BaldPuma Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 --> PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mierzu Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 nie też wydaje się, że nie jest to ZOMO tylko rezerwa. Wydaje mi się że to tzw. "becep"-czyli zastępcza służba wojskowa w ZOMO. Skąd z tyłu trawka? Prawdopodobnie byli na poligonie chemicznym ale to już nie na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 29 Września 2009 Autor Share Napisano 29 Września 2009 Mierzu Jak na zastępczą służbę wydają się za starzy. Jeszcze jedna fotka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 29 Września 2009 Share Napisano 29 Września 2009 Pozwolę się podzielić kilkoma uwagami nt. budowanego pojazdu. Napiszę "z głowy" więc daty będą umowne i nie daję gwarancji za poprawną kolejność modyfikacji. W wersji najwcześniejszej UAZ'a "skrzela" po bokach maski nie występowały, zaczęto je stosować ok.1974. Wentylację komory silnika miały zapewniać analogiczne żeberka na blaszce (demontowanej podczas montażu-demontażu silnika), o trapezoidalnym kształcie, widocznej na środku, zaraz za końcem krawędzi maski. Osobiście miałem UAZ'a z roku 74, który miał oba te żebrowania. Żebrowana blaszka się nie sprawdzała, więc z jej stosowania zrezygnowano, zostawiając tylko "skrzela" na masce. Mniej, więcej w tym samym okresie zmieniono światła tylne z okrągłych (klosze tylko czerwone), przykręcane na zewnątrz, na takie bardziej prostokątno-owalne (czerwono-pomarańczowe) wpuszczane w przetłoczenia w błotnikach. Około roku 1979 zmieniono przestarzałe amortyzatory ramieniowo-tłoczkowe na nowocześniejsze teleskopowe. Na poniższym zdjęciu widać wersję produkowaną bodajże do roku 1981 z akumulatorem na lewym nadkolu, a dmuchawą po prawej. Czyli "pedały dołem" tzn. łukowato wchodzące w podłogę: pompa hamulcowa jednosekcyjna pod podłogą, sprzągło włączane mechanicznie, systemem cięgien (jak w gaz-ie 69) Również na następnym widać podobną wersję: otwarty wlot powietrza do dmuchawy obok głowy ZOMO-wca (czy innego ??MO-wca): Wersja ta nie miała wysuwanego w górę wlotu powietrza (w kształcie bumerangu) na środku przed szybą przednią. Spotkałem się z wersjami przejściowymi tj. z akumulatorem po lewej (pedały dołem), ale z dmuchawą nowego typu (w kabinie pod nagrzewnicą) i wlotem przed szybą, jednak obudowa nagrzewnicy starego typu była nadal w nadwoziu, tylko silnik dmuchawy był zdemontowany i zaślepiony okrągłą blachą, a boczny wlot powietrza był tylko przetłoczeniem z zamontowaną kratką. Na tej fotce: Widać wersję mocno późniejszą: "pedały górą" czyli pompa hamulcowa dwusekcyjna (jeszcze bez serwo-wspomagania) na grodzi po prawej, obok pompa sprzęgła (mniejsza z jednym zbiorniczkiem), natomiast akumulator po stronie lewej. Dodatkowo widać po prawej jeszcze zbiorniczek płynu spryskiwaczy. Jedną z ostatnich modyfikacji (nie licząc najpóźniejszych face-liftingów, polegających na dodawaniu tapicerek i plastików) była zmiana w zawieszeniu resorów przednich: wieszaki przeniesiono do tyłu (resor stał się "wleczony", wcześniej był "pchany") - ok.1989 chyba. To tyle co pamiętam, na pewno modyfikacji było znacznie więcej (np. różne kształty kolektorów ssąco-wydechowych: przekrój prostokątny i okrągły, różne grubości rurek pałąków głównych stelaża plandeki, pompa paliwa ze szklanym dekielkiem i metalowym, osobny filtr paliwa obok pompy wody i jego brak, duża "góra" chłodnicy i cienka ze zbiorniczkiem wyrównawczym obok chłodnicy itd.), żeby nie wspomnieć o różnych miksach, które wyszły po remontach. Natomiast o zdjęciu poniższym i tych ze strony team-bhp.com (dotyczących UAZ'a) można spokojnie zapomnieć (chyba, że robimy ten konkretnie egzemplarz), ponieważ przedstawia daleko idącą modyfikację: nie dość, że silnik jest jakimś turbo-dieslem, to