Skocz do zawartości

SU-27UB Academy 1:48


Marcin_G

Rekomendowane odpowiedzi

W końcu zdobyłem się na odwagę i postanowiłem podzielić się z Wami relacją z budowy SU-27UB. Zaznaczę na początku, że jest to mój pierwszy model po ponad dziesięcio letniej przerwie w składaniu modeli. Ponadto po raz pierwszy w życiu korzystam z blach do waloryzacji, oraz będzie to pierwszy model jaki pomaluję aerografem. Tak więc wyzwań czeka mnie sporo. Mam nadzieję że z Waszą pomocą uda mi się zrobić przynajmniej poprawny model.

Na początek fotele. Do standardowego fotelu z zestawu dokupiłem blachy Eduarda, aby go jakoś upodobnić do K-36D. Niestety po przyklejeniu blach okazało się że wielkiej różnicy w wyglądzie nie było, po prostu blachy są za cienkie aby znacząco zmienić wygląd.Tak więc je oderwałem, podkleiłem i powtórnie założyłem, różnica kolosalna. Potem dorobiłem stabilizatory i rury za fotelem. Efekt widać na poniższych zdjęciach. Nie są one jeszcze dokończone bo brakuje pasów, ale być może zdobędę pilotów więc na razie pasy nie zamontowane. Muszę też jeszcze poprawić w niektórych miejscach malowanie, bo farbka wyszła poza elementy. Aparat jest okrutny.

 

fotelacademy.jpg

 

k36d1.jpg

 

k36d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym może być problem, dość sporo części już zostało wyciętych z ramek. To że wcześniej nie porobiłem zdjęć in-boxa, to tylko dlatego że już jeden z kolegów coś takiego całkiem nie dawno popełnił http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=16449

 

Jeśli chodzi zaś o opinię na temat zestawu, to jest parę drobnych bolączek. Między innymi szrama przez całą długość owiewki, brak kratek za kabiną pilotów na górze kadłuba, z trzech które być powiny jest tylko jedna, nie ma też elementu pod owiewką który można spotkać w wielu SU-27UB. Jeśli zaś chodzi o spasowanie elementów kadłuba, to na razie ciężko mi się na ten temat wypowiedzieć, bo jeszcze tego dokładnie nie sprawdzałem. Na razie walczę z kabiną pilotów. Blachy Eduarda to jednak nie dokońca jest to na co liczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Z racji że na razie nie mam pomysłu skąd wytrzasnę brakujące kratki do kadłuba, cały czas walczę z kokpitem oraz z innymi pierdółkami. Jedną z nich jest element z zasłoną znajdujący się pod owiewką. Nie jestem pewien, ale służy ona chyba do nauki latania na przyrządy, głowy za to jednak nie dam. Pierwsze zdjęcie pokazuje jak to coś wygląda w prawdziwym SU-27UB a dwa następne to to, co udało mi się zmajstrować.

 

wsu27ubmirgorod78.jpg

 

owiewkazaslona1.jpg

 

owiewkazaslona.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem drucik zabardzo zagiąłeś. Na zdjęciu widzę, że krótszy odcinek idzie równolegl z szybą i pod nią, zagina się i schodzi do drugich lusterek niżej. Tak jak Ty przymierzyłeś to sądzę, że przeszkadzałoby pierwszemu pilotowi. A tak na marginesie to pierszy raz widze takie szyny pod owiewką Często widzę takie: su27.jpg. Pozdrawiam i czekam na nastpne aktualizację, bo jestem ciekaw:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grubości to oglądając teraz zdjęcia, też mi się wydaje że jest za gruby, dzisiaj zrobię z cieńszego.

Co do pozycji całej konstrukcji, to jest ona właśnie taka jak na moim zdjęciu, czyli dłuższa część idzie równolegle do owiewki a krótka pod kątem schodzi do pierwszych lusterek. Po południu wkleję zdjęcie z zamkniętą owiewką w SU-27UB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, w końcu udało mi się coś zrobić. Normalnie pech że akurat mój model ma tę szynę. No ale nic, nie ma co płakać tylko brać się za robotę

Zamieszczone zdjęcia przedstawiają niekompletną szynę, ale chcę się upewnić czy teraz grubość użytego druta jest odpowiednia. Mam nadzieję że tak, bo poskładanie tego elementu to prawdziwa mordęga. Tym razem zamiast kleju do łączenia elementów użyłem cyny i zapałek

 

59896.jpg

 

owiewkazaslona.jpg

 

owiewkazaslona1a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu szyna została ukończona, przynajmniej konstrukcja. Zostało zamontowanie tylko zasłonki, ale to zostawię sobie na później. Poniżej zdjęcia z szyną wstępnie zamontowaną w owiewce.

