Jump to content

PWS-16 bis (1/72 RPM)


Ipkinss
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Zgłaszam się i ja do Konkursu ale tym razem...zamierzam skończyć model Bardzo fajnie, że jest już zgłoszonych tak dużo polskich maszyn A zatem i ja dołączę do tego grona z PWS 16 bis.

 

Model to RPM w skali 1/72. Wykorzystam też blaszkę Parta oraz prawdopodobnie silnik Ardpolu z żywicy.

 

A oto regulaminowy in-box:

 

1001007pe0.jpg

1001009rd0.jpg

1001011lw8.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Polecałbym jeszcze kalkomanie z Techmodu, bo tych zestawowych NIE NAŁOŻYSZ. Są tragiczne - i nie chodzi tu już o rysunek, ale to po prostu blacha jest, nie reagująca na żadne płyny. I w dodatku gruba.

Kalki są wprawdzie na wersje 26, ale masz tam komplet cyfr, godeł itd

zresztą zobacz:

http://www.techmod.pl/aviation-72/72138-pws-26

Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny temat Jest to jeden z moich ulubionych dwupłatowców, więc z przyjemnością popatrzę na Twoją pracę.

No i weź sobie do serca radę Avi'ego dotyczącą wymiany pudełkowych kalkomanii na jakieś inne. Kiedyś popełniłem ten modeli i z tego co pamiętam są one bardzo sztywne.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Dzięki za link do kalek Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że są kalki do PWS-ów...Na pewno je kupię, a PWS-26 też mam w składzie więc się przydadzą

 

Mam nadzieję, że już jutro pokażę kilka fotek z warsztatu

 

Tymczasem !

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Zacząłem zabawę z blaszkami Póki co mam kilka detali oraz złożoną kratownicę. Pozostało jeszcze bardzo, bardzo wiele elementów w kokpicie ale czekam na zamówioną broszurę pt. "Polskie Skrzydła".

 

e1d936d88f3f72a6.jpg

Numer 7 poświęcony jest m.in. konstrukcjom PWS-16 i PWS-26

 

A zatem aktualnie montuję to z czym nie mam wątpliwości

 

c9f90fc6f96ca1ff.jpg

8048538b39315ede.jpg

 

Musiałem też solidnie przeszlifować (i pewnie na tym nie koniec) burty kadłuba żeby upchnąć tam tę "tonę" blaszek

 

A tak to wyglądało:

a27096cd8179d835.jpg

7645c0f0a59d290a.jpg

76e124e909ff92b5.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Troszkę podłubałem przy PWS-ie. Pomyślałem, że nie będę szedł na łatwiznę i dodatkowo trochę zwaloryzuję model nie ograniczając się wyłącznie do blaszki Part'a... A zatem otworzyłem drzwi kabiny, zrobiłem bagażnik oraz wyciąłem luk na apteczkę. Myślę również nad lepszym wyeksponowaniu silnika ale póki co to nic pewnego

 

Dotarła publikacja Stratusa. Zawiera dużo bardzo fajnych zdjęć PWS-ów (głównie PWS-26), a także wiele ciekawych malowań.

 

A oto krótka fotorelacja:

 

1. Otwarta kabina

858daea6282c06f7.jpg

9e2798d80e2ed40e.jpg

5a7d1781edbadfe0.jpg

 

2. Bagażnik i luk na apteczkę (bagażnik świeżo po szpachlowaniu - jeszcze nie szlifowany)

e84602cba4a4e623.jpg

4c13e297e1e44cae.jpg

 

3. Przymiarki uszczuplonej kratownicy (zmieszczenie całej w topornym kadłubie graniczy z cudem, a i tak nie widać tylnej części)

 

4f3a25353d5d933a.jpg

 

4. Porównanie silników

471df9bf532c8db9.jpg

 

Ojjj dużo pracy mnie czeka duuużo...ale nic to trzeba się zawziąć na tego "szkraba"

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Fajnie wygląda ta kratownica. Silnik żywiczny duuużo lepszy od pudełkowego. Niby niewiele go widać, ale model dużo zyska na tej wymianie. Bagażnik jak rozumiem będzie otwarty? Czy coś będzie w środku? Proponuję kanapki i butelki z piwem

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Bagażnik jak rozumiem będzie otwarty? Czy coś będzie w środku? Proponuję kanapki i butelki z piwem Mr. Green

 

Tak jest, bagażnik będzie otwarty a w środku myślałem żeby położyć spadochron... tylko kurde popełniłem gafę bo bagażnik jest w złym miejscu :( Zasugerowałem się lokalizacją zaproponowaną przez RPM :( a która, jak się okazuje, jest nie do końca dobra...

 

Teraz ciężko będzie to poprawić więc chyba tak zostanie Choć znając siebie to nie wiem czy sobie odpuszczę...

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Spadochron w bagażniku? Po co?

 

Czekający na pilota Równie dobrze mógłby leżeć na skrzydle lub stateczniku Mam taki pomysł żeby PWS-a postawić na małej podstawce i zrobić na niej kawałek trawiastego lotniska, wstawić klocki pod koła, może jeszcze coś otworzyć, wyjąć pasy za burtę - ogólnie chcę przedstawić PWS-a, który intensywnie lata i szkoli pilotów

 

Pozdr Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Ze wspomnień Janusza Meisnera wynika, że cały sprzęt potrzebny do lotu, w tym spadochrony, piloci trzymali w barakach, a do samolotów ciągnęli je na specjalnych wózkach. Może, skoro robisz podstawkę, to taki wózek będzie lepszym pomysłem?

