Skocz do zawartości

Zestrzelony P-40


Michalw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po długiej nieobecności. Do rzeczy. Chciałbym Wam zaprezentować moją próbe zrobienia oceany na małej makiecie/dioramie. Od razu informuje że jest to tylko próba. Odgrzebałem stary model P-40 i go hmm zestrzeliłem . Prosze o doradzenie co by można było poprawić przy innych tego typu " scenach ". Z góry dziekuje i pozdrawiam .

0671655be4ff9b87m.jpg

5c2ec5ae9837cffem.jpg

b7a09edeb189830em.jpg

a9f0177201d925fem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie wszystko zależy od momentu jaki chcesz uchwycić w tej dio. jeżeli s-lot ma pierwszy kontakt z oceanem powinien być większy plusk, wyższa fala i może pod większym kątem bym ustawił s-lot.

 

Przede wszystkim, przy pierwszym kontakcie końcówki skrzydła o wodę powstał by moment odchylający od osi wzdłużnej kadłuba, mówiąc "po ludzku" końcówka skrzydła została by niemal w tym samym miejscu, a reszta samolotu zaczęła by gwałtownie "skręcać" w kierunku tafli wody. Przy takim kącie przechylenia, jak to przedstawiłeś na dioramce, na pewno nie było by możliwe, żeby samolot w licie na wprost zanurzył się po sam kadłub utrzymując tor lotu równoległy do tafli wody.

 

Sorry, za mądrzenie się, ale sam chciałeś porad ;)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mądrzysz się. O to mi chodziło, żebyście mi podpowiedzieli. Rozumiem o czym mówisz. Samolot uderzając o wode bokiem, jedno skrzydło by sie zanurzyło ale siła uderzenia o tafle wody spowodowałaby że samolot by się przekręcił i dziobem by zarył w wode. Chyba dobrze to zrozumiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Nie mądrzysz się. O to mi chodziło, żebyście mi podpowiedzieli. Rozumiem o czym mówisz. Samolot uderzając o wode bokiem, jedno skrzydło by sie zanurzyło ale siła uderzenia o tafle wody spowodowałaby że samolot by się przekręcił i dziobem by zarył w wode. Chyba dobrze to zrozumiałem

Otóż to I nie tyle siła uderzenia, co różnica gęstości wody i powietrza, ale sens zjawiska już masz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jakby pomalować to co jest błękitne na biało to byłby efekt jakby samolot leżał w lodzie.Jeszcze go trochę pokryć śniegiem a można by się pozbyć problemu maskowania kabiny i słabo szpachlowanego miejsca łączenie połówek kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz zobaczyc jak sie zachowuje samolot w momencie wodowania sprawdz dostepny na you tube moment wodowania bodajze etiopskiego 767. Pilot nie utrzymal rowno samolotu i zachaczyl najpierw jednym skrzydlem o wode. Niestety skutki byly dosc katastrofalne. A prawidlowy manerw wodowania widzielismy niedawno w NYC na rzece Hudson.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Niestety P-40 na lotniskowcach nie było, więc pomysł odpada

 

Były choćby w czasie operacji "Torch" i taki wypadek mógł się przytrafić (jednak w tej operacji nie było takich strat). Na Pscyfiku P-40 też podróżowały na pokłądach CVE.

 

Co do pojawiania się P-40 w rejonach arktycznych, to wspomnę o Auletach i Radzieckim Lotnictwie Floty Północnej. Zawsze taki przypadek mógł się przytrafić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.