Jump to content

Chevy Monte Carlo 70' AMT-ERTL


fliper_nx
 Share

Recommended Posts

Oto mój pierwszy projekt w wersji plastykowej, Zaczęty dośc dawno, okolice premiery pewnie już kulktowego dla drifterów filmu "Za szybcy za wściekli - Tokyo Drift". W tym że, filmie jedną z ról grało właśnie Monte Carlo w wersji ... hmm surowej wyścigówki.

fef398b7e3ce4537m.jpg2fa0beb1398fb39fm.jpge070c7661434902bm.jpg

 

Oto mały in-box modelu:

d9bd59989d0b6ac3m.jpge62666c6da700eb6m.jpgc482073ccb056ae9m.jpge0aaf8e351815c87m.jpg

Nie jest to cały in-box lecz jego część.

 

Zdjęć z prac niestety nie posiadam, lecz wkrótce wrzuce fotki zestanu obecnego. ;)

 

Przewidziane zmiany [oprócz zwykłego złożenia ] :

- obniżenie

- urzeczywistnienie silnika

- półklatka

- otwierana klapa od bagażnika

 

Kilka fotek skali 1:1:

28df19b975b54035m.jpg536c48b85df343b9m.jpg064c03545c4c5c10m.jpgb43db804a8ca7161m.jpg

 

Oto jeden z wielu pomysłów na malowanie:

74388952d26593c8m.jpg

 

 

I jak się podoba ?

Link to comment
Share on other sites

Głównie Monte Z 3f&3F nakręciło mnie do tego modelu, na początku gdy go dostałem miał być zwykły low-low , lecz po pewnym czasie natchnęlo mnie na cos innego. Jednym takim odmiennych projektów było stworzenie repliki z filmu lecz po dokładnym przestudiowaniu zdjęc stwierdziłem fakt iż nie poradzę sobie z malowaniem, z wykończeniem całości tak aby oddawało to klimat wersji 1:1.

MiloszKr wzoruję sie na zdjęciach znalezionych w internecie.

Model najprawdopodobniej pomaluję tak jak wyżej pisałem, czyli czarno-czerwony z pasem srebrnym. Wnętrze już mam po części pomalowane w kolorze jasnej skóry [beżowej]. Hmm chyba to wszystko jakbyco to pytać sie ;).

 

Ps nie posiadam photoshopa ;/, chyba że Ty [star200 ] mógłbyś dla mnie wykonać parę projektów?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Nie pisałem tutaj z pół roku ale projekt jednak ruszył. Oto fotki:

bdafad54f11b69afm.jpg

cfb5ebe0ce639c69m.jpg

ea97d1525353ca94m.jpg

 

A więc znów ruszyły kolejne prace nad Monte ;) .

Jak się podoba? Szczerze co sądzicie o zmianie?

_______________________________________________________________

 

A tutaj fotki z przymiarki różnych felg ;).

b2b68449ccd7d34bm.jpg7920bbfc01cc1d3em.jpgd781bdeb41a44150m.jpg731ab0f518e73cddm.jpg

6f6f47fe1a06d391m.jpg2316fe63c6109062m.jpg2e05c4b96caf3481m.jpg30da1927462bc2f4m.jpg

 

A oto wszystkie kółeczka razem ;):

2f7e6f2fd7eec1c7m.jpga5cd68d22f19877cm.jpg

 

Obserwacja,

 

A co do kółeczek - "szprychowe" Blitz'y [chromowane] ładnie wyglądaja, podobnie jak Sparco [czarno czerwone], średniawo za to wyglądaja fele od mesia. Kozacko wygląda ostatni zestaw [z przodu szprychowa fela od low-lowa i dragsterowe koło z tyłu]

 

;)

 

_____________________________________________________________

 

 

Prace lekko ruszyły, oto fotki:

 

złożony wstępnie silnik, aby sprawdzić czy wszystko ładnie pasuje, tylko blok muszę szlifować:

d874f3fc150bc2dem.jpg

 

Wpadłem na pomysł aby dodać parę kucy kompresorem.. Co Wy na to ?

191b2893a2ea7bb7m.jpg5a3c151aab77eef6m.jpg

 

Znalazłem nie dawno nowe fele... I jak ?! Pełna gleba z przodu czy jednak off-road?

