Skocz do zawartości

PWS-16 bis (1/72 RPM)


Ipkinss

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Kolor z pewnością jest przekłamany. Nie tylko ze względu na sztuczne światło ale tez ze względu na indywidualne ustawienia monitorów każdego z nas. Jutro rano postaram się zrobić fotkę przy dziennym świetle żeby uzyskać jak najbardziej wiarygodny obraz. A jeśli chodzi o Polish Khaki I to posiadam takiż...ale skąd pewność, że taki kolor jest lepszy?

 

W publikacjach na temat samolotów z serii PWS-16, PWS-16 bis i PWS-26 kolor kamuflażu jest określany jako "zielonooliwkowy" (A. Glass Polskie Konstrukcje Lotnicze tom I) oraz "zielony-khaki" (Plany Modelarskie nr 67). Dlatego myślę, że zarówno Polish Khaki I jaki II będzie tutaj odpowiedni

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no teraz wygląda zupełnie poprawnie... Jednak z tymi cieniami według mnie przecholowałeś... Jestem przyzwyczajony do tego że POlski wrzesień prezentowany przez samoloty nie posiadał tych odcieni... Ale to TWÓJ koncept... JA jestem zachwycony z tego jak przemieniłeś tego gniota w tak miły dla oka samolot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

"Stacjonuję" obecnie na obcym komputerze i obejrzałem zdjęcia warsztatowe robione przy sztucznym świetle. Muszę przyznać, że jestem w szoku!! Kolor wygląda wręcz cytrynowo! Nic dziwnego, że budził Wasze wątpliwości... Mój monitor nie oszukiwał tak bardzo Lekcja na przyszłość - nie robić zdjęć kamuflażu przy sztucznym świetle

 

A co do cieniowania to spokojnie panowie Po lakierowaniu, washowaniu i ogólnym męczeniu wszystko powinno się ładnie stonować Mam nadzieję, że wtedy efekt końcowy i Wam przypadnie do gustu

 

JA jestem zachwycony z tego jak przemieniłeś tego gniota w tak miły dla oka samolot

 

Dzięki za dobre słowo bo przydaje się ono przy klejeniu takich "gniotów"

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Przedstawiam kolejny odcinek z warsztatu. Położyłem warstwę lakieru błyszczącego i na to kalki Techmodu. PWS aktualnie bardzo się świeci i czeka na "wash". Dokonałem także pewnego odkrycia, które zakończyło się wymianą kół. Przyglądając się (po raz nie wiadomo który) zdjęciom "PWSiaków" zauważyłem że szesnastka ma zupełnie inne koła w porównaniu z 26. Mają większą średnicę będąc przy tym cieńszymi...a zatem byłem gotów tworzyć koła od podstaw ale zajrzałem do "składu" części i znalazłem idealnie pasujące kółeczka Wyglądają mi na P-11 ale głowy nie dam

 

A oto fotki:

100bw9.jpg

102nv9.jpg

103eb4.jpg

104ee5.jpg

105rk2.jpg

106qf8.jpg

107qt5.jpg

 

Przerobiłem także śmigło bo zestawowe wygląda niedobrze. Podejrzewam, że firma RPM wzorowała się na muzealnym egzemplarzu z Krakowa, który to posiada śmigło od "Kukuruźnika" i faktycznie zestawowemu śmigiełku zdecydowanie bliżej do Po-2 niż PWS-16 bis...Kilka minut szlifowania i operacja zakończona

 

smiglo2mb7.jpg

smiglo1tj4.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O DŻIZAS... Teraz na tych fotach to dopiero wygląda "rasowo". A RPM dołożył wszelkich starań aby skutecznie skopać ten model... Mam akurat tego PWS-16 i wypraski są identyczne w obu naszych modelach. Także jeszcze raz GRATULUJĘ wykonania tego modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Lucas HS nie bądź taki skromny bo przy B-2 przeróbki idą Ci bardzo fajnie

 

Mam akurat tego PWS-16 i wypraski są identyczne w obu naszych modelach.

 

RPM zrobił JEDNE i te same wypraski do PWS-16 bis, PWS-26 i PWS-26 Ślepak. Różne są tylko pudełka i kalkomanie... No i oczywiście bazą jest dwudziestka-szóstka.

