Skocz do zawartości

2MB1 typ 87 skala 1:48 Choroszymodelbud


RH

Rekomendowane odpowiedzi

P1130009%252520-%252520Kopia.JPG

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Na początek krótki rys historyczny z Wikipedii jako ze model jest dośc egzotyczny i raczej malo znany ,za wyjątkiem garstki która interesuje sie tym tematem

 

Mitsubishi Typ 87 (jap. 八七式軽爆撃機, 2MB1) – japoński lekki bombowiec wytwórni Mitsubishi przeznaczony dla lotnictwa Cesarskiej Armii Japońskiej, zbudowany w latach 20. ubiegłego wieku.

Historia

Geneza

 

Lata 20. ubiegłego stulecia to okres rozbudowy i modernizacji japońskiego lotnictwa armii. Jednym z kierunków unowocześniania parku lotniczego było pozyskanie skutecznego bombowca mogącego na szczeblu taktycznym wspierać działania piechoty. Do lat 20. tego typu zadania wykonywały samoloty rozpoznawcze. Pierwszymi, które znalazły się na wyposażeniu lotnictwa armii były używane brytyjskie maszyny Sopwith 1½ Strutter. Niestety z racji ich stopnia zużycia ich walory nie były zbyt duże i używano ich głównie do celów szkoleniowych. Dużo większą karierę zrobił zakupiony we Francji w liczbie 80 egzemplarzy, samolot Salmson 2A2. Jego licencyjną produkcję rozpoczęły zakłady Kawasaki i warsztaty lotnicze Armii w Tokorozawa. Maszyna używana w Japonii pod skrótową nazwą Otsu 1 cieszyła się ogromną popularnością. Wyprodukowano 930 egzemplarzy. Samolot był łatwy w pilotażu i lubiany przez załogi. Wykorzystywano go do zadań rozpoznawczych, łącznikowych, przechwytywania i zrzucania meldunków, stawiania zasłony dymnej oraz do bombardowań. Niestety w tej ostatnie roli z racji niewielkiego wagomiaru przenoszonych bomb jego skuteczność była zbyt mała jak na wymagania armii. W zaistniałej sytuacji na początku 1925 roku Biuro ds. Lotnictwa Armii (Rikugun Kōkūbu) ogłosiło wymagania na całkowicie nowy typ samolotu. Lekkiego bombowca zdolnego do przenoszenia ładunku bomb oraz do ostrzeliwania celów naziemnych. Maszyna swoimi osiągami miała przewyższać Otsu 1, być zdolna do przenoszenia bomb dużych wagomiarów i uzbrojona w stałe karabiny maszynowe. Ofertę skierowano do trzech firm: Nakajima, Kawasaki i Mitsubishi. Niezależnie od wytwórni lotnictwo Armii podjęło próbę zbudowania samolotu własnymi siłami.

2MB1.jpg

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

 

Projekt

 

Mitsubishi zaproponowało lotnictwu Armii dwa projekty. Pierwszym z nich była opracowana od podstaw nowa konstrukcja oznaczona jako 2MB2. Drugim był specjalnie w tym celu zaadaptowanym morskim, pokładowym samolotem bombowo-torpedowym Typ 13 (oznaczenie fabryczne 2MT1). Zmodernizowaną wersję oznaczono jako 2MB1. W samolocie zmieniono silnik. Napier Lion zastąpiono jednostką Mitsubishi Hispano-Suiza. Uproszczono konstrukcję skrzydeł rezygnując z ich składania, które podczas hangarowania na pokładzie lotniskowca było jak najbardziej potrzebna jednak lotnictwu Armii zupełnie zbędne. Górny płat otrzymał zerowy wznios. Przebudowano kadłub ograniczając załogę z trzech do dwóch członków. Pomiędzy marcem 1927 roku a marcem 1928 roku wybudowano cztery egzemplarze prototypowe. Samolot okazał się być konstrukcją solidną i prostą, łatwą w pilotażu i z bardzo dobrymi właściwościami lotnymi. Jego osiągi nie były już wówczas zbyt duże ale pozostałe zalety wystarczyły aby Główne Biuro ds. Lotnictwa Armii (Rikugun Kōkū Honbu), bo tak od maja 1925 roku nazwane zostało Biuro ds. Lotnictwa Armii, zamówiło egzemplarze seryjne samolotu. Maszyna otrzymała oficjalną nazwę Lekki Samolot Bombowy Typ 87 (Hachi-Nana-Shiki Keibakugekiki).

r2_cs14110.vk.me_0JkSoqvApTM_7d1538e2.jpg

bypicasa2html.gifcreated by picasa2html.com

Konstrukcja

 

Typ 87 był dwupłatowym, zastrzałowym samolotem o konstrukcji całkowicie drewnianej. Stałe dwukołowe podwozie z płozą ogonową. Skrzydła kryte płótnem. Górny płat wsparty na dolny sześcioma parami pojedynczych zastrzałów z naciągami wykonanymi z drutów. Na górnym i dolnym płacie lotki. Dwuosobowa załoga z miejscami w układzie tandem w otwartych kabinach. 12-cylindrowy, chłodzony wodą, rzędowy silnik w układzie V Mitsubishi Hispano-Suiza napędzający dwułopatowe, metalowe śmigło.