jeszcze kierownica jest po prawej stronie (jak to w indiach, gdzie rzecz się chyba dzieje). Na mój pobieżny rzut oka jest to tylko nadwozie uaza wpasowane na ramę od land-rovera, albo czegoś inszego. Powodzenia w budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 SUPER Co nie zmienia faktu że: 1. silnik jest fajny dla leniwych - bo załkiem zapaćkany 2. kratka jest pod skosem ps. filon uśmiechnę się jak się ewentualnie zdecyduję na robienie maluszka o opis typu wg zdjęcia oryginału - to jest dopiero masakra patrząc na fotki wyprasek 1:72 - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 30 Września 2009 Autor Share Napisano 30 Września 2009 filon Dzięki za obszerne informacje, pytanie z mojej strony dotyczy tego silnika Gdzie umiejscowiony jest akumulator, w jaki sposób i jak wygląga sprawa kratek w tym egzemplarzu? Niestety na żadnych fotkach (a ściągnąłęm już z neta mnóstwo) bateria jest zdemontowana lub niewidoczna. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panzer_lehr Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 Nie zdziwiłbym się, gdyby akumulator był gdzieś pod siedzeniem w kabinie. Chociaż z drugiej strony, pod siedzeniami i podłogą były zbiorniki paliwa. Albo był pod maską, tylko, ze tam miejsca było dosyć dużo to może gdzieś go upchnęli w głębi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 Poszukaj TU: Manual "pa russkij" http://www.uazbuka.ru/lib/ruk469/UAZ-469_1983_MO.djvu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 30 Września 2009 Autor Share Napisano 30 Września 2009 BaldPuma Coś z tą stronką jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 Musisz zainstalować przeglądarkę DJV (popularnie dejavu) [dopisane - lub Irfana] Za chwilę (he he he - jedzie stronę na 2 sek a ma to 217) zapiszę w pdf i Ci wyślę - jak się uda jest jeszcze jedna http://www.uazbuka.ru/lib/history/UAZ-469_orlovar_1976.djvu więcej http://www.remek4x4.opty.com.pl/8/uaz/instrukcja-obslugi/pliki-do-pobrania-25.html ps - stronka jest super - manuale również po angielsku i w pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 30 Września 2009 Autor Share Napisano 30 Września 2009 Super, wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 30 Września 2009 Share Napisano 30 Września 2009 bodek66 Przedstawiona na fotce jest wersja późniejsza (po ok.1983): akumulator jest z prawej strony(na zdjęciu jest wyjęty), widać za filtrem powietrza kabel z klemą zwisający z grodzi, oraz kawałek skośnego wspornika półeczki akumulatora. Również widać na zdjęciu przednią krawędź centralnego wlotu powietrza do nagrzewnicy w szczelinie za maską (jednak jest on prostokątny, a nie jak napisałem wcześniej w kształcie "bumerangu"), bocznego wlotu powietrza powinno nie być. BaldPuma: kratka zawsze była pod skosem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 1 Października 2009 Autor Share Napisano 1 Października 2009 filon Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem w tej wersji silnika nie ma wlotów nr2, a jest wlot nr1, czy jest opcja w tej wersji silnikowej obu jednocześnie? Wielkie dzięki za info. dot. akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 2 Października 2009 Share Napisano 2 Października 2009 bodek66 Numerem 2 oznaczyłeś tzw. "chrapy" na masce - występują prawie zawsze (poza całkiem najwcześniejszymi wersjami), natomiast boczny wlot do nagrzewnicy (w tym policyjnym uazie z ostatniego zdjęcia go nie ma) widać dobrze na zdjęciu z ZOMO-wcami, obok głowy tego z przodu. Umieszczony był nad kierunkowskazem (obok zawiasu maski) na "przedszybiu" (nie na masce !) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 2 Października 2009 Autor Share Napisano 2 Października 2009 filon Czyli w tym silniku są zarówno tzw. "chrapy" jak również wlot nr 1, sory że zawracam głowę ale jestem totalnym laikiem w tym temacie. Pytam o ten konkretny, ponieważ na nim skupiłbym swoje prace (powód najlepsze zdjęcie silnika jakie posiadam). Wielkie dzięki za pomoc, ale sądzę, że jeszcze będę zawracał Ci głowę. