Skocz do zawartości

Honker Scorpion 3 - 1:72 - OD ZERA


BaldPuma

Rekomendowane odpowiedzi

Po zciągnięciu o godz 14 planików projekt wszedł w fazę planowania oraz prób (i błędów).

1. Zaczynam od ramy - w tym celu należy wykonać rurę prostokątną o ściankach 0,7*1,2mm - zrobiłem próbę z papieru - ale graniczy to z masochizmem więc skończy się na obcięciu pasków 1,2mm z płytki plastikowej 0,7mm. /zakup/

Rama powinna być generalnie (jak na 1:72 zgodna) zgodna w wersji z planików i współczesnych.

/fotki ze strony www.tarpan.cz/

th_02.jpg th_03.jpg

 

2. koła - 3 opcje:

a. zrobić od zera [pytanie z czego?],

b. zkanibalizować z jakiegoś modelu (aktualnie mam 3 dostępne [foto 1] jutro będę mierzył w modelarskich - do czasu aż mnie na kopach nie usuną, ) i nic z nimi nie robić

c. patrz punkt b ale dorobić felgi wg oryginału , no i moze poprawić bieżnik

 

1. th_S6303935.jpg

 

wybór stosowanych układów felga/opona jest pewnie duży na fotkach 3 najczęściej obfotografowane

[www.modelwork.pl; militaryphotos; etc]

th_PL_Tarpan_Honker_MIL_car-2.jpg th_ho14ck-1.jpg th_honker2000resizeofho81dj-1.jpg

 

ale może się zdarzyć że oponiarstwo się skończy tak:

foto29yd4jj.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie

Materiały źródłowe: Planik z Modelarza z 1985 nr 3 od kol. Gerda dzięki jeszcze raz. Foto 000

Materiały: Foto 001 - Stary kalendarz, papier A4, papier samoprzylepny A4

Materiały porównawcze: Foto 002 - 005

(Foto 005 ze str. http://picasaweb.google.com/honker0/ASOHONKERPOZNA#5250400952455929618 pozostałe http://www.honker.cz)

 

000th_00d6c53ee2c9d7b5med.jpg 001th_S6303938.jpg

 

002th_8.jpg 003th_03-1.jpg

004th_4.jpg 005th_5.jpg

 

Grubość tekturki 0,6mm + papier samoprzylepny daje 0,7mm wg informacji z internetu profile to 50*100 czyli w 72 0,7mm*1,4mm

Po wycięciu odpowiednich pasków - Foto 006, 007,

 

006th_S6303936.jpg 007th_S6303937.jpg

 

rama została złożona na podkładowym rysunku (czyli 001 zmniejszonym do 1:72) Foto 008

008S6303941s.jpg

cdn

tzn - uzbrojenie ramy we wszelkiego typu "łapy" i wsporniki, wymiana części poprzeczek (na pewno tylnej) przeszlifowanie (od spodu )

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd podwozia - uchwyty pod amortyzatory - pióra i teleskop - przód

 

009. 010. łapki pod pióra; 011.-016. kolejne fazy uchwytów teleskopów; 016. 017. oryginał i pierwsze kroki przy drugiej ramie - nowszego (?) typu z równoległymi profilami i dłuższymi tylnymi "łapami" pod amortyzatory /jedna z ram skończy w koszu lub na innym modelu

 

009.th_S6304075.jpg 010.th_S6304076.jpg

 

011.th_S6304078.jpg 012.th_S6304079.jpg 013.th_S6304080.jpg

 

014.th_S6304081.jpg 015.th_S6304082.jpg 016.th_S6304083.jpg

 

017.th_Zdj_cie159.jpg 018.th_S6304084.jpg

 

http://picasaweb.google.com/honker0/ASOHONKERPOZNA#5250400952455929618

 

cdn.

cd ozbrajania ram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd - po znalezieniu instrukcji honkera na stronie Andorii rama nr 1 (wyginana) trafia do magazynu, kontynuacja na prostej (+liczne modyfikacje)

W ramach relaksu postanowiłem ruszyć z silnikiem - będzie to Andorii 4CT90-1BE disel 2,4l

 

materiały dydaktyczne z http://www.sklep.andoria-mot.com.pl/?pid=products&gid=1342

 

019. przygotowana mała instrukcja,

 

019.th_andoria.jpg

 

020. produkcja miski olejowej - materiały: papier, resztki wyprasek, resztki blaszek - głównie koła Hurricana, 021. dolna część miski olejowej, 022. dół + góra,

 

020.th_S6304175_exposure.jpg 021.th_S6304174_exposure.jpg 022.th_S6304176_exposure.jpg

 

023. dorobiony wlot sondy oleju, 024. 025. różne widoki z sondą oleju (po pomalowaniu)

 

023.th_S6304178_exposure.jpg 024.th_S6304181_exposure.jpg 025.th_S6304184_exposure.jpg

 

026. cd sondy, 027. dorobiony blok (opiłowane sklejone "wizytówki" Dragona (bok wyprasek), 028.kółka

 

026.th_S6304186_exposure.jpg 027.th_S6304191_exposure.jpg 028.th_S6304194_exposure.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił Ci już ktoś, że jesteś wariat (oczywiście w pozytywnym sensie)?

Nie wiem tylko, czy średnica tych przewodów instalacji wtryskowej nie jest za duża, wyglądają na dość grube. Podejrzewam jednak, że sprawdziłeś i ten szczegół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

ZE WZGLĘDU NA TOTALNY BRAK KÓŁ PROJEKT ZOSTAJE WSTRZYMANY

Fotki z warsztatu (paka) nie umieszczone na stronie trafią do nowego warsztatu po zdobyciu tego bez czego auto nie jeździ .

Dziękuję wszystkim za kibicowanie i zapraszam (około wakacji) do nowego warsztatu który ruszy od produkcji ogumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.