Trucknology Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 teorii Ackermana tzn: pierwsza oś skręca się więcej niż druga. Tak jest w prawdziwych ciężarówkach, nie mogę znaleźć nigdzie fotki które to dobrze obrazują, Ale może JarekS ma takie foto. Wnętrze jak i rama mi się podobają, czekam na fotki z zmontowanym układem skrętnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek788 Napisano 25 Marca 2009 Autor Share Napisano 25 Marca 2009 Żle chyba sprecyzowałem moją wypowiedź. Może inaczej napisze. Czy w volvie sa tak samo połączone osie skrętne jak w Scanii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Truckerek93 Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 (edytowane) Tak wszędzie tak jest, ja szukałem właśnie volva, ale chyba za krótko szukałem. P.S nie wiem czy zaglądałeś ale warto Przegląd 3D Widać to w filmie o sprzęganiu naczepy. Edytowane 25 Marca 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trucknology Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Nie chodzi o żadne połączenie osi ! Chodzi o naturalny kąt, który nie powoduje nadmiernego zużywania się opon. Druga oś zawsze wykonuje mniejszy ruch, niż pierwsza ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolek300124 Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Krzyśku wszystka zasługuje na zgrzewkę !!! Rama jest bardzo starannie pomalowana i wykonana.Ale mam jedno pytanie czy ty abyś nie poszerzał łózka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Nie chodzi o żadne połączenie osi ! Chodzi o naturalny kąt, który nie powoduje nadmiernego zużywania się opon. Druga oś zawsze wykonuje mniejszy ruch, niż pierwsza ! Zgodzę się, że skręt tej osi ma tylko i wyłącznie na celu minimalizację zużycia opon. Wynika to z praw fizyki, że koła tej osi skręcają minimalnie w stosunku do kół osi pierwszej. Jednak w Scaniach jest to realizowane przez specjalny drążek (kierowniczy?) łączący obie osie, dokładnie tak, jak odwzorowuje to kit KFSu (do Scanii): Inne fotki skrętnej osi: Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek788 Napisano 25 Marca 2009 Autor Share Napisano 25 Marca 2009 A w volvie tak samo są osie skrętne-wiem. Mi chodzi o sam mechanizm ,,drążek,, czy tak samo za pomocą drążka są osie skrętne czy mam inaczej kombinować. W lego nie miałem problemów ze skrętnościami nawet w naczepie a tu heh miał być łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 Niekoniecznie tak samo... W tych Scaniach, których fotki są powyżej, jeśli oś środkowa skrętna jest uniesiona do góry, jej koła również skręcają, ponieważ połączenie jest za pomocą sztywnego drążka. Widziałem Volva, w których podniesiona oś środkowa nie skręcała, mimo skrętu osi przedniej. To by wykluczało istnienie sztywnego drążka, możliwe, że jest to jakiś układ pneumatyczny/hydrauliczny lub oś skręca, bo jest "swobodna" - koła wybierają najmniejsze tarcie. Nie wiem, nie znam się na technice ciężarówek, a zdjęć mechanizmu znaleźć nie mogę. Znalazłem tylko do Scanii, stąd jestem pewien, że tam drążek jest. Zdjęcie z Wagi Ciężkiej: Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falarek Napisano 25 Marca 2009 Share Napisano 25 Marca 2009 W Volvo na pewno nie ma takiego drążka jak w Scanii. Ta os jest raczej samosterowna czyli działa na zasadzie kółek z wózka z supermarketu czyli sama się skręca i sama się "prostuje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 No, no. Krzysiek nic tylko pogratulować. Dobra robota. Oby tak do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jonnym Napisano 26 Marca 2009 Share Napisano 26 Marca 2009 Model ladny ale... jezeli chodzi o wnetrez to sie nie postarałes. Podstawowy bład to zle wymieszana farba przez co powstały ci mazy na kierownicy i desce. to naprawde widac wiec popraw to. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek788 Napisano 27 Marca 2009 Autor Share Napisano 27 Marca 2009 Powiedcie mi koledzy co to wszystko jest miedzy osiami. Ten wąski zbiornik to jest na olej do pompy? Jak wyglda Adblue? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Witam To jest AdBlue Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banshee777 Napisano 27 Marca 2009 Share Napisano 27 Marca 2009 Dwa zdjęcia osiek podnoszonych samosterujących: http://news.thomasnet.com/images/large/459/459457.jpg http://news.thomasnet.com/images/large/021/21524.jpg Ośka prostuje się dzięki sprężynie i nie jest połączona z pierwszą osią. A sam model.. szkoda że pędzel, ale będę zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.