Skocz do zawartości

Su-22 M4R "JBG 77" 27.09.1990 r. - 1/72 Mastercraf


Fallstart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pragnę przedstawić moje wykonanie Su-22 M4R z JBG-77 lotnictwa byłej NRD w okolicznościowym malowaniu z okazji zjednoczenia Niemiec i rozformowania tej jednostki.

 

Model powstał z zestawu firmy Mastercraft, a relacja z budowy znajduje się TUTAJ

 

Miłego oglądania...

 

galeria1.jpg

 

galeria2.jpg

 

galeria3.jpg

 

galeria4.jpg

 

galeria5.jpg

 

galeria6.jpg

 

galeria7.jpg

 

galeria8.jpg

 

galeria9.jpg

 

galeria10.jpg

 

galeria11.jpg

 

galeria12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba - piękny Widać, że dużo pracy włożyłeś w malowanie. Gratuluje Jedyna negatywna rzecz, która przykuła moją uwagę, to dysza silnika pomalowana na aluminium, uważam, że jest troszkę za czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do przedmówcy, zauwazyłem jeszcze krzywe pylony-ale ten zestaw tak miał, że nie były prostopadłe do skrzydła- no i tam gdzie kalki też powinny byś zabrudzone linie, ale załóżmy że samolot miał nowo pomalowane te elementy i nie zdążyły się zbrudzić ;) Numer boczny za daleko z tyłu chyba, no i wycięcie w kalce na płytę pancerną nie pokrywa sie z tym co jest na modelu. No ale ja bym nie potrafił, tak czy tak, więc ładnie jest i kropka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, jak ty coś TAKIEGO zrobiłeś pędzlem, to błagam Cię, zainwestuj w aerograf - osiągniesz cuda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model prezentuje sie świetnie.

 

Mam jednak dwie uwagi techniczno/modelarskie:

- Przez swoje lata pracy na "betonie" nie spotkałem rakiety S-24 malowanej na biało. Wszystkie jakie widziałem były szare.

- Zastosowany przez Ciebie zestaw podwieszeń na skrzydłowych belkach przy kadłubie to raczej SF. Jeśli pilot odpaliłby rakietę-24, zasobnik zakłóceń zostałby automatycznie zrzucony z belki z powodu niesymetrii. Jako przeciwwagę dla SRS 141 stosuje sie zwykle puste UB-32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę sobie odpowiedzieć zbiorczo

 

Model nie jest specjalnie brudzony gdyż po pierwsze nie gustuję w maszynach latających wyglądających jak "po przejściach" a po drugie myślę, że skoro jest to okolicznościowe malowanie, to raczej maszyna zostałaby gruntownie odczyszczona na tę okoliczność. Pylony z R-60 faktycznie są lekko krzywe (ku górze). Na swoje usprawiedliwienie dodam, że i tak wymagały niezłej walki aby wogóle je spasować Rakiety S-24 i R-60 pomalowane są na biało.

W aero na razie nie inwestuję, doskonalę malowanie pędzlem. Aero musiałbym się uczyć od nowa... Choć jak ostatnio patrzyłem, to 150 zł za pseudoiwatę z dwoma dyszami (0.2 i 0.3) kusi...

Jarekk Czemuś tego wcześniej nie napisał... Co ja się nakląłem na malowanie tych nieszczęsnych R-60 i S-24 na biało. A tak spokojnie pomalowałbym na szaro Zestaw podwieszeń to praktycznie całość jest SF. Na oryginalnych zdjęciach (jedynych dwóch jakie odnalazłem w sieci) maszyna ma podwieszone tylko dwa zbiorniki na zewnętrznych pylonach. Pozostałe pylony są puste. Stwierdziłem jednak, że będzie bardzo "łyso" wyglądała i dodałem R-60, KKR i SRS. Nie miałem UB-32, więc podwiesiłem S-24 aby fajnie wyglądało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw podwieszeń "rozpoznawczy" jest jak najbardziej OK, jeśli zamienisz S-24 na UB-32. Reszta jest jak najbardziej poprawna taktycznie. R-60 są białe. Możesz im dać z przodu czerwone osłony głowicy lub srebrne "oczka" głowicy.