Uzbrojenie

 

Samolot uzbrojony był w cztery karabiny maszynowe Vickers kalibru 7,7 mm. Dwa z nich zainstalowano na stałe z przodu górnej części kadłuba, strzelały na wprost poprzez śmigło. Dwa ruchome strzelały do tyłu w górę i do tyłu w dół, a obsługiwał je tylny strzelec. Maszyna mogła przenosić maksymalnie 500 kg bomb podwieszanych pod kadłubem i dolnym płatem.

Służba

 

Pierwsze samoloty Typ 87 trafiły do dwóch eskadr (Chūtai) 7 Pułku Lotniczego (Hikō Rentai) stacjonującego w Hamamatsu w grudniu 1927 roku i był to pierwszy utworzony pułk bombowy w strukturach lotnictwa Armii. Część maszyn trafiło do szkolenia w bazach w Hamamatsu i Kakamigahara. Samoloty brały udział w walkach na terenie Mandżurii podczas tzw. incydentu mukdeńskiego oraz podczas całego okresu walk chińsko-japońskich o opanowanie Mandżurii. W 1934 roku maszyny zaczęto wycofywać z jednostek bojowych zastępując je samolotami Mitsubishi Ki-2.

Dane techniczne

Napęd 1 x Silnik rzędowy Mitsubishi Hispano-Suiza

 

Moc

600 KM

Wymiary

Rozpiętość 14,80 m

 

Długość 10,00 m

Wysokość 3,63 m

Powierzchnia nośna 60 m²

Masa

Własna

1800 kg

Startowa

3300 kg

Osiągi

Prędkość maks.

185 km/h

Prędkość przelotowa

140 km/h

Pułap praktyczny 4275 m

Zasięg 420 km

Długotrwałość lotu 5 h

Dane operacyjne

Uzbrojenie

4 x karabinów maszynowych kalibru 7,7 mm

500 kg bomb

Użytkownicy

Japonia

 

P1130016%252520-%252520Kopia.JPG

 

Po krótkim opisie czas na podstawowa galerię

APC_Collage%252520-%2525202016.01.13%25252012.47%252520-%252520001.jpg

P1130017.JPG

P1130016.JPG

P1130015.JPG

P1130014.JPG

P1130012.JPG

P1130011.JPG

P1130010.JPG

P1130009.JPG

P1130008.JPG

P1130007.JPG

P1130006.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model jak zawsze zacny, ale mam pytanie - jak się kleiło tą żywicę od Choroszy'ego?

Celowo nie pisałem o klejeniu ,bo nie chciałem sie dodatkowo nakręcać Napisze tylko tyle że z serii ostatnio budowanych modeli ze stajni CHmodelbud ten był najgorszy ,i to nie chodzi o konstrukcję a jakość odlewów i licha żywica jakaś taka łamliwa i z mnóstwem pęcherzy powietrza ,które mimo szpachli wciąż wyłaziły ,więc sobie odpuściłem . Nie chciałem doprowadzić siebie do psychicznych anomalii zdrowotnych .I to tyle w tym temacie , więcej nie napisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo nie pisałem o klejeniu ,bo nie chciałem sie dodatkowo nakręcać Napisze tylko tyle że z serii ostatnio budowanych modeli ze stajni CHmodelbud ten był najgorszy ,i to nie chodzi o konstrukcję a jakość odlewów i licha żywica jakaś taka łamliwa i z mnóstwem pęcherzy powietrza ,które mimo szpachli wciąż wyłaziły ,więc sobie odpuściłem . Nie chciałem doprowadzić siebie do psychicznych anomalii zdrowotnych .I to tyle w tym temacie , więcej nie napisze

 

 

Miałem ochotę sprawić sobie takiego żywicznego Japońca, ale odpuszczam. Wolę się nie irytować Poza tym nie mam doświadczenia w sklejaniu żywic. Raz jeszcze gratuluję wykonania maszynki i cierpliwości do niej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.