Skocz do zawartości

MiG-21 PF - reaktywacja


Damiano82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Prace nad Tomcat Killer'em powoli dobiegają końca. Czas na jakiś mały relaksacyjny projekcik. Tym razem wybór padł na MiG'a-21 PF pochodzecego z odzysku. Model to zestaw Innex'u sklejony 5 lat temu, a złomowany 3 lata temu. Dodatkowo będzie wzbogacony pozostałościami po innych 21-szych.

Narazie wygląda to tak:

Stare instrukcje i kalkomanie...

obraz001cb5.th.jpg

To co kiedyś było dumnym "żelazkiem"...

obraz002dh2.th.jpg

obraz003yj2.th.jpg

W drugim życiu MiG będzie wyglądał tak...

02020mig21pf1qv0.th.jpg

lub tak...

mig21142fi0.th.jpg

Tym razem model będzie bez fajerwerków. Budowany ze śmieci bo posłuży do nauki. Głównie malowania oraz detalizowania elementów. A jak coś skonocę to przynajmniej żal nie będzie

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Prowokacja... hmmm, za czasów głębokiej komuny NRD był naszym sojusznikiem więc o prowokacji nie ma mowy . Co do malowań, DDR-owcy też początkowo nie malowali MiG-ów. Dopiero z biegiem lat, kiedy starsze egzemplarze wycofywano z jednostek myśliwskich powierzając im zadania rozpoznawcze lub szturmowe jak w przypadku wersji PF malowano je w barwy maskujące. W LSP w latach 70-tych też czyniono przymiarki do takich działań ( MiG-21 F-13 n/b 2005 ), ale ostatecznie pomysł spalił na panewce. A szkoda...

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W PF-ach i F-13 najbardziej podoba mi sie owiewka- prawie jak w F-16 .

Jakie "prawie jak w F-16 "??

Migowa jest sto razy lepsza po służy również jako osłona/kapsuła w przypadku katapultowania. Ta z eFa to takie hamerykańskie beleco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, nie wiem dlaczego w kolejnych wersjach zrezygnowano z owiewki jednoczęściowej na rzecz owiewki i wiatrochronu. Z F-13 i PF-a była lepsza widocznosć z kabiny.

Fotek KM-1 oferował lepsze parametry niż stary system SK. Poza tym z tą widocznością chyba nie do końca było ok. Pod owiewką jest nieruchoma gruba pancerna szyba w ramie + dodatkowe małe boczne owiewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwilibyscie sie Panowie gdybyscie porównali osiągi F-13,czy PF z np.MF

czy BISEM.Chozi mi o mi manewrowosc,długotrwałosc lotu,ciag s-ka.Te pierwsze s-ty były o niebo zwrotniejsze,szybsze-a w sumie to miały byc s-ty przechwytujące.jesli chodzi o osłonę, zrezygnowano z powodów czysto ludzkich-dużo pilotów ginęło z powodu nieoddzielenia sie właśnie osłony

kabiny po katapultowaniu od fotela pilota.To co miało pomagać zabijało.

Osłona miała słuzyc jako ochrona po katapultowniu przed uderzeniem fali powietrza-niestety zdarzało się często że na skutek zbyt skomplikowanego mechanizmu osłona nie oddzielała się od fotela i pilot

w takiej kapsule spadał na ziemię bez spadochronu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momencik, przecież jednoczęściowa owiewka nie jest połączona z fotelem - nie rozumiem tej koncepcji. Zawsze myślałem że najdziwniejszy sposób katapultowania był w F-104 wczesnych wersji - pilot strzelał się w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owiewka otwierała się w górę do przodu-fotel wystrzeliwując w górę

jakby"zabierał" owiewkę ze sobą.To było coś na wzór wieka od trumny-przepraszam za zbyt ostre porównanie-no i własnie czasem to "wieko" nie oddzielało się na czas. Niestety nie posiadam żadnych materiałów-wiem to do kolegów którzy trafili na s-loty do Mińska Maz.To wszystko jest słabo rozpowszechnine bo w tamtych czasach to cały ten s-lot to była jedna wielka tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam,

Prawie dwa lata minęły jak założyłem ten wątek. Przy okazji prac nad Iłem znowu natknąłem się na ten złomowany zestaw. W ramach odstresowania i skubnołem więc PF-a. Skróciłem kadłub w części nosowej o 5mm (wstawię tam element z modelu Zvezdy), pocieniłem i zagruntowałem Surfacerem 1000ścianki kadłuba w miejscu komory dopalacza oraz zagruntowałem szaroniebieską kadłub w miejscu wanny kabiny. Sama wanna to narazie połączone elementy oryginalnego zestawu Innex i pozostalości Zvezdy. Podobnie tablica przyrządów. Wymaga jeszcze obróbki wykańczającej. Teraz zdjęcia. Narazie nie wygląda to zbyt efektownie, ale cóż model powstaje wkońcu ze złomu.

obraz001x.th.jpg

obraz002ta.th.jpg

obraz003vz.th.jpg

obraz004a.th.jpg

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po kilku dniach pracy udało mi się "wystrugać" bryłę płatowca. Teraz kolejny krok - szpachlowanie, rycie nowych linii podziału i polerowanie.

obraz001ww.th.jpg

obraz002h.th.jpg

obraz003uc.th.jpg

obraz004jr.th.jpg

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zachęcam do pomalowania w barwach 1 plm. Będzie ładniejszy niż NRD-owski.Trzeba tylko pamiętać, że wczasie gdy na samolotach malowano Syrenki kabiny były w kolorze zielonym, a samolot pomalowany był "srebrzanką".

P.S.

W powszechnych opiniach o systemie katapultowania SK jest sporo przesady. Nie wiem czy w Polskim Lotnictwie był przypadek śmierci pilota spowodowany nieoddzieleniem się osłony kabiny od fotela. Oczywiście fotel KM-1 był o niebo lepszy.

Pozdrawiam.

Dops01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

 

Wczoraj zacząłem dłubać ten zestaw celem szybkiego sprawienia sobie modelu ołówka, bez jakiś większych ingerencji w zawartość zestawu. I muszę powiedzieć, że już samo spasowanie połówek kadłuba to wyczyn. Przynajmniej w moim zestawie dziób jest rozjechany, jedna burta w górę, druga w dół. Swojego planuję wykonać jako wietnamca. Mam nadzieje, że ostatecznie skusisz się na malowanie NRD. Rozumiem, że szachownica kusi, ale nie oszukujmy się, nic szczególnego nie ma w tym naszym malowaniu.

Pozdro i liczę, że wyjdzie co najmniej dobrze jak PFM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.