Jump to content

Zestrzelony P-40


Michalw
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich po długiej nieobecności. Do rzeczy. Chciałbym Wam zaprezentować moją próbe zrobienia oceany na małej makiecie/dioramie. Od razu informuje że jest to tylko próba. Odgrzebałem stary model P-40 i go hmm zestrzeliłem . Prosze o doradzenie co by można było poprawić przy innych tego typu " scenach ". Z góry dziekuje i pozdrawiam .

0671655be4ff9b87m.jpg

5c2ec5ae9837cffem.jpg

b7a09edeb189830em.jpg

a9f0177201d925fem.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wg. mnie wszystko zależy od momentu jaki chcesz uchwycić w tej dio. jeżeli s-lot ma pierwszy kontakt z oceanem powinien być większy plusk, wyższa fala i może pod większym kątem bym ustawił s-lot.

 

Przede wszystkim, przy pierwszym kontakcie końcówki skrzydła o wodę powstał by moment odchylający od osi wzdłużnej kadłuba, mówiąc "po ludzku" końcówka skrzydła została by niemal w tym samym miejscu, a reszta samolotu zaczęła by gwałtownie "skręcać" w kierunku tafli wody. Przy takim kącie przechylenia, jak to przedstawiłeś na dioramce, na pewno nie było by możliwe, żeby samolot w licie na wprost zanurzył się po sam kadłub utrzymując tor lotu równoległy do tafli wody.

 

Sorry, za mądrzenie się, ale sam chciałeś porad ;)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie mądrzysz się. O to mi chodziło, żebyście mi podpowiedzieli. Rozumiem o czym mówisz. Samolot uderzając o wode bokiem, jedno skrzydło by sie zanurzyło ale siła uderzenia o tafle wody spowodowałaby że samolot by się przekręcił i dziobem by zarył w wode. Chyba dobrze to zrozumiałem

Link to comment
Share on other sites

:D Nie mądrzysz się. O to mi chodziło, żebyście mi podpowiedzieli. Rozumiem o czym mówisz. Samolot uderzając o wode bokiem, jedno skrzydło by sie zanurzyło ale siła uderzenia o tafle wody spowodowałaby że samolot by się przekręcił i dziobem by zarył w wode. Chyba dobrze to zrozumiałem

Otóż to I nie tyle siła uderzenia, co różnica gęstości wody i powietrza, ale sens zjawiska już masz ;)

Link to comment
Share on other sites

W sumie jakby pomalować to co jest błękitne na biało to byłby efekt jakby samolot leżał w lodzie.Jeszcze go trochę pokryć śniegiem a można by się pozbyć problemu maskowania kabiny i słabo szpachlowanego miejsca łączenie połówek kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

jesli chcesz zobaczyc jak sie zachowuje samolot w momencie wodowania sprawdz dostepny na you tube moment wodowania bodajze etiopskiego 767. Pilot nie utrzymal rowno samolotu i zachaczyl najpierw jednym skrzydlem o wode. Niestety skutki byly dosc katastrofalne. A prawidlowy manerw wodowania widzielismy niedawno w NYC na rzece Hudson.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Niestety P-40 na lotniskowcach nie było, więc pomysł odpada

 

Były choćby w czasie operacji "Torch" i taki wypadek mógł się przytrafić (jednak w tej operacji nie było takich strat). Na Pscyfiku P-40 też podróżowały na pokłądach CVE.

 

Co do pojawiania się P-40 w rejonach arktycznych, to wspomnę o Auletach i Radzieckim Lotnictwie Floty Północnej. Zawsze taki przypadek mógł się przytrafić

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.