em Napisano 14 Stycznia 2010 Share Napisano 14 Stycznia 2010 Niepotrzebnie wkleiłeś paski białego plastiku w skrzydłach nad klapami. Wyrzuć je. Gdybyś budował PF było by ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 14 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 14 Stycznia 2010 Witam, Żółty to H81, a zielony (w zasadzie limonkowy) to H38. To co widać na zdjęciach nie odzwierciedla rzeczywistego nasycenia barw. Przy dziennym świetle kolory (szczególnie żółty) są bardziej stonowane. Nie do końca zgodzę się z Kolegą Jarkkiem. W/g dokumentacji fotograficznej jaką sporządziłem osobiście w MLP w Krakowie kolory są odpowiednie, a ich nasycenie wynika głownie z faktu, że nie poddałem je jeszcze efektom "starzenia". Z biegiem użytkowania limonkowy stawał się bardziej zmatowiałym zgnitozielnym, natomiast żółty podkładowy - spłowiałym szaro-żółto-piaskowym określnym czasem jako "brudny piasek". Co do "białych pasków plastiku" kierowałem się również dokumentacją sporządzoną w MLP, planami oraz rysunkami zamieszczonymi w Aeroplanie. Wynika z nich, że wersja PFM również była zaopatrzona w nadmuch na klapy. Pozdraiwam i dziękuję za cenne uwagi Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 14 Stycznia 2010 Share Napisano 14 Stycznia 2010 Pfm to pierwsza wersja z tym systemem. Jak to mówią jesli chcesz być ,,merytorycznie poprawny,, wywal białe wstawki. Co do kolorów. To nic innego jak amerykańskie farby podkładowe/antykorozyjne z drugiej wojny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 15 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 15 Stycznia 2010 Witam, Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 16 Stycznia 2010 Share Napisano 16 Stycznia 2010 I jak ten kolor ze zdjęć ma się do Twojego żółtego z ML? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 16 Stycznia 2010 Witam... Jak napisałem wcześniej, lampa błyskowa oraz kolor tła i kontrast między szarością tworzywa przekłąmują barwę. Przy dziennym świetle jest ona bardzo zbliżona do oryginału. Propunję sprawdzić onlinowy katalog humbrola. Wzornik jest jednoznaczny. To wszystko co mam do napisania w tym temacie. Nie zamierzam już dalej dzielić włosa na czworo. Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2010 Witam, Po lekturze książki "Wojna powietrzna nad Wietnamem" Bogdana Stecha postanowiem zmienić malowanie na takie: Nie zamieszczam żadnych dodatkowych in-box'ów ponieważ zestaw Zviezdy daje możliwość wykonania żelazka w takim malowaniu. Udało mi się ustalić, że był dwie maszyny w takim kamuflażu: n/b 5070 oraz 5071. Samoloty zostały przekazane w ramach pmocy wojskowej z ZSRR pomiędzy 1968 a 1971 rokiem, kiedy nastąpiła intensywna odbudowa potencjału militarnego DRW. Nie były to maszyny nowe lecz odremontowane samoloty wycofywane z jednostek radzieckich. Stąd malowane był na dwa sposoby: 1) całe w kolorze szarym, 2) tradycyjne srebrne (lakier bezbarwny z dodatkiem pyłu aluminiowego) z ciemniejszymi fragmentami poszycia w miejscu skrzydłowych i kadłubowych zbiorników paliwa. W czasie operacji LINEBECKER (maj 1972) wiekszość maszyn otrzymała prowizoryczne malowanie kamuflażowe naniesione przez techników obsługujących samoloty. Wyjątkiem od tej reguły jest maszyna n/b 6122, została dostarczarona już w malowaniu ochronnym. Samolot, który buduję należał do 927 IAP (Pułk Lotnictwa Myśliwskiego) "Lam Son" bazującego w Da Nang w maju 1972. Nie udało mi się ustalic nazwiska konkretnego pilota ponieważ, w czasie konfliktu była ich spora rotacja i tylko sporadycznie przypisywano konkretnego oficera do danej maszyny. Pozdrawiam Damian Biwo P.S. Na poznańskiego kruka też przyjdzie czas. W magazynie czekają jeszcze 2 PFM-y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 17 Stycznia 2010 Share Napisano 17 Stycznia 2010 Czyli jednak Wietnam. W sumie malowanie proste. Z dyszą 0,2 mm zrobisz te wzorki z ręki bez problemu. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 17 Stycznia 2010 Witam, Tak właśnie myślę, poznański kruk ma sporo podmalówek na które nijak nie mam recepty i tylko jedno zdjęcie... Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Stycznia 2010 Share Napisano 17 Stycznia 2010 Niepotrzebnie wkleiłeś paski białego plastiku w skrzydłach nad klapami. Wyrzuć je. Gdybyś budował PF było by ok. Sprawa nie jest tak oczywista. Wietnam używał też wczesnych wersji PFM (bez SPS) i wtedy biały pasek jest jak najbardziej OK. Wydaje się, że 5070 i 5071 miały właśnie klapy bez SPS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 17 Stycznia 2010 Share Napisano 17 Stycznia 2010 Y.Gordon podaje jakoby 5070 i 5071 były wersją 94A czyli z SPS. Szkoda, że nie będzie "Polak"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Stycznia 2010 Share Napisano 22 Stycznia 2010 Według Gordona Wietnam w ogóle nie używał wersji PFM bez SPS, a wydawało mi się, że gdzieś o tym czytałem. Sprawdziłem, i wychodzi na to, że miały go tylko Indie. Tak czy siak Young ma rację, zatem Damiano ma 3 opcje - robi 5070 v 71 i wyrywa białe paski, robi inną maszynę w wersji 77, robi 5070 v 71 i nie przejmuje się białymi paskami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 23 Stycznia 2010 Witam, Po tygodniu prac proces malowania modelu w około 2/3 zaawansowania: Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Share Napisano 26 Stycznia 2010 Witam, Od poprzedniego postu przybyły napisy eksploatacyjne, kilka warstw sidoluxu i zielone łatki Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 8 Lutego 2010 Autor Share Napisano 8 Lutego 2010 Witam, Mały update Silnik... Wnętrze ogonowego przedziału awioniki (brak jeszcze konstrukcji podtrzymującej akumulator ciśnienia no i trzeba w przyszłości nieco całość "nadgryźć zębem czasu") Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 16 Lutego 2010 Autor Share Napisano 16 Lutego 2010 Witam, Prawie gotowy segment ogonowy. Pozostaje dokleic kilka anten, przewodów i światła pozycyjne. Przepraszam za jakość zdjęć ale robiłem je przy sztucznym dość słabym świetle. Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 Wózek wygląda super. Czy nie zapomnisz o dwóch antenach na górze statecznika (Ch-N i SOD) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 17 Lutego 2010 Autor Share Napisano 17 Lutego 2010 Witam, Dzięki za miłe słowa. Anteny dokleję na samym końcu jak zaprojektuję i zbuduje podstawkę. Nie chciałbym aby uległy uszkodzeniu podczas "pasowania" poszczególnych elementów modelu. Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 Anteny SOD-57 już masz. To ten czubek na końcu statecznika. Kolejna antena to zielona "kreska" poniżej anteny radiostacji. Wystarczy zamalować je na zielono. Faktycznie, z grzebieniem Ch-N trzeba delikatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 17 Lutego 2010 Autor Share Napisano 17 Lutego 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 21 Lutego 2010 Autor Share Napisano 21 Lutego 2010 Witam, Kolejny mały update: Kadłub już na podwoziu, ale całość wymaga jeszcze kilku poprawek lakierniczych oraz wykonania całej instalacji hydraulicznej Stożek stacji radiolokacyjnej wraz ze stelażem na boksy awioniki Część silnika to jest dysza wylotowa, komora dopalacza, i przedział turbiny z imitacją agregatów i instalcaji (całość wymaga postarzenia) oraz stelażyk podtrzymujący całość po zdemontowaniu części ogonowej (zagruntowane pomarańczowym ale wymaga jeszcze tryśnięcia wykańczającego i lakierowania) Wózek pod fotel wyrzucany Wózek transportowy na 4 rakiety R-3S Wózek na stację radiolokacyjną Dźwig do wyciągania fotela wyrzycanego (brak linek i zawiesi) Podnośniki (zagruntowane, brak im jeszcze kół) Migomaniacy mają już chyba obraz ekspozycji modelu po obejżeniu tych kilki fotek moich skromnych wypocin.....dla reszty niech to będzie mały dreszczyk emocji bo sam jestem ciekaw jak to wyjdzie. Pozdrawiam Damian Biwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 21 Lutego 2010 Share Napisano 21 Lutego 2010 Mój głos już masz w konkursie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 22 Lutego 2010 Share Napisano 22 Lutego 2010 Czy wózek na stację i dźwig na fotel robisz na podstawie dokumentacji? Mnie w pamięci utkwiły inne wzory. Może były różne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damiano82 Napisano 22 Lutego 2010 Autor Share Napisano 22 Lutego 2010 Wózek na stację na podstawie Aeroplana 5-6/2001 oraz Topshotsa Kagero, dźwig na podstawie fotek znalezionych w necie. Domyślam się, że apropos dźwigu "pijesz" do tego pionowego słupa. W literaturze częściej można znaleść fotki tego z całą konstrukcją wykonaną w formie kratownicy. W warunkach polowych często jednak wykonywano takie podnośniki z "czego popadnie". modyfikując oryginalny wzór. W póżniejszych latach zdaje się dźwigi do Su-22 standartowo tak wyglądały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 22 Lutego 2010 Share Napisano 22 Lutego 2010 Wózek do stacje popatrzę w Aeroplanie. Co do dźwigu to był on na tyle mały, że nie miał tego podestu (tylko podstawa, pionowa rura i ramię dźwigu). Znalazłem to zdjęcie wózka do stacji z Aeroplanu. To nie jest wózek do transportu i montowania stacji na samolocie tylko podstawa do wykonywania prac na niej. Wózek miał "podłogę" i składany pałąk z blokiem do podnoszenia stacji na wymaganą wysokości i montowania w nosie samolotu. Jak znajdę to wstawię jego zdjęcie. Nie znalazłem Dźwigi do fotela z podestami znalazłem na zdjęciach 21MF i bis oraz Su-22. Dźwig bez podestu znalazłem dla Mig-29. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.