fliper_nx Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Oto mój pierwszy projekt w wersji plastykowej, Zaczęty dośc dawno, okolice premiery pewnie już kulktowego dla drifterów filmu "Za szybcy za wściekli - Tokyo Drift". W tym że, filmie jedną z ról grało właśnie Monte Carlo w wersji ... hmm surowej wyścigówki. Oto mały in-box modelu: Nie jest to cały in-box lecz jego część. Zdjęć z prac niestety nie posiadam, lecz wkrótce wrzuce fotki zestanu obecnego. ;) Przewidziane zmiany [oprócz zwykłego złożenia ] : - obniżenie - urzeczywistnienie silnika - półklatka - otwierana klapa od bagażnika Kilka fotek skali 1:1: Oto jeden z wielu pomysłów na malowanie: I jak się podoba ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
star200 Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 hmmm bryka świetna jak 90% bryk zza wielkiej wody z lat `70/`80 a co do malowania też fajne ale polecam zrobić fotki i w photoshopie się pobawić żeby może jakieś własne malowanie wymyślić powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MiloszKr Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Zapowiada się Ciekawa relacja z budowy pojazdu. Rozumiem ze prubujesz zrobić model wzorująć się na filmie czy na jakiś innych znalezionych zdjęciach w internecie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pszczółka Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Hehe widze, że kolega robi model taki jak ja mam już poskładany życzę powodzenia w sklejaniu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Powodzenia dla kolegi! Projekt bardzo ciekawy. Według mnie 100/100 najlepsze by było malowanie z filmu! Pozdrawiam, Przemek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted November 16, 2006 Author Share Posted November 16, 2006 Głównie Monte Z 3f&3F nakręciło mnie do tego modelu, na początku gdy go dostałem miał być zwykły low-low , lecz po pewnym czasie natchnęlo mnie na cos innego. Jednym takim odmiennych projektów było stworzenie repliki z filmu lecz po dokładnym przestudiowaniu zdjęc stwierdziłem fakt iż nie poradzę sobie z malowaniem, z wykończeniem całości tak aby oddawało to klimat wersji 1:1. MiloszKr wzoruję sie na zdjęciach znalezionych w internecie. Model najprawdopodobniej pomaluję tak jak wyżej pisałem, czyli czarno-czerwony z pasem srebrnym. Wnętrze już mam po części pomalowane w kolorze jasnej skóry [beżowej]. Hmm chyba to wszystko jakbyco to pytać sie ;). Ps nie posiadam photoshopa ;/, chyba że Ty [star200 ] mógłbyś dla mnie wykonać parę projektów? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted May 19, 2007 Author Share Posted May 19, 2007 Nie pisałem tutaj z pół roku ale projekt jednak ruszył. Oto fotki: A więc znów ruszyły kolejne prace nad Monte ;) . Jak się podoba? Szczerze co sądzicie o zmianie? _______________________________________________________________ A tutaj fotki z przymiarki różnych felg ;). A oto wszystkie kółeczka razem ;): Obserwacja, A co do kółeczek - "szprychowe" Blitz'y [chromowane] ładnie wyglądaja, podobnie jak Sparco [czarno czerwone], średniawo za to wyglądaja fele od mesia. Kozacko wygląda ostatni zestaw [z przodu szprychowa fela od low-lowa i dragsterowe koło z tyłu] ;) _____________________________________________________________ Prace lekko ruszyły, oto fotki: złożony wstępnie silnik, aby sprawdzić czy wszystko ładnie pasuje, tylko blok muszę szlifować: Wpadłem na pomysł aby dodać parę kucy kompresorem.. Co Wy na to ? Znalazłem nie dawno nowe fele... I jak ?! Pełna gleba z przodu czy jednak off-road? Czy.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Ładnie! I prosze mi się tutaj przykładać do forum, a nie Fele najlepsze te 5-cio kątne chromy. Pozdrawiam, Przemek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Fajnie że wróciłeś do projektu a fele to chyba tak jak mówi Praetorian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raddosnyy Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Mnie też podobaja sie te chromowane pięcioramienne, i jeszcze żeby z przodu było obniżone zawieszenie, ale nie totalna gleba;] Pozdro;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Praetorian Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Tak sobie pomyślałem, że te ostatnie w stylu dragsterów też są fajne, ale pod warunkiem, że mocno podniesiesz zawiechę. Na takich felgach model musi mieć jakieś 1,5-2 cm prześwitu, bo inaczej nie będzie to miało sensu. Pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtek Tul