Skocz do zawartości

Cap'n Kidd Pirate Galleon


chudypiotrek7

Rekomendowane odpowiedzi

No cóż Pora zacząć walkę o przetrwanie. Jak każdy pirat tak i ja atakuje z zaskoczenia. Oto mój plan: Galeon którym w rejs wypłynął Kapitan William Kidd

 

Nowy okręt Adventure Galley, był dobrze przygotowany do zadania: 284 ton wyporności, 34 działa, wiosła i 150 ludzi załogi. Wiosła miały kluczowe znaczenie, bowiem umożliwiały manewrowanie wtedy, gdy zapanowała cisza morska i okręty żaglowe stawały się bezwolne. Kidd osobiście budował załogę, wybierając najlepszych i najbardziej lojalnych oficerów i marynarzy. Niestety, tuż po podniesieniu żagli Adventure Galley został zatrzymany przez okręt liniowy HMS Duchess, którego kapitan zmusił większość załogi Kidda do przejścia do służby w Royal Navy; protest nie zdał się na nic. By uzupełnić braki Kidd zawrócił do portu, ale do wyboru pozostali już tylko najgorsi, często byli piraci.

 

Oto IN-BOX zaczynając od instrukcji. (mam nadzieję że fakt iż podobny IN-BOX istniejący już na tym Forum nie skreśla mnie z uczestnictwa)

Model zostanie wykonany prosto z pudełka. Podkreślam jednak fakt iż jedyną inwencją twórczą będzie olinowanie zamiast plastikowych elementów.

 

0dfe8448a8b201bfmed.jpg

 

cdad9631727edc9fmed.jpg

 

aee8859d49a523bfmed.jpg

 

07ffc0c83e4969b4med.jpg

 

3ffb803b4d8ce82emed.jpg

 

02473709fb7a9c00med.jpg

 

c168c86cf716f2d0med.jpg

 

fddfb516ebf4f602med.jpg

 

9b0682b6c32f92e9med.jpg

 

be66e4442d39d945med.jpg

 

cca245f78b883ce2med.jpg

 

e20595ad639540f1med.jpg

 

55da44d1e0cd8805med.jpg

 

df9ad4c6d0d0fde2med.jpg

 

To tyle jeśli chodzi o formalności. Żagle w góre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkreślam jednak fakt iż jedyną inwencją twórczą będzie olinowanie zamiast plastikowych elementów.

Też mi "jedyna inwencja", toż to podstawa dla żaglowców. No i oprócz olinowania liczy się ożaglowanie - będzie sam je robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Założenia do końca konkursu chce dobrnąć choćby w postaci w której znajduje się teraz moja La Sirene. Czyli w zaawansowanym olinowaniu. W między czasie zdecyduje czy samodzielnie wykonam żagle czy zadowoli mnie Vacu.... Ale to dopiero przyszłość i kilka miesięcy walki z materią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może żagle w klaru (kurde jak się odmienia słowo klar - szmaty i liny pięknie pozwijane, szmaty pod bomami, sznurki na pokładzie).

to wygląda na żaglowcach równie fajnie, tyle... że piracki statek widziałbym pod pełnymi żaglami

 

Jędrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wygląda na żaglowcach równie fajnie, tyle... że piracki statek widziałbym pod pełnymi żaglami

Taaa, brudne poszarpane, pocięte nożami i kordelasami (przy okazji, nie wiem, czy chodzi o tego samego kapitana, który został powieszony a nie było podobno 100% pewności, co do jego winy) z posoką na pokładzie, psami bawiącymi się ściętymi głowami ... Ech, kiedyś to były czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może żagle w klaru (kurde jak się odmienia słowo klar - szmaty i liny pięknie pozwijane, szmaty pod bomami, sznurki na pokładzie).

hehehe Gulus, ktoś kiedyś mi rzucił hasło że to "balerony" ale dlaczego akurat to?? nie wiem hahahaha może był głodny?? pewnie tak, bo to był pchor ze szkoły MW

 

Co do samego modelu... POWODZENIA!!! miałem przed oczami kilka różnych modeli Artesania Latina i jeden z Hiszpańskich modelarzy powiedział że to samo się skleja... tyle że niektóre przez kilka dłuuuuuugich bezsennych nie nocy a miesięcy.... hahahahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto kilka dodatkowych fotek poszczególnych detali, które moim zdaniem zasługują na uwagę... Aż mi żal że nie mam aerografu...

W miare rozrostu wątku będę dodawał kilka kart histori i legend o tym kapitanie..

 

718ce9decd8d293fmed.jpg

 

ca3cb8d85c232bc5med.jpg

 

3a3e965838f24ee8med.jpg

 

12f571c6a59a1649med.jpg

 

9e54c579a5cbf5e9med.jpg

 

4b674077e884e4c2med.jpg

 

fcaefcbce0141625med.jpg

 

0f5f48a033711ecemed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatwiaj aerograf, chyba że masz wprawę w pędzelkowaniu.

hehehe Gulus, ktoś kiedyś mi rzucił hasło że to "balerony" ale dlaczego akurat to??