 

owiewkazaslona2.jpg

 

owiewkazaslona3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Powoli prace posuwają się do przodu. Poniżej to co udało mi się zrobić w sprawie kokpitu. Jak widać na zdjęciach jest to na razie przymiarka i trzeba to teraz jakoś ładnie wykończyć.

 

wsu27ubmirgorod97.jpg

 

hudx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pierwszy zonk Zabrałem się za usuwanie szramy z osłony kabiny pilotów i wszystko szło dobrze do momentu polerowania. Nie wiem czy zbyt mocno ścisnąłem osłonę czy też coś innego było przyczyną powstania tego pęknięcia.

Można coś z tym zrobić? Jeśli nie, to zna ktoś z Was magika co by mi tą osłonę zrobił z vacu. Oczywiście odpłatnie.

 

owiewkapekniecie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że to dosyć często spotykana "awaria" przy poprawianiu osłony kabiny w akademijnym Su-27.

Zapytaj się na forach kartonowców czy ktoś czegoś takiego nie robi(lotnicy robią na pewno)

Ostatecznością jest sprowadzenie owiewki od producenta...

Pozdrawiam i życzę pomyślności w rozwiązaniu tego jakże nieprzyjemnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym pomyślałem jak znalazłem wątek o przesłanej osłonie do A-10 przez Revella. Nie wiem tylko czy ktoś z moich znajomych zna angielski na tyle dobrze co by taki list zmajstrować. Będę musiał popytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poślij maila do Academy i poproś o przesłanie części- zazwyczaj Hase, Academy i nasz rodzinny Mastercraft, nie robi najmniejszego kłopotu...

 

Academy Europe trochę robi. Wysłałem kiedyś meila z prośbą o część osłony kabiny, którą udało mi się popsuć – zażyczyli sobie przesłania rachunku za zakup modelu. Niestety nie posiadałem i f-84 ostał się bez wiatrochronu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rachunkiem to lipa, też nie mam. Sprawdzę czy w Jadarze jest historia zakupów, może by im wystarczyła.

Co do postępu prac, to na razie jak czas pozwala zajmuję się pierdółkami, czyli kokpit, piloci, golenie podwozia. Kadłuba nie ruszałem jeszcze bo nie wiem jak się rozwinie sprawa brakujących kratek, zresztą mam zamiar wymienić wszystkie wytrasowane na kadłubie i wlotach powietrza kratki na blachy no i czekam na silniki Airesa które mają być w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatki w postaci blach Eduarda (48507 i 48171) kupiłem w JadarHobby, natomiast silniki Airesa (4264) i nos Quickboost (48116) w Martoli. Teraz wiem że można kupić za granicą żywiczny zestaw Pavli, co wydaje mi się o wiele lepszym pomysłem niż zakup blaszek Eduarda. Samo doklejenie blach nie daje niestety takiego efektu jak zestaw żywiczny, trochę trzeba samemu pokombinować. Jest jeszcze zestaw blach Airwaves AEC48074, w Polsce jednak go nikt nie sprzedaje. W tym zestawie właśnie są blaszane kratki z tym że do wersji jednomiejscowej, czyli dwie sztuki, a do wersji UB potrzeba trzech sztuk. Jak sobie policzyłem koszt sprowadzenia dwóch zestawów to stwierdziłem że wolę tą kasę przeznaczyć na próbę zrobienia blach samemu. Jak się uda to super, a jak nie to przynajmniej jakieś doświadczenie zostanie na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Sebastian na pomoc przy mailu, być może jednak uda mi się wszystko załatwić w języku polskim Szukając adresu do Academy trafiłem na ich stronie na listę dystrybutorów. Okazało się że mamy takiego w Polsce. Jest to firma SK-Model z Gdańska. Zadzwoniłem, porozmawiałem z miłym Panem który wyraził chęć pomocy i jak będę miał farta to być może do końca roku owiewka będzie u mnie

Poniżej zdjęcie tego co wczoraj przyniósł listonosz

 

silnikiinos.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Chyba pobiję rekord, jeśli chodzi o czas składania modelu :(

Z racji że prace znowu ruszyły , chciałbym zapytać czy znalazłby się ktoś kto wykonałby dla mnie kalkomanie do tego konkretnego egzemplarza?

Nadal jest również otwarty temat owiewki, która pękła. Dystrybutor takowej oczywiście nie przysłał, więc szukam specjalisty od vacuformowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.