Skocz do zawartości

Spitfire Mk. VIII USAF 1/48 ICM + Eduard


karambolis8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Próbuję ostatnio różnych technik, czego efektem jest ten model. Wykonałem odrapania metodą na sól, dalej uczę się preshadingu, washa, pasteli i olejów. Różnie wyszło, ale ogólnie z modelu jestem zadowolony. Jak zwykle pomalowany Model Masterami, a na koniec matową Pactrą. Wykorzystałem też zestaw blaszek Eduarda do kokpitu. Wiem, że kalki są niepoprawne, ale nie miałem lepszych.

 

Co robicie, że krawędzie ramek oszklenia nie strzępią się przy ściąganiu masek?

 

sh105028.jpg

sh105023.jpg

sh105035.jpg

sh105033.jpg

sh105031.jpg

sh105030.jpg

sh105029.jpg

sh105026.jpg

sh105025.jpg

sh105024.jpg

sh105041.jpg

sh105039.jpg

sh105038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Nie znam się na spitach ale model mi się podoba, ładnie choć nie nachalnie wycieniowany ,wydarte do żywego też wygląda ok ,ogólnie miły dla oka .

Nie powinien mieć lusterka wstecznego na owiewce i anteny rozpiętej od słupka do s/p?

 

Też mam udrękę z tym maskowaniem oszklenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaje sobie rano, włączam komputer, patrzę, a tu... całkiem nieźle wykonany Spit

 

Ma swoje niedoskonałości, ale ogólnie robi całkiem dobre wrażenie. Ma ciekawe (żywe malowanie), a sama powierzchnia lakiernicza jest całkiem gładka. Obicia na sól również fajne, ale chyba nieco za mocne.

 

To co jeszcze należałoby dopracować to:

 

1. Wash, który pomimo tego, że spełnił swoją rolę (nie pobrudził powierzchni, a nadał jej trójwymiarowość), nadal nie wszedł wszędzie. Następnym razem staraj się przed malowaniem i po pierwszej warstwie podkładowej przetrasować linie podziału by wash mógł wejść wszędzie tam gdzie powinien.

 

2. Wydechy przydałoby się nawiercić, albo przynajmniej zaznaczyć czarną farbą ich wyloty. Sama rdza na wydechach wyszła Ci nieźle, choć nie powinna totalnie dominować nad ich metaliczną powierzchnią.