Bardzo plastyczne porównanie. Żeglowałem na dwumasztowcach, ale z innym typem klarowania pokładu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze prace już w toku. Na chwile obecną artyleria jest w trakcie piłowania co jak nie trudno się domyślać jest zajęciem dość żmudnym bo to jednak 52 armaty. Zdjęcia zamieszczę gdy będzie już coś widać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kidda uznano za pirata już na samym początku wyprawy. Tak nazwał go oficer Royal Navy, któremu obiecał oddanie około trzydziestu ludzi do służby w marynarce królewskiej, ale zbiegł nocą nie wywiązując się z danego słowa. Kompania Wschodnioindyjska natychmiast powieliła doniesienia o aktach piractwa Kidda, które stawały się coraz potworniejsze wraz z rozszerzaniem się plotki.

 

Tym akcentem rozpoczynam kolejny post z relacji. Na chwilę obecną trwa piłowanie i malowanie artylerii,oraz rozplanowanie zmian jakie należy wprowadzić aby plastikowy takielunek zastąpić naprawdę wiązanym. Niestety nie zanosi się na cud w zdobyciu aero. Więc malowanie przeprowadzę pędzelkiem. Cały model ma nieokreslone barwy na jakie należy ów okręt pomazać. I tak na przykład kolor drewna będę miksował z Humbrola 26 dodając czegoś dużo jaśniejszego może H 103 aby wydobyć jasny brąz. Być może bo i nad tym się zastanawiam aby H 186 nieco stonować i trochę rozjaśnić. Jednak poddam to eksperymentalnym próbom na kawałku tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Nie mierzyłem dokładnie a producent nie podaje wymiarów. Albo ich nie znalazłem... Na oko będzie to około 30-35 cm długości kadłuba i pewnie tyle samo będzie w "górę".

 

A co w stoczni.. No cóż żadnej rewelacji. Tylko przestój fizyczny. Ale w zasadzie cała koncepcja idzie do przodu. Zakupiłem odpowiedni materiał na żagle więc wyjaśniam iż zdecydowałem o wykonaniu ich ze "szmaty" Na okręcie eksperymentalnym "La Sirene" kombinuje co i jak by dopracować pewne szczegóły budowy tego modelu. Przygotowałem już odrobinę (kilkadziesiąt metrów) lin poprzez opalenie nad świeczką zwykłych nici krawieckich w odpowiednim kolorze i grubości. W następnej kolejności dokończę pokłady i wkleję je w kadłub. Na tym etapie pewnie zacznie się szpachlowanie i przygotowanie do malowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

 

Jak robiłem kiedyś żaglowce, to nici barwiłem bejcom do drewna, a płótno na żagle moczyłem w mocnej herbacie, żeby nadać im odpowiedni kolor

 

Pozdrawiam

 

Mors

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Najwyższy czas na kolejną relacje z budowy. Pokład otrzymał artylerie oraz pierwsze złocenia na razie wszystko wymaga odrobinę dopracowania wstępnie też pokolorowałem kadłub ale na chwilę obecną jest on nie prezentowalny. Ponieważ by skleić obie połówki muszę zamocować od środka wanty należało na tym etapie położyć wstępnie kolor by potem nie zabrudzić armat i lin podczas malowania kadłuba.

oto prezentacja

 

2cf64d1226f00b49med.jpg

 

a0ca1fca80c86787med.jpg

 

6845dff869cb8704med.jpg

 

Po zamocowaniu lin wewnątrz kadłuba pozostanie go skleić co będzie nie łatwe ze względu na słabe spasowanie oraz wystającą artylerię. Trudno będzie manewrować modelem ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zaskoczony sposobem jaki producent tu proponuje chodzi o montaż artylerii i kadłuba tak jak to ma miejsce w modelach np. samolotów kiedy wszystko wkleja się w jedną połówkę kadłuba po czym skleja się bryłę. Tu problem stanowią wystające armaty oraz liny, więc muszę modyfikować kolejności. Stąd też dziwne zabiegi w nie odpowiedniej kolejności. Jednak uważam że nie sposób montażu tu się liczy ale jego efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziś zmontowałem kadłub do jednej kupy. Przede mną mnóstwo pracy by go dopracować. Jest wiele szczelin które trzeba załatać i oszlifować w końcu ostateczne malowanie kadłuba i spory wysiłek by model ozłocić. Poniższe zdjęcia przedstawiają okręt w chwili zakończenia prac na dzień dzisiejszy.

 

0194ccb4b110528bmed.jpg

 

268256598d1b77fdmed.jpg

 

e466ad0245bd3702med.jpg

 

e2d74e7b9ab0e9c0med.jpg

 

8a13c4a7fb4864ccmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.