Jump to content
zbyneck

TIE Fighter-Amt ERTL-skala ???

Recommended Posts

Serdecznie witam, w drugiej edycji zimowego konkursu.

Drogą losowania wybrałem model amerykańskiej firmy Amt-ertl,skali nie znanej(mógłbym zmierzyć figurkę ,ale wydaje się ona bardzo nie proporcjonalna do pojazdu...)

Będzie to model myśliwca Tie/x1, którym posługiwał się Darth Vader w "Nowej Nadziei"

 

Tie/x1 to prototypowa maszyna zbudowana na bazie T-fighterów przez Sinear Fleet Systems,mająca dorównać rebelianckim X-wingom.Mimo wbudowanego hiper napędu ,generatorów osłon,oraz wzmocnionym działkom laserowym,Tie pozostawał w cieniu maszyn firmy Incom.

http://www.sluisvan.net/s.php?secid=ftr&s=tie_x1

A teraz zawartość zestawu:

pudło

4429b9f2ad5e1c19med.jpg

instrukcja:

3475a615abdb8276med.jpg

fd90ea3ea641695cmed.jpg

ramki:

e58f3d55b146d2a7med.jpg

06ef827d58c899f8med.jpg

f47553abded6fea8med.jpg

sam On:

46ac9cc8aac92d45.jpg

kadłub:

a4a44c6fc2ed5250med.jpg

7e4d0eba4f96250d.jpg

skrzydła:

093e4ad5005ec81dmed.jpg

4470527549e9b778med.jpg

szybki

9df5a8d47297febemed.jpg

W sumie myśliwiec składa się ze znikomej ilości elementów,które są słabo odlane(mnóstwo nadlewek,śladów wypychaczy itd),ale cieszy mnie że linie podziału blach są wklęsłe-tak wklęsłe-to ewenement jak na stare produkty Ertl...

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze ze opowiadasz sie po ciemnej stronie mocy. Wyglada ciekawie, z checia popatrze. Byc moze ja wyciagne snowspedera z czelusci szafy i w koncu go zrobie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yupikayey Trzeci przedstawiciel sf w konkursie Będę kibicował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbyneck a jednak dałeś się namówić na udział w konkursie. Bardzo się cieszę . Też kibicuję i będę śledził postępy z budowy. Mam nadzieję, że dotrzymam Ci kroku w klejąc mojego X-winga .

Co do skali, to jest 1:36.

Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niech moc będzie z Tobą

Share this post


Link to post
Share on other sites
Duże to to wychodzi po sklejeniu? Kibicuję!

Taka paczka zapałek ze skrzydłami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Duże to to wychodzi po sklejeniu? Kibicuję! Very Happy

bd7c6adff560998bmed.jpg

08da37f62901dc3fmed.jpg

Wczoraj ,mimo choroby przygotowałem drobnicę na kadłub

27b590594a839c2amed.jpg

skleiłem figurkę,która niestety do udanych nie należy...

81c69e8f1a21e8d5med.jpg

Niestety kabinka również szału nie robi,

76c953ba46db951dmed.jpg

ale producent to przewidział i dal za dużego Dartha aby wypełnił przestrzeń

a11b4822a9dc17acmed.jpg

041c3de7656e1d32med.jpg

Zastanawiam się nad zrobieniem kabiny i figurki od podstaw,muszę poszperać w necie (chyba że ,ktoś z was ma jakieś materiały).Nad kadłubem też się lekko napracuję,gdyż jakiś zdolniak z Amt powyrywał jego połówki z ramek,do tego odlewy się nie zgrywają ...typówka

9cd4699893389befmed.jpg

cc200e4762287debmed.jpg

Jeśli nie osiwieję,to będzie cud.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stare "dobre" Amt, trzeba duzo cierpliwosci zeby to na spokojnie skleic, ale za to potem mnostwo radochy jak wyjdzie.

Ten Vader wyglada jak strazak na kiblu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten Vader wyglada jak strazak na kiblu.

Adam mam takie same wrażenie .

Zbyneck TUTAJ masz screen z filmu w dużej rozdzielczości. Wywal w cholerę tego Vadera i jeśli masz ochotę zrób własnego. Na pewno zrobisz lepszego.

Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites
.

Ten Vader wyglada jak strazak na kiblu.

A widziałeś BUTY???