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 2 Października 2009 Autor Share Napisano 2 Października 2009 Witam, Trochę "piątkowego luzu" pozwoliło mi trochę podgonić robotę. Usunąłem szpetne tylne zderzaki, zastępując je blaszką. Kolejna rzecz to deska rozdzielcza, wbrew pozorom prosta sprawa ale w tym modelu nic nie jest proste, nawet taki element. Z tego względu iż mam zamiar zrobić otwartą klapę silnika musiałem trochę nad nią popracować. Na koniec dorabianie elementów, których producent nie uwzględnił i wypukłości w podłodze i tylnej klapie, gdyż będą to widoczne elementy. Pozdrawiam C.D.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 2 Października 2009 Autor Share Napisano 2 Października 2009 I jeszcze próbka malowania, plany o szybkim pryśnięciu spełzły na niczym. Na ten wspaniały plastik nawet farbę trudno nanieść. Ale poradzimy sobie. Pozdrawiam C.D.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 3 Października 2009 Autor Share Napisano 3 Października 2009 Witam, Po "naciskach" BaldPuma zmieniłem siatkę grilla. Myślę, że z korzyścią dla modelu. Pozdrawiam C.D.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 Wymiana siatki zdecydowanie z korzyścią. Model wygląda coraz ładniej, w sumie nie może być inaczej Przyznam szczerze, że jeżeli kiedyś zrobię skok w bok od Humvee, będzie to na pewno UAZ-469, bo widzę, że z tego zestawu można całkiem sporo wyciągnąć. Czekam na zdjęcia kół, jestem ciekawy jak jest z jakością odlewu felg i opon. Powodzenia w dalszej budowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 3 Października 2009 Share Napisano 3 Października 2009 Ja tam naciskałem żebyś prawidłowymi nakrętkami wentylator przykręcił - nie na darmo chyba 8 MB wysłałem - ale nie da się ukryć że ryjek UAZa jest znacznie rasowszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 3 Października 2009 Autor Share Napisano 3 Października 2009 kubisz Mówisz i masz . Jest to najlepiej wykonany element w tym modelu, opny gumowe (czego ja niestety ne lubię). BaldPuma Nie znalazłem właściwych nakrętek, dlatego musiałem zmienić całą siatkę Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 4 Października 2009 Share Napisano 4 Października 2009 Jak się nie ma klasowych żywic.... .... to lepsze dobre gumowe od złych plastikowych (patrz np 1:72 Humvee Dragona contra Revellowski) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bodek66 Napisano 6 Października 2009 Autor Share Napisano 6 Października 2009 Witam, Nastąpiła drobna zmiana co do wyglądu pojazdu. Robię częściowo odkrytego jak na zdjęciu poniżej, jednak nadal w służbie Milicji i bez wyrzutników granatów gazowych. Otwarta kabina zmusiła mnie do zdetalowania wnętrza (co przy zamkniętej napewno bym nie robił). Pierwsze pod młotek poszły siedzenia (dzięki BaldPuma za schemaciki), ale, że Ukraina dała tylko jedno drugie musiałem dorobić. I na koniec mocowania siedzisk i oparć. Pozdrawiam C.D.N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BaldPuma Napisano 6 Października 2009 Share Napisano 6 Października 2009 "tłumy" szaleją i cieszą się że mogły pomóc ale swoją drogą szkoda tej "katiuszy" z fotki policyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubisz Napisano 6 Października 2009 Share Napisano 6 Października 2009 Bodek - dzięki za zdjęcia kółek. Jeśli mogę swoją skromną opinię dodać - zawsze mi się podobała sylwetka UAZa zamkniętego (z brezentem "po całości"), więc mnie ta zmiana koncepcji nie cieszy No ale to oczywiście Twój model, poza tym wnętrze na pewno na tym zyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.