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Ze wspomnień Janusza Meisnera wynika, że cały sprzęt potrzebny do lotu, w tym spadochrony, piloci trzymali w barakach, a do samolotów ciągnęli je na specjalnych wózkach. Może, skoro robisz podstawkę, to taki wózek będzie lepszym pomysłem?

 

Nie mam dokumentacji wózka ale znalazłem zdjęcie PWS-26 "Ślepak" gdzie widać spadochron leżący na skrzydle, a pod naciągi wciśnięta jest pilotka Mechanicy tankują samolot, najprawdopodobniej uczeń siedzi w tylnej kabinie, a instruktor stoi przy skrzydle ze spadochronem Wózek też jest ale z beczką paliwa. Myślę, że mogło zdarzyć się i tak, że mechanik włożył spadochron do bagażnika bo przecież ze skrzydła mógł się zsunąć i pobrudzić

 

Zamieściłbym to zdjęcie ale nie wiem jak to jest z prawami autorskimi...czy jeśli podam dokładne źródło to mogę je dodać?

 

A co do modelu to...bagażnik oczywiście jest już we właściwym miejscu Tylko dwa dni wytrzymałem z tym babolem Oczywiście będę jeszcze dopracowywał miejsce po "operacji"

 

d2d14c177012c2c5.jpg

 

Dodałem też kilka mikroskopijnych duperelków do kratownicy

 

d1acb604d5409052.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Zamieściłbym to zdjęcie ale nie wiem jak to jest z prawami autorskimi...czy jeśli podam dokładne źródło to mogę je dodać?
Zdaje mi się, że w tym przypadku (cele edukacyjne) jest to wystarczający zabieg asekuracyjny (wstawienie adresu źródłowego).

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zamieściłbym to zdjęcie ale nie wiem jak to jest z prawami autorskimi...czy jeśli podam dokładne źródło to mogę je dodać?
Generalnie z tymi prawami autorskimi to jest tak, ze w sytuacji, gdy publikujacy nie czerpie kozysci majatkowych, dopuszczalne jest publikowanie materialow (z podaniem zrodla) dla celow dydaktyczno-poznawczo-edukacyjno-naukowych.

 

EDIT:

O, nie doczytalem do konca watku i Kermit mnie wyprzedzil.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Skoro mówicie, że do celów edukacyjnych mogę zamieścić zdjęcie to zamieszczam Spadochron i pilotka na skrzydle

 

a673b98ef1ea26fb.jpg

Zdjęcie pochodzi z publikacji B.Belcarza i T.J. Kopańskiego Polskie Skrzydła 7 PWS 14/16/16bis/26/PWS 18 (Avro 621) Wydawnictwo Stratus 2008

 

A oto postępy z prac. Kratownica sklejona niestety nie będzie łatwo wpasować ją w kadłub najtrudniej będzie z tylną tablicą przyrządów...no cóż trzeba będzie podołać

b9fa1d0079c40ec3.jpg

b01df27f60ad8857.jpg

a5c71c8528d5fb81.jpg

33e87b7094e96f5e.jpg

 

Zaszpachlowałem także miejsce na k.m., którego w PWS-16bis nie było

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Udało mi się po stosunkowo krótkich zmaganiach wpasować kratownicę w obie połówki Tylna tablica również już pasuje. Zrobiłem nacięcie w kadłubie i teraz jest już na miejscu i wszystko pasi

 

Wkleiłem również dolne płaty co nie było łatwe bo:

1. W tym modelu NIC nie pasuje (przynajmniej moim)

2. Ze względu na zeszlifowanie wnęki na płat, po to by zmieścić kratownicę skrzydło nie bardzo miało na czym się oprzeć ale zastosowałem duuużo SuperGlue i się trzyma

 

Teraz trzeba będzie pomalować te wszystkie bebechy...

 

6840168590ffde7b.jpg

13f965c902cf1ca1.jpg

 

To narazie tyle

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Wnętrze pomalowane Jeszcze tylko "wash" i koniec z kokpitem

 

6a103bf1fd33f599.jpg

05bbe2549a93b2b0.jpg

 

Wyciąłem także lotki i stery wysokości Wszystko jeszcze przed obróbką.

1503ff511ffb055a.jpg

 

Jak już skleję kadłub to trudna część blaszek za mną ale zaczną się kolejne schody np. z olinowaniem...nie mam doświadczenia

 

pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Olinowanie to w sumie najprostsza rzecz do zrobienia w tym modelu. Jak znajdę chwilę czasu, to wykonam Wam mały tutorial jak to zrobić szybko, sprawnie i bezkrwawo

A wracając do samego modelu - robiłem go kiedyś i wiem co przezywasz. Ten zestaw to syf kompletny, i wymaga sporo cierpliwości i samozaparcia

Link to comment
Share on other sites

O rdzy nie może być mowy

 

Kolor to "polish khaki I" możliwe, że jest przekłamany bo zdjęcia robiłem przy złym oświetleniu (noc). Myślę, że wash stonuje odcień i będzie już bez wątpliwości. Aha co do kolorystki wnętrza to bazowałem się na fokach PWS-a 26 z MLP w Krakowie.

 

Kolego Avi byłbym wdzięczny za taki krótki poradnik

 

Teraz będę miał przerwę świąteczną więc kolejne postępy za około 7 dni

 

WESOŁYCH ŚWIĄT!

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Udało mi się dzisiaj skleić połówki kadłuba PWS jest poszpachlowany i czeka cierpliwie na szlifowanie. Określenie Avi'ego jest bardzo trafne - ten model to "straszny syf" lub jak kto woli "gniot" ale nie dam się tak łatwo pokonać

 

b2d1729e8244ac2d.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.