Skocz do zawartości

BMW Z8 black&silver - Revell 1/24


Messer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Postanowiłem założyć relację z budowy mojej pierwszej "bawarki".

Model ten miał być odpoczynkiem od aktualnie budowanej imprezy WRC z odtwarzanym wnętrzem ale taki nie będzie

Postaram się zbudować wierną replikę samochodu tej marki w dość nietypowym , a na pewno rzadko spotykanym malowaniu:

img_851.jpg

Jako baza posłuży mi model Revell'a - wersja tuningowana przez firmę Alpina.

alpina.jpg

alpina1.jpg

Do modelu zostaną dodane felgi Aoshimy 20"

z8.jpg

z84.jpg

z85.jpg

...oraz kalkomanie charakterystyczne dla tego modelu ( mowa tutaj o kalkomaniach na zagłówki i konsole środkową)

Nie bedzie to 100% replika bo jak widać felgi w 1:1 mają 12 ramion a moje 10....

To co udało się dotychczas zdziałać przy modelu:

Kasta przeszlifowana - wymagane są jeszcze delikatne szpachlowania jamek skurczowych. Postanowiłem wyciąć tylne światła oraz przednie kierunkowskazy i zastąpić je przezroczystymi częściami ( w modelu były one odlane z kastą i miała imitować je kalkomania)

z81.jpg

z82.jpg

z83.jpg

 

I to narazie tyle ...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Projekcik zacny Widać podchodzisz do modelu bardzo się przykładasz (dodatkowe części,nowe światła itp.) . Malowanie ładne

 

Wiadomo czekam na kolejne aktualizacje .

 

 

Powodzenia i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No i uporałem się z kloszami. Zrobione z przezroczystych wyprasek po innych modelach - odpowiednio doginane na gorąco, potem szlifowane i polerowane pilniczkami do paznokci. Na koniec od tyłu podklejone chromowaną taśmą klejącą...

Teraz nie wygląda to za ciekawie ale po pomalowaniu będzie się dobrze prezentować ( ma nadzieję)

klosze1.jpg

klosze5.jpg

klosze7.jpg

klosze9.jpg

 

Wszystko jest na sucho dlatego krzywo...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jako że chciałem urozmaicić model postanowiłem wyciąć drzwi...

Samo wycięcie to nie problem, dorobienie przetłoczeń też ale schody zaczęły się z zawiasami - nie chciałem robić zawiasów typu Bburago -> drzwi zachodzą na błotnik, tylko takie aby drzwi chowały się pod przedni błotnik - jak w oryginale.

Ale po kolei:

1. Drzwi dostały wypełnienie i pierwsze rysy detali - zapadka zamka, dodatkowe śruby wokół zamka ( narazie same otwory - później dojdzie odpowiednio przeszlifowany drucik imitujący śrubę), pogłębione linie podziału drzwi, oraz przewód dochodzący do drzwi - będzie na nim imitacja karbowania.

drzwiwew1.jpg

drzwiwew16.jpg

drzwiwew17.jpg

2. Zrobione przetłoczenia progów, nałożona imitacja uszczelki _ na zdjęciach nie widać ale ten biały pasek polistyrenu jest karbowany - bo taka jest uszczelka w oryginale). Dorobione zawiasy z wydłużonymi oczkami umożliwiające prawidłowe zamykanie drzwi.

drzwiwew5.jpg

drzwiwew13.jpg

drzwiwew9.jpg

A na koniec efekt, o który mi chodziło:

drzwiwew7.jpg

 

Oczywiście nie jest to jeszcze skończone bo A) trzeba przeszlifować drzwi i zawiasy aby ich kąt otwarcia się powiększył, dodać charakterystyczne nakładki z polerowanej blachy wew na przetłoczenia poziome od strony zew i wew, dorobić uchwyt zamka, itd...

 

Oczywiście wszystko jest na sucho ( wnętrze drzwi jest tylko punktowo przyłapane CA), dlatego krzywo...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła robota Fajnie wszystko będzie się prezentować .Od siebie nie mam nic do zarzucenia

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie.

Zabrałem się powoli za wnętrze. Wyżyłem się na konsoli środkowej - początkowo chciałem wyciąć z niej tylko jeden element bo był kompletnie skopany ( ehhh ten Revell). Mowa o panelu sterowania klimą ( chyba) - element nad drążkiem zmiany biegów .

W rzeczywistości wygląda to tak: ( niestety nie zrobiłem foty jak wygląda to w modelu - za szybko zabrałem się za poprawianie)

img_871.jpg

img_873.jpg

Początkowo wyglądało to tak:

konsola1.jpg

Takie rozwiązanie nie pasowało mi jednak i w związku z tym cały panel środkowy poszedł pod nóż Miejsce pod lewarek również było skopane i zostało wycięte, a na jego pozycję zostało wytłoczone odpowiednie - z blaszki aluminiowej od kwiatów.

konsola3.jpg

Przy okazji widać zmienione zawiasy drzwi - poprzednia konstrukcja była zbyt toporna, a dzięki nowemu rozwiązaniu kąt otwarcia jest większy.

konsola5.jpg

konsola6.jpg

Pod konsolę od tyłu został podklejony odpowiednio dogięty kawałek polistyrenu.