 

PS. Warsztatu lotniczego nie śledzę, bo przeszedłem do broni pancernej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw podwieszeń "rozpoznawczy" jest jak najbardziej OK, jeśli zamienisz S-24 na UB-32. Reszta jest jak najbardziej poprawna taktycznie. R-60 są białe. Możesz im dać z przodu czerwone osłony głowicy lub srebrne "oczka" głowicy.

Dzięki za informacje. Co prawda w tym modelu już raczej nic nie zamierzam zmieniać, ale temat Su-22 na pewno jeszcze powróci na mój warsztat. Przyznam się, że myślałem, że w instrukcji było coś namieszane i już chciałem zwalić winę na Mastercraft, ale poszedłem sprawdzić z ciekawości i faktycznie w instrukcji malowanie R-60 jest białe, natomiast nie ma informacji na temat koloru S-24 - domyślnie przyjąłem więc też biały.

PS. Warsztatu lotniczego nie śledzę, bo przeszedłem do broni pancernej.

A szkoda, bo masz sporo wiedzy na ten temat. Przy następnym modelu pozwolę sobie skorzystać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie Ci doradzę przy budowie modeli. Lotnictwo (w szczególności polskie) to maja pasja a modele to tylko hobby.

 

Na regale mam 166 1/72 i 23 1/35. Muszę więc nadrobić dysproporcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zastosowany przez Ciebie zestaw podwieszeń na skrzydłowych belkach przy kadłubie to raczej SF. Jeśli pilot odpaliłby rakietę-24, zasobnik zakłóceń zostałby automatycznie zrzucony z belki z powodu niesymetrii.

Proszę o wyjaśnienie tej sprawy bo mam inne zdanie na ten temat. Chodzi mi w szczególności o "automatyczne" zrzucenie zasobnika.

jeśli zamienisz S-24 na UB-32. Reszta jest jak najbardziej poprawna taktycznie.

Niestety nic tu nie jest poprawne taktycznie , gdyż na belce nr. 6 nie ma instalacji do SPS 141 MWGKE (a nie SRS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew ze strony kolejnego praktyka pracującego przy polskich maszynach Tak jak pisałem wcześniej podwieszenia są "nieco" SF. Faktycznie SPS powinien być z lewej strony, zasugerowałem się instrukcją Mastercrafta, w której jest po prawej. Natomiast nie zgodzę się z tym, że jak jest KKR, to nie wiesza się SPS'a. Można znaleźć w sieci zdjęcia gdzie są podwieszone jednocześnie oba te zasobniki.

 

Na razie model zostawię tak jak jest, ale być może, jak wpadnie mi w ręce UB-32 lub B-8 to skoryguję podwieszenia zgodnie z Waszymi sugestiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast nie zgodzę się z tym, że jak jest KKR, to nie wiesza się SPS'a. Można znaleźć w sieci zdjęcia gdzie są podwieszone jednocześnie oba te zasobniki.

Nie przeczę że można znaleźć takie fotki, ale ni jak mają się one do rzeczywistości. Są to warianty podwieszeń stosowane przy różnego rodzaju pokazach samolotów.

Opierając się o zdjęcia w sieci można by zrobić nawet taki wariant:

d69f2745959833d1med.jpg

4a5260a9311a55bcmed.jpg

eab06955cd0cd253med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm,

to foto:

sps-141_onboard.jpg

nie wygląda mi na przygotowanie do pokazu tylko bardziej do lotu...

 

Ale zapytam z innej strony: Dlaczego nie można podwiesić jednocześnie SPS i KKR?

 

I przy okazji naszej dyskusji drugie pytanie: Na ostatnim zdjęciu maszyna ma podwieszone cztery zbiorniki, w tym dwa na węzłach podkadłubowych. Czy te węzły podkadłubowe są również w wariancie rozpoznawczym? Wg mnie ich nie ma, bo nie zmieści się zasobnik KKR i dlatego w moim modelu zaszpachlowałem miejsca pod nie na gładko, ale zrobiłem to trochę "na czuja" i chciałbym się upewnić, czy zrobiłem dobrze, czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.