Skocz do zawartości

MiG-21PFM Zvezda/Innex 1/72


Damiano82

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam,

Żółty to H81, a zielony (w zasadzie limonkowy) to H38. To co widać na zdjęciach nie odzwierciedla rzeczywistego nasycenia barw. Przy dziennym świetle kolory (szczególnie żółty) są bardziej stonowane. Nie do końca zgodzę się z Kolegą Jarkkiem. W/g dokumentacji fotograficznej jaką sporządziłem osobiście w MLP w Krakowie kolory są odpowiednie, a ich nasycenie wynika głownie z faktu, że nie poddałem je jeszcze efektom "starzenia". Z biegiem użytkowania limonkowy stawał się bardziej zmatowiałym zgnitozielnym, natomiast żółty podkładowy - spłowiałym szaro-żółto-piaskowym określnym czasem jako "brudny piasek".

Co do "białych pasków plastiku" kierowałem się również dokumentacją sporządzoną w MLP, planami oraz rysunkami zamieszczonymi w Aeroplanie. Wynika z nich, że wersja PFM również była zaopatrzona w nadmuch na klapy.

 

Pozdraiwam i dziękuję za cenne uwagi

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pfm to pierwsza wersja z tym systemem. Jak to mówią jesli chcesz być ,,merytorycznie poprawny,, wywal białe wstawki.

 

Co do kolorów. To nic innego jak amerykańskie farby podkładowe/antykorozyjne z drugiej wojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...

Jak napisałem wcześniej, lampa błyskowa oraz kolor tła i kontrast między szarością tworzywa przekłąmują barwę. Przy dziennym świetle jest ona bardzo zbliżona do oryginału. Propunję sprawdzić onlinowy katalog humbrola. Wzornik jest jednoznaczny.

hp811.th.jpg

To wszystko co mam do napisania w tym temacie. Nie zamierzam już dalej dzielić włosa na czworo.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Po lekturze książki "Wojna powietrzna nad Wietnamem" Bogdana Stecha postanowiem zmienić malowanie na takie:

551b2.th.png

Nie zamieszczam żadnych dodatkowych in-box'ów ponieważ zestaw Zviezdy daje możliwość wykonania żelazka w takim malowaniu. Udało mi się ustalić, że był dwie maszyny w takim kamuflażu: n/b 5070 oraz 5071. Samoloty zostały przekazane w ramach pmocy wojskowej z ZSRR pomiędzy 1968 a 1971 rokiem, kiedy nastąpiła intensywna odbudowa potencjału militarnego DRW. Nie były to maszyny nowe lecz odremontowane samoloty wycofywane z jednostek radzieckich. Stąd malowane był na dwa sposoby:

1) całe w kolorze szarym,

2) tradycyjne srebrne (lakier bezbarwny z dodatkiem pyłu aluminiowego) z ciemniejszymi fragmentami poszycia w miejscu skrzydłowych i kadłubowych zbiorników paliwa.

W czasie operacji LINEBECKER (maj 1972) wiekszość maszyn otrzymała prowizoryczne malowanie kamuflażowe naniesione przez techników obsługujących samoloty. Wyjątkiem od tej reguły jest maszyna n/b 6122, została dostarczarona już w malowaniu ochronnym.

 

Samolot, który buduję należał do 927 IAP (Pułk Lotnictwa Myśliwskiego) "Lam Son" bazującego w Da Nang w maju 1972. Nie udało mi się ustalic nazwiska konkretnego pilota ponieważ, w czasie konfliktu była ich spora rotacja i tylko sporadycznie przypisywano konkretnego oficera do danej maszyny.

 

Pozdrawiam

Damian Biwo

 

P.S.

Na poznańskiego kruka też przyjdzie czas. W magazynie czekają jeszcze 2 PFM-y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie wkleiłeś paski białego plastiku w skrzydłach nad klapami. Wyrzuć je. Gdybyś budował PF było by ok.

