Michalw Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Witam wszystkich po długiej nieobecności. Do rzeczy. Chciałbym Wam zaprezentować moją próbe zrobienia oceany na małej makiecie/dioramie. Od razu informuje że jest to tylko próba. Odgrzebałem stary model P-40 i go hmm zestrzeliłem . Prosze o doradzenie co by można było poprawić przy innych tego typu " scenach ". Z góry dziekuje i pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalw Napisano 12 Lutego 2009 Autor Share Napisano 12 Lutego 2009 Zdjęcia robiłem bez przygotowania więc są nieostre i widze że na pierwszym zdjęciu załapało się moje przyszłe lotnisko pod F-16. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Nierówno pomalowana owiewka, widać łączenia połówek kadłuba. Co do kompozycji to niech wypowiedzą się fachowcy od dioram. Hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalw Napisano 12 Lutego 2009 Autor Share Napisano 12 Lutego 2009 Wolałbym żeby oceniać sam " ocean ". Bo model jest sprzed jakichś 5 lat i go nie poprawiałem , chciałem jedynie pokazać model w takiej kompozycji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ŁukaszW Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Wg. mnie wszystko zależy od momentu jaki chcesz uchwycić w tej dio. jeżeli s-lot ma pierwszy kontakt z oceanem powinien być większy plusk, wyższa fala i może pod większym kątem bym ustawił s-lot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalw Napisano 12 Lutego 2009 Autor Share Napisano 12 Lutego 2009 No w sumie mój P-40 wygląda jakby się zsunoł z lotniskowca i wpadł do wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejdin Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Niestety P-40 na lotniskowcach nie było, więc pomysł odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Wg. mnie wszystko zależy od momentu jaki chcesz uchwycić w tej dio. jeżeli s-lot ma pierwszy kontakt z oceanem powinien być większy plusk, wyższa fala i może pod większym kątem bym ustawił s-lot. Przede wszystkim, przy pierwszym kontakcie końcówki skrzydła o wodę powstał by moment odchylający od osi wzdłużnej kadłuba, mówiąc "po ludzku" końcówka skrzydła została by niemal w tym samym miejscu, a reszta samolotu zaczęła by gwałtownie "skręcać" w kierunku tafli wody. Przy takim kącie przechylenia, jak to przedstawiłeś na dioramce, na pewno nie było by możliwe, żeby samolot w licie na wprost zanurzył się po sam kadłub utrzymując tor lotu równoległy do tafli wody. Sorry, za mądrzenie się, ale sam chciałeś porad ;) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalw Napisano 12 Lutego 2009 Autor Share Napisano 12 Lutego 2009 Nie mądrzysz się. O to mi chodziło, żebyście mi podpowiedzieli. Rozumiem o czym mówisz. Samolot uderzając o wode bokiem, jedno skrzydło by sie zanurzyło ale siła uderzenia o tafle wody spowodowałaby że samolot by się przekręcił i dziobem by zarył w wode. Chyba dobrze to zrozumiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał_Kielce Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Niestety P-40 na lotniskowcach nie było, więc pomysł odpada Ale były w pobliżu morza, poleciał za wrogiem kilkanaście kilometrów i go zestrzelili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 Nie mądrzysz się. O to mi chodziło, żebyście mi podpowiedzieli. Rozumiem o czym mówisz. Samolot uderzając o wode bokiem, jedno skrzydło by sie zanurzyło ale siła uderzenia o tafle wody spowodowałaby że samolot by się przekręcił i dziobem by zarył w wode. Chyba dobrze to zrozumiałem Otóż to I nie tyle siła uderzenia, co różnica gęstości wody i powietrza, ale sens zjawiska już masz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mipan Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 W sumie jakby pomalować to co jest błękitne na biało to byłby efekt jakby samolot leżał w lodzie.Jeszcze go trochę pokryć śniegiem a można by się pozbyć problemu maskowania kabiny i słabo szpachlowanego miejsca łączenie połówek kadłuba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michalw Napisano 12 Lutego 2009 Autor Share Napisano 12 Lutego 2009 Ale powstaje teraz pytanie czy P-40 walczyły w takich warunkach. Tzn. zimowych, bo szczerze mówiąc nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macotra21 Napisano 12 Lutego 2009 Share Napisano 12 Lutego 2009 jesli chcesz zobaczyc jak sie zachowuje samolot w momencie wodowania sprawdz dostepny na you tube moment wodowania bodajze etiopskiego 767. Pilot nie utrzymal rowno samolotu i zachaczyl najpierw jednym skrzydlem o wode. Niestety skutki byly dosc katastrofalne. A prawidlowy manerw wodowania widzielismy niedawno w NYC na rzece Hudson. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavko Napisano 3 Kwietnia 2009 Share Napisano 3 Kwietnia 2009 Niestety P-40 na lotniskowcach nie było, więc pomysł odpada Były choćby w czasie operacji "Torch" i taki wypadek mógł się przytrafić (jednak w tej operacji nie było takich strat). Na Pscyfiku P-40 też podróżowały na pokłądach CVE. Co do pojawiania się P-40 w rejonach arktycznych, to wspomnę o Auletach i Radzieckim Lotnictwie Floty Północnej. Zawsze taki przypadek mógł się przytrafić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerd Napisano 3 Kwietnia 2009 Share Napisano 3 Kwietnia 2009 pozostawiając rozważania teoretyczne o trajektorii lotu wpadających do wody pod różnym katem samolotów to z czego ten "ocean"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.