Kolejne części składowe niezbędne do odtworzenia konsoli:

konsola8.jpg

Dodatek w postaci radia:

konsola9.jpg

I wszystko założone na sucho - nad radiem pojawiła się klapka - jest w pełni ruchoma - dlatego jest krzywo:

konsola10.jpg

konsola13.jpg

konsola14.jpg

konsola15.jpg

konsola16.jpg

konsola17.jpg

konsola18.jpg

Oraz wszystko złożone na sucho. Doszedł wyrzeźbiony drążek zmiany biegów oraz mieszek na niego ( zrobiony z foli ). Jedna z części jest szpachlowana - dlatego są nierówności...

konsola20.jpg

konsola21.jpg

konsola22.jpg

konsola23.jpg

konsola24.jpg

 

To narazie tyle...

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem dokonanych prac Tak trzymaj

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tym razem zabrałem się za nawiewniki.

Wywierciłem otwory pod okrągłe nawiewniki i wstępnie osadziłem nowe - aberowskie. Potem zabrałem się za środkowe nawiewy. Było z nimi trochę kłopotu, ale jakoś wyszło. Cały element składa się z 5 podzespołów ( nie licząc pokręteł i żeberek). Same żeberka powstały z resztek fototrawionek - te Abera były za krótkie Przełączniki nie sa wierną kopią tego co jest w 1:1 ( swoją droga to wyglądają one w oryginale paskudnie ).

Foty:

Poprzednie dwie fotki pokazujące widok na konsolkę "z otwartych drzwi"

nawiewniki1.jpg

nawiewniki.jpg

No i nawiewy:

Cluster.jpg

nawiewniki2.jpg

nawiewniki22.jpg

nawiewniki17.jpg

nawiewniki19.jpg

nawiewniki24.jpg

 

Dojdą jeszcze te elementy za które się chwyta aby ustawić nawiew. Sory za fotki - mój aparat nie radzi sobie ze zbliżeniami.

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu126 nie przesadzaj - jak byś to na żywca zobaczył to już tak pięknie nie jest. Po prostu się staram aby jakoś to wyglądało ale nie zawsze wychodzi - niestety nie mam zbyt dużego doświadczenia w cywilach i czasami to widać

 

No i oczywiście czekam na kolejną twoją relacje

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu126 jakby wszyscy tak mówili to by forum nie istniało, bo by się każdy bał zakładać relacje . Nie gadaj tylko zakładaj temat, bo jestem ciekaw co tam lepisz . Messer, prace nad BMW idą kozacko, czekam na więcej . Jedno wiem na 100%, lakier będzie przepiękny xD .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolejne niewielkie postępy.

Zabrałem się za kierownicę. Pudełkowa była paskudna - nie mam fotki bo za szybko zabrałem się za poprawki wyciąłem pudełkowe łopatki kierownicy i zastąpiłem je kawałkami drutu stalowego 0.3mm. Fotka oryginału:

img_873.jpg

interior22.jpg

Potem zabrałem się za lewarek zmiany biegów - wyrzeźbiony z kawałka ramki, dodany przycisk zwalniania hamulca z polistyrenu oraz mieszek zrobiony z taśmy tamci nasączonej CA.

interior60.jpg

interior69.jpg

Kolejno zabrałem się za fotele - w oryginale mają one coś w stylu nakładki na szwy, a wygląda to tak:

img_871.jpg

interior37.jpg

interior12.jpg

Potem przyszedł czas na poprawianie deski rozdzielczej - usunięte to coś - nie wiadomo co nad kolumną kierownicy - w oryginale tego nie ma. Dodatkowo wyfrezowane wszystkie zagłębienia - od stacyjki, itd.

Przed:

interior1.jpg

Po i przy okazji przymiarka z całością ( dorobione przyciski na konsoli środkowej):

interior6.jpg

interior5.jpg

I z otwartą zaślepką radia:

interior67.jpg

 

p.s. wszystko jest na sucho i dlatego krzywo, a kierownica ma na sobie szpachlę.

 

I to narazie tyle

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a radio to ma zdejmowany panel, czy kieszeń? ;)

mam nadzieję, że niedługo zobaczę jak poradziłeś sobie z zegarami bo te daszki są strasznie grube i aż proszą się o poprawę. Bardzo fajna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj zabrałem się za zawieszenie. Fabryczne było hmmm... kiepskie. Z racji tego że wstawiam inne koła - szersze- musiałem przesunąć bardziej do wew. ich mocowania. Musze dorobić jeszcze kilka prętów i będzie dobrze

zawiecha7.jpg

zawiecha8.jpg

Oczywiście wszystko jeszcze będzie szpachlowane...

Potem zabrałem sie za amortyzatory. Tak wyglądały fabryczne:

zawiecha.jpg

Postanowiłem zrobić własne. Przy pomocy mosiężnych rurek ( 1 i 2mm średnicy), drutu 0.5 i blaszki aluminiowej zrobiłem nowe amorki.

Elementy składowe:

espension3.jpg

I zmontowany na sucho:

espension2.jpg

Potem zabrałem się za tuleje dystansowe oraz samo zamocowanie kół. Tuleje pojawiły się z powodu rantu jaki posiadają nowe felgi ( głębiej osadzone mocowania) oraz spasowania sprężyna - koło ( w wersji z pudła opona ociera o sprężynę). Koła dostały mocowania z rurek mosiężnych:

zawiecha4.jpg

zawiecha5.jpg

Oraz widok na obniżone przednie zawieszenie - robię to pierwszy raz w życiu dlatego wygląda to jak wygląda

zawiecha9.jpg

zawiecha10.jpg

zawiecha13.jpg

(podoba mi się taka bawarka z obniżonym przodem i uniesionym tyłem - niestety oryginał, na którym się wzoruję tak nie ma )

 

Oczywiście wszystkie elementy są na sucho....

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam twoje zdanie , też mi się podoba taka zawiecha . Bardzo fajnie wygląda to w roadsterach Amortyzator rewelacja

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.