Jump to content
Sign in to follow this  
Marti_nez

Travel Air Mystery Ship, Testors 1/48

Recommended Posts

A ja wystartuję z takim oto maleństwem:

boxart.jpg

(fotka z neta)

 

Jest to samolocik zbudowany przez firmę Travel Air do wyścigów National Air Races w 1929 roku. Napędzany przez silnik Wright Whirlwind osiągnął nad Cleveland (tam odbywała się impreza) prędkość 194,9 mil na godzinę, czyli około 312 km/h co równało sie ze zdobyciem pierwszego miejsca. Pilot, Doug Davies był tym samym pierwszym zdobywcą Pucharu Thompsona. Wtedy właśnie rozpoczęła się era dominacji jednopłatów w lotnictwie. Więcej do poczytasnia pod tym adresem:

http://www.geocities.com/CapeCanaveral/Lab/4515/Travel.html

 

Model wyprodukowany przez Testorsa w sklai 1/48 nie jest bardzo skomplikowany, ma 45 elementów. Parę części było już wyłamanych z ramek, to nie moja wina . Podobają mi się ładne, wypukłe nity na kadłubie, figurka pilota i szczegółowy silnik. Wklęsłe linie to rozganiczenia kolorów (przydadzą się przy maskowaniu ) Aha, na wewnętrznej stronie skrzydła jest napisane, ze wcześniej model rozprowadzał Hawk Co., 1965 rok.

Mam duże problemy z aparatem, więc wybaczcie za zdjęcia.

 

 

P1030302.jpg

P1030304.jpg

P1030305.jpg

P1030309.jpg

P1030310.jpg

P1030312.jpg

P1030313.jpg

P1030316.jpg

P1030317.jpg

P1030319.jpg

P1030321.jpg

 

W pudełku znajdują się dwa identyczne arkusiki kalkomanii. Instrukcja jest bardzo zsczegółowa, idealna dla początkujących modelarzy władających angielskim. Jest tam dokadnie napisane jak przygotować części, skleić je, pomalować i kłąść kalkomanie, na wykonaniu naciągw kończąc. Nie obiecuję błyskawicznej relacji, ale trzymajcie kciuki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wieczorem machnąłem silniczek:

P1030328.jpg

P1030330.jpg

 

Posiada ktoś fotki wnętrza tej maszyny? Bo pilot nie zasłania całkowicie wnętrza, które jest bardzo ubogie. Tak naprawdę, to wcale go nie ma .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedyne zdjęcie wnętrza jakie posiadam to to:

red-travel-air.jpg

Czyli w sumie wystarczy dorobić deskę rozdielczą, wsadzić pilota i po kłopocie. To fajnie, niedługo zamknę kadłub i skleję wszystko do kupy.

A tak poza tym obrobiłem skrzydła, owiewki kół i pocieniłem owiewkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stylowa wyscigowka . Chociaz co ten pilot widzial , jedynie na boki , a i to nie za bardzo . Ale samolot moze byc bardzo efektowny .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, ciekaw jestem co zrobisz z tymi wgłębnymi liniami na kadłubie i skrzydłach i wypukłymi na owiewkach kół. Rozumiem, że wskazują dokąd malować na czarno... Jeśłi to tak zostawisz, to stworzysz zabawkę, a nie model. Ale we współczesnym modelarstwie powszechnie używa się masek. Radziłbym zaszpachlować i zeszlifować. Wyciąć odpowiednie maski i pomalować tak jak w oryginale - na wysoki połysk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dzięki liniom wytnę odpowiednie maski, później całość zaszpachluję i pomaluję. Na razie to szlifuję łączenie połówek kadłuba, więc nic ciekawego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na domiar złego trzeba będzie chyba nitowanie na statecznikach [ w przodzie kadłuba też jakieś chyba] dorobić , na replice jest to lepiej widoczne:

http://www.airliners.net/photo/Travel-Air-R/0829171/L/

Swoją drogą, mogliby coś nowszego niż te wypraski hawka zrobić, bo samoloty z epoki wielkich powietrznych wyścigów - to przecież kwintesencja piękna w lotnictwie! Trzymam kciuki, Marti_nez !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na przodzie kadłuba są całkiem niezłe nity, choć widzę, że część wokół kabiny będę musiał zeszlifować. A na statezcnikach, hmm... może malutka kropelka Surfacera? Zobaczy się.