Posted May 19, 2007 Share Posted May 19, 2007 Wszystko ładnie jak dlamnie, życzę powodzonka w budowie modelu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted June 30, 2007 Author Share Posted June 30, 2007 Było: Jest: słupek zrobiony od "podstaw", jeszcze nie skończony ale to tylko kosmetyka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 Ta relacja chyba będzie odświeżana co rok . Po nieudolnym obniżeniu dachu, po pomieszaniu kilku stylów, [drag, low i custom] modelem rzuciłem w kąt nie widząc większych szans na powrót do budowy w najbliższym czasie. Nie dawno drogą kupna, a bardziej licytacji nabyłem stary model Monte Carlo [wyjmę kastę, koła oraz silnik, być może wnętrze się nada], wyglądał on tak: Nie obrałem jeszcze 100% wizji, ale raczej będzie to dragster bądź przebudowa ze sporą ilością nowinek technicznych z utrzymaniem charakteru Cheviego. Zastanawiam się czy zostawić small-block'a V8 5,7 litra który w oryginale miał porażające 250 hp, zmieniając kilka rzeczy z osprzętu, czy może dodać sprężarkę: Bądź zmienię silnik na nowszą jednostkę. Co Wy o tym sądzicie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateusz Miarka Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Co Wy o tym sądzicie ? Jestem za Bedzie bardziej Hot Rod'owo wyglądać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bodzio Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 Oj ja bym zrobił go na ''Dragstera''. Silnik ze sprężarką . Kasta,nie wiem jaki kolor,ale bez maski,a z tyłu założyć mu jakieś bardzo,ale to bardzo szerokie opony . Ale rób jak uważasz ,to jest taka moja mała wizja P.S. Do zobaczenia za rok Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 7, 2008 Share Posted December 7, 2008 ...Co Wy o tym sądzicie ? Jesli mógłbym kilka słów dodać, to jesli planujesz wykonać model silnika ze sprężarką rootsa, to powinieneś z silnika usunąc kolektor dolotowy a powinno to wyglądać tak: kolejność od dołu blok blower (sprężarka) gaźnik, lub dwa wiatrołap lub filtr. Tak czy inaczej pomysł na przebudowę świetny! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted December 7, 2008 Author Share Posted December 7, 2008 Dziękuję bardzo - przyda się, a możesz mi wytłumaczyć na chłopski rozum czym się różnia small i big block'i ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Ja ci powiem! Otóż, amerykańce wymyślili sobie że small blocki to silniki do 5,7l a big blocki powyżej 5,7l dochodzące nawet do 9,5l! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Generalnie, jesli chodzi o tłumaczenie na chłopski rozum, to można to i tak ująć, tyle tylko, ze z tymi pojemnościami to u różnych producentów góżnie bywało, dla GM to można by celowac w blok na 400 cali (6.6 litra). (Choć część Big Blocków liczona była już od 396 c.i., dużo zależało od lat pordukcyjnych danych silników). A poza GM to nie za bardzo się orientuję, więc nie bedę gadał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted December 8, 2008 Author Share Posted December 8, 2008 Czyli nazewnictwo big bądź small block jest bardziej zależne od producenta niż sztywno ustalonej pojemności, tak mam to rozumieć ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miqs Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Big block jak nazwa wskazuje to duży silnik, a small to mały Z tym, ze amerykańce za mały uznają to co w europie jest dużo za duże czyli 4-5 litrów:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Czyli nazewnictwo big bądź small block jest bardziej zależne od producenta niż sztywno ustalonej pojemności, tak mam to rozumieć ? Te pojemności wynikają głównie z tego, ze każdy koncern, a czasami poszczególna marka miały swoje charakterystyczne pojemności silników (Przykładowo AMC: 343 c.i, 360 c.i, a Chevy/Poniac 327c.i. i 350 c.i). Tak wiec ciężko to wszystko tak jednoznacznie określić. Druga sprawa, że i pojemności samych silników na przestrzeni lat zmieniały się (o ile 350 SBC pozostał do dziś, to w miejsce BB 396, 454 i 502 cali Chevrolet wprowadził 7 litrowe silniki serii LS (427 cali). Generalnie, temat dla fanatyków, a ogarnąć to wszystko umysłem, to już w ogóle temat dla ludzi z zapałem i mnóstwem wolnego czasu ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fliper_nx Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 Miqs to niestety sam wywnioskowałem ... Chodziło mi o konkrety, ale jak napisał Mikele nie ma sensu tego ogarniać . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.