażu ustrojstwa od bomb, nic tam nie zostawało. Ani na skrzydłach, ani na kadłubie. Poniżej dwa najlepsze ujęcia jakie znalazłem, oba Kanadyjczyki:

66ad83f8e940373c36508425_60f9891cd08d1f78117060c3_P-40.jpg.006e25fee058d6fdc019323c05ac63cf.jpg

 

14173292480_d4b3246bc8_o.jpg.a22006f04aaff8fd799da6e50037c79e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Soris napisał:

Pewnie znasz, ale tak na wszelki wypadek😉

Tak +/- od str. 400, co prawda podwieszony, ale...

https://www.si.edu/media/NASM/NASM-Manual-000003652.pdf

Nie znałem, dzięki! Piękne to!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, barszczo napisał:

 

Przejrzałem zdjęcia i po demontażu ustrojstwa od bomb, nic tam nie zostawało. Ani na skrzydłach, ani na kadłubie. 

 

Wiesz, ja się zastanawiam w drugą stronę: czy fabrycznie montowano tylko same uchwyty, tak, jak tu:image.jpeg.f120f869f5b072ef6a8e6aaf1f6c4d76.jpeg

 

W instrukcji od @Soris na schemacie systemu paliwowego (str. 226 w pdf, wg paginacji dokumentu 136) jest wyraźnie zaznaczone miejsce do podłączenia zewnętrznego zbiornika. Jeśli to było montowane od razu w Buffalo, to musieli tam od razu przewidzieć, jak taki zbiornik zamontować. Co do Kanadyjczyków, to mam wątpliwość. Pod spodem AL218 faktycznie nic nie widać, ale na innej "odbitce" AK803 wydaje się, że widać dwa otwory na środku brzucha

image.jpeg.9a08267383a96d998e5e074f6e452b0b.jpeg,

. Nie widać natomiast samych tych uchwytów "centralnych", jak i nie ma natomiast śladu po uchwytach montowanych do skrzydeł. Może po prostu w skrzydłach były przewidziane miejsca, gdzie to przymontować, a miejsca montażu tych "centralnych" były po prostu schowane pod blachą kryjącą środek płata (w Curtissie mówiono na to keel). A szyna była elementem zestawu do montażu zbiornika/bomb.

I chyba tak zrobię. Zostawię tylko te środkowe dziury.

 

Edytowane przez Helmut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj też chyba widać otwory

 

Curtiss-P-40E-Kittyhawk-RCAF-AL109-landing-mishap-showing-camouflage-scheme-Canada-29th-Feb-1942-MIKAN-3643687.thumb.jpg.5508901a07729ef69c92944d19e970b6.jpg

 

Nie wiem, na ile tutaj są kompletne te "bebechy" i czy cokolwiek wnosi to do tematu, ale jest ładne🙃

 

P-40WalnutRidge003a.thumb.jpg.adf73b468101e099a9e89866f5cda722.jpg

 

Edytowane przez Soris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Soris napisał:

Tutaj też chyba widać otwory

W rzeczy samej.

 

 

5 minut temu, Soris napisał:

Nie wiem, na ile tutaj są kompletne te "bebechy" i czy cokolwiek wnosi to do tematu, ale jest ładne🙃

Nawet jak nie wnosi teraz, to kiedyś wniesie na pewno. A że ładne, to insza inszość. Gdzie dają takie rarytasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Z innej bajki: ponieważ doszedł już overtrees Eduarda z ichnim E, skorzystałem z okazji, odcisnąłem blue stuffem profil, którego niet w Hasce i skopiowałem go w Milipucie.

IMG_4407.thumb.jpeg.6295606b0f3af9af0eabb9505dda95c9.jpeg
a potem przykleiłem go w odpowiednie miejsce sekcji chłodnicy 

IMG_4404.thumb.jpeg.be084c6ad29b0a68cc6c79545507cd75.jpeg

oczywiście krzywo, więc i tak musiałem doszpachlowywać...

IMG_4411.thumb.jpeg.c13616e99a29b31311c5f68d74edee40.jpeg
 

A w tzw. międzyczasie pracowałem nad profilami kanałów wlotowych.

IMG_4410.thumb.jpeg.7035173288b414df4757d2b595f60aa2.jpeg

 

Potem jeszcze dorzuciłem jakieś rury od góry :)

IMG_4413.thumb.jpeg.7b825579ab8ec06a6141c2b439a2b502.jpeg

Edytowane przez Helmut
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Helmut napisał:

Gdzie dają takie rarytasy?

Generalnie, to ja je mam na dysku (niestety bez opisanych źródeł pozyskania, wiem brzydko z mojej strony :oops:), to ostatnie to będzie chyba stąd:

https://forum.largescaleplanes.com/index.php?/topic/43224-emd-132-p-40n-wheel-hubs/

 

f9726895-e450-4b02-8156-5cc4c6cd8ba1.thumb.jpg.ab2103b3b700be0f6e1b3fded4b625e8.jpg

 https://www.tapatalk.com/groups/hyperscale/p-40-q-no-not-that-one-1-72-az-model-p-40e-t238535.html

 

 

Edytowane przez Soris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Soris napisał:

Generalnie, to ja je mam na dysku (niestety bez opisanych źródeł pozyskania, wiem brzydko z mojej strony :oops:)

Witamy w klubie!

 

I dziękuję, pokopię tam. Wygląda, że w kolekcji Life'a jest dużo więcej zdjęć P-40, niż by to wynikało z wyników z wyszukiwarki.

 

I w promocji jeszcze dostałem wygląd tylnej ścianki frontu gondoli podwozia. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Helmut napisał:

Wygląda, że w kolekcji Life'a jest dużo więcej zdjęć P-40, niż by to wynikało z wyników z wyszukiwarki.

Jeśli chodzi o P-40D/E, to jest dosłownie kilka sztuk. Te dwa dotyczące podwozia są najfajniejsze. Reszta to kadłub i ewentualnie silnik.

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.