53b4c7cb9440292dm.jpg0d95572fab07fdecm.jpg

Czy....

3eeb28224e286f07m.jpg5cf63a72c971a712m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ładnie!

 

I prosze mi się tutaj przykładać do forum, a nie

 

 

Fele najlepsze te 5-cio kątne chromy.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Link to comment
Share on other sites

Mnie też podobaja sie te chromowane pięcioramienne, i jeszcze żeby z przodu było obniżone zawieszenie, ale nie totalna gleba;]

 

Pozdro;)

Link to comment
Share on other sites

Tak sobie pomyślałem, że te ostatnie w stylu dragsterów też są fajne, ale pod warunkiem, że mocno podniesiesz zawiechę.

Na takich felgach model musi mieć jakieś 1,5-2 cm prześwitu, bo inaczej nie będzie to miało sensu.

 

 

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Wszystko ładnie jak dlamnie, życzę powodzonka w budowie modelu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Ta relacja chyba będzie odświeżana co rok .

Po nieudolnym obniżeniu dachu, po pomieszaniu kilku stylów, [drag, low i custom] modelem rzuciłem w kąt nie widząc większych szans na powrót do budowy w najbliższym czasie. Nie dawno drogą kupna, a bardziej licytacji nabyłem stary model Monte Carlo [wyjmę kastę, koła oraz silnik, być może wnętrze się nada], wyglądał on tak:

HPIM9490.jpg

HPIM9492.jpg

HPIM9491.jpg

 

Nie obrałem jeszcze 100% wizji, ale raczej będzie to dragster bądź przebudowa ze sporą ilością nowinek technicznych z utrzymaniem charakteru Cheviego.

 

Zastanawiam się czy zostawić small-block'a V8 5,7 litra który w oryginale miał porażające 250 hp, zmieniając kilka rzeczy z osprzętu, czy może dodać sprężarkę:

HPIM9561.jpg

HPIM9562.jpg

Bądź zmienię silnik na nowszą jednostkę.

Co Wy o tym sądzicie ?

Link to comment
Share on other sites

Oj ja bym zrobił go na ''Dragstera''. Silnik ze sprężarką . Kasta,nie wiem jaki kolor,ale bez maski,a z tyłu założyć mu jakieś bardzo,ale to bardzo szerokie opony . Ale rób jak uważasz ,to jest taka moja mała wizja

 

P.S. Do zobaczenia za rok

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

...Co Wy o tym sądzicie ?

 

Jesli mógłbym kilka słów dodać, to jesli planujesz wykonać model silnika ze sprężarką rootsa, to powinieneś z silnika usunąc kolektor dolotowy a powinno to wyglądać tak:

409SBCDragRace.jpg

kolejność od dołu blok blower (sprężarka) gaźnik, lub dwa wiatrołap lub filtr.

 

Tak czy inaczej pomysł na przebudowę świetny!

Link to comment
Share on other sites

Generalnie, jesli chodzi o tłumaczenie na chłopski rozum, to można to i tak ująć, tyle tylko, ze z tymi pojemnościami to u różnych producentów góżnie bywało, dla GM to można by celowac w blok na 400 cali (6.6 litra). (Choć część Big Blocków liczona była już od 396 c.i., dużo zależało od lat pordukcyjnych danych silników).

 

A poza GM to nie za bardzo się orientuję, więc nie bedę gadał.

Link to comment
Share on other sites

Czyli nazewnictwo big bądź small block jest bardziej zależne od producenta niż sztywno ustalonej pojemności, tak mam to rozumieć ?

Te pojemności wynikają głównie z tego, ze każdy koncern, a czasami poszczególna marka miały swoje charakterystyczne pojemności silników (Przykładowo AMC: 343 c.i, 360 c.i, a Chevy/Poniac 327c.i. i 350 c.i). Tak wiec ciężko to wszystko tak jednoznacznie określić. Druga sprawa, że i pojemności samych silników na przestrzeni lat zmieniały się (o ile 350 SBC pozostał do dziś, to w miejsce BB 396, 454 i 502 cali Chevrolet wprowadził 7 litrowe silniki serii LS (427 cali).

 

Generalnie, temat dla fanatyków, a ogarnąć to wszystko umysłem, to już w ogóle temat dla ludzi z zapałem i mnóstwem wolnego czasu ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.