 

Na pewno nie budzi strachu i grozy

 

Piotr,dzięki za linka ,na pewno się przyda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli do przodu

 

Powklejałem kilka detali,niektóre odkleiłem(po drodze urodził się pomysł na małą waloryzację).

ede1c642d8df55e1.jpg

c90e940c563178dd.jpg

górny właz jeszcze nie zdecydowałem się czy będzie otwierany

3c5aad3f46baa9cf.jpg

0e23eca3c8f1a18e.jpg

dd81c24c3e9d27b0.jpg

W trakcie wertowania netu znalazłem sobie dodatkowa robotę mianowicie dostrzegłem brak linii podziału na " kuli" w której siedzi pilot,trudno sie zrobi

Co do Vadera to zapadł definitywny wyrok... ale nie będę zapeszał

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj spokój Wejderowi, dajmy mu żyć, wygląda obciachowo, popraw mu te cholewki butów i będzie dobrze. Możesz mu również dorobić np. Imperial News, aby trzymał w rękach i sznurek do spłuczki (żart)

Masz zamiar może zrobić uchwyty hangarowie?? części wystroju hangaru, można zapożyczyć z map do SWMinis, podobna skala.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbyneck czy będziesz stawiał fightera na podwoziu? Paskudnie wyglądają te dziury od podwozia na ostatnim zdjęciu. Jeśli ma być zrobiony w "locie" to jak dla mnie trzeba byłoby coś z tym zrobić

LordDisneyland zdjęcie

 

Piotrek

Share this post


Link to post
Share on other sites
zbyneck czy będziesz stawiał fightera na podwoziu? Paskudnie wyglądają te dziury od podwozia na ostatnim zdjęciu. Jeśli ma być zrobiony w "locie" to jak dla mnie trzeba byłoby coś z tym zrobić

LordDisneyland zdjęcie

Piotrek

A od kiedy Tie miały podwozie ?? Przecież one zawsze były podwieszane w hangarach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A od kiedy Tie miały podwozie ?? Przecież one zawsze były podwieszane w hangarach.

 

TIE Fightery tak ale ten tutaj (chyba jest to prototyp TIE Advanced) akurat miał podwozie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A od kiedy Tie miały podwozie ?? Przecież one zawsze były podwieszane w hangarach.

 

TIE Fightery tak ale ten tutaj (chyba jest to prototyp TIE Advanced) akurat miał podwozie

 

TIE/x1 (Advanced TIE)

TIE/x1 to maszyna zbudowana przez Sienar Fleet Systems jako prototyp następcy myśliwców TIE/ln i TIE/sa - popularnych TIE Fighterów i Bomberów. Jako podstawę do jego konstrukcji wykorzystano szkielet konstrukcyjny tradycyjnego TIE, wprowadzając w nim jednak tak daleko idące zmiany, że wynikiem tego była praktycznie nowa maszyna. To, co najbardziej rzuca się w oczy w TIE/x1, to jego "napuchnięty" i przedłużony główny kadłub oraz zagięte boczne płaty, nieco przypominające te z TIE/sa. Rozmiary kadłuba spowodowane są tym, że konstruktorzy w Sienar Fleet Systems zapragnęli upchnąć do niego to wszystko, co decydowało o przewadze maszyn rebelianckich nad myśliwcami TIE - czyli przede wszystkim osłony oraz hipernapęd.

 

System hipernapędu użyty na TIE/x1 nie należy jednak do zachwycających. Imperium nie posiadało wówczas ani nie było w stanie wyprodukować odpowiednio zminiaturyzowanego i równocześnie efektywnego systemu, co skończyło się zainstalowaniem tu napędu klasy czwartej, który nie dość, że chłonął energię jak smok krayt, to jeszcze ważył stanowczo zbyt wiele jak na myśliwiec tych rozmiarów. Kiedy zsumowano energię zużywaną przez systemy napędu, osłon oraz uzbrojenia (wzmocnione działka laserowe o sile ognia o 20% większej od standardowych modeli), okazało się, że po zainstalowaniu odpowiednio wzmocnionych silników maszyna może jeszcze być szybka tak, jak zwykłe TIE/ln, z pewnością jednak nie będzie dorównywać im zwrotnością. Mimo tego, po pierwszych testach fabrycznych zdecydowano się wysłać pewną ilość "błysków" na testy na polu walki. Wkrótce maszyny te w dwóch wersjach - wyposażone w hipernapęd, jak i nie posiadające go - trafiły na próbę do kilku elitarnych eskadr myśliwskich i do najbardziej znanych spośród pilotów imperialnych, gdzie otrzymały bardzo entuzjastyczne recenzje.

