skala72 Napisano 8 Sierpnia 2009 Share Napisano 8 Sierpnia 2009 mam jeszcze pytanie do znawcow tematu:z ilu ogniw sklada sie gasienica w t 34-76? O ile się nie mylę, to na stronę przypadało 70 ogniw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 8 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 8 Sierpnia 2009 Dzieki skala72 wlasnie sie za nie zabieram i nie bylem pewien ile dokladnie ich jest z kazdej strony. Ogolnie ostatnio nie mialem za wiele czasu na prace przy modelu popoprawialem to na co zwracaliscie mi uwage, dodalem wlasnorecznie wykonane przez siebie uchwyty desantowe na kadlubie, teraz kola gasienice i temat wanny ( nie liczac drobnych elementow wyposazenia)bedzie mozna uznac za zamkniety. potem wieza ogolne "dopieszczenie elementow i bede zabieral sie za malowanie - jak to wyjdzie to zobaczymy. narazie tyle obiecuje moze jutro wstawic fotki pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 9 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 9 Sierpnia 2009 tak jak wczoraj obiecalem dorzucam troche fotek jak wyglada model terz: zostalo zrobic jeszcze gasienice na drugiej stronie drobnice na blotnikach oraz uchwyty na wiezy powoli zblizam sie do malowania Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczor82 Napisano 9 Sierpnia 2009 Share Napisano 9 Sierpnia 2009 Uchwyty na przedniej płycie mają chyba za duży kąt nachylenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek3 Napisano 9 Sierpnia 2009 Share Napisano 9 Sierpnia 2009 Potwierdzam to co powiedział Kaczor82 - wiem że to błąd producenta ale powinny być bardziej proste , da się to łatwo poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek3 Napisano 9 Sierpnia 2009 Share Napisano 9 Sierpnia 2009 Foto do tematu Zdj. z ksiażki Pojazdy Wojska Polskiego Front Wschodni 1943-1945 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 9 Sierpnia 2009 Share Napisano 9 Sierpnia 2009 domel71976 -> masz już dwie dobre książki o 76, popatrz na moje zdjęcia 76-ki i te z książek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 10 Sierpnia 2009 Dzieki chlopaki za podpowiedzi. Troche popracowalem nad uchwytami i po malych poprawkach wyglada to nastepujaco: (mam nadzieje ze teraz jest ok) jak widec na zdjeciach jest jeszcze troche poprawek caly czas nad nimi pracuje choc czasu nie za wiele, mozecie mi podpowiedziec jak uzyskac faktore walcowanej stali na kadlubie? teraz po poprawkach i przeniesieniu uchwytow wyzej wzymagal on szlifowania i niestety chcialbym jakos spowrotem uzyskac ten efekt (ale zawile napisalem ale mysle ze wiecie o co chodzi) dodam ze nie wiem czym najlepiej zastapic nitro nawet nie wiem czy w belgii mozna je dostac w jakis sklepach,moze macie jakis domowy zamiennik? pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamalo_17 Napisano 10 Sierpnia 2009 Share Napisano 10 Sierpnia 2009 Walcowana stal to może rozpuszczalnikiem? Ale to sporo roboty przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 10 Sierpnia 2009 Share Napisano 10 Sierpnia 2009 Na kadłubie raczej jej nie wykonuj, pooglądaj zdjęcia historyczne a zobaczysz, że kadłub był naprawdę gładki - a co dopiero po przeliczeniu na skalę 1/35. Co do tych poręczy - to wydają się ciut za grube, ale mniejsza o nie, bo to nie jest już jakaś znacząca różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 10 Sierpnia 2009 Co do tych poręczy - to wydają się ciut za grube, ale mniejsza o nie, bo to nie jest już jakaś znacząca różnica. do zrobienia poreczy urzylem drutu 0.6 mm moze to takie zludzenie na zdjeciu...dorobilem tez porecze na pokrywie silnika zaraz za wieza teraz wyglada o wiele lepiej. pozdr. Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roobert Napisano 10 Sierpnia 2009 Share Napisano 10 Sierpnia 2009 Dorób jeszcze tą listwę co jest pod jarzmem KMu na kadłubie z przodu i pod włazem kierowcy. Co do reszty ewentualnych braków nie wypowiem się bo nie widzę i się nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 10 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 10 Sierpnia 2009 Dorób jeszcze tą listwę co jest pod jarzmem KMu na kadłubie z przodu i pod włazem kierowcy. Co do reszty ewentualnych braków nie wypowiem się bo nie widzę i się nie znam wlasnie odnosnie tej listwy: na niektorych zdjeciach ona jest i pod jarzmem km-u i pod wlazem kierowcy a na niektorych ich wogole nie ma zeby bylo smieszniej na pudelku i instukcji modelu wystepuja te listwy na koncowych rysunkach pojazdu a w instrukcji nie ma nic wogole o ich montarzu, nawet nie ma tych czesci na wypraskach....zastanawialem sie czy popelnimbym blad nie montujac ich wogole czy nalezy je zamontowac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek3 Napisano 10 Sierpnia 2009 Share Napisano 10 Sierpnia 2009 W twoim modelu listwa występuje tylko pod włazem kierowcy Na zdj. T-34/76 produkcji zakładów 112 1943 rok , zdjęcie pochodzi z książki NIEIZWIESTNYJ T-34 wydawnictwa WOJENNYJ MUZJEJ - Moskwa 2001rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 11 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 11 Sierpnia 2009 Dzieki tam tez ja zrobie. A nie wiesz czasem dlaczego na niektorych t 34 byly a na niektorych nie? czy zalez to od roku produkcji czy moze byly inne powody? Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 13 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 13 Sierpnia 2009 W oczekiwaniu na paczke z mojeo ulubineo sklepu w ktorej idzie surfacer postanowilem troche popiescic model. Przede wszystkim podokanczalem klejenie elementow,porobilem kilka poprawek szlifierskich i dorobilem imitacje spawow na niektorych elementach. Zreszta co tu duzo adac - sami zobaczcie: tyle fotek caly czas ogladam model i ciagle sie zastanawiam co tu jeszcze poprawic przed malowaniem czy wedlu Was jest ok? pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dweler Napisano 13 Sierpnia 2009 Share Napisano 13 Sierpnia 2009 fajnie to wyglada a czy jeszcze cos dodac to niech sie eksperci od teciakow wypowiedza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczor82 Napisano 14 Sierpnia 2009 Share Napisano 14 Sierpnia 2009 Nie wiem na ile rysunki w "Mitycznej broni" są poprawne, ale wynika z nich że taki kadłub z fabryki nr 112 miał tylny właz dostepu do rozrusznika zakręcany na 4 śruby (trzeba by tylko ściąć skrajne - lewą i prawą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rujewit Napisano 14 Sierpnia 2009 Share Napisano 14 Sierpnia 2009 Fajnie.. tylko brakuje osłony na km ;) ale rozumiem, że będzie dorobione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczor82 Napisano 14 Sierpnia 2009 Share Napisano 14 Sierpnia 2009 W tej wersji osłony nie było ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 27 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Witam ponownie po dlugiej przerwie spowodowanej awaria kompresora przez co nie moglem kontynuowac dalszych prac. Obecnie model jest pomalowany surfaceren 1200 i zrobilem na nim nieudane proby preshading-u. ocencie sami jak to wyglada nie wiem co jest ale jak kladlem kolor czarny to strasznie rozlewalo mi farbe nie wiem jaka moze byc tego przyczyna...zreszta sami zobaczcie na fotkach jak to teraz wyglada: dodam ze jest to moj drugi model malowany aero i pierwszy na ktorym chce poprobowac preshading-u (chyba tak to sie pisze hehe...) dobra czekam teraz na lanie od Was komentujcie... pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elrogalo Napisano 27 Sierpnia 2009 Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Powody rozpływania potencjalnie są trzy: za rzadka farba, za blisko trzymałeś aero lub za wolno prowadziłeś go wzdłuż malowanej powierzchni. Może być też dowolna kombinacja trzech powyższych Nie ma co panikować, nie jest tragicznie. Rozbryzgi możesz spróbować delikatnie usunąć wacikiem namoczonym w alkoholu (zakładam, że akrylami malowałeś). Nie powinien ruszyć surfacera. Jego właściwie nic nie rusza, poza dedykowanym rozpuszczalnikiem celulozowym. Na przyszłość spróbuj malować mniejszym strumieniem i uzyskać płynniejsze przejścia pomiędzy podkładem a preshadem. Ale sądzę, że jak pryśniesz całość cienką warstwą bazowego, a na to pójdą washe i filtry to będzie nieźle. Koła jedynie warto by poprawić, bo nierówno Ci wyszły. Niektóre wyglądają jak poplamione, a nie "spriszejdowane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rujewit Napisano 27 Sierpnia 2009 Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Trzymam kciuki bo jak uporam się z pewnym imiennym "kotkiem" ;) zaczynam ten sam model ale innej firmy ;) Póki co za wcześnie by krytykować a tym bardziej aby chwalić. Ale zapowiada się ciekawie. P.s nie zostały Ci może 2 komplety tych wczesnych kół jezdnych :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domel71976 Napisano 31 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 31 Sierpnia 2009 Wracam zpowrotem z tematem: Model pomalowany baza vallejo air russian green i jak widac na zdjeciach caly preshading gdzies zniknal chyba za grubo podalem farby ale nic bedziemy caly czas probowac.... oto kilka fotek komentujcie: wyszlo to tak jak widac i teraz zastanawiam sie co dalej: chcialbym troche ten model sponiewierac i ublocic zeby jakos wygladal na troche zmeczony nie wiem od czego zaczac... najpierw sido ,kalki i filtry pin wash itd? czy moze najpierw filtr pin wash i potem dopiero sido kalki i kolejne etapy weatheringu? czekam na opinie i komenty od was wiem ze jest jeszcze duzo do poprawki ale dzieki Waszym opiniom i podpowiedziom troche technik podlapie i bedzie to fajna replika t 34 pozdrawiam Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elrogalo Napisano 31 Sierpnia 2009 Share Napisano 31 Sierpnia 2009 Żaden ze mnie doświadczony modelarz, ale parę rzeczy już przećwiczyłem, więc co nieco mogę Ci podpowiedzieć. Mam nadzieję, że koledzy się dołączą . Możesz na początek rozjaśnić środki płaskich powierzchni bazową z niewielkim dodatkiem białej lub żółtej (ew. jasnej zielonej) skoro już zeżarło Ci preshade. Przy priszejdzie warstwa bazowej powinna być bardzo cienka, jeśli ma być widać cienie, tym bardziej, że każdy zabieg typu wash itp. będzie powodował ciemnienie koloru bazowego i ich zanikanie. Reszta po mojemu powinna lecieć tak: sido -> kalki -> sido -> wash -> sido -> obicia, rysy i takie tam -> matowy albo półmat -> pigmenty. Ja przynajmniej robię to w takiej kolejności. Z filtrami sam mam problem, więc się nie wypowiadam, ale kalki moim zdaniem powinny być przy wszystkich etapach weatheringu, inaczej będą dziwnie świeże w stosunku do reszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.