 

Sprawa nie jest tak oczywista. Wietnam używał też wczesnych wersji PFM (bez SPS) i wtedy biały pasek jest jak najbardziej OK. Wydaje się, że 5070 i 5071 miały właśnie klapy bez SPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Gordona Wietnam w ogóle nie używał wersji PFM bez SPS, a wydawało mi się, że gdzieś o tym czytałem. Sprawdziłem, i wychodzi na to, że miały go tylko Indie. Tak czy siak Young ma rację, zatem Damiano ma 3 opcje - robi 5070 v 71 i wyrywa białe paski,

robi inną maszynę w wersji 77, robi 5070 v 71 i nie przejmuje się białymi paskami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,

Mały update

Silnik...

obraz002qw.th.jpg

obraz003on.th.jpg

obraz004au.th.jpg

Wnętrze ogonowego przedziału awioniki (brak jeszcze konstrukcji podtrzymującej akumulator ciśnienia no i trzeba w przyszłości nieco całość "nadgryźć zębem czasu")

obraz005d.th.jpg

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,

Prawie gotowy segment ogonowy. Pozostaje dokleic kilka anten, przewodów i światła pozycyjne. Przepraszam za jakość zdjęć ale robiłem je przy sztucznym dość słabym świetle.

obraz006ua.th.jpg

obraz004im.th.jpg

obraz002jx.th.jpg

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzięki za miłe słowa. Anteny dokleję na samym końcu jak zaprojektuję i zbuduje podstawkę. Nie chciałbym aby uległy uszkodzeniu podczas "pasowania" poszczególnych elementów modelu.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Kolejny mały update:

obraz001em.th.jpg

Kadłub już na podwoziu, ale całość wymaga jeszcze kilku poprawek lakierniczych oraz wykonania całej instalacji hydraulicznej

obraz002y.th.jpg

Stożek stacji radiolokacyjnej wraz ze stelażem na boksy awioniki

obraz003iz.th.jpg

Część silnika to jest dysza wylotowa, komora dopalacza, i przedział turbiny z imitacją agregatów i instalcaji (całość wymaga postarzenia) oraz stelażyk podtrzymujący całość po zdemontowaniu części ogonowej (zagruntowane pomarańczowym ale wymaga jeszcze tryśnięcia wykańczającego i lakierowania)

obraz004a.th.jpg

Wózek pod fotel wyrzucany

obraz005fq.th.jpg

Wózek transportowy na 4 rakiety R-3S

obraz006v.th.jpg

Wózek na stację radiolokacyjną

obraz007au.th.jpg

Dźwig do wyciągania fotela wyrzycanego (brak linek i zawiesi)

obraz008ox.th.jpg

Podnośniki (zagruntowane, brak im jeszcze kół)

Migomaniacy mają już chyba obraz ekspozycji modelu po obejżeniu tych kilki fotek moich skromnych wypocin.....dla reszty niech to będzie mały dreszczyk emocji bo sam jestem ciekaw jak to wyjdzie.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek na stację na podstawie Aeroplana 5-6/2001 oraz Topshotsa Kagero, dźwig na podstawie fotek znalezionych w necie. Domyślam się, że apropos dźwigu "pijesz" do tego pionowego słupa. W literaturze częściej można znaleść fotki tego z całą konstrukcją wykonaną w formie kratownicy. W warunkach polowych często jednak wykonywano takie podnośniki z "czego popadnie". modyfikując oryginalny wzór. W póżniejszych latach zdaje się dźwigi do Su-22 standartowo tak wyglądały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek do stacje popatrzę w Aeroplanie. Co do dźwigu to był on na tyle mały, że nie miał tego podestu (tylko podstawa, pionowa rura i ramię dźwigu).

 

Znalazłem to zdjęcie wózka do stacji z Aeroplanu.

To nie jest wózek do transportu i montowania stacji na samolocie tylko podstawa do wykonywania prac na niej. Wózek miał "podłogę" i składany pałąk z blokiem do podnoszenia stacji na wymaganą wysokości i montowania w nosie samolotu. Jak znajdę to wstawię jego zdjęcie.

Nie znalazłem

 

Dźwigi do fotela z podestami znalazłem na zdjęciach 21MF i bis oraz Su-22.

Dźwig bez podestu znalazłem dla Mig-29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.