 

Dziękuję kolegom za doping

 

Model jest już prawie gotów. Dziś zrobiłem "washa" i zająłem się podstawką. Chciałem żeby wyglądało to na kawałek lipcowej, dęblińskiej ziemi gdzieś na uboczu pasa startowego. Z powodu upału, ciągłego łażenia personelu i postojowania samolotów trawa gdzieniegdzie całkowicie się wytarła. Zaznaczam, że była to moja pierwsza w życiu podstawka więc chętnie posłucham uwag na jej temat

 

A oto fotki z dzisiaj:

108wh1.jpg

110nm8.jpg

111cx0.jpg

112nc0.jpg

113nr2.jpg

109fz4.jpg

 

Do końca zostało już niewiele. Pozostało wykonać kilka detali takich jak: owiewki, dysza Venturiego, drzwiczki bagażnika i schowka na apteczkę itp. Zrobię jeszcze okopcenia za wydechami i minimalnie obiję osłonę silnika. Do "otoczenia" samolotu planuję dodać klocki pod koła i może jakieś lotniskowe narzędzia.

 

Sam czekam na finisz

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze... Teraz dopiero się kapnąłem. Jest jeden mankament który mi nie pasi w modelu... Lotki na górnym płacie nie powinny być wychylone. Powinny być równo z płatem. No chyba że drążek sterowy został czymś zablokowany w pozycji do pochylenia samolotu na prawo. Wtedy mi zapasi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się nie robić modeli bez podparcia dowodami Oto zdjęcie, które mam nadzieję rozwieje Twoje wątpliwości

 

lotki.jpg

Zdjęcie pochodzi z publikacji B.Belcarza i T.J. Kopańskiego Polskie Skrzydła 7 PWS 14/16/16bis/26/PWS 18 (Avro 621) Wydawnictwo Stratus 2008

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wygrałeś

Tylko że tutaj na fotce jest uszkodzona maszyna.

W sprawnych samolotach najczęściej lotki są równo z płatem. Ale koniec czepiania.

Pewnie jakiś kadet popsuł swoje latadło i teraz trza je naprawić. Sądzę to po tym że wcześniej napisałeś że będziesz chciał umieścić przy maszynie trochę klamotów w postaci narzędzi. KÓŃCZ GO CHŁOPIE. CZEKAM NA GALERIĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że tutaj na fotce jest uszkodzona maszyna.

W sprawnych samolotach najczęściej lotki są równo z płatem. Ale koniec czepiania.

Pewnie jakiś kadet popsuł swoje latadło i teraz trza je naprawić. Sądzę to po tym że wcześniej napisałeś że będziesz chciał umieścić przy maszynie trochę klamotów w postaci narzędzi.

 

hehe Kolega nie daje za wygraną Ale to dobrze bo im mniej wątpliwości tym lepiej. Niestety znowu jestem na wyjeździe ale znalazłem w necie jedno zdjęcie SPRAWNEGO samolotu . Zdjęcie co prawda małe i przedstawia PWS-26 z okresu już powojennego ale myślę, że istotę problemu przedstawi

 

200pws26.jpg

 

A położenie sterów tłumaczyłbym raczej przypadkowym zahaczeniem o drążek przy wysiadaniu kadeta, a nie uszkodzeniem linek

 

Dziękuję za zainteresowanie i uwagi W przeciągu tygodnia postaram się go skończyć i zrobić galerię.

 

A co Koledzy powiedzą o podstawce? Nie ukrywam, że intersuje mnie opinia na jej temat. Zawsze mogę w niej jeszcze coś poprawić.

 

Pozdrawiam Ipkinss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam... To pewnie jednostkowy przypadek... A tak serio to WYGRAŁEŚ... ZAMYKAM SIĘ co do samolotu... I tak ŚWIETNIE wygląda. A co do podstawki to za mało tam trochę zieleni. Więcej posypki i lekkie pryśnięcie farbą i będzie super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Model uznaję za oficjalnie skończony!

 

Jutro...tzn dzisiaj zajmę się bambetlami z lotniska i postaram się zrobić galerię, a jeśli jednak mi się nie uda to w weekend z pewnością to zrobię

 

A oto mały zwiastun

 

114bo5.jpg

115xs1.jpg

117vl4.jpg

 

PS. Zdjęcia ze względu na porę "takie se" ale cierpliwości, w galerii będą już porządne

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.