Dzięki za wsparcie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po paru dniach wreszcie maskowanie jakoś wygląda. Brakuje go jeszcze na tyle i spodzie skrzydeł. Teraz będzie masakra z delikatnym oderwaniem tego i ponownym przyklejeniem . Krawędzie mogą być trochę nierówne, to się poprawi. Ale jak wyjdzie niesymetrycnie to zrobię modelowi . Stan prac:

P1030379.jpg

P1030380.jpg

P1030382q.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linie zaszpachlowane i wyszlifowane, trzeba tylko dokonać małych poprawek. Później odtworzę poprawne linie, nity i inne pierdółki i gruntujemy.

P1030415.jpg

P1030452.jpg

P1030453.jpg

P1030454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby nie ostry nożyk i cienka taśma to bym wyrzucił ten model do kosza . Ale te maski to ja będę musiał później nałożyć jeszzce raz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czym i jak odtwarzasz linie podziału i nity? Przy szpachlowaniu i docieraniu sie ścierają albo zapychają także jakbyś mógł to zrób kilka zdjęć i opisz co i jak Dzięki

Pozdrawiam i dawaj dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie przejadę po nich pare razy ostrą igłą, ale tym zajmę się jutro. Postaram się pstryknąć parę fotek (jak nie zapomnę ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, przeryłem linie podziału wcześniej zaszpachlowane tudzież starte przy ścieraniu. A robiłem to tak:

 

te linie chciałem przeryć;

P1030457.jpg

P1030458.jpg

 

Użyłem zwykłej igły do szycia. Pierwsz próby były dosyć średnie, ale później szło mi już coraz lepiej.

 

A to efekty:

P1030463.jpg

drugi bok;

P1030467.jpg

P1030469.jpg

góra;

P1030471.jpg

 

Nie za bardzo to widać niestety, ja jestem zadowolony z efektu. Nity to inna historia, są wypukłe i myślałem już np. nad kropelką Surfacera.

Ale to muszę przemyśleć. Macie pomysły na inne warianty ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robiłeś to od jakiegoś szablonu? Mnie czeka przerycie linii na P.11 :/ więc robię mały rekonesnas co i jak

 

Nie, szpachla nie była zbyt twarda i łatwo ustępowała. Poza tym nie było tego dużo. Do Twojej jedenastki to jednak użyłbym szablonów. Inaczej linie mogłyby wyjść ciut krzywe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Achhh, bo ty po prostu 'odnawiałeś'... kurde

O P.11 to może kiedy indziej w takim razie

 

pzdr.

 

Tak, pisałem o tym wcześniej . Ale nie łam się, do P.11 też coś sie wymysli .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jak tam? Macie koncecje na nity? Bo zrobiłem jej surfacerem, popatrzyłem i starłem .

Zostało mi jeszcze trochę szlifowanka na sterach wysokoścci, niestety sa wgłebienia i cały czas mi się nie podobają. Gdyby powierzchnia była płaska to luzik, ale dobrze widać zebra.

 

To pomyślcie nad nitami bo się do Wielkanocy nie wyrobię .

Share this post


Link to post
Share on other sites
pomyślcie nad nitami

 

Jeśli mają być wypukłe, spróbuj Poxipolu, ewentualnie Wikolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry że tak długo mnie nie było, ale miałem nawał roboty, nie było nawet jak po farbkę do modelarskiego wyskoczyć. A właśnie brak czarnej błyszczącej trochę mnie przystopował. Teraz model schnie. Może jeszcze dziś położę drugą warstwę, później maskowanie i czerwony. Wiem, że kolejność odwrotna, ale poradzę sobie .

 

kazio dzięki za sposób z Wikolem, nity wyglądają całkiem nieźle .

Zdjęcia cyknę w późniejszym terminie.

Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę zdjątek:

P1030485.jpg

P1030487.jpg

P1030489.jpg

 

Farba będzie jeszzce szlifowana, usunę paprochy (większość to kurz, już się skubany pojawił ). Tak patrzę, że owiewka kiepsko pasuje- coś się z tym zrobi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.