 

Teoretycznie "błyski" były w stanie nawiązać równorzędną walkę z myśliwcami rebeliantów, w skali strategicznej jednak nie osiągnęły tej znaczącej przewagi, którą spodziewano się dzięki nim uzyskać. Z jednej strony, maszyny te były zbyt ociężałe dla większości pilotów przyzwyczajonych do T/F, z drugiej - nie spodobały się decydentom, dla których osłony i hipernapęd trąciły zbytnią "rebelianckością". Tak więc ostatecznie TIE/x1 nie weszły do seryjnej produkcji, co dla części zespołu Sienara było dość przykrym rozczarowaniem. Na podstawie tych myśliwców przygotowano natomiast kolejny prototyp "błyska" - TIE/x2, których pewna ilość trafiła później do szerszych testów bojowych. Istniał też jeszcze jeden wariant TIE/x1, roboczo nazwany TIE Aggressor - charakteryzował się on znacznie zwężonymi płatami baterii słonecznych w tylnej ich części, nieco odchudzonym kadłubem oraz zmienionym uzbrojeniem.

 

TIE/x1 w akcji pojawiły się na krótko, w okresie bezpośrednio poprzedzającym bitwę o Yavin. Zmodyfikowanym na własne potrzeby TIE/x1 latał Lord Darth Vader - złośliwi twierdzili, że cały Projekt x1 powstał w dużym stopniu z jego inspiracji, dlatego, że Lord Sithów szukał myśliwca, który sprawi, że baron Soontir Fel przestanie wreszcie zestrzeliwać go w symulowanych walkach. Plotka ta nie wytrzymuje jednak skonfrontowania z chronologią i historią tych dwóch znanych postaci, poza tym nigdy nie należy zbyt głośno powtarzać jej w nieznajomym towarzystwie.

 

Po zaniechaniu produkcji tych myśliwców, część TIE/x1 pozostała na wyposażeniu elitarnych dywizjonów myśliwskich, które wcześniej prowadziły ich testy bojowe. Maszyny te, wyposażone w hipernapęd, były wykorzystywane do przeprowadzania rajdów i zaskakujących uderzeń na oddalone placówki wroga - mało kto spodziewał się imperialnego myśliwca kosmicznego w sytuacji, gdy nie był on dowożony dużą i łatwo wykrywalną jednostką w rodzaju Gwiezdnego Niszczyciela czy lotniskowca. Wykonanie tych myśliwców było tak solidne, że wiele lat po zawarciu pokoju między Imperium a Nową Republiką, można było - będąc posiadaczem odpowiednio zasobnego portfela i rozległej sieci kontaktów - natrafić na w pełni sprawne maszyny. Cechami tymi wykazał się Lando Calrissian, wykorzystując zmodyfikowane i rozbrojone TIE Advanced w swoim centrum rozrywkowym w pasie asteroid Dubrilliona.

 

Strumyk: Sluis Van

 

One również nie miały, tak samo jak inne Tie "parkowały na wysięgnikach, no chyba, że posiadały repulsory, ale nie ma nigdzie wzmianki o nich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fakt, zasugerowałem się tą fotką:

http://www.fantastic-plastic.com/VADER%27S%20TIE%20LOW%20FRONT%20ANGLE.jpg

 

W takim razie model AMT ma "nogi" tylko do ustawiania go

O masz ci los, pierwszy raz widzę to "cudo'. Zawsze Tie-x były podwieszane w hangarach i dlatego tyle ich wylatywało w porównaniu do iXów czy A-Wingów. Tak szczerze, to ja bym stawiał na repulsory, tak jak lawetka Jabby ;).

Chociaz Fell swego czasu lądował na płatach na Duraście (chyba), ale to była awaria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te "nogi" nie były użyte w filmie! Tak jak napisałem , AMT dodało je tylko by rozsądnie ustawić model

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem jak były hangarowane TIE! Mówię, nóg które dodało AMT do Advanceda nie użyto w filmie.Ale nie śmiećmy już w temacie kolegi zbyneck-a.Tak na marginesie-skala tego modelu to 1:36

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.